פ. גינזבורג

זוצית ירושלמית לשעבר...
מנוי פרימיום
הפקות ואירועים
מה עשיתם בסוף וכמה זמן לקח?
בסוף אבא שלי החליט לקחת אותנו
אבל אם הוא לא היה לוקח- ברור לי שמה שהייתי עושה זה את משחק הרכבות
 

3524

משתמש סופר מקצוען
כתבו פה ש"הם טוענים שאין מספיק פניות".
נכון שצריך לפנות שוב ושוב, ואם כולם היו פונים המצב היה אחרת, אבל קרה לי כמה פעמים שענו לי על פניות בזמן אמת "אם זה נכון למה אתה היחיד שפונה", אבל פעם אחת יצא לי בדיוק לשמוע עוד 2 לידי שגם מתקשרים ודברו איתם לפני... ועניתי להם "פה לידי יש עוד כמה שפנו", והנציג בבית שמש אקספרס, אבל ללמד על התח"צ באופן כללי... ממש יצא מכליו.
שלחתי תלונה בכתב. התשובה היתה לקונית ומתסכלת, שהשינויים נעשו בעקבות הצורך וכו' וכו' ויש תגבור כדי להתאים לדרישות וממשיכים לעקוב שאכן עונה על הדרישה.
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
הודעת יח"צ, הלוואי שיהיה שינוי:

יוצאים לדרך חדשה: ממונה התחבורה הנכנס חבר מועצת העיר הרב אברהם פרנקל בפגישה הבוקר עם ממונה התחבורה היוצא הרב יוסי גולדהירש יחד עם ראש מדור תחבורה ציבורית מר בני לוינשטיין

השלושה נפגשו היום לחפיפה לאחר המינוי של חבר מועצת העיר הרב פרנקל - כממונה התחבורה בעיר, גולדהירש סיכם את תקופתו בתפקיד והם דנו על התהליכים שנמצאים בעיצומם, על ההכנות לקראת החגים של תחבורה ציבורית יעילה ומתוגברת. תהליכי העבודה מול משרד התחבורה ועובדי העירייה.

פרנקל פרט את התכניות לעתיד, בדגש על הרחבת השעות המענה בלילות, בוספת מסלולים ויעדים, עיבוי התחנות בשכונות החדשות, ובעיקר הרחבת ותגבור השירות והמענה לתושב. כאשר כבר בימים הקרובים יתחילו עבודות בהיקפים של מיליוני שקלים עבור בניית התחנות החדשות ותגבור התחבורה הציבורית.

הרב פרנקל הודה לגולדהירש על השנים הרבות בתפקידו כממונה התחבורה בבית שמש ובעשייה הציבורית בכלל ובירך אותו בהמשך הצלחה וסיעתא דשמיא בכל מעשה ידיו.
 

יעקב הרמתי

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
העתקת פטנט התחבורה - מרמת אברהם, לקווים הפנימיים ברמה ד'
עומסי התחבורה הפנימית ברמה ד', כבר חרגו כל גבול, הרעיון הבא אולי תמחק חצי מהעומסים-
בשכונת רמת אברהם, קיימים כבר הרבה זמן 2 קווים פנימיים שמשרתים בצורה מוצלחת מאוד 1,300 משפחות.
קו 12, ו-22, קווים אלו משמשים את תושביה כדי להגיע לצירים ראשיים ולקווי תחבורה נוספים
עד לפני תקופה, הקווים היו מסיימים את מסלולם ברחוב הרב יעקב איידלשטיין שבמרכז השכונה
והיו מתחילים את המסלול מרחוב בעל הסולם
- יום אחד בחסדי שמיים, הוארכה לפתע מסלולי הקווים המסיימים, והוסיפו לה 2 תחנות בצורה כזאת שהם מסיימים את המסלול באותו מקום בו הם מתחילים!
מאותו יום השתנה חלק מהרגלי התחבורה לטובה בצורה יוצאת מן הכלל!
- הוכפלה השימוש בקווים כדי לצאת מהשכונה ללא תוספת קווים חדשים! ומעתה יכלו תושביה לצאת מהשכונה ולהגיע לציר ראשי גם ע"י הקווים המתחילים וגם ע" המסיימים.
ומכאן לשכונת רמה ד'
אין יותר פשוט מזה להוסיף תחנה אחת או שתיים לקווים 6, ו-2, שיגיעו עד רחוב נחל נריה!
וע"י כך תוכפל השימוש של אותם קווים ללא תוספת נסיעות! תוספת של תחנה אחת או שתיים בלבד לקו!
ומשם חלק גדול מהנוסעים יעדיפו במקום לחכות לאוטובוס הבא שיאריך את המסלול בכל רמה ד', פשוט קודם תן לצאת! ומשם ימשיכו ע"י קווים 16, 17, 5, או, לכל יעד שתרצו!
1712516812187.png
1712516871981.png
 

טיגריס

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי DIP
הודעת יח"צ, הלוואי שיהיה שינוי:

יוצאים לדרך חדשה: ממונה התחבורה הנכנס חבר מועצת העיר הרב אברהם פרנקל בפגישה הבוקר עם ממונה התחבורה היוצא הרב יוסי גולדהירש יחד עם ראש מדור תחבורה ציבורית מר בני לוינשטיין

השלושה נפגשו היום לחפיפה לאחר המינוי של חבר מועצת העיר הרב פרנקל - כממונה התחבורה בעיר, גולדהירש סיכם את תקופתו בתפקיד והם דנו על התהליכים שנמצאים בעיצומם, על ההכנות לקראת החגים של תחבורה ציבורית יעילה ומתוגברת. תהליכי העבודה מול משרד התחבורה ועובדי העירייה.

פרנקל פרט את התכניות לעתיד, בדגש על הרחבת השעות המענה בלילות, בוספת מסלולים ויעדים, עיבוי התחנות בשכונות החדשות, ובעיקר הרחבת ותגבור השירות והמענה לתושב. כאשר כבר בימים הקרובים יתחילו עבודות בהיקפים של מיליוני שקלים עבור בניית התחנות החדשות ותגבור התחבורה הציבורית.

הרב פרנקל הודה לגולדהירש על השנים הרבות בתפקידו כממונה התחבורה בבית שמש ובעשייה הציבורית בכלל ובירך אותו בהמשך הצלחה וסיעתא דשמיא בכל מעשה ידיו.
מחכים.
הסיוט בבקרים בקווים הפנמיים מוגזם.
ובערב קו 6 נראה מירון...
 

3524

משתמש סופר מקצוען
נעתיק גם לכאן את תגובת משרד התחבורה:

הרינו לאשר את קבלת מכתבך שבסימוכין. פנייתך שבנדון הועברה להתייחסות הגורמים המקצועיים ברשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, שהשיבו כי המשרד פועל באופן מתמיד לשיפור התחבורה בישראל. שירות התחבורה הציבורית מעניק מענה לביקושים של כלל המשתמשים, תוך שימוש במנגנוני התאמה, על-פי הצרכים השונים ותוך הצבת סדרי עדיפויות. באשר לפנייתך, במסגרת המשאבים הקיימים, יש קושי להאריך את שעות הפעילות בשירות העירוני בבית שמש. במשרדנו מודעים לצורך והנושא ייבחן בעתיד, בהתחשב במגבלת המשאבים ובכלל הצרכים במרחב.
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
שבוע הבא שרת התחבורה צפויה להגיע לעיר לחתימה על הסכם גג לתחבורה - פרויקט המאיץ
לא מדובר על משהו חדש, אלא ביישום החלטת הממשלה הידועה מלפני שנתיים על תקציב לעיר בית שמש, אלא שמאז לא נעשה עם זה כלום
רוב התקציב מכוון לפרויקט נת"צ ושבילי אופניים
 

די

משתמש סופר מקצוען
הכוונה לכל מה שכתוב כאן (ההדגשות לא במקור)?

במסגרת החלטת ממשלה רחבה לעיר בית שמש שעברה אתמול בממשלה, הקצה משרד התחבורה והבטיחות בדרכים תקציב משמעותי של כ-315 מיליון שקל לתוכניות פיתוח נרחבות. בין התוכניות יקודמו נתיבי העדפה חדשים לתחבורה הציבורית, יוקמו מסופים לתחבורה הציבורית, יותאמו תשתיות התחבורה ברחובות לאוטובוסים מפרקיים, יורחב משמעותית שירות התחבורה הציבורית בעיר ותיסלל רשת שבילי אופניים.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים ח״כ מרב מיכאלי בירכה על ההחלטה ש-60% מתקציבה הכולל מושקע בפיתוח התחבורתי ובקידום התחבורה הציבורית בעיר, כמרכיב משמעותי לפיתוח דיור ושיפור איכות החיים.

משרד התחבורה צפוי להרחיב את שירות התחבורה הציבורית באופן משמעותי, בעיקר בנסיעות בתחום העירוני-מטרופוליני, במטרה להעלות ב-5% את מספר המשתמשים בו. כמו כן, ישקיע המשרד 15 מיליון שקלים בתיקון כיכרות ותשתיות כבישים, כדי לאפשר מעבר של אוטובוסים מפרקיים ולהרחיב את השירות גם לשכונות החדשות.

השירות שיינתן יהיה מהיר יותר, זאת באמצעות סלילת שלושה נתיבי העדפה חדשים לתחבורה ציבורית, ברחוב נהר הירדן, לוי אשכול ויגאל אלון,
בעלות של 240 מיליון שקלים. פעולות אלה צפויות להעלות את המהירות הממוצעת של האוטובוסים בעיר, ל-25 קמ״ש.

כמו כן, הקצה המשרד 30 מיליון שקלים לתכנון וביצוע של מסופי תחבורה ציבורית בעיר. המשרד יסלול רשת שבילי אופניים, בעלות כוללת של 20 מיליון שקלים ויקדם תכנון מפורט של מחלף ״ביג בית שמש״ בהשקעה של 10 מיליון שקלים.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח״כ מרב מיכאלי: ״בית שמש היא עיר מובילה בשימוש בתחבורה הציבורית, והאחריות שלנו היא לדאוג לשמר ולשפר ככל הניתן את השירות והתדירות ולהגביר באופן מאסיבי את אחוז המשתמשות והמשתמשים בתחבורה הציבורית. הממשלות הקודמות לצערי לא הרחיבו את התשתיות והשירות הנדרשים בהתאם לגידול העצום של העיר וכעת אנחנו מתחילות לצמצם את הפער. יחד עם ראש העיריה, ד״ר עליזה בלוך, אני שמחה להוביל תכנית משמעותית והכרחית כדי להעלות את רמת התחבורה הציבורית בעיר כמה שיותר״.

 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
חלק מהדברים כן יושמו אבל בנתיים משרד התחבורה עבר לשיטה של חתימה על 'הסכם גג לתחבורה'
 

y&m

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מה הקטע להחליט לציבור מה נכון ומה חשוב לו?
האם שבילי אופניים זה הדבר החשוב בבית שמש?
או הרחבת תשתיות ושינוי שלהן כך שיתאימו לנפח התחבורה הנוכחי בלי ליצור צווארי בקבוק?

האם שבילי נת"צ? או פשוט הוספת נתיב - שאפשרי בכ"כ הרבה מקומות - כך שיהיה לכולם.
והרחבת שעות התח"צ הן העירוני והן הבינעירוני עד לשעה מאוחרת יותר?

יש ניתוק משמעותי בין צרכי העיר והבנת המשתמשים את הצרכים.
לבין הרשות המתכננת שמכניסה בתכנון אג'נדות נוספות שלא תמיד ממש הן הדבר הנחוץ לאוכלוסיה.
 

די

משתמש סופר מקצוען
או הרחבת תשתיות ושינוי שלהן כך שיתאימו לנפח התחבורה הנוכחי בלי ליצור צווארי בקבוק?

האם שבילי נת"צ? או פשוט הוספת נתיב - שאפשרי בכ"כ הרבה מקומות - כך שיהיה לכולם.
זה מה שעשו כבר המון שנים בישראל וזה לא עזר כלום רק עשה יותר גרוע.
הרחיבו את כביש 4 (גהה) האם זה עשה פחות פקקים או יותר? וכן הלאה והלאה
הפתרון היחיד הוא הסעת המונים, אוטובוס מפרקי אחד יכול להחזיק אנשים של 100 רכבים בשטח של 4 רכבים.
אם יתגברו אוטובוסים בלי נת"צ זה יעשה שכל העיר רק תעמוד בפקק כמו בני ברק.
אופניים גם כן כלי מצוין. הגעה מדלת לדלת בלי פקקים בכבישים ובלי אחזקת רכב, במחיר אפסי.
אם כל מה שכתוב שם יתקיים זה בשורה אדירה לבית שמש.
 

y&m

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
איך הנת"צ פותר את הבעיות של כיכר לב הרמה?
הכיכר לכיוון רמה ה'?
צווארי הבקבוק באמוראים?
וכו'?

עם כל הכבוד לאידיאל התח"צ, התשתית מעבר לנת"צ חייבת להתאים לזרימת תחבורה.
אופניים גם כן כלי מצוין. הגעה מדלת לדלת בלי פקקים בכבישים ובלי אחזקת רכב, במחיר אפסי.
אין ספק, אבל נתחיל מזה שכ 50% מהאוכלוסיה בעיר חרדית לא נוסעת באופניים, (נשים)
ועוד לפחות 30% מקהילות שמרניות כנ"ל.
וזה לא יעזור לחנך אותם, זאת המציאות שלהם.
יוצא שמיעוט מאד משתמש באופציה הנ"ל, ולא ברור שאכן ראוי לתת לאחוז הזה קדימה על פני שאר התושבים רק בשל אג'נדות יהיו חשובות ככל שיהיו.

זה מרקם תושבי העיר.
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
זה מה שעשו כבר המון שנים בישראל וזה לא עזר כלום רק עשה יותר גרוע.
הרחיבו את כביש 4 (גהה) האם זה עשה פחות פקקים או יותר? וכן הלאה והלאה
הפתרון היחיד הוא הסעת המונים, אוטובוס מפרקי אחד יכול להחזיק אנשים של 100 רכבים בשטח של 4 רכבים.
אם יתגברו אוטובוסים בלי נת"צ זה יעשה שכל העיר רק תעמוד בפקק כמו בני ברק.
אופניים גם כן כלי מצוין. הגעה מדלת לדלת בלי פקקים בכבישים ובלי אחזקת רכב, במחיר אפסי.
אם כל מה שכתוב שם יתקיים זה בשורה אדירה לבית שמש.
הרחיבו את גהה, וודאי שזה עזר, עוברים יותר רכבים באותו הזמן, זה כמובן לא עונה על הביקושים, אבל מיקל על הבעיה במעט.

אם כולם יסעו באוטובוסים, אז יהיו פקקים של אוטובוסים, כפי שרואים בבני ברק...
ולרבים מהנוסעים למרות הפקקים הנסיעה ברכב פרטי עדיין יותר מהירה מהנסיעה באוטובוסים שנוסעים במהירות נמוכה מרכב פרטי, עוצרים כל כמה מטרים, נוסעים במסלול מוגדר מראש, שמצריך הליכה עד לתחנה וממנה, וגם האוטובוסים לא מגיעים בדיוק כשהגעת לתחנה ולעיתים יש גם צורך במעבר בין אוטובוס אחד למשנהו.

מבחינת הנוסע אופניים הם כלי גרוע ומסוכן, שהיתרון העיקרי שלו הוא עלות הנסיעה ובמקומות פקוקים גם זמן הנסיעה.
לפי ההיגיון הזה, נרא שראוי לעודד נסיעה גם באופנועים.
 

די

משתמש סופר מקצוען
איך הנת"צ פותר את הבעיות של כיכר לב הרמה?
צריך לראות את התכנון המדויק אבל אם לדוגמא עושים שם רמזור, והנת"צ ממשיך בהרצוג בין נהר הירדן ולוי אשכול, אז לכאורה לתח"צ לא יהיו שום פקקים.
הכיכר לכיוון רמה ה'?
אם יהיה שם נת"צ (זה אחד התנאים לאיכלוס ה'2) ורמזור אז לכאורה לא יהיו פקקים כנ"ל.
צווארי הבקבוק באמוראים?
לדעתי התכנון שם מצוין. זה לא צווארי בקבוק אלא מעבר חציה. אבל נראה שנציגי העירייה חושבים כמוכם ורוצים תכנון חדש. אולי שתי נתיבים עם רמזור.
אין ספק, אבל נתחיל מזה שכ 50% מהאוכלוסיה בעיר חרדית לא נוסעת באופניים, (נשים)
ועוד לפחות 30% מקהילות שמרניות כנ"ל.
וזה לא יעזור לחנך אותם, זאת המציאות שלהם.
יוצא שמיעוט מאד משתמש באופציה הנ"ל, ולא ברור שאכן ראוי לתת לאחוז הזה קדימה על פני שאר התושבים רק בשל אג'נדות יהיו חשובות ככל שיהיו.
נניח בית שמש תהיה 250,000 תושבים כשנתיבי האופניים יסללו. 20% מהעיר זה 25,000 תושבים כמות נכבדה מאוד. גם אם רק חלק קטן מהם ישתמש באופניים זה טוב מאוד.
 

די

משתמש סופר מקצוען
הרחיבו את גהה, וודאי שזה עזר, עוברים יותר רכבים באותו הזמן, זה כמובן לא עונה על הביקושים, אבל מיקל על הבעיה במעט.
תקן אותי אם אני טועה אבל נראה לי שהיום מהירות הנסיעה בכביש 4 איטית יותר מאשר לפני שהרחיבו אותו. נכון יותר רכבים יכולים לעמוד בפקק ממש מוצלח. חבל מאוד שבמקום להרחיב את הכביש לא עשו שם נת"צ (לא נר"ת וכל הבדיחות האלו) ואז במקום לעמוד שעה בפקק היו עוברים את זה ב3 דקות (כמובן רק התושבים שהיו מואילים בטובם לנסוע באוטובוס)
 

די

משתמש סופר מקצוען
אם כולם יסעו באוטובוסים, אז יהיו פקקים של אוטובוסים, כפי שרואים בבני ברק...
ולרבים מהנוסעים למרות הפקקים הנסיעה ברכב פרטי עדיין יותר מהירה מהנסיעה באוטובוסים שנוסעים במהירות נמוכה מרכב פרטי, עוצרים כל כמה מטרים, נוסעים במסלול מוגדר מראש, שמצריך הליכה עד לתחנה וממנה, וגם האוטובוסים לא מגיעים בדיוק כשהגעת לתחנה ולעיתים יש גם צורך במעבר בין אוטובוס אחד למשנהו.
כמובן שאני מדבר על אוטובוסים עם נת"צ. ואם כן כל הבעיות נפתרות מאליהם. כמובן חוץ מהבעיה של האנשים הכבודים שלא נאה להם לנסוע עם עמך בית ישראל באוטובוס. או להזיז את רגליהם המדושנות יותר מהליכה קצרה מהחניון למעלית הבניין.
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
תקן אותי אם אני טועה אבל נראה לי שהיום מהירות הנסיעה בכביש 4 איטית יותר מאשר לפני שהרחיבו אותו. נכון יותר רכבים יכולים לעמוד בפקק ממש מוצלח. חבל מאוד שבמקום להרחיב את הכביש לא עשו שם נת"צ (לא נר"ת וכל הבדיחות האלו) ואז במקום לעמוד שעה בפקק היו עוברים את זה ב3 דקות (כמובן רק התושבים שהיו מואילים בטובם לנסוע באוטובוס)
אפשר לבדוק את מהירויות הנסיעה במערכת תלתן, אבל אין לזה משמעות. כי צריך לבדוק מה הייתה מהירות הנסיעה לו לא היו מרחיבים את הכביש.

אני מסכים שהמרה של נתיב אחד לנת"צ יכולה להיות איזון מוצלח, זה תלוי כמובן במספר האוטובוסים שעוברים בנתיב, ובמספר הנתיבים שישארו לכלי הרכב האחרים.
 

די

משתמש סופר מקצוען
מבחינת הנוסע אופניים הם כלי גרוע ומסוכן, שהיתרון העיקרי שלו הוא עלות הנסיעה ובמקומות פקוקים גם זמן הנסיעה.
אולי גם ללכת ברגל זה גרוע ומסוכן כי אפשר ח"ו להדרס בכביש. או גם רכב זה מסוכן כידוע ר"ל כמה מאות אנשים מתים בשנה בישראל מתאונות דרכים רובם ברכב הפרטי.
כמובן אני מדבר על אופניים לאדם שלמד תיאוריה כמו החוק, ורוכב לפי כללי התנועה עם תקשורת עם הרכבים לידו (איתות). לא אדם מופרע.
לפי ההיגיון הזה, נרא שראוי לעודד נסיעה גם באופנועים.
יש בזה משהו אבל ההבדל הוא שאופנוע מגיע למהירות הרבה יותר גבוהה, ונוסע בכבישים בינעירוניים שהרכבים לידו נוסעים במהירות הרבה יותר גבוהה ולכן כל טעות מכל צד יכולה להיות קטלנית ר"ל.
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
כמובן שאני מדבר על אוטובוסים עם נת"צ. ואם כן כל הבעיות נפתרות מאליהם. כמובן חוץ מהבעיה של האנשים הכבודים שלא נאה להם לנסוע עם עמך בית ישראל באוטובוס. או להזיז את רגליהם המדושנות יותר מהליכה קצרה מהחניון למעלית הבניין.
נת"צ לא גורם לזרימת תנועה יותר מהירה.
וזה לא נכון להגיד שנסיעה ברכבים מיועד לאנשים כבודים שלא נאה להם לנסוע עם עמך בית ישראל באוטובוס.
יש עוד שיקולים לנסיעה ברכב חוץ מהכבוד הרב שזוכה לו נהג בסובארו שנת 88.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צח

א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה