#1 שלושה דברים קריטיים שכל בעל עסק חיב לדעת.
כדי שבעל העסק ידע איך לקבוע מחיר רווחי ומושך הוא צריך ללמוד 3 דברים קריטיים בניהול עסקים.
1. את סוג והיקף ההוצאות וההכנסות. 2. איך לקנות בזול. 3. ואיך למכור ביוקר.
1. הוא חייב לדעת לנתח בעצמו את ההוצאות וההכנסות השנתיות בעסק שלו
ולא מספיק בשום אופן לזרוק את הנתונים לרו"ח או ליועצת מס בשיטת השלך לסל וחסל
העיקר לצאת ידי חובת דיווח לרשות המיסים
כי אז הוא הולך כמו עיוור באפילה ואין סיכוי שהוא ידע לקבוע מחיר תקין
אלא על פי תחושות בטן והשערות וניחושים והימורים שזה נחמד לטעימות באוכל או לגירוד כרטיס לוטו
אבל לא לניהול עסק שהשקעת בו מזוודה של כסף חשיבה זמן וכוחות עצומים
כי בניהול כספים בעסק אתה חיב לשחות בדוחות הכספיים ולדעת לפרק את ההכנסות
ולחלק אותם בין כל סוגי ההוצאות השונים בגודלם ובמהותם זה מזה באופן קיצוני
ורק אז להכריע מתוך ידע ברור והבנה חדה מה הסיבה ומה המסובב בכל הוצאה והכנסה בעסק
כי גם בהכנסות יש הרבה סוגים ששונים זה מזה בצורה קיצונית ובעוד שיש כאלו שכדאי להרבות בהם יש כאלו שכדאי להמעיט בהם.
וככה הוא יוכל לשלוט בהוצאות ובהכנסות אם הוא רק ירצה באמת ביד רמה בעזרת השם כי ידע והבנה זה כח עצום.
2. ואחרי שהוא יודע לאיזה הוצאות הוא מוכרח לחלק כל הכנסה בעסק הוא צריך לדעת איך להילחם עם הספקים והרשויות
על כל סוגי ההוצאות שיהיו כמה שפחות.
3. ואחרי זה הוא צריך לדעת איך להילחם עם הלקוחות על ההכנסות שיהיו כמה שיותר.
והוא חיב להילחם ולכן נקרא הלחם לחם לפי שאדם נלחם על הפרנסה
כי אם הוא יענה אמן לכל מחיר שהספק יתקע לו הוא ישלם מחירים יקרים על הכל
ואם הוא יענה אמן גם לכל בקשת הנחה של לקוח הוא ימכור בזול וכמובן שלא ישאר לו רווח בסוף שנה אלא קצת דמי כיס לילדים,
ומלחמות מנהלים בכח ומוח, בנחישות אך באדיבות ותחבולות.
ואז העודף שישאר בסוף שנה מכל ההכנסות בניכוי כל סוגי ההוצאות הוא לבדו יהיה שלו הביתה.
אבל אם הוא מושך כסף מהעסק לבית סתם ככה כי הוא צריך אבל בלי מסגרת מסודרת שמגדירה סכום משיכה חודשי על פי חישוב מקצועי של אחוזי רווח צפויים שנתית בצורה ריאלית הוא משחית את העסק שלו ממש.

#2 שיטת התמחור
אחרי שלמדת את מפת ההוצאות בעסק והבנת באיזה מחיר צריך למכור את המלאי כדי שישאר לך רווח נקי מספיק,
עכשיו אתה צריך לדאוג להוציא את התכנית מהכח אל הפועל.
רק שכחת דבר קטן שאחרי שתיכננת לחיב את הלקוח כפל שכר טירחה על ניהול העסק בשבילו שאתה מביא לו את כל מה שהוא צריך עד הפה בכפית של זהב אבל הלקוח הכין תכנית הפוכה והוא רוצה להוציא ממך את הסחורה בחצי חינם.
ולכן אתה לא יכול לקבוע מחיר אחיד של 100% תוספת ממחיר היבואן.
כי זה מחיר קלאסי ומשעמם ואתה עוד מספר בשוק ובמיוחד שהיבואנים משווקים גם הם ויש כאלו ששוברים את השוק עם מחירים זולים שאתה בתור משווק שקונה סחורה מיבואנים בישראל לא יכול בשום אופן למכור במחיר הזה ולהרוויח ולכן נוסחת התימחור היא כך
תקבע את המחירון על כל המלאי של החליפות לפי תוספת של 150% כמובן + מע"מ ואז תכתוב הנחות על המחירון
ותחלק את המלאי ל3 קבוצות של מדרגות מחירים אפילו שזה אותו בד מאותו יבואן.
א' 50% מהדגמים מתומחרים אחרי הנחה רק ב100% תוספת ממחיר היבואן.
ב' 25% מהדגמים בלי הנחה ומתומחרים באמת לפי תוספת של 150% ממחיר היבואן.
ג' ואילו את 25% הדגמים הנותרים תתמחר אחרי הנחה רק בתוספת 50% ממחיר היבואן.
כמובן שתמיד תוכל לבטל את ההנחות כולם או חלקם לפי שיקול דעתך הבלעדי בהתאם למצב השוק.

#3 השורה התחתונה כפל מכירות ורווח נקי שמן.
ואז מה שקורה שסוף סוף נהיה מענין בחנות המחיר לא אחיד אלא יש מדרגות מחירים זול בינוני ויקר על אותו מוצר,
ותשים את הדגמים היפים ביותר עם הגיזרה הטובה ביותר במחלקה היקרה של 150% רווח.
ואת הדגמים היפים עם גיזרות מעורבות במחלקה הבינונית.
ואת הדגמים הכי פחות מענינים במחלקה הזולה .
ואז המחלקה הזולה מפרסמת אותך ומושכת קהל וכל אחד בוחר לקנות את הדגמים שמצאו חן בעיניו במחיר שמצא חן בעיניך כי ברגע שיש סחף לחנות תמצא קונים לכל שלושת הקבוצות אומנם הרוב יקנו את הקלאסי אבל יש כאלו שיקנו את הזול ויש גם כאלו שיקנו את היקר.
והעיקר שבסוף השנה כשתעשה את החשבון להגיש למס הכנסה
תראה שאחרי שעשית כלכולציה כלומר שיקלול מכירת כל המלאי מכרת אותו בכיף ב100% תוספת ממחיר היבואן.
ואם אכן למדת את ההוצאות וההכנסות ודאגת להוריד את ההוצאות כמה שיותר ישאר לך רווח נטו מתוך סך המכירות יפה מאוד שתלוי בחיסכון שלך בהוצאות ובתיכנון המס ובגובה נקודות הזיכוי שלך במס הכנסה.
בהצלחה

#4 ניהול תקציב המשפחה בהצלחה ובשלווה
נ.ב

מי שמתנהל ככה בעסק זה יועיל לו גם בכלכלת המשפחה כי זה מאוד דומה אם אתה עוקב אחרי הנתונים של ההוצאות בצורה יסודית ומקיפה ודואג להכנסות בצורה אחראית וחכמה וכמובן יודע באמת לקנות בזול והכי חשוב להשתמש במה שקנית לפי תקציב שימוש ולא בהפקרות ויודע לדאוג להכניס רווח נקי הביתה ומי ששכיר יודע איך להשיג משכורת טובה בעזרת השם אחד כזה הוא באמת חי ברווח ושלווה מתוקה כי לא רק שהוא לא צריך ליפול לבור הנורא של האשראי אלא הוא תמיד בעודף גדול כל חודש בחשבון הבנק והכי חשוב לסגור את הכסף בחיסכון עד לצבירת סכום נאה ולהשקיע אותו בדירה כדי ליהנות מהזינוק בשווי הדירה פלוס הבונוס של השכירות וכך יוכל לעזור לילדים בחתונות לקנות דירה בקלות בלי להתרוצץ בגמחי"ם או להשתעבד לבנקים ולשרוף הון תועפות על תשלומי הריביות.
רק ההבדל בין ניהול עסקים לניהול תקציב המשפחה שבכדי להצליח בניהול כלכלת המשפחה מספיק שיהיה לך מלח וטעם בכספים אבל כדי להצליח בניהול עסקים אתה חיב שיהיה לך גם פלפל חריף. ובכל דבר קטן כגדול סיעתא דשמיא זה המפתח להצלחה.

צילום pexels

המידע שניתן כאן אינו תחליף ליעוץ אישי והוא רק מסירת מידע כללי לציבור.
כל הזכויות שמורות לעצה ותבונה יעוץ עסקי אסטרטגי אין להעתיק או לאחסן או להדפיס ללא רשות בכתב מראש.