ממש נהניתי איך הם ככה מגשרים על ההשקפות השונות בצורה כזו מחליקה. זה יפה ומלמד.בלי להתיחס לזה שדעותיהם שונות..
ממש נהניתי איך הם ככה מגשרים על ההשקפות השונות בצורה כזו מחליקה. זה יפה ומלמד.בלי להתיחס לזה שדעותיהם שונות..
לגמריאם מדברים על הניה ויואל, צריך לזכור שבחיים האמיתיים- הנושא לא פשוט. לא כי זה חב"ד ויואל לא יודעת מה אבל חב"ד בטח לא- אולי ליטאי?
כשהילדים לא הולכים בדרך של ההורים שלהם- זה ניסיון לא קל!
אני מכירה מקרוב מאוד כאלו. הייתי בחתונה כזאת לפני כמה חודשים, הורים נהיו חסידים ממשפחה ליטאית מ2 הצדדים, והנכד התחתן עם בחורה שאיך נומר בעדינות- צריך לדעת לבלוע את זה. זוג אחד של סבא וסבתא החליקו את העניין ולא עשו עסק, אבל הסבא והסבתא השניים (שתיהם של החתן) היו נראים כאילו הם לא מבינים מאיפה צנחה עליהם נכדה כזאת.
וחס וחלילה, לא ירדו מהדרך או משהו בכיוון בכלל, אבל מאוד מאוד מאוד שונה.
אם מדברים על הניה ויואל, צריך לזכור שבחיים האמיתיים- הנושא לא פשוט. לא כי זה חב"ד ויואל לא יודעת מה אבל חב"ד בטח לא- אולי ליטאי?
כשהילדים לא הולכים בדרך של ההורים שלהם- זה ניסיון לא קל!
אני מכירה מקרוב מאוד כאלו. הייתי בחתונה כזאת לפני כמה חודשים, הורים נהיו חסידים ממשפחה ליטאית מ2 הצדדים, והנכד התחתן עם בחורה שאיך נומר בעדינות- צריך לדעת לבלוע את זה. זוג אחד של סבא וסבתא החליקו את העניין ולא עשו עסק, אבל הסבא והסבתא השניים (שתיהם של החתן) היו נראים כאילו הם לא מבינים מאיפה צנחה עליהם נכדה כזאת.
וחס וחלילה, לא ירדו מהדרך או משהו בכיוון בכלל, אבל מאוד מאוד מאוד שונה.
יואל חסידי...כמעט ואין בספרים שלה ליטאים...ויואל לא יודעת מה אבל חב"ד בטח לא- אולי ליטאי?
הוא ליטאי. היה כתוב בספר שגיטי אמרה ליותם אחרי שמירי התארסה עם אלעזר שאיך לאבא שלה מכולם בסוף יש חתן אחד עם סירטוק ואחד עם שטריימל.יואל חסידי...כמעט ואין בספרים שלה ליטאים...
שאלתי אותה במייל את הנק' הזאת שכולם אצלה עם כסף וגם מי שבתחילה אין לו אז איך שהוא פתאם הוא מסתדראותי משגע בספרים הקטע של הכסף שהיא שופכת על כולם ללא גבול
איכשהוא כל המסכנים עשירים והכסף יענה את הכל
לדבורה ב"ה יש כסף אחרי שהתאלמנה ואפילו לישי ושירה בסוף יש כסף.. עני אף אחד לא נשאר חלילה
מה הקטע בזה כ"כ לא משקף את החיים
חוץ מזה הספרים מהממים ואני חושבת שחשובה הזוית שהיא הביאה על המלחמה, קצת להבין מה עובר על אחינו..
מעניןשאלתי אותה במייל את הנק' הזאת שכולם אצלה עם כסף וגם מי שבתחילה אין לו אז איך שהוא פתאם הוא מסתדר
בחיים והכסף יענה את הכל במיחוד אחרי הספר 'כי אבי ואימי' בנוסף לכל הסדרה של גיטי וכ' כולם עם קושי והכסף מרפד וממתיק אותו.
היא ענתה שבדיוק הפוך שהיא רואה את המציאות שגם מי שיש לו כסף יש לו קושי.
זאת היתה תשובתה אבל אולי זה נכון אם כי הטעם שבספר הוא לא ככה
וואי כל הבריאים שמתחתנים עם נכים.. אחד הקטעים ההזוייםהספרים שלה לא אמיתיים לא רק בגלל הקטע הכלכלי....
בכללי יש משהו מאוד אוטופי... מינון חיבוקים, דמעות ושיחות גלויות לב שאין במציאות, אנשים שהם או טובים או רעים ואין ערבוב, כל הבריאים מתארסים ומתחתנים עם חולים, בעלי תשובה הם חלק אינטגרלי לחלוטין ועוד...
כיף לקרוא את הספרים אבל הקשר בינהם למציאות הוא מקרי בהחלט
גיטי ומאיר, ושייני ואלימלך.וואי כל הבריאים שמתחתנים עם נכים.. אחד הקטעים ההזויים
מסכימה עם כל מילה!!!הספרים שלה לא אמיתיים לא רק בגלל הקטע הכלכלי....
בכללי יש משהו מאוד אוטופי... מינון חיבוקים, דמעות ושיחות גלויות לב שאין במציאות, אנשים שהם או טובים או רעים ואין ערבוב, כל הבריאים מתארסים ומתחתנים עם חולים, בעלי תשובה הם חלק אינטגרלי לחלוטין ועוד...
כיף לקרוא את הספרים אבל הקשר בינהם למציאות הוא מקרי בהחלט
איך אמרתי פעם לאחותי?הספרים שלה לא אמיתיים לא רק בגלל הקטע הכלכלי....
בכללי יש משהו מאוד אוטופי... מינון חיבוקים, דמעות ושיחות גלויות לב שאין במציאות, אנשים שהם או טובים או רעים ואין ערבוב, כל הבריאים מתארסים ומתחתנים עם חולים, בעלי תשובה הם חלק אינטגרלי לחלוטין ועוד...
כיף לקרוא את הספרים אבל הקשר בינהם למציאות הוא מקרי בהחלט
במציאות המציאותית של ה' יתברך,מענין
אבל אני הייתי רוצה לקרא פעם ספר שלה שיהיה אמיתי - "ספור מהחיים" - כי ממה שאני רואה מסביבי לא עלינו יש לאנשים הרבה קשיים ובעיות, והרוב מתמודדים עם זה ביחד עם בעיות כלכליות, ואפילו ממש להפך - גם משפחה שהיתה במצב כלכלי טוב כשל"ע נקלעה לקושי רפואי \ משפחתי וכו זה רק גרם \ העמיק קושי כלכלי
והתתמודדות הזאת מקשה ומכבידה מאד מאד, ולצערינו זה הרוב..
נו נו..
לי מרגיש שהיא חיה באיזה יקום מקביל בקטע הזה..
נכון, אבל את נותנת ממש בודדים. רובם מסודרים עם כסף או שמסתדרים באיזשהו שלב.פרומי ויהושע דווקא לא נמנו על העשירים שם...הפוך
וחיהלה וארי גם לא בדיוק אמידים ממה שהבנתי.. סטנדרטי לגמרי...לא?
הוא ליטאי. היה כתוב בספר שגיטי אמרה ליותם אחרי שמירי התארסה עם אלעזר שאיך לאבא שלה מכולם בסוף יש חתן אחד עם סירטוק ואחד עם שטריימל.
אם הוא היה חסיד היא לא הייתה אומרת את זה.
וואו, חידשתם לי.. קראתי כמה ספרים ותמיד היה לי בראש שהוא חסיד...ברור שיואל ליטאי, כתוב בפעם המאה אולי
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת מסלול
חדשנות AI ובינה מלאכותית
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת מסלול
פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת מסלול
פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת מסלול
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קו
א הַלְלוּיָהּ הוֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב מִי יְמַלֵּל גְּבוּרוֹת יי יַשְׁמִיעַ כָּל תְּהִלָּתוֹ:ג אַשְׁרֵי שֹׁמְרֵי מִשְׁפָּט עֹשֵׂה צְדָקָה בְכָל עֵת:ד זָכְרֵנִי יי בִּרְצוֹן עַמֶּךָ פָּקְדֵנִי בִּישׁוּעָתֶךָ:ה לִרְאוֹת בְּטוֹבַת בְּחִירֶיךָ לִשְׂמֹחַ בְּשִׂמְחַת גּוֹיֶךָ לְהִתְהַלֵּל עִם נַחֲלָתֶךָ:ו חָטָאנוּ עִם אֲבוֹתֵינוּ הֶעֱוִינוּ הִרְשָׁעְנוּ:ז אֲבוֹתֵינוּ בְמִצְרַיִם לֹא הִשְׂכִּילוּ נִפְלְאוֹתֶיךָ לֹא זָכְרוּ אֶת רֹב חֲסָדֶיךָ וַיַּמְרוּ עַל יָם בְּיַם סוּף:ח וַיּוֹשִׁיעֵם לְמַעַן שְׁמוֹ לְהוֹדִיעַ אֶת גְּבוּרָתוֹ:ט וַיִּגְעַר בְּיַם סוּף וַיֶּחֱרָב וַיּוֹלִיכֵם בַּתְּהֹמוֹת כַּמִּדְבָּר:י וַיּוֹשִׁיעֵם מִיַּד שׂוֹנֵא וַיִּגְאָלֵם מִיַּד אוֹיֵב:יא וַיְכַסּוּ מַיִם צָרֵיהֶם אֶחָד מֵהֶם לֹא נוֹתָר:יב וַיַּאֲמִינוּ בִדְבָרָיו יָשִׁירוּ תְּהִלָּתוֹ:יג מִהֲרוּ שָׁכְחוּ מַעֲשָׂיו לֹא חִכּוּ לַעֲצָתוֹ:יד וַיִּתְאַוּוּ תַאֲוָה בַּמִּדְבָּר וַיְנַסּוּ אֵל בִּישִׁימוֹן:טו וַיִּתֵּן לָהֶם שֶׁאֱלָתָם וַיְשַׁלַּח רָזוֹן בְּנַפְשָׁם:טז וַיְקַנְאוּ לְמֹשֶׁה בַּמַּחֲנֶה לְאַהֲרֹן קְדוֹשׁ יי:יז תִּפְתַּח אֶרֶץ וַתִּבְלַע דָּתָן וַתְּכַס עַל עֲדַת אֲבִירָם:יח וַתִּבְעַר אֵשׁ בַּעֲדָתָם לֶהָבָה תְּלַהֵט רְשָׁעִים:יט יַעֲשׂוּ עֵגֶל בְּחֹרֵב וַיִּשְׁתַּחֲווּ לְמַסֵּכָה:כ וַיָּמִירוּ אֶת כְּבוֹדָם בְּתַבְנִית שׁוֹר אֹכֵל עֵשֶׂב:כא שָׁכְחוּ אֵל מוֹשִׁיעָם עֹשֶׂה גְדֹלוֹת בְּמִצְרָיִם:כב נִפְלָאוֹת בְּאֶרֶץ חָם נוֹרָאוֹת עַל יַם סוּף:כג וַיֹּאמֶר לְהַשְׁמִידָם לוּלֵי מֹשֶׁה בְחִירוֹ עָמַד בַּפֶּרֶץ לְפָנָיו לְהָשִׁיב חֲמָתוֹ מֵהַשְׁחִית:כד וַיִּמְאֲסוּ בְּאֶרֶץ חֶמְדָּה לֹא הֶאֱמִינוּ לִדְבָרוֹ:כה וַיֵּרָגְנוּ בְאָהֳלֵיהֶם לֹא שָׁמְעוּ בְּקוֹל יי:כו וַיִּשָּׂא יָדוֹ לָהֶם לְהַפִּיל אוֹתָם בַּמִּדְבָּר:כז וּלְהַפִּיל זַרְעָם בַּגּוֹיִם וּלְזָרוֹתָם בָּאֲרָצוֹת:כח וַיִּצָּמְדוּ לְבַעַל פְּעוֹר וַיֹּאכְלוּ זִבְחֵי מֵתִים:כט וַיַּכְעִיסוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם וַתִּפְרָץ בָּם מַגֵּפָה:ל וַיַּעֲמֹד פִּינְחָס וַיְפַלֵּל וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה:לא וַתֵּחָשֶׁב לוֹ לִצְדָקָה לְדֹר וָדֹר עַד עוֹלָם:לב וַיַּקְצִיפוּ עַל מֵי מְרִיבָה וַיֵּרַע לְמֹשֶׁה בַּעֲבוּרָם:לג כִּי הִמְרוּ אֶת רוּחוֹ וַיְבַטֵּא בִּשְׂפָתָיו:לד לֹא הִשְׁמִידוּ אֶת הָעַמִּים אֲשֶׁר אָמַר יי לָהֶם:לה וַיִּתְעָרְבוּ בַגּוֹיִם וַיִּלְמְדוּ מַעֲשֵׂיהֶם:לו וַיַּעַבְדוּ אֶת עֲצַבֵּיהֶם וַיִּהְיוּ לָהֶם לְמוֹקֵשׁ:לז וַיִּזְבְּחוּ אֶת בְּנֵיהֶם וְאֶת בְּנוֹתֵיהֶם לַשֵּׁדִים:לח וַיִּשְׁפְּכוּ דָם נָקִי דַּם בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם אֲשֶׁר זִבְּחוּ לַעֲצַבֵּי כְנָעַן וַתֶּחֱנַף הָאָרֶץ בַּדָּמִים:לט וַיִּטְמְאוּ בְמַעֲשֵׂיהֶם וַיִּזְנוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם:מ וַיִּחַר אַף יי בְּעַמּוֹ וַיְתָעֵב אֶת נַחֲלָתוֹ:מא וַיִּתְּנֵם בְּיַד גּוֹיִם וַיִּמְשְׁלוּ בָהֶם שֹׂנְאֵיהֶם:מב וַיִּלְחָצוּם אוֹיְבֵיהֶם וַיִּכָּנְעוּ תַּחַת יָדָם:מג פְּעָמִים רַבּוֹת יַצִּילֵם וְהֵמָּה יַמְרוּ בַעֲצָתָם וַיָּמֹכּוּ בַּעֲוֹנָם:מד וַיַּרְא בַּצַּר לָהֶם בְּשָׁמְעוֹ אֶת רִנָּתָם:מה וַיִּזְכֹּר לָהֶם בְּרִיתוֹ וַיִּנָּחֵם כְּרֹב (חסדו) חֲסָדָיו:מו וַיִּתֵּן אוֹתָם לְרַחֲמִים לִפְנֵי כָּל שׁוֹבֵיהֶם:מז הוֹשִׁיעֵנוּ יי אֱלֹהֵינוּ וְקַבְּצֵנוּ מִן הַגּוֹיִם לְהֹדוֹת לְשֵׁם קָדְשֶׁךָ לְהִשְׁתַּבֵּחַ בִּתְהִלָּתֶךָ:מח בָּרוּךְ יי אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מִן הָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם וְאָמַר כָּל הָעָם אָמֵן הַלְלוּיָהּ: