חידות לפרשת השבוע חידות לפרשת השבוע

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לאחר שהאשכול העסיסי 'חידות תורניות' נזרע כלאים,
בשאלות וקושיות מגוונות של חידות מרובות סגנונות,
והחידות על פרשת השבוע בקשו להן מקום קבוע,
יבוא אשכול זה לחידות על פרשת השבוע בלבד,
מתוך עדיפות לשאלות מן המקרא בלבד.
החפץ ימלא את ידו, לשאול ולהשיב בעדו.

מקרא בסיסי:
מקרא - כולל כל התנ"ך.
תורה - חמשת חומשי תורה בלבד.
פרשת השבוע - מה שיקראו בשבת הבאה.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
ועל זה נתקעתי
והשארתי את החידה ל @שרלוט
להתחלה הגעתי מיד
נתקעתי בבם...
קודם כל: סליחה!
כתבתי את החידה אתמול בלילה מתוך עייפות, קבלו את התנצלותי!!
אכן, טעות גסה היתה בה!!
הכוונה היתה ללכת מהמילה 'וויהם' למילה 'מדויהם'.
ולשם כך, גם ההצעה של הפיכת 'בם' ל'דם' לא היתה מועילה, כי צריך להוריד את האות ו', ולא רק להוסיף 'דם'. סתם שפיכות דם מיותרת..
אין לי מושג מה חשבתי אתמול ואיך נזרקתי מאות ו' לאותיות 'בם' כדי להגיע לאותיות 'מד'. בכל אופן טעיתי וסתם סיבכתי אתכם, ראיתי בעיני רוחי ראשים נשברים ונדרסים, וקולמוסי אנשים עמוסים נכססים, ממש מעשי חמסים.
עכשיו אשלים מה שלא הושלם:
עקבות צעדו הלכו- זה לא נכון שעקבות המילה צעדו זה האות ו?
זה נכון, אבל העקבות שנים: אותיות 'דו'.
מהמילה מדויהם ירדו 'דו' ונכנסו 'לך'.
אך בזו האחרונה
היתה נוספת חונה
רק במכתב נשלחה
כפלה אחרית כוחה
אך מן הפה לא יצאה
ואל המילה לא באה
כל זה נפתר בקצרה: ויהמם. המ"ם כפולה. ונמצאת רק ב'מכתב'.
אבל אל ה'מילה' לא באה. [זה לא כל כך מוכר, אבל יש פירוש פשוט לגבי ההבדל בין 'מילה' ל'תיבה', התיבה היא האותיות הכתובות וארוזות בתוך ארגז, המילה היא המילול וההוצאה שלהן בפה. ובכן, כאן האות מ' רק במכתב ולא באה אל המילה].
נוספו עוד ששה
שתקו אז עשרה
מרכבת החמשה
ניתנה אל הששה
צרה תקפה ששה
סגולה בחמשה באה
והנה הופעות ששה
וויהם
העשרה (אות י') נחה לפתע. הניקוד של האות ה' שבתיבת 'ויהם' ניתן לאות ו'. ו' נוספת בצירי. וכמו שרגילים לסיים כשנגמר הכח: וכו'.
בספר אחד נודעה
זהב וכסף סביבם
ציפוי נחושת לצידם
כאן יש ששה פסוקים ולא רק שנים:
מְצֻפִּים זָהָב וָוֵיהֶם זָהָב
וְצִפִּיתָ אֹתָם זָהָב וָוֵיהֶם זָהָב
מְחֻשָּׁקִים כֶּסֶף וָוֵיהֶם כָּסֶף
וַיְצַפֵּם זָהָב וָוֵיהֶם זָהָב
בארבעת אלו יש זהב 'סביבם' (משני צדדיהם) וגם כסף סביבם.

וְאֶת וָוֵיהֶם וְצִפָּה רָאשֵׁיהֶם וַחֲשֻׁקֵיהֶם זָהָב
אַרְבָּעָה נְחֹשֶׁת וָוֵיהֶם כֶּסֶף
בשני אלו יש 'ציפוי' ו'נחושת' מצדדיהם (צד אחד בלבד).
סרו הם והגיעונו
החליפו רכביהן
האופנים השתנו
כי נותרו בשלהן
כל הנקודות השתנו חוץ מהאותיות 'כי' שנשארו בצירי (ואות י' נחה).
והנה היתה הגעה
במקומות ארבעה
על יד שרים וכהנים
ושניהם כאחד חונים
פעם ליד שרים ופעם ליד כהנים, ופעם ליד שניהם כאחד.
 

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
ברשותכם אביעה עוד כמה חידות:
2) היכן נרמז בשירת הים על מלחמת גוג ומגוג?
יש בזה כמה:
בש"ך: 'תורישמו ידי', עפ"י הנאמר שם 'לשלול שלל ולבזוז בז' וכו'.
בזוח"ב נז: (ובעוד ספרים): וברוב גאונך תהרוס קמיך'.

"ימינך יהו"ה נאדרי בכח"-- בזמנא דא בעלמא דין, "ימינך יהו"ה תרעץ אויב"-- בזמנא דמלכא משיחא. "וברוב גאונך תהרוס קמיך"-- לביאת גוג ומגוג. "תשלח חרונך יאכלמו כקש"-- לתחיית המתים, דכתיב (דניאל יב ב) "ורבים מישיני אדמת עפר יקיצו, אלה לחיי עולם ואלה לחרפות לדראון עולם".
 

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
את אלילי ישראל.
פסל מיכה!

1706101958858.png
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
@sl disign @שרלוט בשביל לפתור את זו צריך שתים.. אקווה שאין טעות בינתיים
חמש צלעות
הופיעו לבדן
במקום השירה
ליד לב ים
יצאו חמשים
עשויים משנים
נוספו ששה
החליפו אופנים
חיזקו האחרית
הופיעו בשנים
שבו והחלישו
ובאחת נפגשו
ובכל השלשה
פני הרים לצידם
רק ביחידה
עמדו הם סביבם
בא צדיק תמורת שנית
נוסף וי על הראשית
צדיק חיזק סגור לבו
ובן אלישמע פתח רכבו
והנה פעמיים נזכרים
ליד מצרים ופגרים
יד לפתע נתחזקה
חרק תחתיה ראתה
אחרית לצידה ניגשה
מהר חורב היתה גישה
סרה יד עם הששה
תחתם חמשה הגיעו
ולאחר שלשים וששה
ארבע פי מאה הופיעו
ניגשו לספר הראשון
לשמיני בתוך אם שבות
נטלו כף מן הראשון
והוסיפו עקבות עקבות
להן נגלו אז במבוכה
על רוב יגון ואנחה
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
חמש צלעות
הופיעו לבדן
במקום השירה
ליד לב ים
נזלים
יצאו חמשים
עשויים משנים
נוספו ששה
החליפו אופנים
חיזקו האחרית
הופיעו בשנים
שבו והחלישו
ובאחת נפגשו
ובכל השלשה
פני הרים לצידם
מהמילה נזלים יוצאים חמישים שעשויים משתי אותיות = נזל (ללא ים)
נוספו שישה- האות ו
נזלו
מִפָּנֶיךָ הָרִים נָזֹלּוּ
יָרַדְתָּ מִפָּנֶיךָ הָרִים נָזֹלּוּ
רק ביחידה
עמדו הם סביבם
הָרִים נָזְלוּ מִפְּנֵי ה'
בא צדיק תמורת שנית
נוסף וי על הראשית
צדיק חיזק סגור לבו
ובן אלישמע פתח רכבו
וַיְנַצְּלוּ
האות צ' במקום האות השנייה במילה ז', עם דגש
וי הגיעה בתחילת המילה, האות נ' בפתח וכו וכו...
והנה פעמיים נזכרים
ליד מצרים ופגרים
וַיְנַצְּלוּ אֶת-מִצְרָיִם
וּפְגָרִים וּכְלֵי חֲמֻדוֹת וַיְנַצְּלוּ
יד לפתע נתחזקה
חרק תחתיה ראתה
אחרית לצידה ניגשה
מהר חורב היתה גישה
האות י' עם דגש, עם חיריק
האות ת' מגיעה אחריה
וַיִּתְנַצְּלוּ בְנֵי-יִשְׂרָאֵל... מֵהַר חוֹרֵב

סרה יד עם הששה
תחתם חמשה הגיעו
ולאחר שלשים וששה
ארבע פי מאה הופיעו
האות י' והאות ו' מוסרות
האות ה' במקומם, לאחר ל'ו' האות ת' =
התנצלות
@sl disign מוזמנת להמשיך :)
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
את מה? מבחינתי אין לי מה להוסיף...
את הסוף
זה כנראה קשור להתנצלות ע''כ שהחידה הקודמת קצת שיגעה אותנו :ROFLMAO:
אבל אני לא מצליחה להבין מה יש לעשות כאן:
ניגשו לספר הראשון
לשמיני בתוך אם שבות
נטלו כף מן הראשון
והוסיפו עקבות עקבות
להן נגלו אז במבוכה
על רוב יגון ואנחה
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
את הסוף
זה כנראה קשור להתנצלות ע''כ שהחידה הקודמת קצת שיגעה אותנו :ROFLMAO:
אבל אני לא מצליחה להבין מה יש לעשות כאן:
מה שנראה לי בדוחק רב זה:

ניגשו לספר הראשון
ספר בראשית

לשמיני בתוך אם שבות
פסוק ח' בתוך פרק מ''א

נטלו כף מן הראשון
המילה מס' 20 מתחילת הפסוק זה פותר (אין פותר)

והוסיפו עקבות עקבות
למילה פותר מוסיפים את סופי המילה עקבות - ות
= פותרות :unsure:
להן נגלו אז במבוכה
על רוב יגון ואנחה
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מה שנראה לי בדוחק רב זה:

ניגשו לספר הראשון
ספר בראשית

לשמיני בתוך אם שבות
פסוק ח' בתוך פרק מ''א

נטלו כף מן הראשון
המילה מס' 20 מתחילת הפסוק זה פותר (אין פותר)

והוסיפו עקבות עקבות
למילה פותר מוסיפים את סופי המילה עקבות - ות
= פותרות :unsure:
להן נגלו אז במבוכה
על רוב יגון ואנחה
התנצלות לפותרות...
 

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
מדרש רבה - חומש שמות: וְיֵשׁ אוֹמְרִים בְּתוֹךְ הַפַּלְטֵרִין הָיָה קָבוּר, כְּדֶרֶךְ שֶׁהַמְלָכִים קְבוּרִים, וְעָשׂוּ מִצְרִים כְּלָבִים שֶׁל זָהָב בִּכְשָׁפִים שֶׁאִם יָבוֹא אָדָם לְשָׁם יִהְיוּ נוֹבְחִים וְקוֹלָן הוֹלֵךְ בְּכָל אֶרֶץ מִצְרַיִם מַהֲלַךְ אַרְבָּעִים יוֹם, וְשִׁתְּקָן משֶׁה, שֶׁנֶּאֱמַר, (שמות יא, ז): וּלְכֹל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל » לֹא יֶחֱרַץ כֶּלֶב לְשֹׁנוֹ. הִתְחִיל משֶׁה צוֹוֵחַ יוֹסֵף יוֹסֵף הִגִּיעַ הַשָּׁעָה שֶׁאָמַרְתָּ (בראשית נ, כה): פָּקֹד יִפְקֹד אֱלֹהִים אֶתְכֶם, מִיָּד נִתְנַדְנֵד הָאָרוֹן וּנְטָלוֹ משֶׁה, שֶׁנֶּאֱמַר: וַיִּקַּח משֶׁה אֶת עַצְמוֹת יוֹסֵף.​
תשובה נכונה!!!
מדרש רבה - חומש שמות: וְהָיוּ עַצְמוֹתָיו שֶׁל יוֹסֵף מְחַזְּרִין עִמָּהֶם בַּמִּדְבָּר אַרְבָּעִים שָׁנָה, אָמַר לוֹ הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא, אַתָּה אָמַרְתָּ לְאַחֶיךָ (בראשית נ, כא): אָנֹכִי אֲכַלְכֵּל אֶתְכֶם, חַיֶּיךָ אַתָּה נִפְטָר וְיִהְיוּ עַצְמוֹתֶיךָ מְחַזְּרִין עִמָּהֶם בַּמִּדְבָּר אַרְבָּעִים שָׁנָה, שֶׁנֶּאֱמַר (במדבר ט, ו): וַיְהִי אֲנָשִׁים אֲשֶׁר הָיוּ טְמֵאִים לְנֶפֶשׁ אָדָם, וְאֵין אָדָם אֶלָּא יוֹסֵף, שֶׁנֶּאֱמַר (תהלים עח, ס): אֹהֶל שִׁכֵּן בָּאָדָם.​
וכן בסוכה כה. אותם אנשים מי היו? נושאי ארונו של יוסף היו.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
ששה חברים נוסעים
במקום אחד מופיעים
סרה אחרית ראשיתם
נראו אתמול בלא אחריתם
שלשים בשביה הלכו
ואלוף על גלגל ניצב
ארבעים חלומם ערכו
על אופן לצידם התייצב
אז בשמונה היתה הופעה
נזכרו בספרים ארבעה
ראשונה ראו מטעמים
באחרונה מתים קמים
נוספו עוד ששה
וטיילו במקומות חמשה
בתחילה לא יטמא
ולבסוף אין מאומה
ברחו עשרה
ומלך עשה רע
אך מצבה הוסרה
ולא היתה עוד זכירה
נתנה כף מרכבתה
אל העומדים לפניה
והיא עצמה פנתה
השיבה מהם פניה
אז בארבעה עשר
היה מקומם נמסר
ראשית אצל בן חצוף
ולבסוף בשם עצוב
באו חמשה תמורת ששה
והתראו במקומות שלשה
בישיבת נערה
בהוצאה שערה
ואצל יתומה נחמדת
אצל קרובה נאמנת
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
ששה חברים נוסעים
במקום אחד מופיעים
תמלאמו
אָמַר אוֹיֵב אֶרְדֹּף אַשִּׂיג אֲחַלֵּק שָׁלָל תִּמְלָאֵמוֹ נַפְשִׁי אָרִיק חַרְבִּי תּֽוֹרִישֵׁמוֹ יָדִֽי.
סרה אחרית ראשיתם
נראו אתמול בלא אחריתם
שלשים בשביה הלכו
ואלוף על גלגל ניצב
ארבעים חלומם ערכו
על אופן לצידם התייצב
אז בשמונה היתה הופעה
נזכרו בספרים ארבעה
ראשונה ראו מטעמים
באחרונה מתים קמים
לאמו המ' ירדה וגם הת' - אתמול בלא אחריתם. ל' שווא, א' חיריק, מ' חולם דגש במ' שורוק בו'.
וַיָּבֵא לְאִמּוֹ וַתַּעַשׂ אִמּוֹ מַטְעַמִּים.
וַיִּקַּח אֵלִיָּהוּ אֶת הַיֶּלֶד וַיֹּרִדֵהוּ מִן הָעֲלִיָּה הַבַּיְתָה וַיִּתְּנֵהוּ לְאִמּוֹ וַיֹּאמֶר אֵלִיָּהוּ רְאִי חַי בְּנֵךְ.
נוספו עוד ששה
וטיילו במקומות חמשה
בתחילה לא יטמא
ולבסוף אין מאומה
ולאמו - נוספה ו'
וּלְאִמּוֹ לֹא יִטַּמָּֽא.
וּמְאוּמָה אֵין בְּיָדוֹ וְלֹא הִגִּיד לְאָבִיו וּלְאִמּוֹ אֵת אֲשֶׁר עָשָׂה.
ברחו עשרה
ומלך עשה רע
אך מצבה הוסרה
ולא היתה עוד זכירה
וכאמו
ל' פחות י' שווה כ'
רַק לֹא כְאָבִיו וּכְאִמּוֹ וַיָּסַר אֶת מַצְּבַת הַבַּעַל.
נתנה כף מרכבתה
אל העומדים לפניה
והיא עצמה פנתה
השיבה מהם פניה
אז בארבעה עשר
היה מקומם נמסר
ראשית אצל בן חצוף
ולבסוף בשם עצוב
ואמו - הו' בשווא במקום הכ' שירדה. מופיע י"ד פעמים.
וַיְהִי יַעְבֵּץ נִכְבָּד מֵאֶחָיו וְאִמּוֹ קָרְאָה שְׁמוֹ יַעְבֵּץ לֵאמֹר כִּי יָלַדְתִּי בְּעֹצֶב.
באו חמשה תמורת ששה
והתראו במקומות שלשה
בישיבת נערה
בהוצאה שערה
ואצל יתומה נחמדת
אצל קרובה נאמנת
ואמה - ה' במקום הו'.
וַיֹּאמֶר אָחִיהָ וְאִמָּהּ תֵּשֵׁב הַנַּֽעֲרָ אִתָּנוּ.
וְלָקַח אֲבִי (הנער) הַנַּעֲרָה וְאִמָּהּ וְהוֹצִיאוּ אֶת בְּתוּלֵי (הנער) הַנַּעֲרָה אֶל זִקְנֵי הָעִיר הַשָּֽׁעְרָה.
וַיְהִי אֹמֵן אֶת הֲדַסָּה הִיא אֶסְתֵּר בַּת דֹּדוֹ כִּי אֵין לָהּ אָב וָאֵם וְהַנַּעֲרָה יְפַת תֹּאַר וְטוֹבַת מַרְאֶה וּבְמוֹת אָבִיהָ וְאִמָּהּ.
 

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
כיון שהמילה 'נפלאות' באה חסרה, בלי ו'. וזו לה הפעם היחידה בתורה שהיא חסרה (בכל שאר הנפלאות - ששה עשר במנין - המילה הזאת מלאה. אכן פלא פלאות ודלי דלות. ומה הרמז בזה? אשאיר זאת אל החכם @מתגעגע שיאיר עינינו בזה).​
בחומש היכל הברכה: נִפְלָאֹת חסר ואו בתורה, להורות על שער החמשים הנקשר בפלא עליון, ושם האחדות האמיתי חד, פלא אחד.

ומה שכתב חסר ואו בתורה, למרות שהוא היחיד בכל התנ"ך? יתכן לפי שהמסורה מונה אותו יחד עם עוד 6 מקומות שכתוב נִפְלְאֹתָי חסר ו' - (שמות ג כ) ז' חסר ו' בלישנא וכו'.​
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ:
נקרא  12  פעמים

לוח מודעות

למעלה