תח"צ תחבורה ציבורית לשכונות החדשות בבית שמש

מצב
הנושא נעול.

דייויד

משתמש צעיר
קו 6: יוריד את הסיבוב המיותר בנעימי וייסע ישר עד להרצוג (כמו קו 16 ו13)
או יסתובב מסביב לקריה (לוי אשכול פינת בן זאב ייכנס ימינה, יפנה שמאלה לרחוב רש"י, עד לצומת רסידו שם יפנה לנהר הדן),
בשדרות האמוראים ימשיך עד סוף השדרה (ד'3) - לכיוון רמה ד'
בכיוון הפוך אותו דבר אבל הפוך.

אני לא מבין מה זה היומרה הזאת לדבר בשם אחרים.
אני גר בד ומאוד צריך את הסיבוב הזה בנעימי, אני משתמש בזה הרבה, אם זה לא נוח לך אל תדברי בשם כולם.
מקסימום תבקשי שיעשו עוד קו חדש כמו שאת רוצה, אל תבטלי משהו קיים שמשרת הרבה אנשים.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
למה לקחת מתושבי הרחובות העליונים בג' 2 את הקו המהיר שלהם לרמה א', ב, והרחובות מתחת הקריה?
למה התושבים בעובדיה עדיפים עליהם?
אם כבר, שיסע את המסלול הנוכחי עד הסוף, ובמקום להיכנס למסוף, להיכנס לרמה ה' דרך רחוב אביב.
זו היתה כוונתי.
 

די

משתמש סופר מקצוען
לא הבנתי זה קווים חדשים?
כן זה קוים חדשים-מסלול בירושלים שונה-יש עצירה בכניסה לעיר, ומיד פונה להר חוצבים. בשונה מקווי 617 618 619 שפונים למת"צ ירמיהו. (ובשונה מקו 619 שלא עוצר בכניסה לירושלים-לדוגמא מי שנוסע מרמה ג' לגבעת שאול עדיף לו קו 639, וכן לרמות רכס).
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
תיקנתי.
שים לב שלתושב החרדי ליטאי/ספרדי הקריה/רמה ג' היא יעד עיקרי, ולתושב החרדי אמריקאי רמה א' היא יעד עיקרי וכו' וכו'.
כולם מסכימים שצריך אוטובוס מרמה ד' לרמה ב', אבל אל תהפוך את זה לצורך העיקרי של כל התושבים.
הסברתי:
ברמה ב' יש הרבה מאד מוסדות לימוד, שגם המוסדות לימוד בד' לא גורמים שלא יצטרכו ליסוע לשם (בד' אין כיתות גבוהות, וגם כיתות נמוכות הרבה עדיין לא לומדים במוסדות שיש בינתיים בד', בד' אין ישיבות, וכו') שזה נסיעה יומיומית.
והוא כתב:
תדגיש את העניין שיש שם הרבה מאוד מוסדות לימוד שכל יום צריכים אנשים וילדים לנסוע לשם
ולמיטב ידיעתי גם מוסדות לימוד לא ירושלמים וחסידים ישנם ברמה ב', וגם מוסדות ירושלמים וחסידיים ישנם שלא ברמה ב' (בקריה ובחפציבה), (יתכן וזה צורך יותר של הירושלמים וחסידיים)
ברמה ב' נמצאים אולמי החתונות היחידים בבית שמש (חוץ מ"כינור דוד").
וגם חלק נכבד מהאולמות היותר קטנים נמצאים ברמה ב',
זה לא קשור לירושלמים וחסידיים,
וגם זה: לא רק ירושלמים וחסידים
חנויות גם יש ברמה ב' (כשצריך כובע חדש לאיפה נוסעים?), ויש מוצרים שבינתיים אפשר להשיג רק ברמה ב' (עם הזמן כנראה יפתחו חנויות בד' ובעוד מקומות)
כינוסים של קהילות, אירועים, מעמדים, זה גם כמהט ורק ברמה ב' (עם הזמן כנראה גם יהיה בד' שאמורה להיות יותר גדולה בעתיד)
ואפשר למנות עוד ועוד.
זה לא צורך עיקרי, זה כן מרכז, ולא כל אחד צריך דווקא להגיע למרכז
 

די

משתמש סופר מקצוען
גם מוסדות לימוד לא ירושלמים וחסידים ישנם ברמה ב',
כמעט ולא.
זה לא קשור לירושלמים וחסידיים,
רוב מי שעושה חתונות שם זה ירושלמים וחסידים.
חוץ מזה שלאולם החדש בלב הרמה אפשר להגיע בקו 6.

שוב לא מזלזל בצורך של אוטובוס מרמה ד' לרמה ב' ובאמת לא מבין למה לא מאריכים את קו 16 או 17 לתוך רמה ד'.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
אני לא מבין מה זה היומרה הזאת לדבר בשם אחרים.
אני גר בד ומאוד צריך את הסיבוב הזה בנעימי, אני משתמש בזה הרבה, אם זה לא נוח לך אל תדברי בשם כולם.
עיין ב3 דפים קודמים ששאלתי והסברתי עד ש... ביקשתי לפנות למשרד התחבורה
קו 6: יוריד את הסיבוב המיותר בנעימי וייסע ישר עד להרצוג (כמו קו 16 ו13) או יסתובב מסביב לקריה (לוי אשכול פינת בן זאב ייכנס כמו קו 11, ויפנה שמאלה לרחוב רש"י, עד לצומת רסידו שם יפנה לנהר הדן)
בשדרות האמוראים ימשיך עד סוף השדרה (ד'3)
קודם כל נוסעים לנעימי הרבה פחות מאשר מה שנוסעים מד' לב' לדוגמא, כך שיותר הגיוני שפה יחליפו קו ולא שם.
דבר שני שיהיה (לפי מה שכתבתי) 19 (ממעל השכונה, כמו יפה נוף, או שכן יתחיל מחפציבה), ויש את קו 4.
יש את קו 4, ואני רוצה שיחזירו את קו 19, להכניס את הסיבוב בקו מהיר שאנשים רוצים להגיע במהירות האפשרית לקצה העיר השניה, זה לא נכון. (חפציבה זה מרחק הליכה מנעימי כמו שנהר הירדן יהודה הנשיא זה מרחק הליכה מרסידו..., ושוב, השאלה מה יותר דחוף).
אגב, כאחד שנוסע כמה פעמים בשבוע עם קו 6 בשבועות האחרונים פעם אחת בלבד יצא לי שהאוטובוס עצר בנעימי והעלה מישהו (לכיוון רמה ד')
ולא לשכוח שיש כאלה שהסיבוב בנעימי מפריע להם חוץ מעצם האירוך שבכך הקו הופך ללא חרדי, כשזה התחנה היחידה שלא בשכונה חרדית (הוא לא מהדרין, וכו'). נקודה למחשבה.
  • 1 נבקשכם לפעול בעד החזרת קווי 19 ו19א' לפעילות, טענת העירייה שקו 4א' הינו תחליף לקו 19 כמוה כזריית חול בעיני הציבור, קו 4 אינו עושה את מסלול קו 19.
    2. קו 19 יצא בממוצע אחת ל10 דק' ואילו קו 4א' תדירותו פחותה ב50% מקו 19 כשבמקרה הטוב הוא יוצא אחת ל40 דק'.
  • נבקש להחזיר את קו 4 א' (בשני הכיוונים) לרח' לוי אשכול בן זאב לטובת תושבי אזור זה שנשארו ללא קו לרמה ד'.
  • להעביר את קו 6 לכיוון בית שמש יוסף קארו וקו 17 לכיוון תחנת רכבת לרח' לוי אשכול בן זאב. לרוב הקווים העירוניים יש תחנות ברח' מעפילי אגוז ואין הגיון שכל הקווים העירוניים יעצרו שם.
יחסי לתחנות האחרות שלו התחנה הזאת הרבה פחות פעילה, מתוך עשרות פעמים בכמה שבועות (הלוך וחזור) יצא לי פעם אחת שהנהג עצר שמה, וזה היה בהרבה סוגי שעות (פעם בצהריים, פעם בערב, פעם ב12 בלילה, פעם ביום שישי אחה"צ, פעם במוצ"ש, וכו')
ושוב, צריך להחזיר את 19.
קו 6 אמור להיות קו שמסיע במהירות מחפציבה ועד לרמה ד',
בדיוק כמו שהוא לא נכנס לקריה (רק עובר מסביב לשכונה), ולא לנהר הירדן, על אף ששם יש יותר צורך בקו, כי זה מאריך את זמן הנסיעה, הוא לא אמור להיכנס לנעימי, (הסטיה היחידה שלו מהדרך המהירה).
ובשביל נעימי יש את קו 4, והיה את קו 19 שבוטל משום מה.
יש להוסיף שהכניסה לנעימי מפריעה להרבה מאד מתושבי חפציבה שבגללה הם נמנעים מלנסוע בקו זה ומשתמשים במקומו בקו 16, שלוקח מעל פי2 זמן נסיעה, (בשל הסיבוב מסביב לרמה א' ובתוך רמה ג' + נהר הירדן העמוסה), ואחר כך הליכה ברגל.
אני כן נוסע בקו, אבל בהחלט מבין מי שלא רוצה בכל נסיעה לעצור ליד קניון חילוני פרוץ, לעבור ברחובות חילוניים, ולפעמים נשים חילוניות גם יתיישבו פתאום מקדימה (יכול לקרות).
לעומת קו 19 שלכתחילה היה מיועד לחיבור הזה, למי שרוצה להגיע משכונה חרדית לנעימי או לכביש 10 וכו', ומי שרצה להימנע מלנסוע בו זה לא היה על חשבון שום שירות לשכונה חרדית (אם כי השתמשו בו הרבה גם כנסיעה לשכונות חרדיות)
וקו 4 שכן עושה סיבובים, והוא לא מהיר כמו 6 (על אף שהוא גם די מהיר),
אין שום הצדקה שדווקא קו 6 יעשה את הסיבוב הזה

אני יסכם אם זה לא מספיק מובן:
1. קו 6 כקו מהיר, לא אמור להסתובב בתוך שכונות אלא ליסוע בדרך המהירה ביותר, ואם כבר להסתובב, תושבי הקריה, יפה נוף, ורמה ב', גם צריכים אוטובוס.
2. הסיבוב הספיציפי הזה מפריע להרבה מאד מציבור משתמשי הקו.
3. יש קווים שכן עושים סיבובים (על חשבון המהירות)



ואם כבר עלה הנושא:
כמה פעמים תושב רמה ד' ממוצע אמור להגיע לנעימי? (חנויות יש בעוד מקומות, משרד הפנים? עירייה? אושר עד?)לא אומר שזה לא נצרך, אני שואל יחסי, כמה
וכמה פעמים תושב רמה ד' צריך להגיע לרמה ב'? (מוסדות, אירועים, כינוסים, חבורות, אולמות שמחות, הורים, משפחה, וכו').
ולעומת נעימי שיש קווים (קצת יותר זמן נסיעה)
לרמה ב' אין שום קו!
לא הבנתי למה.
אם זה קו שלא נכנס לשום מקום הוא לא אמור להיכנס בדיוק למקום אחד, שכניסה זו מפריעה להרבה מאד ממי שאמורים להיות משתמשי הקו,
סתם שאלה: כמה פעמים בחודש האחרון כבודו השתמש עם קו זה לנעימי?
(גילוי נאות: גם אני השתמשתי עם קו זה בשביל להגיע לנעימי, אבל פעם אחת בלבד מאז שהוא הופעל לפני חצי שנה, לפני זה נהניתי מקו 19)

אין אפשרות שאוטובוס גם יהיה מהיר וגם יכנס לכל שכונה, ונעימי הרבה פחות שימושי מכל שכונה אחרת (למשל אם במקום נעימי הוא יסע לאורך רחוב שפת אמת זה גם יהיה יותר מהר, וגם יותר שימושי, ולא, אני לא גר בקריה...)
ושוב, גם אם בזה יש ויכוח, עדיין צריך לפעול לשיפור התחבורה בעיר (ההודעה הראשונה שלי פה)
נעימי, חוץ מעל המפה, הוא לא מקום מרכזי.
חוץ מאושר עד, חנויות שמותאמים לחרדים יש בכל מקום חוץ מנעימי!
תושבי רמה ד' יעשו קניות ברמה א', מרכז מסחרי "השדרה", ברמה ג', בלב הרמה, ובכל מקום אחר שיש חנויות אחרות שעונות על הצרכים שלהם.
אה, ובעתיד יהיו מאות חנויות בשדרות האמוראים.
מגיעים לפעמים לנעימי, אבל זה בהחלט לא מקום מרכזי.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
בואו לא נישאר בויכוחים אם רמה ב' זה כן מרכז או לא מרכז,
אם 90% צריכים את הקו, או שמא רק 60%, בהתבסס על "סקר על רמת בית שמש ד'" שם יש 49.9% חסידי ו11.1% ירושלמי ;)
צריך קו לרמה ב'. נקודה.
צריך שיפור בכל הקווים בעיר, ובפרט בחיבור בין הדרום לצפון. נקודה.
אז בואו נפעל יחד לשפר את זה..
ולמי שמפריע נקודה מסוימת, שבבקשה שלו ובפניה שלו, ימחק או ישנה אותה.
וכך נועיל לכולנו.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
ואשמח לשמוע עוד תגובות והערות על כל המסלולים
@טיגריס @ירמי וולדמן @אם לא תשאל איך תדע @shimשימי @כתום צהוב לבן @רמה ד' @רוכש דירה ברמה ד' (סליחה אם תייגתי מישהו לא נכון)
אשמח לשמוע מה אתם אומרים על זה:
מה אתם אומרים על שינוי התחבורה ציבורית הפנימית למתכונת זו:
(נראה לי שזה הכי עונה לצרכי כל התושבים, אני מתייחס רק לקווים החרדיים)

קו 4: כמתכונתו, עם שיפורים בד'2

קו 6: יוריד את הסיבוב המיותר בנעימי וייסע ישר עד להרצוג (כמו קו 16 ו13) או יסתובב מסביב לקריה (לוי אשכול פינת בן זאב ייכנס כמו קו 11, ויפנה שמאלה לרחוב רש"י, עד לצומת רסידו שם יפנה לנהר הדן)
בשדרות האמוראים ימשיך עד סוף השדרה (ד'3)

קו 11: ימשיך לתוך רמה ג' עד למסוף האוטובוסים בזכריה הנביא (11 יסתובב קצת ואולי אפילו ברחוב עובדיה, 11א ייסע כמו ה16 עד למסוף)

קו 12: יישאר כמו היום

קו 13: ימשיך עד לאליהו הנביא, שם יפנה שמאלה וייכנס לרמה ה'

קו 16: ייכנס לתוך שדרות האמוראים (כולל ד'3) וחזרה למסוף

קו 14, 15: יעברו מנהר הירדן לנהר הדן או לכביש 10 (חרדים כמעט לא משתמשים בהם) וכך יפחית מעומס האוטובוסים בנהר הירדן, וימהר את זמן נסיעתם

קו 17: יתבטל, במקומו יתוגברו קווים: 6, 11, 16, 19

קו 19 (בוטל): יחזור לפעול, ייצא מלוי אשכול דרך נעימי לצומת רסידו משם לכביש 10 ומשקפיים, בצומת מתחת רמה ה', רמה א' ורמה ג'

קו חדש: מהיר מרמה ב' לרמה ד', יתחיל או מחפציבה כמו 16,6 או מלמטה ביפה נוף, יעלה את נהר הירדן עד למעלה בנהר הירדן נהר הירקון שם ימשיך ישר באליהו הנביא ויסתובב את כל שדרות האמוראים (מד'3 לד'1, או כדי שכל הקווים לאותו כיוון יהיו באותה תחנה, ימשיך בזכריה הנביא, ויסתובב את שדרות האמוראים מהצד השני).
[קו 17 /20]

כך כולם ייהנו מאוטובוס מהיר וללא צורך בהחלפת אוטובוסים, כאשר שום מסלול קיים לא יתארך רק בסוף המסלולים יוסיפו עוד תחנות.

(לדוגמא, וכל אחד ימשיך לחשב לעצמו:
לנעימי יגיעו עם 19, לרמה ה' וג'2 עם 13, לרמה ד' עם 4, 6, 16, והקו החדש - שישמשו גם לקווים מהירים בין חפציבה ורמה ב', א', ג'/ה', לקריה יהיה את קו 11 שיהיה סיבובי כמו היום, אבל ייכנס לקריה ויגיע עד כמעט ד', העומס ברמה ב' יירד כשייצאו משם 14, 15, 17, וכולם יהנו)

למי שיש הערות או משהו להוסיף, או אם החסרתי משהו, חולק על נקודה מסויימת, בשמחה. מחכה לשמוע תגובות.
 

די

משתמש סופר מקצוען
בהתבסס על "סקר על רמת בית שמש ד'" שם יש 49.9% חסידי ו11.1% ירושלמי
בלי להיכנס לזה אבל זה קשקוש כידוע. בד2 יש מקסימום 30% חסידים וירושלמים לפי ההקצאות. קצת יותר אמין מסקר חובבני בפרוג.
 

ירמי וולדמן

מתווך דירות ונכסים
מנהל
מנוי פרימיום
בלי להיכנס לזה אבל זה קשקוש כידוע. בד2 יש מקסימום 30% חסידים וירושלמים לפי ההקצאות. קצת יותר אמין מסקר חובבני בפרוג.
הקצאות אגב לא אומר כלום
כי זה הולך למקורבים
הליטאים שם קיבלו הרבה יותר מהגודל שלהם
אז זה ממש לא ראיה
 

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
ואשמח לשמוע עוד תגובות והערות על כל המסלולים
@טיגריס @ירמי וולדמן @אם לא תשאל איך תדע @shimשימי @כתום צהוב לבן @רמה ד' @רוכש דירה ברמה ד' (סליחה אם תייגתי מישהו לא נכון)
אשמח לשמוע מה אתם אומרים על זה:

יש בעיה אחת וקוראים לזה לוינשטיין
עיין בהיסטוריה של האשכול
בלי להיכנס לזה אבל זה קשקוש כידוע. בד2 יש מקסימום 30% חסידים וירושלמים לפי ההקצאות. קצת יותר אמין מסקר חובבני בפרוג.
לגבי ההקצאות של הליטאים בד'2
היה סביב זה הרבה פוליטיקה מסריחה

תברר אצל האנשים שמתעסקים עם הקצאות
ויודעים קצת מה קורה מאחורי הקלעים
הם קבלו הרבה מעבר לחלקם היחסי בשכונה

ואין כאן המקום להרחיב וד"ל
 

די

משתמש סופר מקצוען
הליטאים שם קיבלו הרבה יותר מהגודל שלהם
תברר אצל האנשים שמתעסקים עם הקצאות
ויודעים קצת מה קורה מאחורי הקלעים
הם קבלו הרבה מעבר לחלקם היחסי בשכונה
בד'1 ניצלו את הליטאים ונתנו להם פחות מחלקם כי היה להם פחות כח פוליטי, והיום שיש להם כח הם קיבלו בד'2 כפי חלקם היחסי.
 

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
בלי להיכנס לזה אבל זה קשקוש כידוע.
קח בחשבון שרוב רובם של הירושלמים לא משוטטים בפרוג.
אחוז גדול ממחיר למשתכן היה "בני מקום", אברך שהתחתן והוריו גרים בבית שמש על פי רוב הם גרים ברמה ב', והוא גם צריך אוטובוס לנסוע אליהם לשבת ומידי פעם.
להרבה אחרים יש משפחה, קרובים חברים וידידים...
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
כמה אחוזים מכל קהילה יש בשכונה אפשר להתדיין (רק עם נתונים על קהילות קיימות) פה:
בא נשאיר את האשכול פה לנושא שלו.
ומי שיכול להגיש תלונה ולפנות לגורמים הרלוונטיים, וכמו כן מי שיכול להציע פה עוד הצעות מה אפשר לעשות בעניין, או הערות על סוגי הקווים.
לתועלת של כולנו.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
בואו נניח כמה הנחות יסוד:
  1. שהחסידים והירושלמים הם מיעוט בשכונה
  2. שהליטאים והספרדים לא צריכים קו לרמה ב'
  3. וכמובן: רמה ב' זה לא מרכז!
  4. והמוסדות והאולמות שם לא משמשים בכלל ליטאים וספרדים
  5. מה עוד? בציניות;)
ישנה קבוצה של מיעוט בשכונה המונה כמה מאות משפחות בחישוב שמתוך מעל אלפיים דירות מאוכלסות, 25% זה מעל 500 משפחות, 20% זה מעל 400 משפחות, 15% זה מעל 300 משפחות, 10% זה מעל 200 משפחות שזקוקים לקו לרמה ב', ולכן הם מבקשים גם מהרוב בשכונה ;)שלא זקוקים כלל לקו הזה, שיגמלו עימהם חסד, וידרשו ממשרד התחבורה את הקו הזה.
וגם הם ייהנו מכך שקו 16 ייכנס לשכונה (שיש לו תדירות גבוהה בהרבה מ6) ויהיה להם עוד קו לרמה ג' וא' חלילה לא לב' יפה נוף הקריה וחפציבה.
ומקו חדש לרמה ב', שכנראה יעבור בדרך בעוד מקומות (מסלול מה שיותר קצר, אבל התחנה הבאה אחרי ד' לא תהיה ב') וימשיך אחרי רמה ב' עוד קצת...

מי מוכן לגמול חסד ולעזור?
ולא לשכוח לבקש גם קו מרמה ד' לבני ברק!
 

מ....

משתמש פעיל
הקצאות אגב לא אומר כלום
כי זה הולך למקורבים
הליטאים שם קיבלו הרבה יותר מהגודל שלהם
אז זה ממש לא ראיה
כנראה שלא ראיתם את הבתי כנסת של הליטאים בד2 כל אחד אסף מעל 250 חתימות ורואים נוכחות בשטח של קרוב למספרים האלה (עוד לפני שכל הדירות מאוכלוסות)
 

די

משתמש סופר מקצוען
אחוז גדול ממחיר למשתכן היה "בני מקום", אברך שהתחתן והוריו גרים בבית שמש על פי רוב הם גרים ברמה ב'
20% מתוך המחיר למשתכן היה "בני מקום", מחיר למשתכן היה בערך חצי מהדירות דהיינו 10% מהדירות היו לבני מקום. מתוך תושבי בית שמש החרדים נניח 30% גרים ברמה ב' (ופרגנתי)-אז בעצם מדובר כאן על 3% מהדירות (שלש אחוז).

כדאי להשאיר את האשכול למטרתו המקורית.
לדיונים הנ"ל יש את אשכול https://www.prog.co.il/threads/סקר-על-רמת-בית-שמש-ד.544858/
 
נערך לאחרונה ב:
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  108  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה