בסוף אבא שלי החליט לקחת אותנומה עשיתם בסוף וכמה זמן לקח?
אבל אם הוא לא היה לוקח- ברור לי שמה שהייתי עושה זה את משחק הרכבות
בסוף אבא שלי החליט לקחת אותנומה עשיתם בסוף וכמה זמן לקח?
שלחתי תלונה בכתב. התשובה היתה לקונית ומתסכלת, שהשינויים נעשו בעקבות הצורך וכו' וכו' ויש תגבור כדי להתאים לדרישות וממשיכים לעקוב שאכן עונה על הדרישה.כתבו פה ש"הם טוענים שאין מספיק פניות".
נכון שצריך לפנות שוב ושוב, ואם כולם היו פונים המצב היה אחרת, אבל קרה לי כמה פעמים שענו לי על פניות בזמן אמת "אם זה נכון למה אתה היחיד שפונה", אבל פעם אחת יצא לי בדיוק לשמוע עוד 2 לידי שגם מתקשרים ודברו איתם לפני... ועניתי להם "פה לידי יש עוד כמה שפנו", והנציג בבית שמש אקספרס, אבל ללמד על התח"צ באופן כללי... ממש יצא מכליו.
מחכים.הודעת יח"צ, הלוואי שיהיה שינוי:
יוצאים לדרך חדשה: ממונה התחבורה הנכנס חבר מועצת העיר הרב אברהם פרנקל בפגישה הבוקר עם ממונה התחבורה היוצא הרב יוסי גולדהירש יחד עם ראש מדור תחבורה ציבורית מר בני לוינשטיין
השלושה נפגשו היום לחפיפה לאחר המינוי של חבר מועצת העיר הרב פרנקל - כממונה התחבורה בעיר, גולדהירש סיכם את תקופתו בתפקיד והם דנו על התהליכים שנמצאים בעיצומם, על ההכנות לקראת החגים של תחבורה ציבורית יעילה ומתוגברת. תהליכי העבודה מול משרד התחבורה ועובדי העירייה.
פרנקל פרט את התכניות לעתיד, בדגש על הרחבת השעות המענה בלילות, בוספת מסלולים ויעדים, עיבוי התחנות בשכונות החדשות, ובעיקר הרחבת ותגבור השירות והמענה לתושב. כאשר כבר בימים הקרובים יתחילו עבודות בהיקפים של מיליוני שקלים עבור בניית התחנות החדשות ותגבור התחבורה הציבורית.
הרב פרנקל הודה לגולדהירש על השנים הרבות בתפקידו כממונה התחבורה בבית שמש ובעשייה הציבורית בכלל ובירך אותו בהמשך הצלחה וסיעתא דשמיא בכל מעשה ידיו.
זה מה שעשו כבר המון שנים בישראל וזה לא עזר כלום רק עשה יותר גרוע.או הרחבת תשתיות ושינוי שלהן כך שיתאימו לנפח התחבורה הנוכחי בלי ליצור צווארי בקבוק?
האם שבילי נת"צ? או פשוט הוספת נתיב - שאפשרי בכ"כ הרבה מקומות - כך שיהיה לכולם.
אין ספק, אבל נתחיל מזה שכ 50% מהאוכלוסיה בעיר חרדית לא נוסעת באופניים, (נשים)אופניים גם כן כלי מצוין. הגעה מדלת לדלת בלי פקקים בכבישים ובלי אחזקת רכב, במחיר אפסי.
הרחיבו את גהה, וודאי שזה עזר, עוברים יותר רכבים באותו הזמן, זה כמובן לא עונה על הביקושים, אבל מיקל על הבעיה במעט.זה מה שעשו כבר המון שנים בישראל וזה לא עזר כלום רק עשה יותר גרוע.
הרחיבו את כביש 4 (גהה) האם זה עשה פחות פקקים או יותר? וכן הלאה והלאה
הפתרון היחיד הוא הסעת המונים, אוטובוס מפרקי אחד יכול להחזיק אנשים של 100 רכבים בשטח של 4 רכבים.
אם יתגברו אוטובוסים בלי נת"צ זה יעשה שכל העיר רק תעמוד בפקק כמו בני ברק.
אופניים גם כן כלי מצוין. הגעה מדלת לדלת בלי פקקים בכבישים ובלי אחזקת רכב, במחיר אפסי.
אם כל מה שכתוב שם יתקיים זה בשורה אדירה לבית שמש.
צריך לראות את התכנון המדויק אבל אם לדוגמא עושים שם רמזור, והנת"צ ממשיך בהרצוג בין נהר הירדן ולוי אשכול, אז לכאורה לתח"צ לא יהיו שום פקקים.איך הנת"צ פותר את הבעיות של כיכר לב הרמה?
אם יהיה שם נת"צ (זה אחד התנאים לאיכלוס ה'2) ורמזור אז לכאורה לא יהיו פקקים כנ"ל.הכיכר לכיוון רמה ה'?
לדעתי התכנון שם מצוין. זה לא צווארי בקבוק אלא מעבר חציה. אבל נראה שנציגי העירייה חושבים כמוכם ורוצים תכנון חדש. אולי שתי נתיבים עם רמזור.צווארי הבקבוק באמוראים?
נניח בית שמש תהיה 250,000 תושבים כשנתיבי האופניים יסללו. 20% מהעיר זה 25,000 תושבים כמות נכבדה מאוד. גם אם רק חלק קטן מהם ישתמש באופניים זה טוב מאוד.אין ספק, אבל נתחיל מזה שכ 50% מהאוכלוסיה בעיר חרדית לא נוסעת באופניים, (נשים)
ועוד לפחות 30% מקהילות שמרניות כנ"ל.
וזה לא יעזור לחנך אותם, זאת המציאות שלהם.
יוצא שמיעוט מאד משתמש באופציה הנ"ל, ולא ברור שאכן ראוי לתת לאחוז הזה קדימה על פני שאר התושבים רק בשל אג'נדות יהיו חשובות ככל שיהיו.
תקן אותי אם אני טועה אבל נראה לי שהיום מהירות הנסיעה בכביש 4 איטית יותר מאשר לפני שהרחיבו אותו. נכון יותר רכבים יכולים לעמוד בפקק ממש מוצלח. חבל מאוד שבמקום להרחיב את הכביש לא עשו שם נת"צ (לא נר"ת וכל הבדיחות האלו) ואז במקום לעמוד שעה בפקק היו עוברים את זה ב3 דקות (כמובן רק התושבים שהיו מואילים בטובם לנסוע באוטובוס)הרחיבו את גהה, וודאי שזה עזר, עוברים יותר רכבים באותו הזמן, זה כמובן לא עונה על הביקושים, אבל מיקל על הבעיה במעט.
כמובן שאני מדבר על אוטובוסים עם נת"צ. ואם כן כל הבעיות נפתרות מאליהם. כמובן חוץ מהבעיה של האנשים הכבודים שלא נאה להם לנסוע עם עמך בית ישראל באוטובוס. או להזיז את רגליהם המדושנות יותר מהליכה קצרה מהחניון למעלית הבניין.אם כולם יסעו באוטובוסים, אז יהיו פקקים של אוטובוסים, כפי שרואים בבני ברק...
ולרבים מהנוסעים למרות הפקקים הנסיעה ברכב פרטי עדיין יותר מהירה מהנסיעה באוטובוסים שנוסעים במהירות נמוכה מרכב פרטי, עוצרים כל כמה מטרים, נוסעים במסלול מוגדר מראש, שמצריך הליכה עד לתחנה וממנה, וגם האוטובוסים לא מגיעים בדיוק כשהגעת לתחנה ולעיתים יש גם צורך במעבר בין אוטובוס אחד למשנהו.
אפשר לבדוק את מהירויות הנסיעה במערכת תלתן, אבל אין לזה משמעות. כי צריך לבדוק מה הייתה מהירות הנסיעה לו לא היו מרחיבים את הכביש.תקן אותי אם אני טועה אבל נראה לי שהיום מהירות הנסיעה בכביש 4 איטית יותר מאשר לפני שהרחיבו אותו. נכון יותר רכבים יכולים לעמוד בפקק ממש מוצלח. חבל מאוד שבמקום להרחיב את הכביש לא עשו שם נת"צ (לא נר"ת וכל הבדיחות האלו) ואז במקום לעמוד שעה בפקק היו עוברים את זה ב3 דקות (כמובן רק התושבים שהיו מואילים בטובם לנסוע באוטובוס)
אולי גם ללכת ברגל זה גרוע ומסוכן כי אפשר ח"ו להדרס בכביש. או גם רכב זה מסוכן כידוע ר"ל כמה מאות אנשים מתים בשנה בישראל מתאונות דרכים רובם ברכב הפרטי.מבחינת הנוסע אופניים הם כלי גרוע ומסוכן, שהיתרון העיקרי שלו הוא עלות הנסיעה ובמקומות פקוקים גם זמן הנסיעה.
יש בזה משהו אבל ההבדל הוא שאופנוע מגיע למהירות הרבה יותר גבוהה, ונוסע בכבישים בינעירוניים שהרכבים לידו נוסעים במהירות הרבה יותר גבוהה ולכן כל טעות מכל צד יכולה להיות קטלנית ר"ל.לפי ההיגיון הזה, נרא שראוי לעודד נסיעה גם באופנועים.
נת"צ לא גורם לזרימת תנועה יותר מהירה.כמובן שאני מדבר על אוטובוסים עם נת"צ. ואם כן כל הבעיות נפתרות מאליהם. כמובן חוץ מהבעיה של האנשים הכבודים שלא נאה להם לנסוע עם עמך בית ישראל באוטובוס. או להזיז את רגליהם המדושנות יותר מהליכה קצרה מהחניון למעלית הבניין.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
התחלות חדשות
פותחים שנת לימודים בפרוג!
פותחים את שנת הלימודים בפרוג עם מקצועות מתקדמים וחדשנים שיפתחו לכם דלתות בעולם התעסוקה!
ההרשמה בעיצומה!
23.09
כ' אלול
פתיחת מסלול
פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
23.09
כ' אלול
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
24.09
כ"א אלול
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
29.09
כ"ו אלול
פתיחה מסלול:
עימוד ספרי קודש
מסלול תורני
29.09
כ"ו אלול
פתיחת מסלול:
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
29.09
כ"ו אלול
פתיחת מסלול
חדשנות AI ובינה מלאכותית
קורס מקוצר
26.11
כ"ה חשוון
פתיחת מסלול
פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
תהילים פרק צח
א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים: