חידות לפרשת השבוע חידות לפרשת השבוע

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לאחר שהאשכול העסיסי 'חידות תורניות' נזרע כלאים,
בשאלות וקושיות מגוונות של חידות מרובות סגנונות,
והחידות על פרשת השבוע בקשו להן מקום קבוע,
יבוא אשכול זה לחידות על פרשת השבוע בלבד,
מתוך עדיפות לשאלות מן המקרא בלבד.
החפץ ימלא את ידו, לשאול ולהשיב בעדו.

מקרא בסיסי:
מקרא - כולל כל התנ"ך.
תורה - חמשת חומשי תורה בלבד.
פרשת השבוע - מה שיקראו בשבת הבאה.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
הסר איסר
בין אנשי מסחר
מה חסר
יבא בראשו ולא יחסר
רגלו ניסר
משרי ביששכר
והוקבע לשבעה עשר
אשר בקש להיות שר:
הבה נתחיל, ולא עלי המלאכה לגמור..
נראה שהכל מתחיל מהמילה 'שלוחיה' שקשורה איכשהו..

הסר איסר בין (התיבות) אנשי מסחר
ומה עלה בידך? - נשמח.
(חשבון) 'מה' חסר (לשון ציווי, כמאמר האומר חסר תחסר)
ומה נשאר? - נשה.
'יבא' בראשו - מנין י"ג, הוסיפנו על 'נשה'.
ומה בידך עתה? - נשיח.
'ולא' יחסר - הורד מנין 'לא' - והנה שלז.
רגלו ניסר ?
משרי ביששכר - בעמק שלח ברגליו..
טוב, זה רק כיוון. אולי יקדם ואולי יעצר..
@sl disign @שרלוט @דבי מ. @מתגעגע @נכון מאוד לשיפוטכם.
(רק המילים 'שולח' ברגליו שקשורים ל'שילוחיה' של הפרשה, קפצו לי. אבל אין לי מושג איך לשלח אותם למילים..
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
חמשה ידידים
נמצאו עומדים
בעשרה אתרים
היו נזכרים
אצל גר וגם גיורת
קצוותיהם במזכרת
היו הם נזכרים
ובתשעה זכורים
מכירה בראשונה
והבל באחרונה
שינו ההופעה
שם דבר הנה בא
ובעשרים וששה
מקומות הפגישה
אצל דורות ומשמרות
קצות הופעות נזכרות
הלכו ונסמכו
ובאחת דרכו
אצל ברית מופרת
דברתם נאמרת
 
נערך לאחרונה ב:

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
חמשה ידידים
נמצאו עומדים
בעשרה אתרים
היו נזכרים
אצל גר וגם גיורת
קצוותיהם במזכרת
נכריה
כִּי אָמַר גֵּר הָיִיתִי בְּאֶרֶץ נָכְרִיָּֽה.
מַדּוּעַ מָצָאתִי חֵן בְּעֵינֶיךָ לְהַכִּירֵנִי וְאָנֹכִי נָכְרִיָּה - רות.
היו הם נזכרים
ובתשעה זכורים
מכירה בראשונה
והבל באחרונה
נכרי
וְהֶפְדָּהּ לְעַם נָכְרִי לֹֽא יִמְשֹׁל לְמָכְרָהּ בְּבִגְדוֹ בָֽהּ.
לֶאֱכֹל מִמֶּנּוּ כִּי אִישׁ נָכְרִי יֹאכֲלֶנּוּ זֶה הֶבֶל וָחֳלִי רָע.
שינו ההופעה
שם דבר הנה בא
ובעשרים וששה
מקומות הפגישה
אצל דורות ומשמרות
קצות הופעות נזכרות
נכר
לְדֹרֹֽתֵיכֶם יְלִיד בָּיִת וּמִקְנַת כֶּסֶף מִכֹּל בֶּן נֵכָר אֲשֶׁר לֹא מִזַּרְעֲךָ הֽוּא.
וְטִהַרְתִּים מִכָּל נֵכָר וָאַעֲמִידָה מִשְׁמָרוֹת לַכֹּהֲנִים.
הלכו ונסמכו
ובאחת דרכו
אצל ברית מופרת
דברתם נאמרת
נֵֽכַר הָאָרֶץ אֲשֶׁר הוּא בָא שָׁמָּה בְּקִרְבּוֹ וַֽעֲזָבַנִי וְהֵפֵר אֶת בְּרִיתִי אֲשֶׁר כָּרַתִּי אִתּֽוֹ.
 

הרקליטוס

משתמש פעיל
ומה עלה בידך? - נשמח.
(חשבון) 'מה' חסר (לשון ציווי, כמאמר האומר חסר תחסר)
ומה נשאר? - נשה.
אין זה הפתרון הכיוון נחמד גם לנוסח זה נשמ"ח פחות מ"ה הוא שנ"ג ולא שנ"ה:
ומ"מ לא ירדתם לסוף דעת הרקליטוס: ויהי כי ארכו הימים ואין פותר אותם להרקליטוס ויאמר הרקליטוס בין תבין מהו "איסר" ומיהו אשר נמצא לבד (בין) אנשי מסחר
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
מנסה גם
הסר איסר
בין אנשי מסחר
מה חסר
יבא בראשו ולא יחסר
רגלו ניסר
משרי ביששכר
והוקבע לשבעה עשר
אשר בקש להיות שר:
הסר איסר- התר
איסר זה נדר, להסיר נדר זה להתיר

בין אנשי מסחר-
מֵאַנְשֵׁי הַתָּרִים וּמִסְחַר

זה הכיוון? להמשיך?

המילה בפרשה שהכי קרובה זה:
וְהִזְהַרְתָּה אֶתְהֶם אֶת-הַחֻקִּים וְאֶת-הַתּוֹרֹת
 

הרקליטוס

משתמש פעיל
התשובה זה יתרו?
אמר הרקליטוס מאפסוס אין דעתי סובלת זה העניין: הכי לולי חרשתם בניחושים לא מצאתם חידתי והלא אמרה תורה לא תנחשו: ועתה לולא התמהמתם כי עתה השבתם זה פעמים את בכורתי תפתרו אף כי אחותה:
ויען הרקליטוס ויאמר הלא זה הדבר אשר דברתי עליכם לאמר חדל משרי ביששכר כי טוב לנו המחבר הראשון הלא הוא הששי המוסיף על עניין ראשון: ועתה שמענה ואתה דע לך:
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
ארבעה נערים
היו נזכרים
פעם אחת
בארבעה ועשרים
הסירו אז כף
ובאו קמוצים
ובעשרה מקומות
היו הם רובצים
הביטו בתחילתם
מהמקום הם מוצאים
וגם באחריתם
בריחתם הם רואים
הסירו גלגלים
קבצום בראשית
והנה בארבעה
היתה ההופעה
כי ראו הם דמים
בת ואביה יוקדים
גם שלשה אחים
לאבות היו צמודים
נסעו האופנים
שוכבים באחרונה
ועוד גלגל נוסף
בראש הראשונה
והנה בעשרה
היתה להם זכירה
לפני ראשי תיבות
מקומם שם הניעו
לעולם שם חצובות
לצידם תמיד הופיעו
 

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
כמה שעות עברו בנ"י את ים סוף?
פשוט עפ"י חז"ל, ירדו בחצות הלילה. ועלו באשמורת הבוקר... ויש אומרים עלות השחר.​
ובדרוש ע"פ חז"ל?
ונוסף גם הוא: כמה שעות היה מתן תורה?
או כלך לדרך זו: כמה פעמים העמיד משה רבינו את השמש?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלז

א עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם בָּכִינוּ בְּזָכְרֵנוּ אֶת צִיּוֹן:ב עַל עֲרָבִים בְּתוֹכָהּ תָּלִינוּ כִּנֹּרוֹתֵינוּ:ג כִּי שָׁם שְׁאֵלוּנוּ שׁוֹבֵינוּ דִּבְרֵי שִׁיר וְתוֹלָלֵינוּ שִׂמְחָה שִׁירוּ לָנוּ מִשִּׁיר צִיּוֹן:ד אֵיךְ נָשִׁיר אֶת שִׁיר יְהוָה עַל אַדְמַת נֵכָר:ה אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי:ו תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי אִם לֹא אַעֲלֶה אֶת יְרוּשָׁלִַם עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי:ז זְכֹר יְהוָה לִבְנֵי אֱדוֹם אֵת יוֹם יְרוּשָׁלִָם הָאֹמְרִים עָרוּ עָרוּ עַד הַיְסוֹד בָּהּ:ח בַּת בָּבֶל הַשְּׁדוּדָה אַשְׁרֵי שֶׁיְשַׁלֶּם לָךְ אֶת גְּמוּלֵךְ שֶׁגָּמַלְתְּ לָנוּ:ט אַשְׁרֵי שֶׁיֹּאחֵז וְנִפֵּץ אֶת עֹלָלַיִךְ אֶל הַסָּלַע:
נקרא  10  פעמים

לוח מודעות

למעלה