תוכנית הכשרת גברים להייטק "מיגו"

ynigun

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
ואם כבר נהיה נאמנים להגדרות וניהול דיון תקני, אז שוב אני אומר שזה לא לגיטימי לדון מה יותר קשה - גמרא או מתמטיקה.
לא הבנתי למה
אבל עזוב זה לא נושא האשכול.
 

291

משתמש פעיל
גמרא כוללת מתמטיקה, פיזיקה, אסטרטגיה, כימיה ומה לא....
מה ההשוואה למטמטיקה? עוד לא הבנתי.
 

דוד אברבנאל

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
סליחה על הבורות אבל כחרדים בוגרי לימוד עיוני זה אמרו להיות ברור שלעולם לא נוכל להשוות ניתוח בגמרא (אפילו פילוסופיה) לחישוב מתמטי מהסיבה הפשוטה;

- לימוד ועיון התלוי בהבנה כפי עומק הבנת המושג כך עומק הניתוח (מה שנקרא להבין דבר מתוך דבר וכן לדמות מילתא למילתא),

- משא"כ מתמטיקה שמחשבון פשוט יוכל לבצע פעולות מסובכות בשניה מכיון שאינה אלא חשבון מבוסס על ערכים קבועים אין לו עומק יש לו חישוב קבוע, אם נדע את החישוב נדע את המסקנא, מה שלא נוכל לומר בגמרא...
 

291

משתמש פעיל
סליחה על הבורות אבל כחרדים בוגרי לימוד עיוני זה אמרו להיות ברור שלעולם לא נוכל להשוות ניתוח בגמרא (אפילו פילוסופיה) לחישוב מתמטי מהסיבה הפשוטה;

- לימוד ועיון התלוי בהבנה כפי עומק הבנת המושג כך עומק הניתוח (מה שנקרא להבין דבר מתוך דבר וכן לדמות מילתא למילתא),

- משא"כ מתמטיקה שמחשבון פשוט יוכל לבצע פעולות מסובכות בשניה מכיון שאינה אלא חשבון מבוסס על ערכים קבועים אין לו עומק יש לו חישוב קבוע, אם נדע את החישוב נדע את המסקנא, מה שלא נוכל לומר בגמרא...
מה אתה רוצה לומר בזה?
אם הבנתי אותך, אז כך:
ברור שגמרא כוללת מוכשרויות רבות ועמוקות.
ובוודאי שזה מועיל לסטודנטים.
בוגרי הישיבות מכסים בחצי שנה את הפער לתעודת בגרות (כולל אנגלית). ובכמות זמן ביחס של לימוד בישיבה, בלימוד אינטנסיבי אפשר גם בחודש.
במטמתיקה יש גם עומק (שלא מתקרב לגמרא), כמעט בכל הוכחה מתמטית. ולא רק.
לגבי המחשבון, לא הבנתי. גם להציב ערכים במחשבון צריך להבין.
 

דוד אברבנאל

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
שוב או שזו הבורות שלי (זה באמת לא פייר להניח הנחה בלא לימוד מתמטיקה גבוהה לעומק) אבל מה שאני תופס ממקומי מכיון שמספר הוא דבר מוגדר ממילא צורת החישוב היא מוגדרת שצריך להכיר אותה ואיך היא פעולת, מה שאומר שאין פה עומק יש פה ידע אפשר לשבת שעות ולחשוב איך לחשב נכון או באיזו צורה לחשב,

גמרא ועיון הם תלויי הבנה תלויי מושגים, לדוגמא: אחד המושגים הקשים להבנה הוא קניין ממוני כפי עומק תפיסת המושג כך נוכל להגדיר את משמעויות במכירה, קניין, גזל וכדו' אין פה קיבעון שיש לחשבן אותו יש בה מקום להבנה להתפשט ולהרחיב אופקים בכל צורות ופני המושג...

הדבר היחיד שאני מסכים איתך זה שעומק משמעות המספר יש בו מקום להרחבת הדעת - לדוגמא: הרעיון שעומד מאחרי המספר 1 (מציאות השלם האין סופי - לא 0 כמו שהמתמטיקאים תופסים ה 0 הוא ריקנות אין סופית אין כאן מציאות [נ.ב. ריקנות אין סופית היא גם לא 0 היא חסרת הגדרה כי באין האין סופי אין משמעות], וכן 2 מציאות היש והאין, וה3 מציאות היש והאין כיחידה אחת מה שנקרא המוגבל, כמו המציאות שלנו יש עד גבול מסויים, וכן 4 ואכמ"ל).
סליחה על הפילוסופיה...
 
נערך לאחרונה ב:

yitzhak123

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
סליחה על הבורות אבל כחרדים בוגרי לימוד עיוני זה אמרו להיות ברור שלעולם לא נוכל להשוות ניתוח בגמרא (אפילו פילוסופיה) לחישוב מתמטי מהסיבה הפשוטה;

- לימוד ועיון התלוי בהבנה כפי עומק הבנת המושג כך עומק הניתוח (מה שנקרא להבין דבר מתוך דבר וכן לדמות מילתא למילתא),

- משא"כ מתמטיקה שמחשבון פשוט יוכל לבצע פעולות מסובכות בשניה מכיון שאינה אלא חשבון מבוסס על ערכים קבועים אין לו עומק יש לו חישוב קבוע, אם נדע את החישוב נדע את המסקנא, מה שלא נוכל לומר בגמרא...
אם מתיחסים למתמטיקה של בית הספר אתה צודק,
אבל מתמטיקה תחום קצת יותר מתקדם ממה שלומדים בכיתה ד,
ובהחלט יש בה מושגים מורכבים שדורשים יכולות הבנה וניתוח מעמיקים.


משעשע ועצוב, לראות את הבורות והפער בין החרדים לחילונים בנושאים כאלו,
כשהטענות של שני הצדדים דומות להפליא.

החילונים בורים בתחומי הלימוד החרדי והחרדים להיפך,
וכל צד משוכנע שהוא זה שאצלו לומדים "באמת", והשני רק מדקלם ללא הפעלת השכל.
יצא לי לשמוע ולקרוא על חילונים שמדברים על לימוד התורה בנימה של מה הם "מדקלמים" כל היום. (הם בורים מספיק כדי לא להבין שבגמרא אפשר להפעיל את המוח לא פחות ממתמטיקה)
ולהפך, לחרדים רבים אין שמץ של הבנה בלימודי חול מתקדמים כך שהם לא מסוגלים להבין שבמתמטיקה אפשר להפעיל את המוח לא פחות מגמרא.
 
נערך לאחרונה ב:

דוד אברבנאל

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
סליחה על השאלה יש לך ניסיון מלימוד גמרא בעיון?
המתמטיקה לא שייכת לחילונים כמו שלימוד עיוני ופילוסופיה לא שייכים לחרדים, היא תחום.
השאלה לא הייתה מי חכם יותר, השאלה היתה איזה תחום הוא מעמיק יותר חשבון או עיון.
 
נערך לאחרונה ב:

yitzhak123

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
סליחה על השאלה יש לך ניסיון מלימוד גמרא בעיון?
בוודאי.
המתמטיקה לא שייכת לחילונים כמו שלימוד עיוני ופילוסופיה לא שייכים לחרדים, היא תחום.
השאלה לא הייתה מי חכם יותר, השאלה היתה איזה תחום הוא עיוני ודורש פקחות יותר- מתמטיקה, או בשבילך- פילוסופיה.
גם התשובה שלי לא כללה טענה בדבר מי חכם יותר,

התשובה על איזה תחום הוא עיוני ודורש פקחות יותר, היא, לדעתי, ששניהם במידה שווה.
את כל אחד מהתחומים אפשר ללמוד בשטחיות,
ואפשר ללמוד בעמקות עם מושגים מורכבים שדורשים עיון השכל ופיקחות רבה.
 
נערך לאחרונה ב:

i am

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
- משא"כ מתמטיקה שמחשבון פשוט יוכל לבצע פעולות מסובכות בשניה מכיון שאינה אלא חשבון מבוסס על ערכים קבועים אין לו עומק יש לו חישוב קבוע, אם נדע את החישוב נדע את המסקנא, מה שלא נוכל לומר בגמרא...
זה ממש לא נכון :)

זה נכון למקצוע הנקרא "חשבון" אבל לא למקצוע הנקרא "מתמטיקה".
במתמטיקה עיונית שנלמדת בתואר - חלק ניכר מאוד הוא תיאורטי (יש לו יישומים לפעמים בחישובים מסובכים בפיזיקה/אוירונאוטיקה/ML אבל לא סוג החישובים שמחשבים במחשבון)
 

291

משתמש פעיל
ולהפך, לחרדים רבים אין שמץ של הבנה בלימודי חול מתקדמים כך שהם לא מסוגלים להבין שבמתמטיקה אפשר להפעיל את המוח לא פחות מגמרא.
לחרדים רבים יש מושג בלימודי המתמטיקה וכו'. לחילונים אין בכלל מושג מה זה ללמוד גמ'. בטח לא עיון...
 

יקנועם

משתמש חדש
אתם מוזמנים להרשם למיגו למחזור ג'

WhatsApp Image 2023-06-10 at 22.28.13.jpeg
 

ג'ינג'י

משתמש מקצוען
@יענקף
מתעניין בתוכנית, אבל היא נשמעת לי בלתי אפשרית להרבה אברכים. אני לא מצליח להבין:

א. איך שורדים עם מלגה של 2000 ש"ח בחודש, שבקושי מכסה את השכירות/משכנתא + הוצאות מחיה/מעונות וכו'. מסתמכים שנה ו4 חודשים רק על המשכורת של האשה? (שגם היא לא תמיד גבוהה)
אין גם כ"כ את האפשרות לעבוד עבודה נוספת, כיוון שמדובר ביום לימודים מלא.

ב. איך מסתדרים עם השעות לימודים, מישהו צריך לקחת את הילדים למעונות. וגם להחזיר אותם. איך זה בדיוק קורה כשהאשה עובדת עד אחר הצהריים והבעל בלימודים עד 6 בערב (ויוצא בבוקר מהבית)? שלא לדבר על זמן פנוי לנשימה?

אני מבין שזו תוכנית אינטנסיבית וכו' אבל קצת לא הגיוני.
 
נערך לאחרונה ב:

יענקף

משתמש פעיל
מתעניין בתוכנית, אבל היא נשמעת לי בלתי אפשרית להרבה אברכים. אני לא מצליח להבין:

א. איך שורדים עם מלגה של 2000 ש"ח בחודש, שבקושי מכסה את השכירות/משכנתא + הוצאות מחיה/מעונות וכו'. מסתמכים שנה ו4 חודשים רק על המשכורת של האשה? (שגם היא לא תמיד גבוהה)
מאחר שאתה מדבר על 'הרבה אברכים', אשמח להבין:
למה כשאברך כולל ממוצע מקבל מילגה של 2000 ש"ח בחודש - זה כן אמור להספיק?
ב. איך מסתדרים עם השעות לימודים, מישהו צריך לקחת את הילדים למעונות. וגם להחזיר אותם. איך זה בדיוק קורה כשהאשה עובדת עד אחר הצהריים והבעל בלימודים עד 6 בערב (ויוצא בבוקר מהבית)? שלא לדבר על זמן פנוי לנשימה?
זה די ברור שהתוכנית לא מיועדת למי שאשתו עובדת בהייטק או במשרד עד שעה מאוחרת, ויש לו שלושה ילדים קטנים.
הרי ברור שהתוכנית היא לא רק לזמן הלימודים, תכליתה היא שמיד לאחר סיום הלימודים הבוגר ימצא עבודה של 9 שעות בהייטק.
יש בתוכנית גברים צעירים, עם ילד אחד או בדרך, יש כאלו עם ילדים בוגרים שכבר יכולים לקחת את אחיהם, ויש כאלו שנשותיהם עובדות במשרה שמאפשרת לקחת את הילדים.
 

ג'ינג'י

משתמש מקצוען
מאחר שאתה מדבר על 'הרבה אברכים', אשמח להבין:
למה כשאברך כולל ממוצע מקבל מילגה של 2000 ש"ח בחודש - זה כן אמור להספיק?

זה די ברור שהתוכנית לא מיועדת למי שאשתו עובדת בהייטק או במשרד עד שעה מאוחרת, ויש לו שלושה ילדים קטנים.
הרי ברור שהתוכנית היא לא רק לזמן הלימודים, תכליתה היא שמיד לאחר סיום הלימודים הבוגר ימצא עבודה של 9 שעות בהייטק.
יש בתוכנית גברים צעירים, עם ילד אחד או בדרך, יש כאלו עם ילדים בוגרים שכבר יכולים לקחת את אחיהם, ויש כאלו שנשותיהם עובדות במשרה שמאפשרת לקחת את הילדים.
אוקיי, תודה על המענה.

לגופו של עניין, אשמח לעזרה, איך אברך עם ילד שאשתו עובדת כגננת עד 4 אחר הצהריים עם משכורת של כ4-5 אלף. עם שכירות, הוצאות מחיה, מעון וכו'. יכול להסתדר מבחינת משכורת ומבחינת שעות (מי לוקח ומחזיר את הילד, ועוד בלי רכב), עם התוכנית של מיגו? או שמא באמת זה לא מסתדר וכדאי לחפש משהו אחר?
 
נערך לאחרונה ב:

יענקף

משתמש פעיל
אוקיי, תודה על המענה.

לגופו של עניין, אשמח לעזרה, איך אברך עם ילד שאשתו עובדת כגננת עד 4 אחר הצהריים עם משכורת של כ4-5 אלף. עם שכירות, הוצאות מחיה, מעון וכו'. יכול להסתדר מבחינת משכורת ומבחינת שעות (מי לוקח ומחזיר את הילד, ועוד בלי רכב), עם התוכנית של מיגו? או שמא באמת זה לא מסתדר וכדאי לחפש משהו אחר?
לדעתי האישית כדאי שהאשה תעבור לעבודה רגילה כגננת עד אחד וחצי, ושהמשפחה תצטמצם כלכלית לזמן קצוב, לחפש הלוואות מגמ"חים ומקרובי משפחה למספר החודשים הללו, ובעזרת ה' הוא יחזיר את זה בכפל כפליים.
 

68

משתמש צעיר
לדעתי האישית כדאי שהאשה תעבור לעבודה רגילה כגננת עד אחד וחצי, ושהמשפחה תצטמצם כלכלית לזמן קצוב, לחפש הלוואות מגמ"חים ומקרובי משפחה למספר החודשים הללו, ובעזרת ה' הוא יחזיר את זה בכפל כפליים.
צודק במאה אחוז!
בכל העולם סטודנטים קורעים את עצמם בנהלך תקופת הלימודים.
הצלחה אף פעם לא מגיעה בקלות
 

yitzhak123

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
לגופו של עניין, אשמח לעזרה, איך אברך עם ילד שאשתו עובדת כגננת עד 4 אחר הצהריים עם משכורת של כ4-5 אלף. עם שכירות, הוצאות מחיה, מעון וכו'. יכול להסתדר מבחינת משכורת
שימשיך להסתדר כמו שהסתדר עד היום מבחינת משכורת.
 

נוה שאנן

משתמש רשום
צודק במאה אחוז!
בכל העולם סטודנטים קורעים את עצמם בנהלך תקופת הלימודים.
הצלחה אף פעם לא מגיעה בקלות
אי אפשר להשוות בין סטודנט רווק או מקסימום ילד לאברך או אדם שכבר עובד בעבודה עם הכנסה נמוכה אבל יש לו 5-6 ילדים לפרנס זאת המציאות של רוב מחפשי העבודה החרדים שבשנים הראשונות רוצים לשבת וללמוד תורה ועל כך גאוותינו, ובהמשך מכורח הנסיבות מחפשים עבודה מתגמלת. אם רוצים לעזור להם להשתלב בתחום אי אפשר לומר להם לחיות ממשכורת רעב של 2,000 ש"ח אלא צריך לחשוב מעבר....
בקיצור זה לא עניין של לקרוע את עצמך זה נגד מציאות הכי פשוטה
אני אומר את זה כאחד שניסה להשתלב וזה היה החסם העיקרי
שימשיך להסתדר כמו שהסתדר עד היום מבחינת משכורת.
תשובה לא מתאימה
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלו

א הוֹדוּ לַיהוָה כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב הוֹדוּ לֵאלֹהֵי הָאֱלֹהִים כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ג הוֹדוּ לַאֲדֹנֵי הָאֲדֹנִים כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ד לְעֹשֵׂה נִפְלָאוֹת גְּדֹלוֹת לְבַדּוֹ כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ה לְעֹשֵׂה הַשָּׁמַיִם בִּתְבוּנָה כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ו לְרֹקַע הָאָרֶץ עַל הַמָּיִם כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ז לְעֹשֵׂה אוֹרִים גְּדֹלִים כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ח אֶת הַשֶּׁמֶשׁ לְמֶמְשֶׁלֶת בַּיּוֹם כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ט אֶת הַיָּרֵחַ וְכוֹכָבִים לְמֶמְשְׁלוֹת בַּלָּיְלָה כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:י לְמַכֵּה מִצְרַיִם בִּבְכוֹרֵיהֶם כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:יא וַיּוֹצֵא יִשְׂרָאֵל מִתּוֹכָם כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:יב בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:יג לְגֹזֵר יַם סוּף לִגְזָרִים כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:יד וְהֶעֱבִיר יִשְׂרָאֵל בְּתוֹכוֹ כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:טו וְנִעֵר פַּרְעֹה וְחֵילוֹ בְיַם סוּף כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:טז לְמוֹלִיךְ עַמּוֹ בַּמִּדְבָּר כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:יז לְמַכֵּה מְלָכִים גְּדֹלִים כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:יח וַיַּהֲרֹג מְלָכִים אַדִּירִים כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:יט לְסִיחוֹן מֶלֶךְ הָאֱמֹרִי כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:כ וּלְעוֹג מֶלֶךְ הַבָּשָׁן כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:כא וְנָתַן אַרְצָם לְנַחֲלָה כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:כב נַחֲלָה לְיִשְׂרָאֵל עַבְדּוֹ כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:כג שֶׁבְּשִׁפְלֵנוּ זָכַר לָנוּ כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:כד וַיִּפְרְקֵנוּ מִצָּרֵינוּ כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:כה נֹתֵן לֶחֶם לְכָל בָּשָׂר כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:כו הוֹדוּ לְאֵל הַשָּׁמָיִם כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:
נקרא  16  פעמים

לוח מודעות

למעלה