חידות לפרשת השבוע חידות לפרשת השבוע

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לאחר שהאשכול העסיסי 'חידות תורניות' נזרע כלאים,
בשאלות וקושיות מגוונות של חידות מרובות סגנונות,
והחידות על פרשת השבוע בקשו להן מקום קבוע,
יבוא אשכול זה לחידות על פרשת השבוע בלבד,
מתוך עדיפות לשאלות מן המקרא בלבד.
החפץ ימלא את ידו, לשאול ולהשיב בעדו.

מקרא בסיסי:
מקרא - כולל כל התנ"ך.
תורה - חמשת חומשי תורה בלבד.
פרשת השבוע - מה שיקראו בשבת הבאה.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
כוונתך בראש פסוק?
אכן יש עוד אחד ששכחתי: וישמע את דברי בני לבן. גם הוא רבוץ.
אבל כל שאר 'וישמע' שבמקרא שלי, לא גרושים ולא רבוצים.. בין בתחילה בין באמצע בין בסוף.
ועל זה ביקש המשורר: גל עיני ואביטה נפלאות מתורתך.
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
חמשה חברים מהלכים
בשמונה מקומות דורכים
בתחילה ראו סולת
ולבסוף שלשה סרות
האהלה - מופיע ח' פעמים.
וַיְמַהֵר אַבְרָהָם הָאֹהֱלָה אֶל שָׂרָה וַיֹּאמֶר מַֽהֲרִי שְׁלֹשׁ סְאִים קֶמַח סֹלֶת.
וַתֹּאמֶר אֵלָיו סוּרָה אֲדֹנִי סוּרָה אֵלַי אַל תִּירָא וַיָּסַר אֵלֶיהָ הָאֹהֱלָה.
הסירו דעת ובאו ברבים
והנה ציד ורועים
וגם משכב ושודדים
לצידם מופיעים
אהלים - שתי הה' ירדו
וַיְהִי עֵשָׂו אִישׁ יֹדֵעַ צַיִד אִישׁ שָׂדֶה וְיַֽעֲקֹב אִישׁ תָּם ישֵׁב אֹֽהָלִֽים.
אֵלֶיהָ יָבֹאוּ רֹעִים וְעֶדְרֵיהֶם תָּקְעוּ עָלֶיהָ אֹהָלִים סָבִיב.
נַפְתִּי מִשְׁכָּבִי מֹר אֲהָלִים וְקִנָּמוֹן.
יִשְׁלָיוּ אֹהָלִים לְשֹׁדְדִים.
בא מטה בראשם
ובשנים היו נזכרים
בקר לצידם נרשם
וגם סוסים וחמורים
ואהלים - נוספה ו'.
וְגַם לְלוֹט הַֽהֹלֵךְ אֶת אַבְרָם הָיָה צֹאן וּבָקָר וְאֹֽהָלִֽים.
כִּי אִם הַסּוּס אָסוּר וְהַחֲמוֹר אָסוּר וְאֹהָלִים כַּאֲשֶׁר הֵמָּה.
נתנו יד על ראשית
נחטף פתח הראשית
וברביעי בתוך הכד
בלבו הם נפגשים
כאהלים - ו' ועוד י"ד שווה כ'. פתח בכ'.
כִּנְחָלִים נִטָּיוּ כְּגַנֹּת עֲלֵי נָהָר כַּֽאֲהָלִים נָטַע ד' כַּֽאֲרָזִים עֲלֵי מָֽיִם. חומש במדבר פרק כד, אמצע פס' ו'.
הסירו כף מעליהם
למצב הקודם חוזרים
לנוכח השיבו פניהם
לצד משכנות זכורים
אהליך
מַה טֹּבוּ אֹֽהָלֶיךָ יַֽעֲקֹב מִשְׁכְּנֹתֶיךָ יִשְׂרָאֵֽל.
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
שרביט נכנס לתוך שמונים, בתוכם שלש בלי אחרית חונים
כי אחזו גר הפוך בלבם, נתנו שלשים ברגלם
מושלם - שתי מ' זה שמונים, שרביט ו', אותיות של.
כרגיל - אותיות כי בתוכם רג ולהוסיף ל'.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
שלש צלעות מופיעות
פעם אחת במקראות
נסעו בחמשה באופנים
ובחמשה היו חונים
בלחם וחליל צופים
ויינות יוצרים נשקפים
עוד גלגל נוסף
והנה זמר נכסף
נקמצה הראשית
ובכפל משורר השית
אף בסוף שלשה נחבים
בלב דלת שבתוך ניצבים
גלגל מאחרית הוסר
בשלשה מקומם נמסר
ליד חציר ותאנה
מושבם אז נקנה
בא ראשם בחלום
ובשנים באו הלום
והנה אצל תפארת
היתה להם מזכרת
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
שלש צלעות מופיעות
פעם אחת במקראות
נבל
נָבֹל תִּבֹּל.
נסעו בחמשה באופנים
ובחמשה היו חונים
בלחם וחליל צופים
ויינות יוצרים נשקפים
נבל - צירה סגול
שְׁלֹשֶׁת כִּכְּרוֹת לֶחֶם וְאֶחָד נֹשֵׂא נֵבֶל יָיִן.
וְלִפְנֵיהֶם נֵבֶל וְתֹף וְחָלִיל.
וּשְׁבָרָהּ כְּשֵׁבֶר נֵבֶל יוֹצְרִים.
כָּל נֵבֶל יִמָּלֵא יָיִן.
כִּי כָל נֵבֶל יִמָּלֵא יָיִן.
עוד גלגל נוסף
והנה זמר נכסף
נבל - שתי סגולים
גַּם אֲנִי אוֹדְךָ בִכְלִי נֶבֶל אֲמִתְּךָ.
נקמצה הראשית
ובכפל משורר השית
אף בסוף שלשה נחבים
בלב דלת שבתוך ניצבים
נבל - קמץ סגול, פעמיים תהלים.
כִּנּוֹר נָעִים עִם נָבֶל - פרק פא סוף פס' ג'.
עֲלֵי עָשׂוֹר וַעֲלֵי נָבֶל עֲלֵי הִגָּיוֹן בְּכִנּוֹר - פרק צב אמצע פס' ד'.
גלגל מאחרית הוסר
בשלשה מקומם נמסר
ליד חציר ותאנה
מושבם אז נקנה
נבל - קמץ צירה.
יָבֵשׁ חָצִיר נָבֵל צִיץ.
יָבֵשׁ חָצִיר נָבֵל צִיץ.
וְאֵין תְּאֵנִים בַּתְּאֵנָה וְהֶעָלֶה נָבֵל.
בא ראשם בחלום
ובשנים באו הלום
והנה אצל תפארת
היתה להם מזכרת
נבל - חולם צירה.
וְצִיץ נֹבֵל צְבִי תִפְאַרְתּוֹ.
וְהָיְתָה צִיצַת נֹבֵל צְבִי תִפְאַרְתּוֹ.
 
נערך לאחרונה ב:

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
יוצרי ai
יבוא ענו משה רבנו שעליו נאמר: ''ובאיש משה עניו מאד''
בענו- בהר סיני שהיה הר עניו כנאמר: "ושפל רוח יתמוך כבוד"
וסין בגמ' ענו (חיד"א)
ויקבל ענו- את התורה .. ''אין דברי תורה מתקיימין אלא במי שמשפיל עצמו ומשים עצמו כמדבר"
רעיון יפה, ובחיד"א מביא שס"ת מהה' הספרים יוצא ממיול (במצרים מסעיהם סיני ירחו ישראל) שבגמ' ענו
בחודש ענו- חודש סיוון(?)
סיון גימטריה ענו
נכון מאוד !
 
נערך לאחרונה ב:

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איפה יש סמך שגיורא עד עשרה דורות אסור לבזות ארמאה באפיה ?
ויחד יתרו. ומדרש אגדה, נעשה בשרו חדודין חדודין, מיצר על אבוד מצרים, היינו דאמרי אינשי, גיורא עד עשרה דרי לא תבזי ארמאה באפיה (סנהדרין צד.):
 

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
יוצרי ai
ויחד יתרו. ומדרש אגדה, נעשה בשרו חדודין חדודין, מיצר על אבוד מצרים, היינו דאמרי אינשי, גיורא עד עשרה דרי לא תבזי ארמאה באפיה (סנהדרין צד.):
השאלה איפה בתנ"ך/ש"ס רואים שאכן כך היה ?
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
השאלה איפה בתנ"ך/ש"ס רואים שאכן כך היה ?
תלמוד בבלי - פסחים - רשב''ם
דלא תיגני בלא ק''ש. שזהו מנהג דארמאין: וא''ד. על מטה ארמית ממש משום מעשה דרב פפא שהיתה ארמית אחת חייבת לו מעות ונכנס בביתה לגבות הימנה חנקה את בנה ונתנתו על המטה וכשנכנס רב פפא אמרה לו שב על המטה עד שאביא מעותיך וכן עשה כשבאתה אמרה לו המתה את בני וברח לו מן המדינה: לא תינסוב גיורתא. משום דאמרינן גיורא עד עשרה דרי לא תבזי ארמאה באפיה (סנהדרין צד.):
 

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
יוצרי ai
איפה יש סמך שגיורא עד עשרה דורות אסור לבזות ארמאה באפיה ?
תלמוד בבלי - פסחים - רשב''ם
דלא תיגני בלא ק''ש. שזהו מנהג דארמאין: וא''ד. על מטה ארמית ממש משום מעשה דרב פפא שהיתה ארמית אחת חייבת לו מעות ונכנס בביתה לגבות הימנה חנקה את בנה ונתנתו על המטה וכשנכנס רב פפא אמרה לו שב על המטה עד שאביא מעותיך וכן עשה כשבאתה אמרה לו המתה את בני וברח לו מן המדינה: לא תינסוב גיורתא. משום דאמרינן גיורא עד עשרה דרי לא תבזי ארמאה באפיה (סנהדרין צד.):
השאלה לא היה לקבל מקור למאמר חז"ל הזה, אלא איפה ראינו בפועל שמאמר חז"ל הזה התקיים ?
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
חמשה ידידים מתראים
בעשתי עשר הם באים
בתחילה ראו דברים
ולבסוף אוהבים נזכרים
נטלו עשרה מאופניהם
הרימוהו אל חיקיהם
וגלגלי האחרית
עמדו באמצעית
לפני ראש בא חלום
ובכפליים באו הלום
אצל שבעים ושמונים
וגם כאחד נמנים
לראשיתם הם מושבים
וברבים הם מופיעים
בשלשה הם יושבים
בארץ מוצא הם ערוכים
ואצל עם אשר בוכים
רקיע ראש נתעגל
והיד חסרת תנועה
בשלשה מצבם התגלגל
בתוך בנים ליד רינה
וגם אחרי שיח באו
לפני דגים הם הופיעו
החליפו שוב האופנים
והנה שף מאות חונים
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
חמשה ידידים מתראים
בעשתי עשר הם באים
בתחילה ראו דברים
ולבסוף אוהבים נזכרים
ויספר - מופיע עשר פעמים.
וַיְסַפֵּר הָעֶבֶד לְיִצְחָק אֵת כָּל הַדְּבָרִים אֲשֶׁר עָשָֽׂה.
וַיְסַפֵּר הָמָן לְזֶרֶשׁ אִשְׁתּוֹ וּלְכָל אֹהֲבָיו.
נטלו עשרה מאופניהם
הרימוהו אל חיקיהם
וגלגלי האחרית
עמדו באמצעית
לפני ראש בא חלום
ובכפליים באו הלום
אצל שבעים ושמונים
וגם כאחד נמנים
ויספר - הי' דגושה וחיריק, הס' בשווא, פ' חולם.
וַיִּסְפֹּר שְׁלֹמֹה שִׁבְעִים אֶלֶף אִישׁ סַבָּל וּשְׁמוֹנִים אֶלֶף.
וַיִּסְפֹּר שְׁלֹמֹה כָּל הָאֲנָשִׁים הַגֵּירִים.
לראשיתם הם מושבים
וברבים הם מופיעים
בשלשה הם יושבים
בארץ מוצא הם ערוכים
ואצל עם אשר בוכים
ויספרו
וַיְסַפְּרוּ לוֹ וַיֹּאמְרוּ בָּאנוּ אֶל הָאָרֶץ.
וַיְסַפְּרוּ לוֹ אֵת כָּל הַמֹּצְאוֹת אוֹתָם.
מַה לָּעָם כִּי יִבְכּוּ וַיְסַפְּרוּ לוֹ.
רקיע ראש נתעגל
והיד חסרת תנועה
בשלשה מצבם התגלגל
בתוך בנים ליד רינה
וגם אחרי שיח באו
לפני דגים הם הופיעו
ויספרו - חיריק בו', י' בלי ניקוד.
בָּנִים יִוָּלֵדוּ יָקֻמוּ וִיסַפְּרוּ לִבְנֵיהֶם.
וְיִזְבְּחוּ זִבְחֵי תוֹדָה וִיסַפְּרוּ מַעֲשָׂיו בְּרִנָּה.
אוֹ שִׂיחַ לָאָרֶץ וְתֹרֶךָּ וִיסַפְּרוּ לְךָ דְּגֵי הַיָּם.
החליפו שוב האופנים
והנה שף מאות חונים
ויספרו - הניקוד השתנה.
וַיִּסָּפְרוּ הַלְוִיִּם מִבֶּן שְׁלֹשִׁים שָׁנָה וָמָעְלָה וַיְהִי מִסְפָּרָם לְגֻלְגְּלֹתָם לִגְבָרִים שְׁלֹשִׁים וּשְׁמוֹנָה אָלֶף - 8030.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  108  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה