די

משתמש סופר מקצוען
אם יש נת"צ אותו אוטובוס ונהג יכולים לעשות יותר נסיעות כי כל נסיעה יותר מהירה.
נחכה ליום ראשון שרת התחבורה אמורה להגיע לבית שמש ולחתום על ההסכם תחבורה לכאורה זה אמור גם להביא עוד תגבורים וקווים חדשים
נראה שפרנקל לוקח את העבודה ברצינות ורוצה לשפר את התחבורה בבית שמש (אני לא מהמפלגה שלו אבל מפרגן לו)
(כמובן ההסכם "החדש" עם משרד התחבורה זה משהו מלפני שנתיים)
 

y&m

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
כמו שכתבתי תמיד יש את האנשים הכבודים והמדושנים שלא מסוגלים לנסוע בתח"צ בשופו"א.
תפיסה ילדותית בקושי.
רכב משפחתי מלא, לא פחות יעיל מאוטובוס.

אנשים לא הולכים לרכב כי הם מדושנים ומפונקים.
אלא כי פשוט זו אופציית התחבורה ההגיונית ביותר למי שיכול.
הדרך לשנות זה לא לייצור מחנקים בכח לתחבורה פרטית - אלא להפוך את התח"צ לכ"כ יעילה עד שהיא תועדף.
נת"צ לא מעלה תדירות, לא ממשיך את זמן השירות, לא מקצר ממקום למקום, אולי מעט תעדוף בפקקים - אולי.
כי תכל'ס אם הוא משמש לבין עירוני ועירוני גם יחד וכל אוטובוס שעוצר פוקק את הרכבת אחריו - נשארנו באותו מקום.

עוד הערת אגב בקשר להרחבת כבישים והוספת נתיבים,
אין לי מושג מה קורה בכביש 4.
בכביש 38 ובכביש 1 הוספת הנתיב ושיפור התשתיות קיצרו את זמן הנסיעה במחצית.
 

די

משתמש סופר מקצוען
רכב משפחתי מלא, לא פחות יעיל מאוטובוס.
בוודאי שכן. מקום של 4 רכבים "מלאים" עם 5 נוסעים בכל אחד זה שטח של אוטובוס מפרקי עם 100 נוסעים (פי 5) כלומר נתיב אחד של נת"צ מקביל ל5 נתיבים של רכב פרטי.
אנשים לא הולכים לרכב כי הם מדושנים ומפונקים.
אלא כי פשוט זו אופציית התחבורה ההגיונית ביותר למי שיכול.
הדרך לשנות זה לא לייצור מחנקים בכח לתחבורה פרטית - אלא להפוך את התח"צ לכ"כ יעילה עד שהיא תועדף.
נת"צ לא מעלה תדירות, לא ממשיך את זמן השירות, לא מקצר ממקום למקום, אולי מעט תעדוף בפקקים - אולי.
כי תכל'ס אם הוא משמש לבין עירוני ועירוני גם יחד וכל אוטובוס שעוצר פוקק את הרכבת אחריו - נשארנו באותו מקום.
לא אמרתי שכל מי שנוסע ברכב פרטי הוא מדושן ומפונק. אבל יש כאלו והם אף פעם לא יעברו לתח"צ. אבל אני מדבר על אלו שאתם מדברים עליהם, שנוסעים ברכב בגלל שזו האופציה הכי פרקטית, וזה התפקיד של המדינה שתח"צ תהיה האופציה הכי פרקטית-על ידי זה שתח"צ לא תמתין בפקקים. לא יודע למה "אולי מעט תעדוף בפקקים" זה דבר כ"כ קטן. יכול להיות נסיעה של 40 דק' מתוכם 30 דק' פקקים ובלי פקקים הנסיעה הייתה לוקחת 10 דק'. כיום שאין העדפה לתח"צ ברור שיעדיפו רכב פרטי כי ממילא כולם עומדים באותם פקקים.
לא שייך להגביר תדירות אם כל אוטובוס עומד 35 דק' בפקקים. הדבר הראשון הוא להוריד את הפקקים ע"י יצירת נת"צ ואז אותו אוטובוס ואותו נהג יכולים לעשות 4 נסיעות במקום נסיעה אחת. לא יעזור כלום להגביר תדירות וכל האוטובוסים יעמדו בפקק אחד ארוך של הרכבים הפרטיים.
בנת"צ יש מפרץ עצירה לאוטובוס בתחנה כך שהאוטובוס לא עוצר את כל התנועה. כמו בירמיהו בירושלים לדוג'.
עוד הערת אגב בקשר להרחבת כבישים והוספת נתיבים,
אין לי מושג מה קורה בכביש 4.
בכביש 38 ובכביש 1 הוספת הנתיב ושיפור התשתיות קיצרו את זמן הנסיעה במחצית.
אז תבקרו בגוש דן ותראו מה הולך שם הכל פקק אחד גדול מראש העין עד תל אביב ומנתניה עד ראשון לציון.
כביש 38 מוביל רק לבית שמש (ועוד כמה מושבים) ולכן אין בו פקקים. כביש 1 יכול להיות שהיה עדיף לעשות נת"צ במקום נתיב שלישי. גם כביש 38 יש תכנון לנת"צ עם הגידול של העיר. לא אומר שאין שום תועלת בהוספת נתיבים. אבל הוספת נתיבים לרכב פרטי בלי הוספת נת"צ רק מחמירה את הבעיה עם הזמן.
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
בנת"צ יש מפרץ עצירה לאוטובוס בתחנה כך שהאוטובוס לא עוצר את כל התנועה. כמו בירמיהו בירושלים לדוג'.
חוץ מהתחנה מסויימת (ירמיהו/ הצבי) לכל התחנות אין מפרץ עצירה, וכנ"ל גם בשמגר ושפע חיים.
 

די

משתמש סופר מקצוען
חוץ מהתחנה מסויימת (ירמיהו/ הצבי) לכל התחנות אין מפרץ עצירה, וכנ"ל גם בשמגר ושפע חיים.
בירמיהו יש רק תחנה אחת בנת"צ ירמיהו/הצבי ויש בו מפרץ עצירה בשני הכיוונים.
בשמגר שפע חיים לפחות חלק מהתחנות יש מפרץ (אולי רכבים חונים במפרץ...)
יש שם סתם בעיה שזה נת"צ ימני וכל מי שפונה ימינה יכול לנסוע בנת"צ ואין איך לאכוף מי נוסע ימינה... לכן צריך נת"צ שמאלי. ונכון באמת צריך לעשות מפרץ עצירה בכל תחנה בנת"צ. בנת"צ של רמה ד' לדוגמא זה נת"צ שמאלי ויש מפרץ עצירה בכל תחנה.
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
בירמיהו יש רק תחנה אחת בנת"צ ירמיהו/הצבי ויש בו מפרץ עצירה בשני הכיוונים.
של הבין עירוני.

אבל בהמשך יש עוד תחנה עירונית שחוסמת את האוטובוסים הבין עירוניים מלהתקדם
יש שם סתם בעיה שזה נת"צ ימני וכל מי שפונה ימינה יכול לנסוע בנת"צ ואין איך לאכוף מי נוסע ימינה... לכן צריך נת"צ שמאלי. ונכון באמת צריך לעשות מפרץ עצירה בכל תחנה בנת"צ. בנת"צ של רמה ד' לדוגמא זה נת"צ שמאלי ויש מפרץ עצירה בכל תחנה.
נת"צ שמאלי זה בעיה בטיחותית, מסבך את כל הצומת ואת המעברי חציה..
 
נערך לאחרונה ב:

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
בנתצ שפע חיים שמגר יש רק מפרץ אחד - בצומת שמגר פתח תקוה
בכל שאר התחנות אין שום מפרץ, זה חלק מהנתיב
 

די

משתמש סופר מקצוען
נת"צ שמאלי זה בעיה בטיחותית, מסבך את כל הצומת ואת המעברי חציה..
גם כביש זה בעיה בטיחותית...
לא חייב להיות מת"צ עם מפרדה. יכול להיות נת"צ פשוט רק שמאלי. הצומת והמעבר חציה כמו כל כביש עם שתי נתיבים רק שכאן הנתיב השמאלי הוא לתח"צ.
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
גם כביש זה בעיה בטיחותית...
לא חייב להיות מת"צ עם מפרדה. יכול להיות נת"צ פשוט רק שמאלי. הצומת והמעבר חציה כמו כל כביש עם שתי נתיבים רק שכאן הנתיב השמאלי הוא לתח"צ.
ואיפה תהיה התחנה?
 

יעקב הרמתי

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
נת"צ הוא דבר טוב אחרי שיהיה תחבורה ציבורית
כל זמן שאין תחבורה ציבורית נורמלית הנת"צ רק יסרבל את התחבורה
 

יעקב הרמתי

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
נת"צ הוא דבר טוב אחרי שיהיה תחבורה ציבורית
כל זמן שאין תחבורה ציבורית נורמלית הנת"צ רק יסרבל את התחבורה

[SIZE=4][B]די[/B][/SIZE] הגיב

ברמה ב' יש המון תח"צ.
אמרתי שאין תח"צ נורמלי, יש המון תח"צ יש גם המון חניונים מלאים באוטובוסים שלא עושים את תפקידם
אמשיל לך דוגמא שחווינו כאן לאחרונה
אחד מהקוראים כאן שלח ל"משרד התחבורה" פנייה להארכת קו 6, 2, עד למסוף ע,מ שיוכלו נוסעי התח"צ להחליף אוטובוסים ביתר קלות ומהירות
התשובות הברורות והחדות לא איחרו להגיע
"אין תקציב להארכת הקו בעוד תחנה"
"הארכת המסלול לתחנת הורדה במקום שיש גם תחנת עלייה לאוטובוסים שעוד לא גמרו את מסלולם תייצר בלבול בקרב הנוסעים שבטעות יבקשו לעלות על אוטובוס שכבר לא מעלה"
שירותי המשרד
עם כאלה תשובות מתקבלות הבנות בקרב הציבור הרחב, שמשרד התחבורה אכן קשוב לקול המתלוננים ולכלל הפונים יש מענה מהיר ואפילו מידי, כלל הנוסעים ימשיכו להשתמש עם שירותי התח"צ וגם ימשיכו ללכת ברגל למקומות שהם חפצים להגיע, שירותי הטרמפים במרחב לא מאכזבים את אף אחד וכמובן לא מאכזבים כלל את משתמשי התח"צ, רק 'חרב' הנת"צ הימני מאיים עליהם שח"ו לא תילקח מהם האפשרות האחרונה לנסוע ממקום למקום בעצם זה לא מאיים כלל כי נת"צ עם כיכר, או 'זמינות מעגלי תנועה' מאפשר 'גמישות' לציבור, היכולים מעתה 'להנות' גם מנת"צ לצד שירותי טרמפים מעולה, סעו בזהירות! שימו לב הכנו לכם יותר מעברי חצייה! בכל מעבר כביש!
התנצלות
כמובן אני מבקש התנצלות מעומק ליבי, עם מישהו הבין ממני אולי אין תח"צ, אז אני מבהיר שבהחלט יש, ויש מכל הסוגים! רק רכבל עדיין אין (זה בעבודות)
תרומות בבקשה
רק התכוונתי לומר שזה יכול להיות קצת יותר נורמלי ואולי עם משרד התחבורה היה נותן קצת שקיפות כמה אחוז מנתח התקציב של מדינת ישראל ייקצץ לטובת הארכת קו 6 או קו 2, בעוד תחנה או אז, היה יכולת לציבור לפתוח קישור בנדרים +, ולהשלים את הגירעון בתקציב
אז בעצם יש כן המון תח"צ
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
"הארכת המסלול לתחנת הורדה במקום שיש גם תחנת עלייה לאוטובוסים שעוד לא גמרו את מסלולם תייצר בלבול בקרב הנוסעים שבטעות יבקשו לעלות על אוטובוס שכבר לא מעלה"
בביתר יש כמה מקומות כאלו, זה בהחלט מעצבן אא"כ אין ברירה.

אבל המשרד משקר שהוא אומר שזה לא קיים.
 

יעקב הרמתי

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
זה קיים ברמת אברהם
אני חושב ששולח הפנייה ציין במכתבו למשרד, שהוא מבקש שיעשו את זה, על אף שאולי היא תייצר בלבול,
ובתשובת המשרד השתמשו עם הטענה שהפונה העלה כדי לזרוק את הפנייה לפח!
 

די

משתמש סופר מקצוען
נראה לי אגף פניות ציבור במשרד התחבורה צריך טיפול דחוף
יש להם דברים הזויים
לדוגמא אומרים להם על מסלול קו נצרך שאלפי אנשים צריכים אותו מסלול של 3 דקות נסיעה, והם עונים מה הבעיה תיקח קו פלוני (שיוצא פעם ב20 דק') ואז תרד בקצה השכונה ואז תחכה עוד 20 דק' לקו אלמוני ואז תיסע עוד 20 דק' ואז תגיע למחוז חפצך (תוך שעה) וכמובן "בכפוף למגבלת המשאבים". לא צריך נציגים אנושיים אפשר פשוט לעשות מענה אוטומטי שיכתוב לכולם על כל בקשה של תוספת קו לכתוב בכפוף למגבלת המשאבים (כלומר אין לנו כסף לקווים חדשים רק לפנסיות תקציביות) על כל תלונה של אוטובוס שלא יוצא לכתוב שלא צריך להתלונן כי יש בקרה אוטומטית וכו' ואת משכורות העתק של הפקידים שם אולי אפשר להוסיף עם זה עוד כמה קווים...
 

אחג

משתמש מקצוען
בוודאי שכן. מקום של 4 רכבים "מלאים" עם 5 נוסעים בכל אחד זה שטח של אוטובוס מפרקי עם 100 נוסעים (פי 5) כלומר נתיב אחד של נת"צ מקביל ל5 נתיבים של רכב פרטי.
את קצב הנסיעה והעצירות בתחנות, חישבת?
בנת"צ יש מפרץ עצירה לאוטובוס בתחנה כך שהאוטובוס לא עוצר את כל התנועה. כמו בירמיהו בירושלים לדוג'.
דווקא שם זה דוגמא לבעיה, כי אין שם מפרץ, מלבד בתחנה אחת כמצוין לעיל
אז תבקרו בגוש דן ותראו מה הולך שם הכל פקק אחד גדול מראש העין עד תל אביב ומנתניה עד ראשון לציון.
כביש 38 מוביל רק לבית שמש (ועוד כמה מושבים) ולכן אין בו פקקים. כביש 1 יכול להיות שהיה עדיף לעשות נת"צ במקום נתיב שלישי. גם כביש 38 יש תכנון לנת"צ עם הגידול של העיר. לא אומר שאין שום תועלת בהוספת נתיבים.
חילקת מצוין בין גוש דן לבי"ש לענין התועלת בהוספת נתיב
ואכן כדבריך, היות וזה אשכול על התח"צ בבי"ש כדאי ללמוד מכביש 38 של בי"ש ולא מגוש דן...
ובכביש 38 זה מאוד מאוד הועיל כידוע לכל מי שגר בבי"ש למעלה משבע שנים.
אבל הוספת נתיבים לרכב פרטי בלי הוספת נת"צ רק מחמירה את הבעיה עם הזמן.
מחמירה? לא נראה לי, אולי לא מספיק מועילה לעתיד הרחוק של בי"ש.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צח

א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה