תח"צ תחבורה ציבורית לשכונות החדשות בבית שמש

מצב
הנושא נעול.

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
תודה על כל ההערות, למי שיש עוד שיכתוב.
קו 6 מביא את תושבי חפציבה לנעימי. אחרי שנים שלא היה קו כזה, רק מוניות.
למה הסיבוב לנעימי מיותר?
קודם כל נוסעים לנעימי הרבה פחות מאשר מה שנוסעים מד' לב' לדוגמא, כך שיותר הגיוני שפה יחליפו קו ולא שם.
דבר שני שיהיה (לפי מה שכתבתי) 19 (ממעל השכונה, כמו יפה נוף, או שכן יתחיל מחפציבה), ויש את קו 4.
קביעה חד משמעית, ביחס לצרכים של תושבי רמה ד'.
קו 15 הוא הקו היחיד המקשר בין ג' 2 לנחל לוז וכל רחובות רמה א'. יש הרבה מאוד מוסדות חינוך באזור נחל לוז, והרבה מאוד מתושבי' ג' 2 משתמשים מידי יום בקו כדי להגיע למוסדות החינוך. אם הקו יעבור בנהר הדן לא תהיה לו גישה לרמה א'.
כמו"כ, קו 15 מקשר בין הרחובות הפנימיים של רמה א', לאזור נהר העיר הוותיקה.
לא התייחסתי לקווים 21,22,23, שהם באיזור שם, בכל מקרה בקשר בין השכונות הם אמורים לעזור ולא קו מתחנת רכבת,
בנסיעה מכביש 10 (כמו 4, וה19 לשעבר) כל השימושים האלה ישארו, ואדרבה יהיה יותר מהר להגיע לעיר הוותיקה,
ואת העומס שמשרד התחבורה טוענים שיש בנהר הירדן עד כדי כך שגם קו חיוני ככל שיהיה אי אפשר להוסיף, בטוח יותר טוב להוריד עם למצוא מסלולים חילופיים לקו שלא משמש את השכונה מאשר לא להביא קווים נצרכים לשכונה.
אין אפשרות מבחינתצ משרד התצחבורה לשינויים כאלה.
קו שהגדירו אותו לשכונות מסוימות לא יכול להמשיך לשכונות נוספות למרות שזה הכי הגיוני שיאריכו קווים.
מצד שני לסוע את כל מסלול הנסיעה יקח הרבה מאד זמן
כל קו בעצם יעשה הארכה להמשך השכונות החדשות, ומה יקרה כשתקום ד 4 ו5 וה' 2 ו3?
אז האוטובוסים ימשיכו לשם?
ההגיון שלי אומר שצריך כמה קוים בודדים בעלי מסלול מתמשך, לדוגמא כמו קוי 12 ו16 שמתחילים מסלול וממשיכים אותו, ושאר הקוים אמורים להיות מעגליים, עם תדירות גבוהה
אם לכל שכונה חדשה צריך להוסיף קו חדש כי אי אפשר לשנות הגדרה של קו, אז מה יהיה כשיתאכלסו ד'4,ד'5, ה'2, ובהמשך רמה ו'? כבר היום אין קווים נצרכים בטענה של עומס בנהר הירדן...
ההגיון של זה בנוי על זה שלעבור אוטובוס עם ילדים ועגלות וחבילות זה מאד קשה, ולכן רובם של התושבים יעדיפו ללכת קצת ברגל או להסתובב עוד קצת זמן באוטובוס (והראיה לזה שהרבה יותר אנשים נוסעים בקו 16 לרמה ד' והולכים 10/15 דקות ברגל מאשר כאלה שעוברים אוטובוס לקו 4, והוא צריך אקורדיון ש11 ו12 לא צריכים על אף שלרב המשתמשים הוא לא קרוב לבית) מאשר להחליף קו, שעדיין נשארת אפשרות כזאת (לדוגמא לעבור לקו 21,22,23...)
לעצם השאלה, קו 11 שהוא קו סיבובי ימשיך לעוד שכונות בלי להאריך את המסלול הקיים, וישמש את מי שרוצה קרוב, כמו קווי ה20+, 12,
לד'4 יוכלו לרדת מעל השכונה בשדרות האמוראים (ליד הגשר) מכל הקווים שעוברים שם, וכמובן שהקווים הסיבוביים (4, 20+) יאריכו לשם עם הזמן או שיהיו עוד קווים.
לה'2 יוכלו לרדת מתחת השכונה ברחוב אליהו הנביא מקווים 13, והקו החדש, (ולמי שבכל זאת רוצה להחליף אוטובוס יש את קווי ה20+ בהם לא נגעתי)
ושוב, למי שיש הערות וכו', בשמחה
 

עדינה הלפגוט

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
כך שיותר הגיוני שפה יחליפו קו
זו מחשבה לא נכונה.
לא משנה מי יותר או מי פחות.
הכתרת סיבוב שמסייע לתושבים רבים כ'מיותר' רק כי הוא לא משרת אתכם...
חסר קו לאיזו שכונה? אדרבה, כולנו רוצים שרק יוסיפו קווים ויתגברו תחבורה.
לא צריך על חשבון קוים קיימים
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
זו מחשבה לא נכונה.
לא משנה מי יותר או מי פחות.
הכתרת סיבוב שמסייע לתושבים רבים כ'מיותר' רק כי הוא לא משרת אתכם...
חסר קו לאיזו שכונה? אדרבה, כולנו רוצים שרק יוסיפו קווים ויתגברו תחבורה.
לא צריך על חשבון קוים קיימים
דבר שני שיהיה (לפי מה שכתבתי) 19 (ממעל השכונה, כמו יפה נוף, או שכן יתחיל מחפציבה), ויש את קו 4.
בכל תוכנית תחבורה יהיה כאלה שייהנו יותר ויהיה כאלה שיהנו פחות, השאלה מה יותר נצרך לעיר.
וגם, יש את קו 4, ואני רוצה שיחזירו את קו 19, להכניס את הסיבוב בקו מהיר שאנשים רוצים להגיע במהירות האפשרית לקצה העיר השניה, זה לא נכון. (חפציבה זה מרחק הליכה מנעימי כמו שנהר הירדן יהודה הנשיא זה מרחק הליכה מרסידו..., ושוב, השאלה מה יותר דחוף).
אגב, כאחד שנוסע כמה פעמים בשבוע עם קו 6 בשבועות האחרונים פעם אחת בלבד יצא לי שהאוטובוס עצר בנעימי והעלה מישהו (לכיוון רמה ד')
ולא לשכוח שיש כאלה שהסיבוב בנעימי מפריע להם חוץ מעצם האירוך שבכך הקו הופך ללא חרדי, כשזה התחנה היחידה שלא בשכונה חרדית (הוא לא מהדרין, וכו'). נקודה למחשבה.
צריך פיתרון גם לחפציבה, השאלה מה ואיך.
 

יפי ב

משתמש חדש
חמותי גרה ב ג2 ואני בבני ברק הנסיעה זוועה כי אין אוטובוס ישיר רק קו 597 עושה סיבובים עד שהוא מגיע לאזור ושהוא מגיע יש עליה של 10-15 דקות וזה ילדים ומזוודה מה שאני עושה יורדת לפני הסיבובים ז"א נהר הירדן ואז לוקחת קו 13 שזה מביא הכי קרוב לג2 למעלה , וחזור אם אני לא יעלה ב ג2 אז כבר לא יהיה לי מקום לשבת אז יושבים ומסתובבים חצי שעה לכל הפחות בתוך העיר ושיוצאים מהעיר 2 הילדים אחרי הקאות כבר הרבה זמן מדברים על 697 שיהיה ישיר אבל כרגע זה לא נראה באופק,
 

טיגריס

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי DIP
2 דברים נראה שהעיריה מתעקשת לא לעשות:
1. קו ישיר מרות ג' וד' לבני ברק
2. קו ישיר מרמה ד' לתוככי רמה ב'.
לא ברור לי למה.
בנתיים הדרך היא לשלוח מיילים למי שצריך..
ברילנט - בנדרים פלוס.
וכל שאר המקומות. רק תמיד שאני כותב את הכתובות מוחקים לי את ההודעה משום מה...
 

ייד

משתמש מקצוען
ניכר שהושקעה הרבה מחשבה והגיון במערך התחבורתי הזה,
אבל יש כאן הרבה דברים שמתפספסים
ומכיון שמדובר בדברים נקודתיים - אני לא חושבת שיש סיבה לפרט,
כי בעצם כל הצורה הזו של התחבורה בבית שמש לא תקינה
כל קו בעצם יעשה הארכה להמשך השכונות החדשות, ומה יקרה כשתקום ד 4 ו5 וה' 2 ו3?
אז האוטובוסים ימשיכו לשם?
ההגיון שלי אומר שצריך כמה קוים בודדים בעלי מסלול מתמשך, לדוגמא כמו קוי 12 ו16 שמתחילים מסלול וממשיכים אותו, ושאר הקוים אמורים להיות מעגליים, עם תדירות גבוהה
כך שמי שרוצה להגיע ממקום למקום תהיה לו נגישות ואפשרות מעבר חופשי בין אוטובוסים
דוגמאות? מהרכבת לרמה ב' עבור דרך חפציבה וחזור, מהעיר הותיקה לרמה ד' עבור דרך רמת אברהם וחזור.
כל מערך התחבורה ישתנה, אבל הנגישות תהיה הרבה יותר גדולה.
לא צריך מעברים
הביקוש מטורף והאוטובוסים עמוסים
אפשר לעשות קו ישיר משכונה לשכונה
וכן מהשכונות לערים אחרות
אין שום היגיון בעליה וירידה מאוטובוסים
בית שמש מאוד מחולקת לשכונות
וכל אחת היא ישות תחבורתית בפני עצמה אם צרכים שונים
 

ישרי

משתמש פעיל
  • 1 נבקשכם לפעול בעד החזרת קווי 19 ו19א' לפעילות, טענת העירייה שקו 4א' הינו תחליף לקו 19 כמוה כזריית חול בעיני הציבור, קו 4 אינו עושה את מסלול קו 19.
    2. קו 19 יצא בממוצע אחת ל10 דק' ואילו קו 4א' תדירותו פחותה ב50% מקו 19 כשבמקרה הטוב הוא יוצא אחת ל40 דק'.
  • נבקש להחזיר את קו 4 א' (בשני הכיוונים) לרח' לוי אשכול בן זאב לטובת תושבי אזור זה שנשארו ללא קו לרמה ד'.
  • להעביר את קו 6 לכיוון בית שמש יוסף קארו וקו 17 לכיוון תחנת רכבת לרח' לוי אשכול בן זאב. לרוב הקווים העירוניים יש תחנות ברח' מעפילי אגוז ואין הגיון שכל הקווים העירוניים יעצרו שם.
 

מ....

משתמש פעיל
יש עכשיו סקר של משרד התחבורה
תעלו א כל ההצעות!!
 

איקס-עיגול

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
צילום מקצועי
זו מחשבה לא נכונה.
לא משנה מי יותר או מי פחות.
הכתרת סיבוב שמסייע לתושבים רבים כ'מיותר' רק כי הוא לא משרת אתכם...
חסר קו לאיזו שכונה? אדרבה, כולנו רוצים שרק יוסיפו קווים ויתגברו תחבורה.
לא צריך על חשבון קוים קיימים
כך זה תמיד בבית שמש, תפתחי את המכתבים למערכת בעיתון 'חדש'
כשתושבי חפציבה ביקשו גינה אז כתבו שתושבי הקריה כבר שנים בלי גינות מטופחות והם קודמים
כנ"ל לגבי תחנות אוטובוס וכו'
זו צורת חשיבה כזו שאחד חייב להיות על חשבון השני...
הפרגון הנפלא הזה גורם גם לכך שהמרכזים המסחרים החרדים בבית שמש הופכים תוך כמה שנים לקופות חולים.
 

יפי ב

משתמש חדש
האינדיקציה לגבי תדירות האוטובוסים זה לפי ביקוש בפועל וזה נבדק על פי התיקוף ברב קו מה שאומר שיכול להיות שהרבה אנשים לא מתקפים ולכן הם לא רואים שיש צורך בתדירות של גבוה של האוטובוס,
 

ייד

משתמש מקצוען
האינדיקציה לגבי תדירות האוטובוסים זה לפי ביקוש בפועל וזה נבדק על פי התיקוף ברב קו מה שאומר שיכול להיות שהרבה אנשים לא מתקפים ולכן הם לא רואים שיש צורך בתדירות של גבוה של האוטובוס,
אף פעם לא היה היגיון בשום דבר שקשור לתח״צ,
לא אינדקציה ולא ביקוש,
הכל כסות עינים של אנשים שלא יודעים מה זה אוטובוס,
ויקבלו משכורת ורכב מהמדינה/העיריה גם אם יעמדו מיליון אנשים בתחנות.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
מ"בין השורות" של התשובות של משרד התחבורה זה נראה כאילו שיש להם עניין מסויים שמערך התחבורה יהיה מה שיותר מסורבל, כאילו שאם יהיה בבית שמש קו56 זה יגרום לנו לחשוב שיותר משקיעים בתחבורה בעיר וכו'
דוגמא "להמחשה" על איך שהם עובדים, הגעתי לפני קצת זמן למקום מסוים ברכב, בחזור רציתי לקחת אוטובוס ןהתקשרתי ל*8787 לשאול איך אני מגיע מאותו מקום לבית שמש, ענו לי "עוד 5 דקות מגיע קו... תעלה עליו 2 תחנות, תמתין 15 דקות בתחנה ותעלה על קו... אחרי 3 תחנות תירד ותמתין 20 דקות לאוטובוס לבית שמש" זה היה נשמע לי מוזר ושאלתי מה יהיה אם אני עובר את הכביש לתחנה ממול, ענו לי "אם זה לא קשה לך, עוד 2 דקות מגיע האוטובוס".. כאילו שאני מעדיף להטלטל שעה בדרכים לתחנה יותר מאשר לעבור את הכביש...

בכל מקרה אני חושב שכללי בתחבורה פנימית יהיה 2 סוגי אנשים (שבדרך כלל שתיהם זה אנחנו, אדם א' כשממהרים לפגישה, ואדם ב' כשחוזרים מקניה עמוסים בחבילות. אדם א' כשנוסעים לעבודה, ואדם ב' כשחוזרים מותשים. וכדומה.)
אדם א': רוצה העיקר להגיע מהר ולא להיטלטל הרבה זמן, בשביל זה הוא גם יהיה מוכן ללכת כמה דקות ברגל לתחנה.
אדם ב': רוצה לעלות על אוטובוס מה שיותר קרוב אליו ולרדת מה שיותר קרוב ליעד, בשביל זה הוא גם יהיה מוכן לנסוע יותר זמן (נסיעה של סיבובים ותחנות).
אבל שתיהם לא רוצים לעבור אוטובוס...
ולכן צריכים פיתרון שיענה על 2 הצרכים, גם מהיר, וגם קרוב.
בשכונות החרדיות הוותיקות יותר יש את זה,
קו 11, שנכנס לחפציבה, סלונים, הקריה, (יפה נוף,) נהר הירדן, (ריב"ל,) וברחובות הפנימיים של רמה א' - למי שרוצה קרוב.
קו 13, 16, שלא נכנסים לסלונים, הקריה, יפה נוף, ריב"ל, ומסתובבים מסביב רמה א' - למי שרוצה מהר.
בשכונות החדשות בונים מערך שיחבר ביניהם (קווי ה20+) אליו לא התייחסתי,
אבל בנסיעה משכונות הדרום לשכונות הצפון, שם:
משום מה משרד התחבורה החליט שצריך לעשות "מעבר" כדי להגיע מהצפון לדרום, שלא יהיה אוטובוסים ישירים מכל נקודה לכל נקודה, זה מה שהם ענו לפנייתי:
"השינויים שנעשו בקווי השירות נבעו מתוך הבנה שהגידול המשמעותי של העיר מצריך חלוקה לקווים מקומיים,"
כאילו, זה שהעיר גדלה אומר שחייבים להחליף אוטובוסים (בהמשך המכתב שמתפרס על 2 דפי A4 הם מסבירים לי על כל טענה של שירות שחסר ש"אפשר לנסוע עם.. ולהחליף ל...")

ניסיתי לחשוב והגעתי למסקנא שנכתבה למעלה:
מה אתם אומרים על שינוי התחבורה ציבורית הפנימית למתכונת זו:
(נראה לי שזה הכי עונה לצרכי כל התושבים, אני מתייחס רק לקווים החרדיים)
אמרתי, בא נראה מה הציבור מגיב, ואכן, חוץ מתיקון על קו 15 (שהצעתי 2 אפשרויות ו @האברך ממיר כתב שהאפשרות מכביש 10 יותר טובה) והויכוח על נקודה ספיציפית בקו 6 אם יכנס לנעמי או שלא, כולם הסכימו (עדיין אני ישמח להחכים ולשמוע עוד דעות ומעוד כיוונים)

כן, יש אפשרות פשוטה לתחבורה קלה ונוחה בלי החלפות אוטובוסים או סיבובים מיותרים, גם כשהעיר גדלה.
מה שנשאר זה רק שבעלי התפקידים, והאחראים על זה, ירצו את טובת הציבור ויילכו לקראת התושב...
השאלה: איך גורמים שהם ירצו? (מקווה שהסברתי את עצמי מספיק ברור)
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
לא צריך מעברים
הביקוש מטורף והאוטובוסים עמוסים
אפשר לעשות קו ישיר משכונה לשכונה
וכן מהשכונות לערים אחרות
אין שום היגיון בעליה וירידה מאוטובוסים
בית שמש מאוד מחולקת לשכונות
וכל אחת היא ישות תחבורתית בפני עצמה אם צרכים שונים
צריך שיהיה לא מידי הרבה קווים, אבל קווים שעונים על צרכי התושבים וגורמים שבלי מעבר יוכלו להגיע מהר מכל שכונה לכל שכונה, ושגם יהיו קווים שעושים יותר סיבובים כדי להגיע עד הבית עד החנות (נגיש) וכו'.
גם 16 וגם 6 שהם קווים מהירים, אפילו שהם לא מגיעים לכל מקום, הם זקוקים ל"אקורדיון".
תלוי באיזה שעה נסעת בקו 6
יש הרבה מאד אנשים שנוסעים לאושר עד מרמה ד' או מרמת אברהם עם הקו הזה וכן למקומות עבודה.
לא אמרתי שלא משתמשים בו, אמרתי שיחסי לתחנות האחרות שלו התחנה הזאת הרבה פחות פעילה, מתוך עשרות פעמים בכמה שבועות (הלוך וחזור) יצא לי פעם אחת שהנהג עצר שמה, וזה היה בהרבה סוגי שעות (פעם בצהריים, פעם בערב, פעם ב12 בלילה, פעם ביום שישי אחה"צ, פעם במוצ"ש, וכו')
ושוב, צריך להחזיר את 19.
 

זה מבית שמש

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
קו 4: כמתכונתו, עם שיפורים בד'2

קו 6: יוריד את הסיבוב המיותר בנעימי וייסע ישר עד להרצוג (כמו קו 16 ו13) או יסתובב מסביב לקריה (לוי אשכול פינת בן זאב ייכנס כמו קו 11, ויפנה שמאלה לרחוב רש"י, עד לצומת רסידו שם יפנה לנהר הדן)
בשדרות האמוראים ימשיך עד סוף השדרה (ד'3)
אחד מהשיפורים הנצרכים זה שקו 4 ייצא כמה דקות לפני קו 6 כדי שתושבי ד2 יוכלו לצאת מהשכונה עם קו 4 ולהספיק את קו 6 ולא יצטרכו לחכות עוד עשרים דקות לאוטובוס הבא
 

בכיוון הנכון

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
להלן שני שינויים שיחולו החל מיום ז׳ בסיון תשפ״ב 6/6/22:
- העמקת החיבור בשכונת נווה שמיר: קו 23 יעמיק ויאריך את מסלולו יסיע עד לרחוב חגואל ויכנס לנחל דולב.
- העמקת החיבור בשכונות ד'1 ד'2: קו 21 יכנס לשכונות הללו וייסע במסלול קו 4 עד לרחוב ריש לקיש.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כז

א לְדָוִד יְהוָה אוֹרִי וְיִשְׁעִי מִמִּי אִירָא יְהוָה מָעוֹז חַיַּי מִמִּי אֶפְחָד:ב בִּקְרֹב עָלַי מְרֵעִים לֶאֱכֹל אֶת בְּשָׂרִי צָרַי וְאֹיְבַי לִי הֵמָּה כָשְׁלוּ וְנָפָלוּ:ג אִם תַּחֲנֶה עָלַי מַחֲנֶה לֹא יִירָא לִבִּי אִם תָּקוּם עָלַי מִלְחָמָה בְּזֹאת אֲנִי בוֹטֵחַ:ד אַחַת שָׁאַלְתִּי מֵאֵת יְהוָה אוֹתָהּ אֲבַקֵּשׁ שִׁבְתִּי בְּבֵית יְהוָה כָּל יְמֵי חַיַּי לַחֲזוֹת בְּנֹעַם יְהוָה וּלְבַקֵּר בְּהֵיכָלוֹ:ה כִּי יִצְפְּנֵנִי בְּסֻכֹּה בְּיוֹם רָעָה יַסְתִּרֵנִי בְּסֵתֶר אָהֳלוֹ בְּצוּר יְרוֹמְמֵנִי:ו וְעַתָּה יָרוּם רֹאשִׁי עַל אֹיְבַי סְבִיבוֹתַי וְאֶזְבְּחָה בְאָהֳלוֹ זִבְחֵי תְרוּעָה אָשִׁירָה וַאֲזַמְּרָה לַיהוָה:ז שְׁמַע יְהוָה קוֹלִי אֶקְרָא וְחָנֵּנִי וַעֲנֵנִי:ח לְךָ אָמַר לִבִּי בַּקְּשׁוּ פָנָי אֶת פָּנֶיךָ יְהוָה אֲבַקֵּשׁ:ט אַל תַּסְתֵּר פָּנֶיךָ מִמֶּנִּי אַל תַּט בְּאַף עַבְדֶּךָ עֶזְרָתִי הָיִיתָ אַל תִּטְּשֵׁנִי וְאַל תַּעַזְבֵנִי אֱלֹהֵי יִשְׁעִי:י כִּי אָבִי וְאִמִּי עֲזָבוּנִי וַיהוָה יַאַסְפֵנִי:יא הוֹרֵנִי יְהוָה דַּרְכֶּךָ וּנְחֵנִי בְּאֹרַח מִישׁוֹר לְמַעַן שׁוֹרְרָי:יב אַל תִּתְּנֵנִי בְּנֶפֶשׁ צָרָי כִּי קָמוּ בִי עֵדֵי שֶׁקֶר וִיפֵחַ חָמָס:יג לוּלֵא הֶאֱמַנְתִּי לִרְאוֹת בְּטוּב יְהוָה בְּאֶרֶץ חַיִּים:יד קַוֵּה אֶל יְהוָה חֲזַק וְיַאֲמֵץ לִבֶּךָ וְקַוֵּה אֶל יְהוָה:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

מנדלה במטבח • אתגר 53

לוח מודעות

למעלה