תודהמעבר לכל מה שאמרו פה, הוא נשמע מתוק כל כך!
ככה לנסות לחנך את כולם בלי להתייאש
ממש התלהבתי עליו...
הרבה נחת יהודית
בעיקר דואגת לואת דואגת לו
או שזה מפריע לך?
חלק מהדברים כןקטע ממש דומה לבן שלי... ואני ממש חושבת שהוא תחושתי היה בוכה הרבה בתור תינוק
נרתע מלשבת על דשא או חול
כשהוא מלוכלך זה מפריע לו מאוד
שונא להתלבש מפחד מרעשים
אני חשבתי שזה לא חרדה אלא רגישות שמיעתית(הוא שומע ממש ממש טוב וחד דברים חלשים ורחוקים) מדבר ממש טוב מעבר לגילו ועקשן גדול גדול אם הוא רוצה שאני אשב בצורה מסוימת זה פשוט צרחות
ומתקשר מצויין מגיל צעיר מאוד בתנועות ידיים והבעות פנים כך שממש לא נראה asd
משהו מכאן מזכיר לך גם?
נשמע שחווית חוויה מאד קשה, מתסכלת ומערערת,אני לא מדבר על שום גישה של שפר או שרמן וכו כי בהחלט יש להם המון נזקים
אבן לא כל אמא ראויה להקרא אמא ולהיות הכי טובה לילדים שלה אבל כל אמא שהיא נורמלית וטובה לילדים שלה צריכה לדעת שגם אם ה' זיכה אותה בילד מאתגר / מאתגר במיוחד זה אומר שהוא ידע שהיא יכולה להיות האמא הכי טובה לילד שלה
במקרא שלי אני נתתי יותר מידי דרור ומרב ידיעות וניסיון אבדתי את האמהות שבי ונתתי לנפש שלי להגיע לשאלה קשה אולי אני לא יכולה לגדל את הילד הזה כי אני האמא הכי לא טובה לו
לא כל ביקורת שנותנים היא נכונה כדי לתת ביקורת יש צורך בהכרות מעמיקה ויסודית של הילד והסביבה בה הוא גדל ומאחר ורב מקומות הטיפול לא כאלה אז הם הרבה פעמים מקבלים עמדה שופטת לא נכונה ולא הוגנת ומכאיבה מאד ולעיתים רבות מזיקה לילד
אני מסכימה עם כל מה שאמרת
היה חשוב לי להבהיר שלפני שרצים וכבר מקטלגים ילדים עם בעיות כדי לבדוק אם אנחנו אלו שיוצרים לילד הבנה שזו הדרך הנכונה בזמן שזו הדרך המוטעת
ובתגובות שלנו אנחנו גורמים לו להשריש דרך לא נכונה להשגת מטרות
אם את יכולה לתת לעצמך וי אז הכל בסדר גמור
אם לא תעשי קודם שינוי ואחר כך תראי מה יהיו התוצאות יתכן ותופתעי לגלות שישנן תוצאות שלא ציפית ויתכן מאד שאכן יש לאבחן את הילד על מנת לסייע לו
ושוב אני אומרת את שאמרתי מההתחלה גיל שנתיים לא מתאים לרב לאבחונים
וילד בגיל שנתיים הוא לא ילד בן 10
היחס להתנהגות שלהם היא שונה וזה חיב להיות ברור לכולנו אי אפשר לצפות ולהגיב ולהתיחס לגיל 2 כמו לגיל 10
הורה יכול להיות מאד רך ונעים ומכוון לכוון הנכון בלי להיות נוקשה הורה כן צריך תמיד לבחון את עצמו בעיקר בסופו של יום איך היה היום הנל ולהסיק מסכנות בונות לא הרסניות
ושוב אומר לא טוב להיות הורה נוקשה צריך להיות חם ועותף ועם זאת עם ביקורת עצמית ובדיקה אם נהגנו נכון
אני אבחנתי ילד עם תסמינים די דומים למתואר לעיל, בגיל 4. הוא קיבל אבחנה של ASD למרות שמפותח מאד מבחינה שפתית... מאד שמחה שעשינו את זה. הוא מקבל מענה, נרגע, נפתח,] התגמש, אני מאמינה בהחלט שיחזור לכיתה רגילהחלק מהדברים כן
אז מה, אבחנת את הילד? ומה יצא?
באיזה קופה \ עיר?אגב הייתי ממש לאחרונה בהתפתחות הילד.
וממש לא התרשמתי, לא מהמקצועיות ולא מהאבחון בכלל.
כשאומרים לה כאן ובתגובות אחרות לפנות להתפתחות הילד - לאיזה צורך היא אומרת להם שהיא פונה כדוגמא?את מתארת תופעות שבמינון ובעצמה מסוימת מאפיינים ילדים רבים בגיל זה, אבל בעוצמה ובשילוב שאת מתארת- כן כדאי לפנות להתפתחות הילד- כפי שכבר כתבו כאן- ולוודא שההתנהלות הכוללת שלו תואמת גיל, או שאולי הוא כן זקוק להתייחסות מותאמת אישית שבגיל הצעיר יכולה מאד לעזור ולקדם. (בכל גיל.. אבל ככל שצעירים יותר המח גמיש ומתפתח יותר).
מעניין.באיזה קופה \ עיר?
מה האופציות החלופיות מהתפתחות הילד?
אני פחות רוצה לפרט בבמה הזאת מה הבעיה שבגללה אני מנסה לפנות להתפתחות הילד, אבל בגדול זה התנהגות כללית שעומדת לי בסימן שאלה.
אולי ניקח את פותחת האשכול כדוגמא-
כשאומרים לה כאן ובתגובות אחרות לפנות להתפתחות הילד - לאיזה צורך היא אומרת להם שהיא פונה כדוגמא?
כדי לוודא שההתנהגות שלו תואמת גיל - אין להם שאלון כללי כזה, הם שואלים מה את צריכה ריפוי בעיסוק או קלינאות.
אז שוב אני לא מבינה את ההתנהלות מול המכון הזה.
הרבה ילדים בגיל הזה עדין מפחדים וגם לנו הגדולים לפעמים רגש משגע אותנו
בדקת לו ברזל לפני שאת רצע לבעיות אחרות את יודעת שחסר בברזל ויטנין B לכל סוגיו וויטמין D
אם יש בהם חסרים יכול להיות תופעות שיראו כמו ילד ADHD או ילד עם חוסר וויסוט שמיעתי/ תחושתי
ילד יודע לקלוט את ההורה שלו כבר מהלידה למה תינוק בוכה שהוא רעב ? הוא יודע שכשהוא בוכה יגשו אליו ויבדקו אם הוא עשה בטיטול/ רעב/ עיף/ מתחשק לו ידים
ניסת פעם (אל תנסי )להתעלם לחלוטין מתינוק בוכה
את יודעת מה יקרא הוא יפסיק לבקש את שלו בעמצאות בכי
האם ידעת שתינוקות להורים חרשים לא בוכים שרוצים אוכל רציני אני קראתי מחקר שלם איך זה מתנהל שם הרי אין מי שישמע אותם את יודעת איך הם מבקשים
ראו שהם עושים הבעות מסוימות וההורה למד מה הם רוצים עי ההבעות זה מראה לך דבר אחד איך שתגיבי הילד לומד מהי הדרך לגרום לך או לסביבה להגיב וככה הוא ינהג
אם כשהו מתעקש תגידי לו יפה אני רואה שאתה רוצה... כרגע לא נח לי .... ואחכ תתנהגי כאילו הוא קיבל את מבוקשו בלי להבהל מהתואה שתהיה בהתחלה תראי תוצאות מדהימות
אני לא יודעת כמה זה נכון שאשתף כאן הרבה מכירות אותי
אני יכולה לומר מספר דברים
יש לי ברוך ה' מספר ברוך של ילדים
בניהם ילד שניתן לומר עליו שמזמן התיאשתי להצליח איתו את כל האיבחונים שיש בעולם עשיתי לו רצתי איתו לכל מקום שרק תרצו והוצאתי ים של כספים
בגיל צעיר מאד סביבות גיל 2 כבר היה לי תיק במשטרה בגלל התנהגות שלו - אני לא מגזימה
7 מדורי גהנום וספר עב כרס עם מספר לא חועט של כרכים אני יכולה להוציא
ואז הבנתי שמשהו כאן לא תקין
אני שכבתי חודשים על מנת להביא את הילד הזה לעולם
אני אמא שלו
חיתלתי אותו האכלתי אותו דאגתי לו לבגדים טובים חמים ונעימים טיפחתי אותו רצתי ממקום למקום גברתי עם המטפלת הגננת ועם מי לא חיבקתי ליטפתי דמעתי שוכחתי הטפתי מוסר גערתי כעסתי
וכן גם ילדתי לפני הזמן כי בורא עולם החליט שהוא יהיה השליח לגרום לזה (וזה סיפור בפני עצמו)
אז מה קורה כאן איך הגיוני שבכל מקום שאני הולכת אומרים לי שאני אשמה בהכל אני הלא בסדר
ואז זה קרה יצאתי עם הילד לאבחון נוסף והמאבחנת שואלת אותו אם אמא לוקחת אותו למועדון או למגרש והילד שלי לא מבין מה היא רוצה ממנו ועונה לה לא אני אוהב ללכת לגינה
לגינה הגדולה עם המון מגלשות ונדנדה ומקום לרוץ והיא אומרת לו אני מבינה אמא לוקחת אותך ללונה פארק איזה כיף לך והוא שואל אותה מה זה לונה פארק אני הולך לגינה לא לשום מקום אחר אז היא אומרת לו אולי אתה מתכוון למשחקיה והוא בשלו לא אני הולך לגינה רק לגינה ושם הכי כיף לי
אחכ היא שואלת אותו מה היה החג האחרון והוא מתעקש שהחג האחרון היה לפני המון זמן והיא מזדעזעת מהמושגים הנמוכים שלו שטו בשפט לא נחשב לו חג והכי גרוע שהוא לא יודע מה עושים בחג הזה
כי הוא אמר לה שרק אוכלים פרות ולא נוטעים עצים
בסוף האבחון חטפתי צרחות שאני אמא מתעללת ושאין לילד שלי מושגים בסיסים והכל באשמתי והם מעבירים דוח מלא לרווחה
יצאתי משם ונפל לי האסימון :
את אמא שאין כמוהה את אמא יהודיה גהה וכן אין בך שום בעיה
הלכתי להדרכה וקבלתי את הגב אני אמא וה' בחר בי להיות האמא של הילד הזה וזה אומר שאני הכי טובה בשבילו והכתר נמצא לי בראש אף אחד לא יכול לקחת לי אותו
ככה ה' החליט
עכשיו אני עושה תהליך עם עצמי מול הילד החיים משתנים לאט לאט וגם הוא עובר תהליך לא מודע הוא מתקרב לאמא בדרך הנכונה הוא לומד שאם הוא רוצה להיות שיך לבית להיות שיך לאמא יש דרך טובה וכדאי לבחור בא
אני כבר לא מתרגשת ממה שהוא עושה אני פחות בוכה בלילות מתסכול וכאב אני בוכה שנצליח לעשות את השינוי הנכון בצורה הנכונה ביחד בלי לקלקל ועם המון חום ואהבה
ומשתדלת לפתןח את הלב שקצת נסגר כבר כי באמת היה לי מידי קשה איתו כבר הרגשתי חסרת תקווה
כל מילה.אז הלכת לכיוון של שפר שהחזיר לך את הבטחון שהבעיה היא שהילד מניפולטיבי וצריך לטפל בו בכח. וזה, במקום להבין שעל כל קלינאית אחת לא מתאימה יש רבות מעולות, מבינות ומחוברות. אין אשת מקצוע שלא יודעת מה זה גינת משחקים. פשוט אין. זה תיאור מופרך.
רק כדאי להיות עם יד על הדופק. ובגיל 8 או 10 או 12 או 16 לזכור שהיתה בעיה, יכול להיות שנעלמה עם הכתר שחזר לאמא ויכול להיות שהיא שם, מחכה להתפרץ בזמן שטיפול במניפולציה באמצעות כח כבר לא ממש עוזר.
בעיות אמיתיות לא נעלמות. הן מחכות וגובות מחיר בריבית.
רואים שלא קראת את כל השירשור של השיחהכל מילה.
@ב.כ
התיאור שלך במחילה נשמע הזוי מאוד, הייתי עם ילדים שלי באבחונים וטיפולים, לא משנה מה הילד לא ידע מעולם לא שמעתי צרחות.... האשמות... רווחה...
משגע אותי כל פעם איך דווקא במקרים שנשמע ששם השיטה הזו הכי תזיק, האמא מאמצת אותה בחדווה.
היחס לילד שזו רק דרך להשגת תשומת לב והתעלמות מהרגשות כשיטה - אי אפשר להגזים בתוצאות ההרסניות לנפש הילד.
לא הלכתי לשום שפר הגישה שלה פסולה ביעיני אין אצלנו שום כח ולא פסלתי נשות אף אשת מקצועאז הלכת לכיוון של שפר שהחזיר לך את הבטחון שהבעיה היא שהילד מניפולטיבי וצריך לטפל בו בכח. וזה, במקום להבין שעל כל קלינאית אחת לא מתאימה יש רבות מעולות, מבינות ומחוברות. אין אשת מקצוע שלא יודעת מה זה גינת משחקים. פשוט אין. זה תיאור מופרך.
רק כדאי להיות עם יד על הדופק. ובגיל 8 או 10 או 12 או 16 לזכור שהיתה בעיה, יכול להיות שנעלמה עם הכתר שחזר לאמא ויכול להיות שהיא שם, מחכה להתפרץ בזמן שטיפול במניפולציה באמצעות כח כבר לא ממש עוזר.
בעיות אמיתיות לא נעלמות. הן מחכות וגובות מחיר בריבית.
היא יכולה לטעות והיא טועה כי היא בנאדם. (גם בגישות אחרות אגב- היא תטעה כי היא בנאדם)היא בהחלט בהכרח האמא הטובה ביותר לילדיה כי שם השם שם אותה (בקטע אמוני. אמונה בכוחך ובתפקידך. אם מנהל צריך להזהר מתסמונת המתחזה- ק"ו הורים), אבל לא תמיד נוהגת נכון, תמיד תמיד יכולה וחייבת להשתפר וכו'. ולא מדובר על מקרי קיצון קיצון.מגישה כאן את הגישה המטרתית (שפר, שרמן וכד')
ומכיוון ורבים נזקיה בטווח הארוך, מהכרותי הקרובה, אני רק רוצה לציין כאן כמה עובדות:
- גם אמא שה' נתן לה ילדים יכולה לטעות. והיא לא בהכרח תמיד האמא הכי טובה לילדים, או נוהגת הכי נכון, היא בהחלט יכולה תמיד להשתפר ולהשתכלל. (וכדאי לה לקבל ביקורת)
זה לא מניפולטיבית בכונה ומתוך מחשבה, אלא מהתת מודע וגם אנחנו עצמנו פועלים ככה ולא רק הילדים. כי אנחנו רוצים להשיג מטרות. אם אני בוחרת לחייך זה לא כי וואו הצחיקו אותי אלא מבחירה, אני לא יצור נשלט אלא בוחר.- התייחסות לפעולות של ילדים פעוטים כפעולות מניפולטיביות היא עצמה תפיסה שלילית.
חייבים להתפנות להענות לילד, בכל גיל, לא תמיד המענה הוא בדיוק בדיוק כמו שהוא מצפה (ילד רוצה לטפס לך על הראש כי הוא רוצה תשומת לב, אז את תתני לו את תשומת הלב איך שאת בוחרת ולא שיטפס לך על הראש), אבל כשזה גובל בכך שאת מרגישה שאת כבר לא שולטת במה שקורה בבית אלא את מובלת, זה חמור. עבור הילד.- הענות לילד בגיל הרך היא לא כניעה למניפולציות, היא נתינת ביטחון בקשר, והקניה בDNA שתמיד יש כאן מישהו בשבילו.
כון יש הבדל בין חינוך לתורה וחופה ומעש"ט למשמעת, שרמן אוחזת במשמעת לא ביראת שמיים בכלל בכלל. את יכולה להחדיר בילד יר"ש אדירה ולא תהיה לך משמעתניתן לחנך ולגדל ילדים לתורה חופה ומעש"ט, גם ללא כללי התנהגות נוקשים שאו שתתנהג כמו שבא לי כאמא, או שהפעולה שלך לא תקבל יחס.
יש בשיטה המון המון ענווה, כניעה, אמונה, קבלה.- בטחון עצמי, סמכות, בהירות ואמונה בדרך של האמא, לא חייבים לבוא עם תפיסה נוקשה והאדרה עצמית.
היא יכולה לטעות והיא טועה כי היא בנאדם. (גם בגישות אחרות אגב- היא תטעה כי היא בנאדם)היא בהחלט בהכרח האמא הטובה ביותר לילדיה כי שם השם שם אותה (בקטע אמוני. אמונה בכוחך ובתפקידך. אם מנהל צריך להזהר מתסמונת המתחזה- ק"ו הורים), אבל לא תמיד נוהגת נכון, תמיד תמיד יכולה וחייבת להשתפר וכו'. ולא מדובר על מקרי קיצון קיצון.
זה לא מניפולטיבית בכונה ומתוך מחשבה, אלא מהתת מודע וגם אנחנו עצמנו פועלים ככה ולא רק הילדים. כי אנחנו רוצים להשיג מטרות. אם אני בוחרת לחייך זה לא כי וואו הצחיקו אותי אלא מבחירה, אני לא יצור נשלט אלא בוחר.
חייבים להתפנות להענות לילד, בכל גיל, לא תמיד המענה הוא בדיוק בדיוק כמו שהוא מצפה (ילד רוצה לטפס לך על הראש כי הוא רוצה תשומת לב, אז את תתני לו את תשומת הלב איך שאת בוחרת ולא שיטפס לך על הראש), אבל כשזה גובל בכך שאת מרגישה שאת כבר לא שולטת במה שקורה בבית אלא את מובלת, זה חמור. עבור הילד.
ואם את לא פנויה להענות כי את בלחץ- זה חינוך לילד שלא כל הזמן העולם לרשותו, יש זמנים ויש אנשים שלא יכולים כרגע, נא להמתין.
כון יש הבדל בין חינוך לתורה וחופה ומעש"ט למשמעת, שרמן אוחזת במשמעת לא ביראת שמיים בכלל בכלל. את יכולה להחדיר בילד יר"ש אדירה ולא תהיה לך משמעת
יש בשיטה המון המון ענווה, כניעה, אמונה, קבלה. ומי שלא מבין את זה- אינו אלא טועה..
יש הכנעה בכוח של האדם כלפי היררכיות. גם בגישה של איך להכפיף את הילד לאמא, וגם במה שהם מדברים היום על 'כיבוד הורים' (האופנה החדשה מבית שפר).יש בשיטה המון המון ענווה, כניעה, אמונה, קבלה. ומי שלא מבין את זה- אינו אלא טועה..
דבר אחד לא הבנתי: אם את כל כך בעד שפר למה את כותבת שאת נגד.וואו סןף סוף
משהי מבינה ענין באמת ולא הולכת אחרי הזרם הכללי ותפיסות העולם הרווחות נהנתי
רגע, אני אענה אחד אחד..יש הכנעה בכוח של האדם כלפי היררכיות. גם בגישה של איך להכפיף את הילד לאמא, וגם במה שהם מדברים היום על 'כיבוד הורים' (האופנה החדשה מבית שפר).
בשני המקרים חסר קשב, רוך, וחיבור לנקודה הפנימית של האדם.
חח..אהבתי.דו שיח שחוזר על עצמו בלי תכלית, בלי ששום צד ישכנע את הצד השני. והכי אוהבת את משפט המחץ שמגיע בסוף: אם אתם נגד השיטה אז לא הבנתם אותה.
ברור שלפעמים בחירות נובעות מרצון להשפיע על ההחלטה של האחר (לדוגמה: ילד שישתטח על רצפת הסופר ירצה להשיג בכך את הממתק שאמו מסרבת לקנות לו כרגע),זה לא מניפולטיבית בכונה ומתוך מחשבה, אלא מהתת מודע וגם אנחנו עצמנו פועלים ככה ולא רק הילדים. כי אנחנו רוצים להשיג מטרות. אם אני בוחרת לחייך זה לא כי וואו הצחיקו אותי אלא מבחירה, אני לא יצור נשלט אלא בוחר.
ילד חייב גבולות כמו שגג חייב מעקה. לטובתו הפיזית והנפשית.חייבים להתפנות להענות לילד, בכל גיל, לא תמיד המענה הוא בדיוק בדיוק כמו שהוא מצפה (ילד רוצה לטפס לך על הראש כי הוא רוצה תשומת לב, אז את תתני לו את תשומת הלב איך שאת בוחרת ולא שיטפס לך על הראש), אבל כשזה גובל בכך שאת מרגישה שאת כבר לא שולטת במה שקורה בבית אלא את מובלת, זה חמור. עבור הילד.
ואם את לא פנויה להענות כי את בלחץ- זה חינוך לילד שלא כל הזמן העולם לרשותו, יש זמנים ויש אנשים שלא יכולים כרגע, נא להמתין.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
18.11
י"ז חשוון
וובינר מרתק!
המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג
הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.
הכניסה חופשית!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
19.11
י"ח חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: