#1 הזמנות אופנה

אנחנו עוד מעט כבר נכנסים לעונת חג הפסח העונה הלוהטת בשנה במכירות האופנה של ביגוד והנעלה לגברים,
עונת הזהב שמוכרים בה 50% מהמחזור השנתי ובה תלוי עיקר הרווח של העסק.
זה הזמן של בעלי החנויות משווקי האופנה לצאת למסע רכש מרגש במחסני היבואנים כדי להתחמש במלאי מקצועי ומושך.
ורגע לפני שאתם מסתערים על הקונטיינרים שזורמים לארץ כמו גשם אני קורא לכם לשים לב לאסטרטגיה המנצחת.

#2 מסגרת תקציב

קודם כל לפני שאתם מתחילים לחטוף את הדגמים המדהימים שיהיו להיטים בעונה בעזרת השם.
תשבו ותעשו מסגרת תקציב כמה להשקיע בכל מחלקה בחנות,
ובתוך המחלקה כמה להשקיע אצל כל ספק,
כמה להשקיע בכל גזרה וכמובן להציב גבולות בכפולות של כל דגם בזהירות.
כל זה בשביל שבעל העסק תמיד ישאר בשליטה על מסגרת ההוצאות,
ולא ימצא פתאום את עצמו נסחף עם כמות הזמנות של המלאי בלי יתרת תקציב לשיווק ולצוות המכירות.
במיוחד אם הוא נאלץ לקחת אשראי כדי לממן את ההזמנות הסיכון לעסק מזנק והוא חייב להתנהל במשנה זהירות,
ובוודאי אם הוא מתפתה לאשראי ספקים כדי לממן את ההזמנות לעונה שזו אסטרטגיה גרועה ומסוכנת מאוד,
הוא מוכרח להתנהל בחשדנות ובזהירות לכל דגם וכל מלאי לפני שבוחר אותו,
ובשום אופן לא להסתמך על תחשיבים אופטימיים אלא רק על תחשיבים פסימיים לחלוטין,
כי אם הופתעת לרעה זה נורא אבל אם הופתעת לטובה הנה מה טוב ומה נפלא.

#3 בחירת הדגמים

ואחרי שאתה יודע כמה אתה יכול להשקיע בכל סעיף בהזמנות,
עכשיו תעשה סקר שוק יסודי אצל היבואנים הספקים שלך מה הקולקציות שכל אחד הביא או מביא עוד מעט לחג,
ומה המחירים המעודכנים ואז תקבל החלטה עקרונית אצל מי אתה מעמיס ואצל מי אתה מלקט פה ושם דברים טובים,
אחר כך תשב עם משקפת על כל דגם מה כן מה לא מה אתה בטוח שיטוס ומה ילך ומה יתקע ואל תיגע בו.

#4ארבעה סיגנונות באופנה

יש ארבעה סיגנונות בלקוחות הביגוד לגברים חרדים.
השמרן, הקלאסי, האופנתי, והשובב.
השמרן, מקפיד על גיזרה רחבה עם בד חלק ללא שום דוגמא חלילה וכמובן רק בצבע שחור.
הקלאסי שומר על הגיזרה הממוצעת על דגם עדין ועל צבע כהה אציל.
האופנתי מקפיד לקחת גיזרה צרה ומתלהב מכל דגם חדש אבל שומר על גבולות הצבע הכחול הסביר.
ואילו השובב לא מתפשר על פחות מגיזרת ניילון נצמד בדגם קוץ בעין ואם מצא גם בצבע שמתחנן לתשומת לב מה טוב.

#5 ראש פתוח בעסקים

וחשוב מאוד לנתק את הטעם האישי שלך באופנה לשמור על ראש פתוח בעסקים ולהזמין לכל הסגנונות,
גם אם אתה קלאסיק וסולד מגזרות צמודות או דגמים צועקים,
אל תערבב את הסגנון הפרטי שלך בתוך ההזמנות לציבור אתה תלבש מה שאתה אוהב ותביא לכל לקוח מה שהוא אוהב,
וככל שתשים לב לכלל הסגנונות ותספק את התשוקה שלהם תצליח למשוך אליך ציבור לקוחות רחב שרק ילך ויגדל בעזרת השם.
בהצלחה.
צילום pexels


המידע שניתן כאן המידע שניתן כאן הוא רק מסירת מידע כללי לציבור
ואינו תחליף ליעוץ אישי מתאים לכל עסק לפי שיקלול מקצועי של כל הנתונים שלו.
כל הזכויות שמורות לעצה ותבונה יעוץ עסקי אסטרטגי אין להעתיק או לאחסן או להדפיס ללא רשות בכתב מראש.