חידות לפרשת השבוע חידות לפרשת השבוע

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לאחר שהאשכול העסיסי 'חידות תורניות' נזרע כלאים,
בשאלות וקושיות מגוונות של חידות מרובות סגנונות,
והחידות על פרשת השבוע בקשו להן מקום קבוע,
יבוא אשכול זה לחידות על פרשת השבוע בלבד,
מתוך עדיפות לשאלות מן המקרא בלבד.
החפץ ימלא את ידו, לשאול ולהשיב בעדו.

מקרא בסיסי:
מקרא - כולל כל התנ"ך.
תורה - חמשת חומשי תורה בלבד.
פרשת השבוע - מה שיקראו בשבת הבאה.
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
פסוק השבוע עם כב אותיות התורה !
שמות טז, טז
זֶה הַדָּבָר אֲשֶׁר צִוָּה ד' לִקְטוּ מִמֶּנּוּ אִישׁ לְפִי אָכְלוֹ עֹמֶר לַגֻּלְגֹּלֶת מִסְפַּר נַפְשֹׁתֵיכֶם אִישׁ לַאֲשֶׁר בְּאָהֳלוֹ תִּקָּחוּ.
 

חגי פאהן

משתמש סופר מקוצען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
זה קשור לפסוק ''וחם השמש ונמס'' פירוש בעל הטורים?
כן. מקורו במסכת יומא (עה, א):
תניא, רבי יוסי אומר: כשם שהנביא היה מגיד להם לישראל מה שבחורין ומה שבסדקין, כך המן מגיד להם לישראל מה שבחורין ומה שבסדקין. כיצד? שנים שבאו לפני משה לדין זה אומר: עבדי גנבת, וזה אומר: אתה מכרתו לי. אמר להם משה: לבוקר משפט. למחר אם נמצא עומרו בבית רבו ראשון - בידוע שזה גנבו, אם נמצא עומרו בבית רבו שני בידוע שזה מכרו לו. וכן איש ואשה שבאו לפני משה לדין. זה אומר: היא סרחה עלי, והיא אומרת: הוא סרח עלי. אמר להם משה: לבקר משפט. למחר, אם נמצא עומרה בבית בעלה - בידוע שהיא סרחה עליו, נמצא עומרה בבית אביה - בידוע שהוא סרח עליה.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
למה זה חסר?
שתי תשובות בדבר:
האחת, כיון שהמילה 'נפלאות' באה חסרה, בלי ו'. וזו לה הפעם היחידה בתורה שהיא חסרה (בכל שאר הנפלאות - ששה עשר במנין - המילה הזאת מלאה. אכן פלא פלאות ודלי דלות. ומה הרמז בזה? אשאיר זאת אל החכם @מתגעגע שיאיר עינינו בזה).
והשניה, דרך קצרה: מפני שכך זה מתחרז היטב.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
ארבעה חברים
בשלשה ספרים
הולכים ונזכרים
בשלשה אתרים
בתחילה ראו מצרים
וגם שמיני היו לברק
ובאחרית מתראים
ליד חצים וגם ברק
אך בזו האחרונה
היתה נוספת חונה
רק במכתב נשלחה
כפלה אחרית כוחה
אך מן הפה לא יצאה
ואל המילה לא באה
נוספו עוד ששה
שתקו אז עשרה
מרכבת החמשה
ניתנה אל הששה
צרה תקפה ששה
סגולה בחמשה באה
והנה הופעות ששה
בספר אחד נודעה
זהב וכסף סביבם
ציפוי נחושת לצידם
הגיעו בם אליהם
בשתי הופעותיהם
באו בחצי לצידיהם
ונכפלו הגעותיהם
עקבות צעדו הלכו
במקומם רגלי מהלך
בין עשרה וארבעים
ניצבו בחלוקה חמישים
בשנים עשר מופיעים
בראשית היו הם באים
אצל שם ושמים ושמד
באחרית מקומם נמדד
בשלשה ארצות חונים
אצל כניעה וכנענים
סרו הם והגיעונו
החליפו רכביהן
האופנים השתנו
כי נותרו בשלהן
והנה היתה הגעה
במקומות ארבעה
על יד שרים וכהנים
ושניהם כאחד חונים
 

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
את מה היהודים שברו כשעברו את ים סוף?
1. היכו והרגו את השלוחים שפרעה שלח איתם :) !
2. אולי עפ"י 'אתה פוררת בעזך ים, שברת ראשי תנינים' ? רק שזה הולך על הרבש"ע לא היהודים.
3. וכמובן שבבקיעה, שבר הרבש"ע את הטבע של המים.
רעיונות יפים, אך הכוונה היא - את מה היהודים שברו כשעברו את ים סוף - כפשוטו ממש!!!
 

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
מבואר במדרש (ב"ר צח-ו) "יהודה אתה יודוך אחיך. אמר רבי שמעון בן יוחאי, יהיו כלאחיך נקראין על שמך, אין אדם אומר ראובני אנא, שמעוני אנא, אלא יהודי אנא". כי ראה יעקב ברוח הקודש שעתיד שבט יהודה לקפוץ לתוך הים,ובכך לשבור את קליפת הדעת, לכן בחר בו להיות כל ישראל נקראים על שמו, כדי שילכו בדרכו בכל הגלויות שיש בהם מעין גלות הדעת.​
(מתוך שבילי פנחס, הרה"ג ר' פנחס פרידמאן שליט"א שביעי של פסח תשע"ט)
יישר כח על החידוש הנפלא הנ"ל
אך פתרון החידה הוא על פי פשט
 

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
זֶה הַדָּבָר אֲשֶׁר צִוָּה ד' לִקְטוּ מִמֶּנּוּ אִישׁ לְפִי אָכְלוֹ עֹמֶר לַגֻּלְגֹּלֶת מִסְפַּר נַפְשֹׁתֵיכֶם אִישׁ לַאֲשֶׁר בְּאָהֳלוֹ תִּקָּחוּ. שמות טז, טז
ובבעל הטורים: בזה הפסוק יש כל אלפ''א ביתא לומר לך כל המקיים את התורה מזמין לו ה' פרנסתו בלא טורח כאוכלי המן.​
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
ארבעה חברים
בשלשה ספרים
הולכים ונזכרים
בשלשה אתרים
וַיָּהָם
בתחילה ראו מצרים
וגם שמיני היו לברק
ובאחרית מתראים
ליד חצים וגם ברק
אך בזו האחרונה
היתה נוספת חונה
רק במכתב נשלחה
כפלה אחרית כוחה
אך מן הפה לא יצאה
ואל המילה לא באה
וְעָנָן וַיָּהָם אֵת מַחֲנֵה מִצְרָיִם
ויהם ה'...לְפִי-חֶרֶב לִפְנֵי בָרָק וַיֵּרֶד סִיסְרָא
וַיְפִיצֵם בָּרָק וַיָּהֹם
וַיְפִיצֵ֑ם בָּרָ֖ק (ויהמם)
נוספו עוד ששה
שתקו אז עשרה
מרכבת החמשה
ניתנה אל הששה
צרה תקפה ששה
סגולה בחמשה באה
והנה הופעות ששה
בספר אחד נודעה
זהב וכסף סביבם
ציפוי נחושת לצידם
וָוֵיהֶם
בספר שמות:
מְצֻפִּים זָהָב וָוֵיהֶם זָהָב עַל-אַרְבָּעָה אַדְנֵי-כָסֶף
מְחֻשָּׁקִים כֶּסֶף וָוֵיהֶם כָּסֶף וְאַדְנֵיהֶם נְחֹשֶׁת
הגיעו בם אליהם
בשתי הופעותיהם
באו בחצי לצידיהם
ונכפלו הגעותיהם
עקבות צעדו הלכו
במקומם רגלי מהלך
בין עשרה וארבעים
ניצבו בחלוקה חמישים
בשנים עשר מופיעים
מַלְכֵיהֶם
מופיע 12 פעמים בתנ''ך
אצל שם ושמים ושמד
באחרית מקומם נמדד
בשלשה ארצות חונים
אצל כניעה וכנענים
מַלְכֵיהֶם בְּיָדֶךָ וְהַאֲבַדְתָּ אֶת-שְׁמָם מִתַּחַת הַשָּׁמָיִם לֹא-יִתְיַצֵּב אִישׁ בְּפָנֶיךָ עַד הִשְׁמִדְךָ
תַּכְנַע לִפְנֵיהֶם אֶת-ישְׁבֵי הָאָרֶץ הַכְּנַעֲנִים וַתִּתְּנֵם בְּיָדָם וְאֶת-מַלְכֵיהֶם
סרו הם והגיעונו
החליפו רכביהן
האופנים השתנו
כי נותרו בשלהן
והנה היתה הגעה
במקומות ארבעה
על יד שרים וכהנים
ושניהם כאחד חונים
מְלָכֵינוּ
מְלָכֵינוּ
וְשָׂרֵינוּ * 2
וְאֶת-מְלָכֵינוּ שָׂרֵינוּ כֹּהֲנֵינוּ
מְלָכֵינוּ כֹהֲנֵינוּ.
 

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
ברשותכם אביעה עוד כמה חידות:

1) למי היה דמות זכר ונקיבה?
2) היכן נרמז בשירת הים על מלחמת גוג ומגוג?
3) מי הם ששרו ג"כ יחד עם בני ישראל על הים, ומה קיבלו בשכרם?
4) מי מהיהודים לא היו בעת קריעת ים סוף?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ:
נקרא  30  פעמים

לוח מודעות

למעלה