דרוש מידע תשכנעו אותי, לצאת לעבוד?

מצב
הנושא נעול.

ספרינגית

משתמש מקצוען
אני רוצה לומר עוד משהו בלי לקרוא את רוב התגובות
כשמעתי שדיברו פעם על מכשירים חכמים (גם המוגנים נגיד) אמרתי שמבחינתי שאני מצליחה להיות עם מכשיר כשר זה רווח קודם כל בעולם הזה. כלומר זה לא מצדיקות אלא מרצון לשפיות , לחיים אמיתיים, להתסכל לילדים בעיניים...לבעל..
גם ככה יש לנו מחשב עם מייל בבית אז מספיק יש את ההסחת דעת הזאת אבל זה לא מתחיל להיות דומה למי שמחזיקה מכשיר חכם.
על אותו משקל אני יכולה להגיד לך שבעל שלומד זה גם עולם הזה לפני שזה עולם הבא
תחשבי על בעל שיוצא למשרד, לשווק מוצרים נניח או לכל עבודה אחרת שהיא לא עבודה תורנית
לא יהיה קשה לך לחשוב על כל הנשים שיפגוש בדרך ויצטרך רק להגיד בוקר טוב יפה ולהיות נחמד באופן בסיסי...
כמובן שאין אפטורופוס... לאף אחד.. אבל גבר שעובד מה לעשות נחשף הרבה יותר לפיתויים.
וגם אם לא קורה שום דבר אסור- העדינות נפש שלו -כבר ממש לא אותו דבר...
לא יודעת אם התנסחתי כראוי כי אין לי זמן לזה אבל מקווה שהובנתי
 

נועושש

משתמש פעיל
הדבר המדהים הוא
שכל פעם שאני מדבר עם חילוני -אז הוא מדבר יראת שמים(רופאים אחיות וכו )
וכל פעם שאני מדבר עם אברך ואני מדבר יראת שמים אז הוא אומר לי
"עזוב אותך דבר ריאלי

כנ"ל פה
כולם פה שעובדים מסבירים למה רק ללמוד
אם תשאלו אברכים מפוקחים ישרים וחכמים שמבינים דבר או שניים
לא ישמעו את הנחרצות שיש פה

או בא נגיד במילים אחרות
התורה היא הרבה יותר גבוהה ממה שאתם חושבים
ועבודה היא הרבה פחות גרועה ממה שמנסים לצייר

לשקול זה כנגד זה זה רק אדם גדול באמת יכול
אמת.
מי שהדבר לא נוגע אליו (ולא משנה מאיזו סיבה) קל לו לדבר גבוהה גבוהה ...
 

בת צלפחד

משתמש מקצוען
תכלס בשידוכים,
הרבה אברכים מתחייבים על סכומים ממש גבוהים,
לא יודעת איך,
ממש ניסים,
כנראה יש דרך קצרה שהיא ארוכה ודרך ארוכה שהיא קצרה.
כמש'-
'המקיים התורה מעוני סופה לקיימה מעושר',

[שוחחתי יום אחד עם חברה שבעלה עובד הרבה שעות ביום.
היא לא גמרה להתלונן על הקושי הכלכלי,
והקושי של הבדידות וכו'... זה פתח לי את העיניים להבין שלא כל הנוצץ - זהב הוא...]

אנו עמלים והם עמלים...
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
במקרים הפוכים בהם הבעל יוצא לעבוד והאשה רוצה בית של תורה:
היא צריכה קודם כל להיות שלמה עם עצמה שהיא הולכת להקריב בשביל זה ולחיות בדחקות.
זה אומר שיש פחות מגוון אוכל, פחות קונים בגדים (יותר יד שניה), פחות תיקונים ואין לדבר על שיפוצים וקניית רהיטים וכדומה),

כי לפעמים האשה מצד אחד רוצה שהבעל ילמד, אבל מצד שני היא רוצה לחיות בכבוד ולא מבינה שזה סותר אחד את השני...
 

חגית קרמר

בניית אתרים פופולריים
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
UX UI
D I G I T A L
היא צריכה קודם כל להיות שלמה עם עצמה שהיא הולכת להקריב בשביל זה ולחיות בדחקות.
זה אומר שיש פחות מגוון אוכל, פחות קונים בגדים (יותר יד שניה), פחות תיקונים ואין לדבר על שיפוצים וקניית רהיטים וכדומה),
לא יורדת לדקויות.

אבל -
לחסוך ב
אוכל
תיקונים
בגדים
וצרכים בסיסיים

זה לא בית של תורה.
זה חיים מתוך דחק. לא מבינה איך התורה הקדושה קשורה לכל זה.

אישה יכולה לפרנס בכבוד והבעל יכול להיות אברך.

בית של תורה זה מהות ודרך חיים
גם של הבעל וגם של האישה.
בלי קשר לגובה ההכנסה.
 

חדזי

משתמש מקצוען
מאד מצחיק מה שכותבים כאן
מה זה אומר עובד? לא כל עבודה זה אינטרנט ועם נשים וכו...
לא חסרות עבודות תורניות
ולא כי אני מעודדת מישהו לצאת לעבוד אבל נראה לי הכללה כל כך לא צודקת... גם ראש ישיבה זו עבודה ...
אם משהו מחליט שהוא רוצה בית של תורה וחייב לעבוד מכל מיני סיבות השוק מוצף בעבודות שהן לא בהכרח בעיתיות.
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
קשה לי עם המצב הנתון. בעלי אברך, המצב הכלכלי לא מהמשופרים, הכולל שלו הפסיק לשלם ואני עובדת ולומדת וקורעת את עצמי
לאחרונה נראים בו גם ניצני תסכול, אבל הוא בחיים לא יחשוב לעבוד
לעומת זאת, מבחינתי אין כל בעיה. גם באתי ממשפחה שרוב הגברים עובדים.
אני מרגישה רע עם העובדה שאני היא זו שדוחפת אותו לעזוב את הכולל, והוא, אברך חמד, רוצה בסך הכל לשבת ללמוד תורה... לא יותר מזה
תעזרו לי, למה לעודד אותו להישאר בכולל? איך לעשות את זה כשמבחינתי שיצא לעבוד והוא מבחינתו זה לא אופציה? (כמובן שלנושא החברתי יש משקל מאד גבוה על מערך השיקולים. הוא בחיים לא יעשה כזה דבר)
אחרי שאקדים שהכל צריך לשאול רב:

הוא חייב ללמוד דווקא בכולל ההוא שלא משלם?
נראה לי שיש הרבה כוללים אחרים שמשלמים שילך ללמוד שם.
 

ILSK

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
בית של תורה
זה שעושים מה שהקב"ה רוצה מאיתנו
לא איזה תסריט שבנינו לעצמינו לפני החתונה

בית של תורה
זה שכל דבר בחיים מתייעצים עם דעת תורה
אדמו"ר / רב / דמות חינוכית וכו'.

בית של תורה
זה אחד שמעריך את השני
בכל מצב שהוא
בין אם הוא לומד
בין אם הוא עובד

בית של תורה
זה גם אם האשה עובדת ומוסרת הנפש שהבעל ילמד
וגם אם האשה לא מסוגלת למסור את הנפש
והבעל מוסר את הנפש להחיות את האשה והילדים.

בית של תורה
זה אם התורה מנחה אותנו
ולא מה שהשכן או הקלדן בפרוג מקליד
ולא מה שהחברה דורשת מאיתנו.
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
לא יורדת לדקויות.

אבל -
לחסוך ב
אוכל
תיקונים
בגדים
וצרכים בסיסיים

זה לא בית של תורה.
זה חיים מתוך דחק. לא מבינה איך התורה הקדושה קשורה לכל זה.

אישה יכולה לפרנס בכבוד והבעל יכול להיות אברך.

בית של תורה זה מהות ודרך חיים
גם של הבעל וגם של האישה.
בלי קשר לגובה ההכנסה.
לא תמיד אשה יכולה לפרנס בכבוד במשפחה ברוכת ילדים.
ולא תמכתי ברעיון, רק אמרתי שיש נשים שרוצות שהבעל ישב וילמד אבל כמו שכתבתם הם לא מסוגלות לחיות בדחקות. אז הבעל נמצא במצב בלתי אפשרי ובסוף הוא חייב לצאת לעבוד
 

shimשימי

משתמש סופר מקצוען
בית של תורה
זה שעושים מה שהקב"ה רוצה מאיתנו
לא איזה תסריט שבנינו לעצמינו לפני החתונה

בית של תורה
זה שכל דבר בחיים מתייעצים עם דעת תורה
אדמו"ר / רב / דמות חינוכית וכו'.

בית של תורה
זה אחד שמעריך את השני
בכל מצב שהוא
בין אם הוא לומד
בין אם הוא עובד

בית של תורה
זה גם אם האשה עובדת ומוסרת הנפש שהבעל ילמד
וגם אם האשה לא מסוגלת למסור את הנפש
והבעל מוסר את הנפש להחיות את האשה והילדים.

בית של תורה
זה אם התורה מנחה אותנו
ולא מה שהשכן או הקלדן בפרוג מקליד
ולא מה שהחברה דורשת מאיתנו.
ללא ספק התגובה החכמה ביותר שהייתה פה לדעתי
 

שטרנ

משתמש צעיר
מאד מצחיק מה שכותבים כאן
מה זה אומר עובד? לא כל עבודה זה אינטרנט ועם נשים וכו...
לא חסרות עבודות תורניות
ולא כי אני מעודדת מישהו לצאת לעבוד אבל נראה לי הכללה כל כך לא צודקת... גם ראש ישיבה זו עבודה ...
אם משהו מחליט שהוא רוצה בית של תורה וחייב לעבוד מכל מיני סיבות השוק מוצף בעבודות שהן לא בהכרח בעיתיות.
זה לא מה שהתכוונתי
אני לא מזלזלת באף אחד שיוצא לעבוד אבל זה כמו לצאת מהסמינר יוצאים ממקום שמור
 

השמח בחלקו

משתמש מקצוען
למה חוזרים על זה שוב ושוב??
אני בשוק העבודה כבר שנים ארוכות, ולפני מספר חודשים חזרתי בס"ד לכולל לסדר א'... אין מאושר ממני!
וגם @ר.ב.ב.ש כך, אם אינני טועה.
אולי זה בגלל שגם כשיצאתי אמרתי לעצמי 'אני עוד אחזור....'
דווקא אני גם בדעה שצריך לשמור על המסגרת של הכולל בציפורניים.
אם יש ממש הכרח שצריך להשלים הכנסה, אפשר על ידי תלמיד או עריכה תורנית או כל תפקיד תורני,
אבל כמה שאפשר להשאר בתוך בית המדרש.

נכון שישנם שחוזרים גם אחרי שיוצאים, אבל זה הרבה יותר מורכב, וגם קשה לחזור למצב הקודם.



אגב, כמו שכתבו היום ניתן להיות סופר סת''ם בשעות הערב ולהגיע להכנסה יפה בס''ד,
רק שזה מצריך חיבור למקצוע, ומוכנות להשקעה ולדעת אצל מי ללמוד, שזה משפיע מאוד על ההכנסה.
 
נערך לאחרונה ב:

חדזי

משתמש מקצוען
דווקא אני גם בדעה שצריך לשמור על המסגרת של הכולל בציפורניים.
אם יש הכרח שצריך להשלים הכנסה, אפשר על ידי תלמיד או עריכה תורנית או כל תפקיד תורני,
אבל כמה שאפשר להשאר בתוך בית המדרש.

נכון שישנם שחוזרים גם אחרי שיוצאים, אבל זה הרבה יותר מורכב, וגם קשה לחזור למצב הקודם.
(מאמין שאתה שחזרת, בעצם כל הזמן היית בתוכנית לחזור, ולא רק אמירה סתמית 'אני עוד אחזור'
שזה גם סוג של חיבור לבית המדרש).


אגב, כמו שכתבו היום ניתן להיות סופר סת''ם בשעות הערב ולהגיע להכנסה יפה בס''ד,
רק שזה מצריך חיבור למקצוע, ומוכנות להשקעה ולדעת אצל מי ללמוד, שזה משפיע מאוד על ההכנסה.
ומה עם אנשים שלא באמת מסוגלים לשבת ללמוד ? כן יש כזה דבר הפרעת קשב וכו...! זה אומר שהם פחות בית של תורה ?
אין שום עניין לשבת בכולל רק כדי שהאשה תוכל לומר ש'בעלי בכולל...' אני אתן לך דוגמא. אני ממש רציתי שבעלי יישב כל היום בכולל ודווקא מסיבה בריאותית הוא לא שם. לא כי הוא לא יכול כי הריכוז לא משו...אז מה ? זה אומר שהוא פחות טוב ? לא . זה המצב וצריך ללמד נשים לקבל מצבים משתנים. לא להדביק לאנשים תוויות על הגב ולא להכליל .. ולא כל אחד שיוצא לעבוד מאבד עדינות. צריך להזהר מהכללות הגורפות שמכאיבות להרבה אנשים.
 

מריומה~

מהמשתמשים המובילים!
או בא נגיד במילים אחרות
התורה היא הרבה יותר גבוהה ממה שאתם חושבים
ומה חשבו פה כולם עד עתה ?
חושבני שמי שרואה את העבודה והלימוד כשווה ערך לא יכול לבוא ולטעון שהוא עוד יותר מבין בחשיבות התורה מאלה שמצדדים בה.
ועבודה היא הרבה פחות גרועה ממה שמנסים לצייר
מה הכוונה הרבה פחות גרוע?
עבודה זה לא ענין של ציונים אם טוב או רע
זה ענין של כדאיות למול אמיתויות.למול אמת אחת חיה וקיימת ואינה מתחלפת.
מול חיים ברמה רוחנית אחת למול חיים ברמה אחרת.
מול להעדיף חיי שעה למול חיי נצח.
לחיות חיים של תורה עם כל העמל והקושי זה לא חיוב זה ענין של בחירה ואם יש מישהו שחשקה נפשו לחיות כך את חייו ואשתו מסכימה לו אז למה להפחית מערכו?
מציעה לחשוב טוב טוב אם לא נעוץ איזה קנאה או תסכול למול המקום האישי שנמצאים שהגיעו אליו בסוג של אילוץ או חדלות אישים.
 
נערך לאחרונה ב:

shimשימי

משתמש סופר מקצוען
ומה חשבו פה כולם עד עתה ?
חושבני שמי שרואה את העבודה והלימוד השווה ערך לא יכול לבוא ולטעון שהוא עוד יותר מבין בחשיבות התורה מאלה שמצדדים בה.

מה הכוונה הרבה פחות גרוע?
עבודה זה לא ענין של ציונים אם טוב או רע
זה ענין של כדאיות למול אמיתויות.למול אמת אחת חיה וקיימת ואינה מתחלפת.
מול חיים ברמה רוחנית אחת למול חיים ברמה אחרת.
מול להעדיף חיי שעה למול חיי נצח.
לחיות חיים של תורה עם כל העמל והקושי זה לא חיוב זה ענין של בחירה ואם יש מישהו שחשקה נפשו לחיות כך את חייו ואשתו מסכימה לו אז למה להפחית מערכו?
מציעה לחשוב טוב טוב אם לא נעוץ איזה קנאה או תסכול למול המקום האישי שנמצאים שהגיעו אליו בסוג של אילוץ או חדלות אישים.
אני לא רואה אותה כשווים
ודי לסלף
צריך לקרוא מה כתבתי ואז לומר

אני טענתי רק שהשכר בשמיים יהיה אותו דבר
אבל ברור שערכה של התורה הוא פי אלפי אלפים יותר מכל דבר אחר
התורה זה הערך שלשמו הביראה נוצרה
התורה זה שמותיו של הקב"ה התורה זה הכל זה המציאות וכו

מה שטענתי לאורך כל הדרך שמה יותר חשוב לא רלוונטי(התורה חשובה פי מיליון מכל דבר אחר
אבל אם רצון השם שאטאטא את הרחוב אז זה מה שאעשה)
מה שרלוונטי זה רק רצון הבורא יתברך שמו
ואני כלל לא מבין איך נכנס הנושא של ערך התורה
 

מריומה~

מהמשתמשים המובילים!
אני לא רואה אותה כשווים
ודי לסלף
צריך לקרוא מה כתבתי ואז לומר

אני טענתי רק שהשכר בשמיים יהיה אותו דבר
אבל ברור שערכה של התורה הוא פי אלפי אלפים יותר מכל דבר אחר
התורה זה הערך שלשמו הביראה נוצרה
התורה זה שמותיו של הקב"ה התורה זה הכל זה המציאות וכו

מה שטענתי לאורך כל הדרך שמה יותר חשוב לא רלוונטי(התורה חשובה פי מיליון מכל דבר אחר
אבל אם רצון השם שאטאטא את הרחוב אז זה מה שאעשה)
מה שרלוונטי זה רק רצון הבורא יתברך שמו
ואני כלל לא מבין איך נכנס הנושא של ערך התורה
למה זה משנה ערכה של תורה?
 

השמח בחלקו

משתמש מקצוען
ומה עם אנשים שלא באמת מסוגלים לשבת ללמוד ? כן יש כזה דבר הפרעת קשב וכו...! זה אומר שהם פחות בית של תורה ?
אין שום עניין לשבת בכולל רק כדי שהאשה תוכל לומר ש'בעלי בכולל...' אני אתן לך דוגמא. אני ממש רציתי שבעלי יישב כל היום בכולל ודווקא מסיבה בריאותית הוא לא שם. לא כי הוא לא יכול כי הריכוז לא משו...אז מה ? זה אומר שהוא פחות טוב ? לא . זה המצב וצריך ללמד נשים לקבל מצבים משתנים. לא להדביק לאנשים תוויות על הגב ולא להכליל .. ולא כל אחד שיוצא לעבוד מאבד עדינות. צריך להזהר מהכללות הגורפות שמכאיבות להרבה אנשים.
לא הבנתי מה זה קשור למה שאני כתבתי, לא אמרתי שכדאי שהבעל ישב בכולל בשביל שהאשה תוכל לומר בעלי בכולל, אלא כדי לשמור על הרצף, כך שהמניעה תחלוף לא יישאר מחוץ לכולל.

לגבי בעיה של ריכוז, אם זה בעיה שהתחדשה ולא היתה תמיד, דווקא אני חושב שהדברים שלי נכונים יותר,
כי יש סיכויים שהבעיה תחלוף, עכשיו אם נניח והוא הולך להיות מנהל חשבונות, או עובד בסופר, וכו' וכו'
כשהבעיה תחלוף (והיא יכולה לחלוף, אני למשל מכיר אברך שמאוד סבל מבעיות ריכוז והתגלה שזה בסך הכל בעיה של מיקוד ראייה, ובתרגילי ראייה זה חלף) מאוד קשה יהיה לחזור לבית מדרש.

אבל זה באמת נכון שמי שבאמת לא יכול, עליו בדיוק נאמר אחד המרבה ואחד הממעיט ובלבד שיכווין ליבו לשמים (ברכות ה: ).

ואגב, זה אכן נכון שאפשר לשמור על מצב של בית של תורה בלי קשר לעיסוק של הבעל, אבל בהחלט זה יותר קשה.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה