לתח"צ בוודאי שכן.נת"צ לא גורם לזרימת תנועה יותר מהירה.
לתח"צ בוודאי שכן.נת"צ לא גורם לזרימת תנועה יותר מהירה.
ההרגה שלי היא שללכת ברגל הופך ליותר מסוכן כאשר יש הרבה רוכבי אופניים בסביבה, והמטרה של שבילי אופניים היא גם להעלות את רמת הבטיחות של הולכי הרגל.אולי גם ללכת ברגל זה גרוע ומסוכן כי אפשר ח"ו להדרס בכביש. או גם רכב זה מסוכן כידוע ר"ל כמה מאות אנשים מתים בשנה בישראל מתאונות דרכים רובם ברכב הפרטי.
כמובן אני מדבר על אופניים לאדם שלמד תיאוריה כמו החוק, ורוכב לפי כללי התנועה עם תקשורת עם הרכבים לידו (איתות). לא אדם מופרע.
יש בזה משהו אבל ההבדל הוא שאופנוע מגיע למהירות הרבה יותר גבוהה, ונוסע בכבישים בינעירוניים שהרכבים לידו נוסעים במהירות הרבה יותר גבוהה ולכן כל טעות מכל צד יכולה להיות קטלנית ר"ל.
כיון שאתה אומר זאת בודאות כה רבה, אני משער שיש לך הוכחות חותכות לכך.לתח"צ בוודאי שכן.
מדובר כשהנתיבים האחרים פקוקים.לפי מה שאני יודע, נת"צ (ולא מת"צ) נותן יתרון לאוטובוסים בזמני שיא בהם הנתיבים האחרים פקוקים.
רוכב אופניים שרוכב בכביש בצורה מסודרת מאחורי רכב שנוסע, מאותת לפני פניה, נותן זכות קדימה בכיכר/ממתין ברמזור לירוק, לא משתחל בין רכבים, לא בולם בפתאומיות, ההיגיון אומר שלא אמור להיות לו סיכון מיוחד.מעריך שאתה קובע שתאונות מתרחשות לרוכבים מופרעים שלא למדו תאורה ולא רוכבים לפי הכללים אחרי מחקר ארוך טווח בנושא
אני גם חשבתי כך, עד שנסעתי במטרונית בחיפה.נת"צ הוא כלי מעולה לגביית קנסות ע"י העירייה וזה חשוב מאוד! כי כסף זה דבר חשוב,
ובכלל זה תרתי דסתרי
כלי התח"צ למיניהם מיועד לשכנע את האזרחים להשתמש יותר עם תח"צ מאשר לנהוג ברכב פרטי
וזו הסיבה שבערים ישנות מאוד סוללים נתיבי תחבורה ציבורית לומר לאנשים שכדאי לכם לנטוש את הפרטי ותקבל נתיבי העדפה
אם האנשים ישתכנעו ויינטשו את רכבם הפרטי כבר אין שום תועלת בנת"צ אדרבה זה מגביל אותו לנתיבים מסוימים לכן בשכונות חדשות אמורים לסלול כבישים מספיק רחבים ולא פיתרון של נתיבי העדפה
העדפה גורפת, בעיר ישנה! ברור שיש בזה תועלת (אם כי לפעמים מסוכנת)אני גם חשבתי כך, עד שנסעתי במטרונית בחיפה.
מה שצריך זה לא רק נתיבי העדפה, אלא העדפה גורפת ברמזורים. המטרונית בחיפה נוסעת הרבה יותר מהר מהרכבת הקלה בירושלים כי יש לה העדפה ברמזורים ברגע שהיא מגיעה לרמזור הוא מתחלף לירוק, לעומת הרכבת הקלה שהבטיחו שתהיה לה העדפה ובפועל היא עומדת ברמזורים.
אני חושב שאם תח"צ פותר את כל הבעיות אז סתם סללו מחלפים בכביש בגין בירושלים ובכלל היה צריך לסלול נת"צ בכביש 1 וחבל על הכסף של המחלף שרבין תכנן בשער הגי, הרי אם יש נת"צ אפשר לעשות רמזורים בכביש ירושלים- תל אביב!איך הנת"צ פותר את הבעיות של כיכר לב הרמה?
הכיכר לכיוון רמה ה'?
רק להבנה.נניח בית שמש תהיה 250,000 תושבים כשנתיבי האופניים יסללו. 20% מהעיר זה 25,000 תושבים כמות נכבדה מאוד. גם אם רק חלק קטן מהם ישתמש באופניים זה טוב מאוד.
אוסיף נקודה: הטופוגרפיה של רח' נהר הירדן ממש לא מתאימה לרכיבת אופניים, כך שלסלול שם שביל כזה יהיה בזבוז משאבים ושטח יקר.איך הנת"צ פותר את הבעיות של כיכר לב הרמה?
הכיכר לכיוון רמה ה'?
צווארי הבקבוק באמוראים?
וכו'?
עם כל הכבוד לאידיאל התח"צ, התשתית מעבר לנת"צ חייבת להתאים לזרימת תחבורה.
אין ספק, אבל נתחיל מזה שכ 50% מהאוכלוסיה בעיר חרדית לא נוסעת באופניים, (נשים)
ועוד לפחות 30% מקהילות שמרניות כנ"ל.
וזה לא יעזור לחנך אותם, זאת המציאות שלהם.
יוצא שמיעוט מאד משתמש באופציה הנ"ל, ולא ברור שאכן ראוי לתת לאחוז הזה קדימה על פני שאר התושבים רק בשל אג'נדות יהיו חשובות ככל שיהיו.
זה מרקם תושבי העיר.
ובפרט שתושבי רמה ב' הם מאחוזים שלא משתמשים באופניים, אולי ילדים, ולכן זה ממש לא מותאם לאזוראוסיף נקודה: הטופוגרפיה של רח' נהר הירדן ממש לא מתאימה לרכיבת אופניים, כך שלסלול שם שביל כזה יהיה בזבוז משאבים ושטח יקר.
ככה זה 'עובד' כאן (עלינו)יש טעות אחת שחייבים להוציא מהראש:
בשביל שיהיה תחבורה שתיסע בנת"צ, לא צריך נת"צ, צריך תחבורה!
מצחיק לדבר שוב ושוב על נת"צ בזמן שאין אוטובוסים.
להסביר כמה יסעו באוטובוסים אם רק יהיה נת"צ, אבל אין אוטובוסים.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
התחלות חדשות
פותחים שנת לימודים בפרוג!
פותחים את שנת הלימודים בפרוג עם מקצועות מתקדמים וחדשנים שיפתחו לכם דלתות בעולם התעסוקה!
ההרשמה בעיצומה!
23.09
כ' אלול
פתיחת מסלול
פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
23.09
כ' אלול
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
24.09
כ"א אלול
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
29.09
כ"ו אלול
פתיחה מסלול:
עימוד ספרי קודש
מסלול תורני
29.09
כ"ו אלול
פתיחת מסלול:
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
29.09
כ"ו אלול
פתיחת מסלול
חדשנות AI ובינה מלאכותית
קורס מקוצר
26.11
כ"ה חשוון
פתיחת מסלול
פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
תהילים פרק צח
א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים: