חידות לפרשת השבוע חידות לפרשת השבוע

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לאחר שהאשכול העסיסי 'חידות תורניות' נזרע כלאים,
בשאלות וקושיות מגוונות של חידות מרובות סגנונות,
והחידות על פרשת השבוע בקשו להן מקום קבוע,
יבוא אשכול זה לחידות על פרשת השבוע בלבד,
מתוך עדיפות לשאלות מן המקרא בלבד.
החפץ ימלא את ידו, לשאול ולהשיב בעדו.

מקרא בסיסי:
מקרא - כולל כל התנ"ך.
תורה - חמשת חומשי תורה בלבד.
פרשת השבוע - מה שיקראו בשבת הבאה.
 

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
כמה שעות עברו בנ"י את ים סוף?
פשוט עפ"י חז"ל, ירדו בחצות הלילה. ועלו באשמורת הבוקר, דהיינו בסוף אשמורת השלישי שהוא נץ החמה (שכל טוב).
ויש אומרים עלות השחר.

אגב, בעניין מתי חזר הים לאתנו יש כמה שיטות בזה, ועוד חזון למועד.
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
פעם אחת הייתי מהלך
באיברים חמשה
אנוסה
וַיֹּאמֶר מִצְרַיִם אָנוּסָה מִפְּנֵי יִשְׂרָאֵל.
בצאת לבי אתהלך
בשנים בפגישה
הראשון חטוף בפתח
השני לבד פתוח
שלישי נתחזק בסגולה
והנה חורב בלי שאלה
אנסה - הו' ירדה, א' חטף פתח, נ' פתח, ס' סגול
אַךְ הַפָּעַם אֲנַסֶּה נָּא רַק הַפַּעַם בַּגִּזָּה יְהִי נָא חֹרֶב אֶל הַגִּזָּה.
וַיֹּאמֶר אָחָז לֹא אֶשְׁאַל וְלֹא אֲנַסֶּה.
באו עוד ארבעה
באלוף היתה הגעה
שניה אופניה חרקה
נקמצה אז החזקה
והנה אז דבקה, יד חזקה
איש מלין, על עוצר מילין
הנסה - א' ועוד ד' שווה ה', נ' חיריק, ס' דגושה עם קמץ
אוֹ הֲנִסָּה אֱלֹקים לָבוֹא לָקַחַת לוֹ גוֹי מִקֶּרֶב גּוֹי בְּמַסֹּת בְּאֹתֹת וּבְמֽוֹפְתִים וּבְמִלְחָמָה וּבְיָד חֲזָקָה.
וַיַּעַן אֱלִיפַז הַתֵּימָנִי וַיֹּאמַר. הֲנִסָּה דָבָר אֵלֶיךָ תִּלְאֶה וַעְצֹר בְּמִלִּין מִי יוּכָל.
עקבות גילה באו
על ראשית הופיעו
העניקו לשניה חצי מרכבה
חברתה אל הסגולה שבה
והנה באו בחלום
ונביא ניצב הלום
מנסה - ה' ועוד לה שווה מ', נ' בפתח, ס' סגול.
לֹא תִשְׁמַע אֶל דִּבְרֵי הַנָּבִיא הַהוּא אוֹ אֶל חוֹלֵם הַֽחֲלוֹם הַהוּא כִּי מְנַסֶּה.
ראשית סרה במרוצה
ראו חרק לפני קמיצה
אז ראו איחור דברים
חרב ניצבת על מדים
נסה - המ' ירדה, נ' חיריק, ס' קמץ.
וַיְהִי אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה וְהָאֱלֹקים נִסָּה אֶת אַבְרָהָם.
וַיַּחְגֹּר דָּוִד אֶת חַרְבּוֹ מֵעַל לְמַדָּיו וַיֹּאֶל לָלֶכֶת כִּי לֹא נִסָּה.
המרכבה אחרונה
מהר כפלה אופנה
אז ליד גבעה שכנו
בצל מלון התלוננו
נסה - קמץ קמץ
עָבְרוּ מַעְבָּרָה גֶּבַע מָלוֹן לָנוּ חָרְדָה הָרָמָה גִּבְעַת שָׁאוּל נָסָה.
נשבו אז החמישים
ובאחת נפגשים
כי היו חונים
לצד אור פנים
נסה - נ' שווא
רַבִּים אֹמְרִים מִי יַרְאֵנוּ טוֹב נְסָה עָלֵינוּ אוֹר פָּנֶיךָ.
חמישים שבו משביה
נקבצו ליד פתיחה
בא התל עליהם
הקיפם מצידיהם
לבו ניצב אחריהם
וסביבותיו מלפניהם
נטל מהם אחריתם
ושם לו בראשיתם
אז חרדו כל סביבם
כי בא מורך בלבבם
מנסת - נ' קובוץ, ס' פתח, ת' בסוף המילה, ה' להתחלה ועוד ל"ה שווה מ'.
וְהַנִּשְׁאָרִים בָּכֶם וְהֵבֵאתִי מֹרֶךְ בִּלְבָבָם בְּאַרְצֹת אֹֽיְבֵיהֶם וְרָדַף אֹתָם קוֹל עָלֶה נִדָּף וְנָסוּ מְנֻֽסַת חֶרֶב וְנָֽפְלוּ וְאֵין רֹדֵֽף.
לאחרית הלך הראש
החליפו כל האופנים
בסמיכה חוזק תדרוש
ובמריבות היו חונים
נסתם - המ' עברה לסוף, הניקוד השתנה, ס' דגושה
וַיִּקְרָא שֵׁם הַמָּקוֹם מַסָּה וּמְרִיבָה עַל רִיב בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְעַל נַסֹּתָם.
לב נטלה אז השלישית
לקחתו מן השישים
ניצבה בשלשה גלגלים
כאשכול מסודרים
והשישים בהבלים
והנה גיא הרים
נסתם - הת' בסגול לקחה את הדגש מהס', הס' שווא.
וְנַסְתֶּם גֵּיא הָרַי כִּי יַגִּיעַ גֵּי הָרִים אֶל אָצַל וְנַסְתֶּם כַּאֲשֶׁר נַסְתֶּם.
 

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
פעם אחת הייתי מהלך
באיברים חמשה
בצאת לבי אתהלך
בשנים בפגישה
הראשון חטוף בפתח
השני לבד פתוח
שלישי נתחזק בסגולה
והנה חורב בלי שאלה
באו עוד ארבעה
באלוף היתה הגעה
שניה אופניה חרקה
נקמצה אז החזקה
והנה אז דבקה, יד חזקה
איש מלין, על עוצר מילין
עקבות גילה באו
על ראשית הופיעו
העניקו לשניה חצי מרכבה
חברתה אל הסגולה שבה
והנה באו בחלום
ונביא ניצב הלום
ראשית סרה במרוצה
ראו חרק לפני קמיצה
אז ראו איחור דברים
חרב ניצבת על מדים
המרכבה אחרונה
מהר כפלה אופנה
אז ליד גבעה שכנו
בצל מלון התלוננו
נשבו אז החמישים
ובאחת נפגשים
כי היו חונים
לצד אור פנים
חמישים שבו משביה
נקבצו ליד פתיחה
בא התל עליהם
הקיפם מצידיהם
לבו ניצב אחריהם
וסביבותיו מלפניהם
נטל מהם אחריתם
ושם לו בראשיתם
אז חרדו כל סביבם
כי בא מורך בלבבם
לאחרית הלך הראש
החליפו כל האופנים
בסמיכה חוזק תדרוש
ובמריבות היו חונים
לב נטלה אז השלישית
לקחתו מן השישים
ניצבה בשלשה גלגלים
כאשכול מסודרים
והשישים בהבלים
והנה גיא הרים
כבוד החכם @כל שם שתרצה , אין לי ברירה אלא להבהיר את המובן מאליו:
מאוד הייתי שמח לפתור זאת וכל שאר החידות המאוד מבריקים שלך, אך דא עקא, מפני קוצר וקט שכלי, אין לי מושג אפילו איך להתחיל אותם, כי בליע"ה עלית בכמה מעלות רמות, ונראה שאין סוף לגאונות שלך.

נשאר לי רק לאחל לפותרים המיומנים, דרך צלחה בתחרות הריצה על האופניים והגלגלים, ואולי יבוא היום שגם אני אחכים בזה קצת, וכך אזכה להתחדד הדק היטב היטב הדק, כיאות לחריפים שכמותך !
עד אז, אמשיך לעקוב ולשמוח בשמחתכם, ולפעמים אני גם יתרום לזה רצון וניסיון טוב לפתור כמה מילים.
לי גם זה טוב (y) !!

בברכה ובהערכה ידידך לנצח נ"מ !!
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
בספר הישר ניצב כח, ומן הטוב יצא שביעי, מורכב משלשה.
הלך אל לב המתייסר, בסוף חמשה עשר, שם מצא ארבעה, ואליהם נתחבר.
שלשה וארבעה - לפתרון חברו בהופעה!!
אין מלים
בראשית כח, יז מילה שביעית - אין
איוב לב, טו - מלים
 

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
בתרגום יב"ע ובמדרש שכל טוב, מביא שפי החירות היה כך, עי"ש.
בני משה רבינו שהיו במדין.
@נכון מאוד
וכן צפורה
דבורה הנביאה נתגלגלה בה צפורה אשת משה רבינו עליו השלום, כי בזמן שאמרו ישראל שירה על הים לא היתה צפורה עמהם והיא היתה מצטערת על זה, ובזכות המילה שמלתה את בנה כמו שאמר הכתוב ותקח צפרה צר ותכרת את ערלת בנה, זכתה לבא בדבורה ולשיר שירה זו על ידי רוח הקדש, וזה שאמרה בשירה בפרע פרעות בישראל, שרמזה בשירה שלה באיזה זכות שזכתה לומר שירה, בפרע פרעות לשון פריעת מילה, על שהכרית ערלת בנה. ודוק. (גלגולי נשמות)
 

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
פשוט עפ"י חז"ל
ובדרוש ע"פ חז"ל?
ירדו בחצות הלילה. ועלו באשמורת הבוקר, דהיינו בסוף אשמורת השלישי שהוא נץ החמה (שכל טוב). ויש אומרים עלות השחר.
אמנם ברש"י משמע שיש הבדל בין אשמורת הבוקר לבין לִפְנוֹת בֹּקֶר - לעת שהבקר פונה לבא (רש"י)
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
אין לי מושג אפילו איך להתחיל אותם
לגבי ההתחלה, יש את 'חוד חידה ומשול משל'. שם אמורה להיות המסגרת הכללית של לשון שעשועים במילות תעתועים, פטטי דאורייתא טבין ותקילין בתקלין חדתין, חמר עתיק דעתיקין, מילים נעתקים מעתיק יומין ומים עמוקים בלשונות עמומים, והמה הולכים תמים, נאהבים ונעימים, זה לזה תואמים, הגיון משלימים. צלעות מופיעות, נערות ונערים, ידידים וחברים, שרות ושרים, מטיילים ומהלכים במקראות ערוכים, נפגשים מתרגשים ואל הכתב ניגשים, עתים חשים עתים מחשים, כפי מצוק עתים וזמנים מפונים, אחת הנה ואחת הנה המה חונים, מרגליות ופנינים ונטעמי נעמנים.

לגבי ההמשך, כבר גילו אזנינו חכמים כי זה הוא מדור של 'פנאי ונופש', שא נא עיניך וראה, איש אל רעהו לשמאלך יורה, בחיציו הוא מראה, וכל שאין לו פנאי או שאין זה לו נופש, אין לו לדחוק ולהכריח עצמו, ולבטל מדור מהיכנו. יערב עליו שיחו באשר תהיה שיחתו. (וגם עלי יערב, אם מדי פעם פיו יתערב).
אמנם לפום קושטא, דברים של מה-בכך הם, זוטות שבזוטות מרוטות וחבוטות לעומת חידות אמיתיות של ידע תורני שאתם - @נכון מאוד עם @מתגעגע הנכבדים - שולפים כאן ומחכימים את הכל.
לגבי ההמשך של ההמשך, הרי נרמזו דבריך בדברי המשורר, בחמשה וחמישים בו, במקרא שנים ועשרים אשר לו.
וכיון דליכא מידי דלא רמיזא באורייתא, תא ואחוי לך תשובתו, הלא היא כתובה על השביעי אשר בספר תורת הכהנים, אצל השלישי אשר יבוא בי. שמענה ואתה דע לך, כי היא ראש תורה וסוף תעודה.
ולגבי הסיום של ההמשך, הרי הזכרתני מאמר החכם בספר החכמה, במאמר זך הניתן לפני הכף. ראה דבריו מאירים, וכל ישראל חברים.
 

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
לגבי ההמשך של ההמשך, הרי נרמזו דבריך בדברי המשורר, בחמשה וחמישים בו, במקרא שנים ועשרים אשר לו.
חָלְקוּ מַחְמָאֹת פִּיו וּקֲרָב לִבּוֹ רַכּוּ דְבָרָיו מִשֶּׁמֶן וְהֵמָּה פְתִחוֹת
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
ארבע חברות
בשש עשרה הופעות
נסעו ליד מים בראשונה
והיו אצל נחל באחרונה
אל תוך הבית נכנסו
ובחמשה נתקלסו
ראו בתים ושערים
ושני סבלים נזכרים
ראשית על הבל ניצבה
בפתע בא שברה
עוד ארבע נכללו
אז אבלו ואומללו
דל ניצב אז בפתח
אופניו העמיד בשטח
באו ארבעים ערוכים
רכביהם הפכו שטוחים
קריצה בלא לבה הגיעה
אל חמשה היא מופיעה
ושן ישבה לה בביתה
אל יבשה נתיבתה
סרה ראשית צרה
בטוב לנה חבורה
בתחילתה תרועה שמעה
בסופה שריפה הופיעה
חלמה לה השלישית
בשלשה אותן אשית
לצד טבחים סובבים
ליד אורבים ואויבים
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
ארבע חברות
בשש עשרה הופעות
נסעו ליד מים בראשונה
והיו אצל נחל באחרונה
חומה - מופיע שש עשרה פעמים.
וְהַמַּיִם לָהֶם חוֹמָה מִֽימִינָם וּמִשְּׂמֹאלָֽם.
וְאַחֲרֵי כֵן בָּנָה חוֹמָה חִיצוֹנָה לְעִיר דָּוִיד מַעְרָבָה לְגִיחוֹן בַּנַּחַל.
אל תוך הבית נכנסו
ובחמשה נתקלסו
ראו בתים ושערים
ושני סבלים נזכרים
בחומה - נוספה ב'.
בָּעִיר יָשֹׁקּוּ בַּחוֹמָה יְרֻצוּן בַּבָּתִּים.
וָאֱהִי עֹלֶה בַנַּחַל לַיְלָה וָאֱהִי שֹׂבֵר בַּחוֹמָה וָאָשׁוּב וָאָבוֹא בְּשַׁעַר הַגַּיְא וָאָשׁוּב.
וְאֶלֶף אַמָּה בַּחוֹמָה עַד שַׁעַר הָשֲׁפוֹת.
כָּשַׁל כֹּחַ הַסַּבָּל וְהֶעָפָר הַרְבֵּה וַאֲנַחְנוּ לֹא נוּכַל לִבְנוֹת בַּחוֹמָה.
הַבּוֹנִים בַּחוֹמָה וְהַנֹּשְׂאִים בַּסֶּבֶל.
ראשית על הבל ניצבה
בפתע בא שברה
בחומה - ב' שווא
כְּפֶרֶץ נֹפֵל נִבְעֶה בְּחוֹמָה נִשְׂגָּבָה אֲשֶׁר פִּתְאֹם לְפֶתַע יָבוֹא שִׁבְרָהּ.
עוד ארבע נכללו
אז אבלו ואומללו
וחומה - ב' ועוד ד' שווה ו'
וַיַּאֲבֶל חֵל וְחוֹמָה יַחְדָּו אֻמְלָלוּ.
דל ניצב אז בפתח
אופניו העמיד בשטח
באו ארבעים ערוכים
רכביהם הפכו שטוחים
קריצה בלא לבה הגיעה
אל חמשה היא מופיעה
ושן ישבה לה בביתה
אל יבשה נתיבתה
מחומת - ו' ועוד דל שווה מ', מ' צירה, קריצה בלי י' שווה 395 ועוד ה' שווה ת'.
וְאֵת גְּוִיֹּת בָּנָיו מֵחוֹמַת בֵּית שָׁן וַיָּבֹאוּ יָבֵשָׁה וַיִּשְׂרְפוּ אֹתָם שָׁם.
סרה ראשית צרה
בטוב לנה חבורה
בתחילתה תרועה שמעה
בסופה שריפה הופיעה
חומת - המ' ירדה, מופיע י"ז פעמים.
כָל הָעָם תְּרוּעָה גְדוֹלָה וְנָפְלָה חוֹמַת הָעִיר.
וַיִּשְׂרְפוּ אֶת בֵּית הָאֱלֹהִים וַיְנַתְּצוּ אֵת חוֹמַת יְרוּשָׁלִָם.
חלמה לה השלישית
בשלשה אותן אשית
לצד טבחים סובבים
ליד אורבים ואויבים
חומת - המ' בחולם.
וְאֶת חוֹמֹת יְרוּשָׁלִַם סָבִיב נָתְצוּ כָּל חֵיל כַּשְׂדִּים אֲשֶׁר רַב טַבָּחִים.
אֶל חוֹמֹת בָּבֶל שְׂאוּ נֵס הַחֲזִיקוּ הַמִּשְׁמָר הָקִימוּ שֹׁמְרִים הָכִינוּ הָאֹרְבִים.
הִסְגִּיר בְּיַד אוֹיֵב חוֹמֹת אַרְמְנוֹתֶיהָ.
 

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בצרור המור יש על זה מידע מעניין
אתה כנראה מתכוון את הסיפור עם אלכסנדר מוקדון שסגר את בני גוג מגוג, עי"ש (יש לי את זה רק בידני) באמת מאוד מעניין !

חידה על משהו מעניין שמובא שם:
מה המכנה המשותף בין הליכת אברהם לעקידת יצחק ומי שניסה להכשילו, לבין הליכת בני ישראל לקריעת ים סוף ומי שניסה להכשילם ?
 

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
כן. מקורו במסכת יומא (עה, א):
תניא, רבי יוסי אומר: כשם שהנביא היה מגיד להם לישראל מה שבחורין ומה שבסדקין, כך המן מגיד להם לישראל מה שבחורין ומה שבסדקין. כיצד? שנים שבאו לפני משה לדין זה אומר: עבדי גנבת, וזה אומר: אתה מכרתו לי. אמר להם משה: לבוקר משפט. למחר אם נמצא עומרו בבית רבו ראשון - בידוע שזה גנבו, אם נמצא עומרו בבית רבו שני בידוע שזה מכרו לו. וכן איש ואשה שבאו לפני משה לדין. זה אומר: היא סרחה עלי, והיא אומרת: הוא סרח עלי. אמר להם משה: לבקר משפט. למחר, אם נמצא עומרה בבית בעלה - בידוע שהיא סרחה עליו, נמצא עומרה בבית אביה - בידוע שהוא סרח עליה.
יפה מאוד.
ומה עשה מי שמכר עבד למאן דהו, ויש ויכוח האם מכר לו העבד הקטן או שמכר לו העבד הגדול, איך המן פתר בעיה זו ?
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
ומה עשה מי שמכר עבד למאן דהו, ויש ויכוח האם מכר לו העבד הקטן או שמכר לו העבד הגדול, איך המן פתר בעיה זו ?
כיון שהעיד הכתוב 'איש לפי אכלו לקטו', מסתבר שהיו בודקין למי הגיעה מנה גדולה ולמי קטנה.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
ארבע נערות
היו מהלכות
בשני מקומות
במקרא נערכות
עין בראשית
ולצידה אחרית
בשתי מופעים
ראו מים באים
עין פתחה בהבלים
עשרה החלו ממללים
בדברי שבח והילולים
כי לנגדם ראו נחלים
מום בראשם הופיע
והעי בשביה הלכה
נקבעו מול פתיחה
נסכרו לנגד כליאה
נסעו סביבות העין
נפקד מקומן ואין
ובמקומות ששה
קבעו להן פגישה
בראשית לפני אחרונה
אחר הקיפו כנעני
שם גר פעמיים חנה
ולבסוף המירו לשוני
כי ראו מלכה במענה:
לפניך לא יהיה שוני
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
ארבע נערות
היו מהלכות
בשני מקומות
במקרא נערכות
עין בראשית
ולצידה אחרית
בשתי מופעים
ראו מים באים
עֵינֹת מַיִם וְשִׁבְעִים תְּמָרִים
שְׁתֵּים עֶשְׂרֵה עֵינֹת מַיִם וְשִׁבְעִים תְּמָרִים

עין בראשית- עינ, לצידה אחרית- ת'
עין פתחה בהבלים
עשרה החלו ממללים
בדברי שבח והילולים
כי לנגדם ראו נחלים
האות ע' חטף פתח, י' בקמץ (מבוטאת)
נַחֲלֵי מָיִם עֲיָנֹת
מום בראשם הופיע
והעי בשביה הלכה
נקבעו מול פתיחה
נסכרו לנגד כליאה
וַיִּסָּכְרוּ מַעְיְנֹת תְּהוֹם וַאֲרֻבֹּת הַשָּׁמָיִם וַיִּכָּלֵא
האות מ' בראשה, ע'י' בשווא
נסעו סביבות העין
נפקד מקומן ואין
ובמקומות ששה
קבעו להן פגישה
עֲנָת
האותיות הסובבות את ע', קרי: מ' וי' נעלמו
בראשית לפני אחרונה
אחר הקיפו כנעני
וּבֵית-עֲנָת וּבֵית שָׁמֶשׁ
עֲנָת וַיֵּשֶׁב בְּקֶרֶב הַכְּנַעֲנִי ישְׁבֵי הָאָרֶץ וְישְׁבֵי בֵית-שֶׁמֶשׁ וּבֵית עֲנָת
שם גר פעמיים חנה
וְאַחֲרָיו הָיָה שַׁמְגַּר בֶּן-עֲנָת
בִּימֵי שַׁמְגַּר בֶּן-עֲנָת
ולבסוף המירו לשוני
כי ראו מלכה במענה:
לפניך לא יהיה שוני
''מַלְכְּתָא לָקֳבֵל מִלֵּי מַלְכָּא וְרַבְרְבָנוֹהִי לְבֵית מִשְׁתְּיָא עַלַּת עֲנָת מַלְכְּתָא וַאֲמֶרֶת מַלְכָּא''
לא יהיה שוני- ''וְזִיוָךְ אַל-יִשְׁתַּנּוֹ''.
בלשון ארמית.
 
נערך לאחרונה ב:

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
מושלם!!
רק שני דברים שלא הובהרו לציבור..
בראשית לפני אחרונה
וּבֵית-עֲנָת וּבֵית שָׁמֶשׁ
למה היא לפני אחרונה?
כי ראו מלכה במענה:
לפניך לא יהיה שוני
''מַלְכְּתָא לָקֳבֵל מִלֵּי מַלְכָּא וְרַבְרְבָנוֹהִי לְבֵית מִשְׁתְּיָא עַלַּת עֲנָת מַלְכְּתָא וַאֲמֶרֶת מַלְכָּא.''
מה פשר המודגש?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ:
נקרא  9  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה