אופקים 1

משתמש מקצוען
אולי גם ללכת ברגל זה גרוע ומסוכן כי אפשר ח"ו להדרס בכביש. או גם רכב זה מסוכן כידוע ר"ל כמה מאות אנשים מתים בשנה בישראל מתאונות דרכים רובם ברכב הפרטי.
כמובן אני מדבר על אופניים לאדם שלמד תיאוריה כמו החוק, ורוכב לפי כללי התנועה עם תקשורת עם הרכבים לידו (איתות). לא אדם מופרע.

יש בזה משהו אבל ההבדל הוא שאופנוע מגיע למהירות הרבה יותר גבוהה, ונוסע בכבישים בינעירוניים שהרכבים לידו נוסעים במהירות הרבה יותר גבוהה ולכן כל טעות מכל צד יכולה להיות קטלנית ר"ל.
ההרגה שלי היא שללכת ברגל הופך ליותר מסוכן כאשר יש הרבה רוכבי אופניים בסביבה, והמטרה של שבילי אופניים היא גם להעלות את רמת הבטיחות של הולכי הרגל.

מעריך שאתה קובע שתאונות מתרחשות לרוכבים מופרעים שלא למדו תאורה ולא רוכבים לפי הכללים אחרי מחקר ארוך טווח בנושא, כך שקטונתי מלדון בנושא.

נ.ב. הליכה ברגל מסוכנת רק קצת פחות מנסיעה ברכב
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
לתח"צ בוודאי שכן.
כיון שאתה אומר זאת בודאות כה רבה, אני משער שיש לך הוכחות חותכות לכך.

לפי מה שאני יודע, נת"צ (ולא מת"צ) נותן יתרון לאוטובוסים בזמני שיא בהם הנתיבים האחרים פקוקים.
אם התנועה זורמת, אין לנת"צ יתרון.

מת"צ על פי רוב לא משפר את מהירות הנסיעה בגלל שהוא גורם לצמתים להיות יותר מורכבים, וגם בגלל הקושי של אוטובוס אחד לעקוף את משנהו.
 

די

משתמש סופר מקצוען
מעריך שאתה קובע שתאונות מתרחשות לרוכבים מופרעים שלא למדו תאורה ולא רוכבים לפי הכללים אחרי מחקר ארוך טווח בנושא
רוכב אופניים שרוכב בכביש בצורה מסודרת מאחורי רכב שנוסע, מאותת לפני פניה, נותן זכות קדימה בכיכר/ממתין ברמזור לירוק, לא משתחל בין רכבים, לא בולם בפתאומיות, ההיגיון אומר שלא אמור להיות לו סיכון מיוחד.
בוודאי אם יש נתיב אופניים שרוב הבעיות נפתרות כמובן.
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
למעשה רוב הכסף ישפך לחינם ובהטרדת התושבים להמון זמן
קחו את רחוב נהר הירדן, דבר ראשון כבר היום המצב בו הרבה יותר טוב כי כבר לא נוסעים בו ככביש מעבר בין שכונות, ההחלטה על הנתצ בו התקבלה כשעוד לא היה את כביש 5 וזה היה העורק המרכזי
ובעיקר, הפקקים בו נובעים מהכיכרות וממיקומי התחנות שסותמות את היציאה מהכיכר כדוגמת תחנת ר' פנחס בן יאיר , או מונעות את ההגעה לכיכר כדוג' התחנה קודם ר' יהודה הנשיא, ובנתצ הרי בכל מקרה הולכים לרמזר את כל כיכרות שם.
אז במקום לנתצ - שיעבדו רק על פרויקט של הסדרת הנתבים בכיכרות או הסרתם, (כדוג' הפרויקט של הסדרת התחנה בנחל הקישון שעוד לא נגמר שאמור לשחרר את הרכבים מהמתנה לאוטובוסים בתחנה) וימקמו את התחנות רחוקות ככל האפשר מהכיכר, ופתרנו את רוב הבעיה בחמישית מהכסף ובעשירית מהזמן
וכמובן במקום זה להשתמש בכסף להוספת קווים ותדירות שזה כרגע הרבה יותר דחוף
 
נערך לאחרונה ב:

די

משתמש סופר מקצוען
זה מה שאומרים כל הזמן, גם בבני ברק אמרו שלא צריך נת"צ ורק נסדר קצת פה ושם, תכלס כל בני ברק יושבת בפקק.
חוץ מזה שבית שמש מתרחבת אז תוסיף עוד פוטנציאל של עשרות אלפי תושבים שיכולים לעבור לנהר הירדן עדיף להקדים תרופה למכה.
לפי בה"ת של ה'2 תנאי לאיכלוס מעל 2500 יח"ד בה'2 הוא הקמת נת"צ בנהר הירדן (והם יודעים שיש את נהר הדן).
 

יעקב הרמתי

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
נת"צ הוא כלי מעולה לגביית קנסות ע"י העירייה וזה חשוב מאוד! כי כסף זה דבר חשוב,
ובכלל זה תרתי דסתרי
כלי התח"צ למיניהם מיועד לשכנע את האזרחים להשתמש יותר עם תח"צ מאשר לנהוג ברכב פרטי
וזו הסיבה שבערים ישנות מאוד סוללים נתיבי תחבורה ציבורית לומר לאנשים שכדאי לכם לנטוש את הפרטי ותקבל נתיבי העדפה
אם האנשים ישתכנעו ויינטשו את רכבם הפרטי כבר אין שום תועלת בנת"צ אדרבה זה מגביל אותו לנתיבים מסוימים לכן בשכונות חדשות אמורים לסלול כבישים מספיק רחבים ולא פיתרון של נתיבי העדפה
 

יעקב הרמתי

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
אגב ברחוב נהר הירדן הולכים לבטל את כל החניות והמדרכות
ללא בשביל להוסיף נתיבים אלא כדי להוסיף שביל אופנים לתשומת לב התושבים
הבהרה אין לי רישיון אני משתמש עם תחבורה ציבורית וזו הסיבה שאני מתעניין בנושא
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
נת"צ הוא כלי מעולה לגביית קנסות ע"י העירייה וזה חשוב מאוד! כי כסף זה דבר חשוב,
ובכלל זה תרתי דסתרי
כלי התח"צ למיניהם מיועד לשכנע את האזרחים להשתמש יותר עם תח"צ מאשר לנהוג ברכב פרטי
וזו הסיבה שבערים ישנות מאוד סוללים נתיבי תחבורה ציבורית לומר לאנשים שכדאי לכם לנטוש את הפרטי ותקבל נתיבי העדפה
אם האנשים ישתכנעו ויינטשו את רכבם הפרטי כבר אין שום תועלת בנת"צ אדרבה זה מגביל אותו לנתיבים מסוימים לכן בשכונות חדשות אמורים לסלול כבישים מספיק רחבים ולא פיתרון של נתיבי העדפה
אני גם חשבתי כך, עד שנסעתי במטרונית בחיפה.

מה שצריך זה לא רק נתיבי העדפה, אלא העדפה גורפת ברמזורים. המטרונית בחיפה נוסעת הרבה יותר מהר מהרכבת הקלה בירושלים כי יש לה העדפה ברמזורים ברגע שהיא מגיעה לרמזור הוא מתחלף לירוק, לעומת הרכבת הקלה שהבטיחו שתהיה לה העדפה ובפועל היא עומדת ברמזורים.
 

יעקב הרמתי

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
אני גם חשבתי כך, עד שנסעתי במטרונית בחיפה.

מה שצריך זה לא רק נתיבי העדפה, אלא העדפה גורפת ברמזורים. המטרונית בחיפה נוסעת הרבה יותר מהר מהרכבת הקלה בירושלים כי יש לה העדפה ברמזורים ברגע שהיא מגיעה לרמזור הוא מתחלף לירוק, לעומת הרכבת הקלה שהבטיחו שתהיה לה העדפה ובפועל היא עומדת ברמזורים.
העדפה גורפת, בעיר ישנה! ברור שיש בזה תועלת (אם כי לפעמים מסוכנת)
 

יעקב הרמתי

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
איך הנת"צ פותר את הבעיות של כיכר לב הרמה?
הכיכר לכיוון רמה ה'?
אני חושב שאם תח"צ פותר את כל הבעיות אז סתם סללו מחלפים בכביש בגין בירושלים ובכלל היה צריך לסלול נת"צ בכביש 1 וחבל על הכסף של המחלף שרבין תכנן בשער הגי, הרי אם יש נת"צ אפשר לעשות רמזורים בכביש ירושלים- תל אביב!
---
צוואר הבקבוק שיש ב'לב הרמה' לא ניתן לפתור ע"י רמזור או נת"צ
מעבר של חצי מיליון איש ביום, במקום הזה הוא פשוט לא אפשרי
 

y&m

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
נניח בית שמש תהיה 250,000 תושבים כשנתיבי האופניים יסללו. 20% מהעיר זה 25,000 תושבים כמות נכבדה מאוד. גם אם רק חלק קטן מהם ישתמש באופניים זה טוב מאוד.
רק להבנה.
80% שוודאי לא רוכבים על אופניים.
לא הופכים את ה20% לוודאי רוכבים על אופניים...

גם בחלק הזה יש עצלנים, עייפים, מעדיפי רכב, מעדיפי אוטובוס.
אז כן, לתקוע אחוזים נכבדים כ"כ מהעיר בשביל מעט כ"כ זה לא מוצדק.

וכמובן, זה טוב מאד לנסוע על אופניים, בריא וחשוב.
 

3524

משתמש סופר מקצוען
איך הנת"צ פותר את הבעיות של כיכר לב הרמה?
הכיכר לכיוון רמה ה'?
צווארי הבקבוק באמוראים?
וכו'?

עם כל הכבוד לאידיאל התח"צ, התשתית מעבר לנת"צ חייבת להתאים לזרימת תחבורה.

אין ספק, אבל נתחיל מזה שכ 50% מהאוכלוסיה בעיר חרדית לא נוסעת באופניים, (נשים)
ועוד לפחות 30% מקהילות שמרניות כנ"ל.
וזה לא יעזור לחנך אותם, זאת המציאות שלהם.
יוצא שמיעוט מאד משתמש באופציה הנ"ל, ולא ברור שאכן ראוי לתת לאחוז הזה קדימה על פני שאר התושבים רק בשל אג'נדות יהיו חשובות ככל שיהיו.

זה מרקם תושבי העיר.
אוסיף נקודה: הטופוגרפיה של רח' נהר הירדן ממש לא מתאימה לרכיבת אופניים, כך שלסלול שם שביל כזה יהיה בזבוז משאבים ושטח יקר.
 

אחג

משתמש מקצוען
אוסיף נקודה: הטופוגרפיה של רח' נהר הירדן ממש לא מתאימה לרכיבת אופניים, כך שלסלול שם שביל כזה יהיה בזבוז משאבים ושטח יקר.
ובפרט שתושבי רמה ב' הם מאחוזים שלא משתמשים באופניים, אולי ילדים, ולכן זה ממש לא מותאם לאזור
 

די

משתמש סופר מקצוען
@יעקב הרמתי אין סיכוי גם אחרי הנת"צ שכולם ישתכנעו לעבור לתח"צ כמו שכתבתי תמיד יש את האנשים הכבודים והמדושנים שלא מסוגלים לנסוע בתח"צ בשופו"א. ולכן תמיד יהיו פקקים בנתיבים הרגילים. רק צריך שתהיה אפשרות למי שמסכים לנסוע בתח"צ-להגיע ליעדו ללא פקקים.

לא מאמין שיבטלו את המדרכות בשביל נתיב אופניים. אולי יבטלו את החניות. ממילא צריך לבטל את החניות אם יש נת"צ (אין כזה דבר נת"צ ימני עם חניות בצד כי אז כל מי שנכנס ויוצא ל.מהחניה צריך לעבור בנת"צ)

אף אחד לא אומר שנת"צ פותר את כל הבעיות, באמת אם יעברו חצי מיליון איש בכיכר לב הרמה ביום אז אולי יצטרכו לעשות שם מחלף...
 

די

משתמש סופר מקצוען
סליחה 20% מרבע מיליון תושבים זה 50,000 תושבים.
נכון ברור שלא כולם ירכבו על אופניים אבל יכול להיות כמות גדולה שכן.
גם היום יש הרבה כאלו. ממש לא מודרנים אם כבר הפוך המודרנים קונים רכב. אני רואה המון אברכים "סגנון של רמה ב'" עם אופניים בבית שמש ובבני ברק.
בשביל אלו שאין להם כוח לדווש או בגלל הטופוגרפיה יש אופניים חשמליים/קורקינט חשמלי...
 

יעקב הרמתי

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
צריך שיקום דרישה ציבורית להוסיף תחנה לכלל הקווים המסיימים ברמה ד' (קווים פנימיים)
בצמוד לכניסה למסוף האוטובוסים ברחוב זכריה הנביא
מהלך שבוודאי יוריד מהעומס על הקווים מהאנשים שרק מבקשים לצאת מהשכונה
מהלך מוצלח ביותר שהצליח מאוד בשכונת רמת אברהם
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
יש טעות אחת שחייבים להוציא מהראש:
בשביל שיהיה תחבורה שתיסע בנת"צ, לא צריך נת"צ, צריך תחבורה!
מצחיק לדבר שוב ושוב על נת"צ בזמן שאין אוטובוסים.
להסביר כמה יסעו באוטובוסים אם רק יהיה נת"צ, אבל אין אוטובוסים.
 

יעקב הרמתי

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
יש טעות אחת שחייבים להוציא מהראש:
בשביל שיהיה תחבורה שתיסע בנת"צ, לא צריך נת"צ, צריך תחבורה!
מצחיק לדבר שוב ושוב על נת"צ בזמן שאין אוטובוסים.
להסביר כמה יסעו באוטובוסים אם רק יהיה נת"צ, אבל אין אוטובוסים.
ככה זה 'עובד' כאן (עלינו)
בנו את רחוב נהר הדן
אחרי תקופה ארוכה פתחו אותה (בזכות הפרצות של תושבי רמת אברהם)
אחרי תקופה סללו בה נת"צ
כעבור תקופה ארוכה העבירו בה אוטובוסים
אחרי תקופה עוד יותר ארוכה קבעו לה תחנות (למשל תחנה 1661)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צח

א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה