חידות לפרשת השבוע חידות לפרשת השבוע

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לאחר שהאשכול העסיסי 'חידות תורניות' נזרע כלאים,
בשאלות וקושיות מגוונות של חידות מרובות סגנונות,
והחידות על פרשת השבוע בקשו להן מקום קבוע,
יבוא אשכול זה לחידות על פרשת השבוע בלבד,
מתוך עדיפות לשאלות מן המקרא בלבד.
החפץ ימלא את ידו, לשאול ולהשיב בעדו.

מקרא בסיסי:
מקרא - כולל כל התנ"ך.
תורה - חמשת חומשי תורה בלבד.
פרשת השבוע - מה שיקראו בשבת הבאה.
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
בכפל תוכחות בלב נוכחות, לפני שישים בראשה, התייצבו חמשה, הסירו ראשים באו חמישים, נטלו מרכבת החמשה.
נפלא
דברים כח, נט
וְהִפְלָא ד' אֶת מַכֹּתְךָ.
לב המילה נוכחות - כח, נט לפני שישים, הנ' קבלה את הניקוד של הה'.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
נפלא
דברים כח, נט
וְהִפְלָא ד' אֶת מַכֹּתְךָ.
לב המילה נוכחות - כח, נט לפני שישים, הנ' קבלה את הניקוד של הה'.
האמת שרק על הפתרון של זה מגיעה עוד תגובה.. אבל כמו שכבר נאמר כאן: יש גבול להתעללות..
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
שלשה ידידים
בשני אתרים
היו עומדים
בכל הספרים
אצל חותן ויראים
היו הם מופיעים
סגולה אז נקמצה
וברפאים מקום נמצא
אופן ראשה כחמישים
מעגלי חגים נפגשים
גלגל מראשית נחסר
בלב חברתה נמסר
ובתשעה ההופעה
בראשונה מגיעה
עם צרה ידועה
ובאחרית נצמדים
חמשה ילדים
אחריתה הסירה
ראש נתנה בצרה
התרבו לבד מופעיהן
בשיר עז יד מושביהן
לב שניה כפל עצמו
לפני הפתח מקומו
והנה בין לינות
היו כולן חונות
מום בא בראשם
ובארבע פגישתם
בגמלים ובמקל
ליד כרים להלל
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
שלשה ידידים
בשני אתרים
היו עומדים
בכל הספרים
אצל חותן ויראים
היו הם מופיעים
חנה
חֹתֵן מֹשֶׁה וּבָנָיו וְאִשְׁתּוֹ אֶל מֹשֶׁה אֶל הַמִּדְבָּר אֲשֶׁר הוּא חֹנֶה שָׁם.
חֹנֶה מַלְאַךְ ד' סָבִיב לִירֵאָיו וַיְחַלְּצֵם.
סגולה אז נקמצה
וברפאים מקום נמצא
וּמַחֲנֵה פְלִשְׁתִּים חֹנָה בְּעֵמֶק רְפָאִים.
אופן ראשה כחמישים
מעגלי חגים נפגשים
חנה - ח' ונ' קמוצות.
וַיָּקָם דָּוִד וַיָּבֹא אֶל הַמָּקוֹם אֲשֶׁר חָנָה שָׁם שָׁאוּל וַיַּרְא דָּוִד אֶת הַמָּקוֹם אֲשֶׁר שָׁכַב שָׁם שָׁאוּל וְאַבְנֵר בֶּן נֵר שַׂר צְבָאוֹ וְשָׁאוּל שֹׁכֵב בַּמַּעְגָּל וְהָעָם חֹנִים (סביבתו) סְבִיבֹתָיו.
גלגל מראשית נחסר
בלב חברתה נמסר
ובתשעה ההופעה
בראשונה מגיעה
עם צרה ידועה
ובאחרית נצמדים
חמשה ילדים
חנה - פתח קמץ
וְלוֹ שְׁתֵּי נָשִׁים שֵׁם אַחַת חַנָּה וְשֵׁם הַשֵּׁנִית פְּנִנָּה - פנינה היתה הצרה של חנה.
כִּי פָקַד ד' אֶת חַנָּה וַתַּהַר וַתֵּלֶד שְׁלֹשָׁה בָנִים וּשְׁתֵּי בָנוֹת.
אחריתה הסירה
ראש נתנה בצרה
התרבו לבד מופעיהן
בשיר עז יד מושביהן
חנות - הה' ירדה, ח' צירה.
הֲשָׁכַח חַנּוֹת קל אִם קָפַץ בְּאַף רַחֲמָיו סֶלָה. - פרק עז פס' י'.
לב שניה כפל עצמו
לפני הפתח מקומו
והנה בין לינות
היו כולן חונות
חנות - הדגש בנ' ירד ונכפל להיות השווא של החטף פתח בח'.
לִינוּ נָא הִנֵּה חֲנוֹת הַיּוֹם לִין פֹּה.
מום בא בראשם
ובארבע פגישתם
בגמלים ובמקל
ליד כרים להלל
מחנות - נוספה מ'.
וְהַגְּמַלִּים לִשְׁנֵי מַֽחֲנֽוֹת.
כִּי בְמַקְלִי עָבַרְתִּי אֶת הַיַּרְדֵּן הַזֶּה וְעַתָּה הָיִיתִי לִשְׁנֵי מַֽחֲנֽוֹת.
וְנָתַתָּה עָלֶיהָ מַחֲנוֹת וְשִׂים עָלֶיהָ כָּרִים סָבִיב.
לְשָׁרֵת וּלְהֹדוֹת וּלְהַלֵּל בְּשַׁעֲרֵי מַחֲנוֹת.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
חנות - הה' ירדה, ח' צירה.
(הח' בפתח. וזו טעות שלי! רציתי להמשיך על חן, בסוף החלטתי לקצר. ובטעות נשארה השורה ההיא.. עמכם הסליחה!)
וַיָּקָם דָּוִד וַיָּבֹא אֶל הַמָּקוֹם אֲשֶׁר חָנָה שָׁם שָׁאוּל וַיַּרְא דָּוִד אֶת הַמָּקוֹם אֲשֶׁר שָׁכַב שָׁם שָׁאוּל וְאַבְנֵר בֶּן נֵר שַׂר צְבָאוֹ וְשָׁאוּל שֹׁכֵב בַּמַּעְגָּל וְהָעָם חֹנִים (סביבתו) סְבִיבֹתָיו.
מעגל ראיתי, חגים לא ראיתי..
 
נערך לאחרונה ב:

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
וישמע שתיהם גרושים, אמנם סיני אמר שהם רובצים
ואני לא ידעתי מי הוא סיני אשר חולק על המסורה..
ועל זה ביקש המשורר: גל עיני ואביטה נפלאות מתורתך.
התשובה לכך:
 

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
איפה יש סמך שגיורא עד עשרה דורות אסור לבזות ארמאה באפיה ?
בדעת זקנים: ויחד, פירש"י נעשה בשרו חידודין וגו', ואמר רבינו תם דמצא סמך לדבר כפרש"י, וּלְשֵׁשָׁ֛ן עֶ֥בֶד מִצְרִ֖י וּשְׁמ֥וֹ יַרְחָֽע וַיִּתֵּ֨ן שֵׁשָׁ֧ן אֶת־בִּתּ֛וֹ לְיַרְחָ֥ע עַבְדּ֖וֹ לְאִשָּׁ֑ה (דברי הימים א' ב לד-לה), חשיב י"ג מירחע עבד שישן עד אלישמע, ודריש בפסוק זה ישמעאל בן נתניה בן אלישמע שהיה מן הנתינים, מכאן לגר שחזר לסורו עד י"ד דורות שהיה שופך דמים ועושה מעשה ארמי, ושלשה דורות לא קא חשיב, לפי שגר מצרי אינו גר עד שלשה דורות, ומשם ואילך תמצא עשרה דורות.​
 
נערך לאחרונה ב:

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
המחבר הראשון שבראשונה שבראשון שבחמישי שבשני התחבר לחבר:
מייד הפך להיות המחבר האחרון שבשניה שבראשון שבחמישי שבשני:
והמחבר הראשון הלך והתחבר אחרון למתחבר הראשון:
המחבר הראשון הוא שישי:
הסר איסר
בין אנשי מסחר
מה חסר
יבא בראשו ולא יחסר
רגלו ניסר
משרי ביששכר
והוקבע לשבעה עשר
אשר בקש להיות שר:
זה צער בע"ח ממש מי נחלץ לעזרה
 

הרקליטוס

משתמש פעיל
זה צער בע"ח ממש מי נחלץ לעזרה
כה אמר הרקליטוס: כי ראיתי מזקני העדה ושופטיה מליצים משלים איש כאשר נדבה רוחו זה ישא שלשת אלפים משל וזה יענהו חמישה ואלף ויפלא בעיני: אמרתי אני הרקליטוס איש אפסוס גם אני אלחם את מושל ואתחכם בדברי חכמים וחידות תם: רק ארכו הימים טרם נבעו מצפוני כצפון גולה כתם פז: על כן נדבה רוחי ואתן אות ומופת לדברי: ובזה יבואו דברי כי קרוב אליך הדבר מאד: רק הפתרון אגדל ממך:

וזה לך האות לחידה הראשונה: המחבר הראשון מוסיף על עניין ראשון:
וזה לך האות לחידה השניה: כי תפתר הראשונה תשמע חידה שניה לפתור אותה:
 

דבי מ.

משתמש מקצוען
כה אמר הרקליטוס: כי ראיתי מזקני העדה ושופטיה מליצים משלים איש כאשר נדבה רוחו זה ישא שלשת אלפים משל וזה יענהו חמישה ואלף ויפלא בעיני: אמרתי אני הרקליטוס איש אפסוס גם אני אלחם את מושל ואתחכם בדברי חכמים וחידות תם: רק ארכו הימים טרם נבעו מצפוני כצפון גולה כתם פז: על כן נדבה רוחי ואתן אות ומופת לדברי: ובזה יבואו דברי כי קרוב אליך הדבר מאד: רק הפתרון אגדל ממך:

וזה לך האות לחידה הראשונה: המחבר הראשון מוסיף על עניין ראשון:
וזה לך האות לחידה השניה: כי תפתר הראשונה תשמע חידה שניה לפתור אותה:
מה הכיוון
מילה מהפרשה? מושג כלשהי?
 

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בדעת זקנים: ויחד, פירש"י נעשה בשרו חידודין וגו', ואמר רבינו תם דמצא סמך לדבר כפרש"י, וּלְשֵׁשָׁ֛ן עֶ֥בֶד מִצְרִ֖י וּשְׁמ֥וֹ יַרְחָֽע וַיִּתֵּ֨ן שֵׁשָׁ֧ן אֶת־בִּתּ֛וֹ לְיַרְחָ֥ע עַבְדּ֖וֹ לְאִשָּׁ֑ה (דברי הימים א' ב לד-לה), חשיב י"ג מירחע עבד שישן עד אלישמע, ודריש בפסוק זה ישמעאל בן נתניה בן אלישמע שהיה מן הנתינים, מכאן לגר שחזר לסורו עד י"ד דורות שהיה שופך דמים ועושה מעשה ארמי, ושלשה דורות לא קא חשיב, לפי שגר מצרי אינו גר עד שלשה דורות, ומשם ואילך תמצא עשרה דורות.​
כוונתך ליעב"ץ בשבת שם שכתב: ולפי"ז יתכן שנתקיים גיורא עד י' וכו'
בול פגיעה !!!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמז

א הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב זַמְּרָה אֱלֹהֵינוּ כִּי נָעִים נָאוָה תְהִלָּה:ב בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם יְהוָה נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס:ג הָרֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב וּמְחַבֵּשׁ לְעַצְּבוֹתָם:ד מוֹנֶה מִסְפָּר לַכּוֹכָבִים לְכֻלָּם שֵׁמוֹת יִקְרָא:ה גָּדוֹל אֲדוֹנֵינוּ וְרַב כֹּחַ לִתְבוּנָתוֹ אֵין מִסְפָּר:ו מְעוֹדֵד עֲנָוִים יְהוָה מַשְׁפִּיל רְשָׁעִים עֲדֵי אָרֶץ:ז עֱנוּ לַיהוָה בְּתוֹדָה זַמְּרוּ לֵאלֹהֵינוּ בְכִנּוֹר:ח הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר הַמַּצְמִיחַ הָרִים חָצִיר:ט נוֹתֵן לִבְהֵמָה לַחְמָהּ לִבְנֵי עֹרֵב אֲשֶׁר יִקְרָאוּ:י לֹא בִגְבוּרַת הַסּוּס יֶחְפָּץ לֹא בְשׁוֹקֵי הָאִישׁ יִרְצֶה:יא רוֹצֶה יְהוָה אֶת יְרֵאָיו אֶת הַמְיַחֲלִים לְחַסְדּוֹ:יב שַׁבְּחִי יְרוּשָׁלִַם אֶת יְהוָה הַלְלִי אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן:יג כִּי חִזַּק בְּרִיחֵי שְׁעָרָיִךְ בֵּרַךְ בָּנַיִךְ בְּקִרְבֵּךְ:יד הַשָּׂם גְּבוּלֵךְ שָׁלוֹם חֵלֶב חִטִּים יַשְׂבִּיעֵךְ:טו הַשֹּׁלֵחַ אִמְרָתוֹ אָרֶץ עַד מְהֵרָה יָרוּץ דְּבָרוֹ:טז הַנֹּתֵן שֶׁלֶג כַּצָּמֶר כְּפוֹר כָּאֵפֶר יְפַזֵּר:יז מַשְׁלִיךְ קַרְחוֹ כְפִתִּים לִפְנֵי קָרָתוֹ מִי יַעֲמֹד:יח יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיַמְסֵם יַשֵּׁב רוּחוֹ יִזְּלוּ מָיִם:יט מַגִּיד (דברו) דְּבָרָיו לְיַעֲקֹב חֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו לְיִשְׂרָאֵל:כ לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי וּמִשְׁפָּטִים בַּל יְדָעוּם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  1  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה