שירות לאומי לחרדיות

מצב
הנושא נעול.

שמחו

משתמש מקצוען
נכתב ע"י מאיר גולן;2442506:
כשעשו עצרת על הגיוס של כל עם ישראל
זה גם הזיק להרבה אנשים

הרבה חילונים שרצו להגיע לילדים שלהם לא הצליחו
כלות לא הצליחו להגיע לחופה שלהם

זה דמגוגיה זולה
הכל שאלה של אם זה מתאים למתרס בו אני נמצא או לא
הטיעון הזה הוא הדמגוגיה במיטבה.
כשעשו עצרת הגיוס זה היה הפגנה עם רישיון, אמרו לכולם מראש מה ייחסם והיכן הדרכים פתוחות. לא תקעו את אף אחד.

כאן תקעו במכוון אנשים, וזה עוול גמור.

ושלא יספרו לאף אחד שהרבנים אמרו והזאטוטים הללו שומעים להוראת רבותיהם שהועברה בקווי נייעס, כל עוד הרבנים בעצמם לא עושים זאת. דבר שהם בעצמם לא עושים, לא יתכן שהם הורו לאחרים לעשות. זה פשוט אבסורד במיטבו. בעצרת המיליון היו כל הרבנים בעצמם, וכל עם ישראל באו בעקבותם. רבנים לא אומרים לאחרים לעשות דבר שהם בעצמם לא עושים מאיזה סיבה שלא תהיה.
 

מאיר גולן

משתמש רשום
נכתב ע"י קריצה;2442523:
אין קשר בין כשהרוב חוסם את עצמו למיעוט שחוסם את הרוב.
מה לעשות ועל פי דין תורה, הרוב בלבד הוא הקובע.

אז צריך להיות דתי לאומי כי הם יותר מהחרדים ?
בלבולי שכל וחוסר הבנה.
 

מאיר גולן

משתמש רשום
נכתב ע"י שמחו;2442547:
הטיעון הזה הוא הדמגוגיה במיטבה.
כשעשו עצרת הגיוס זה היה הפגנה עם רישיון, אמרו לכולם מראש מה ייחסם והיכן הדרכים פתוחות. לא תקעו את אף אחד.

כאן תקעו במכוון אנשים, וזה עוול גמור.

ושלא יספרו לאף אחד שהרבנים אמרו והזאטוטים הללו שומעים להוראת רבותיהם שהועברה בקווי נייעס, כל עוד הרבנים בעצמם לא עושים זאת. דבר שהם בעצמם לא עושים, לא יתכן שהם הורו לאחרים לעשות. זה פשוט אבסורד במיטבו. בעצרת המיליון היו כל הרבנים בעצמם, וכל עם ישראל באו בעקבותם. רבנים לא אומרים לאחרים לעשות דבר שהם בעצמם לא עושים מאיזה סיבה שלא תהיה.



ואם יוכיחו לך שהרבנים עצמם אומרים אז זה היה בסדר
או שנח כעת להיתפס לעובדה שהם לא אמרו זאת בקולם ?

הכל מתחיל מכך שכל אחד חושב שדעתו חכמה וחשובה,
ורק מחשבתו שלו.
ומכאן ואילך צריך שהכל יסתדר לפי זה.
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
נכתב ע"י מאיר גולן;2442556:
ואם יוכיחו לך שהרבנים עצמם אומרים אז זה היה בסדר
או שנח כעת להיתפס לעובדה שהם לא אמרו זאת בקולם ?

אם יוכיחו, נדון אז.

כרגע לא הוכיחו, כך שהטענה הזו תלושה מהמציאות.
 

אסתי H

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה והפקת סרטים
תני לי סיבה אחת למה כן לעשות שרות לאומי? לעבוד שנתיים איפה שזרקו אותך ולקבל שנת לימודים חינם בתמורה? זה הסיפור?!
 

נתין

משתמש פעיל
נכתב ע"י מוריהלי;2442594:
תני לי סיבה אחת למה כן לעשות שרות לאומי? לעבוד שנתיים איפה שזרקו אותך ולקבל שנת לימודים חינם בתמורה? זה הסיפור?!

עזבו, זה כבר לא הנושא...
 

שמחו

משתמש מקצוען
נכתב ע"י מאיר גולן;2442556:
ואם יוכיחו לך שהרבנים עצמם אומרים אז זה היה בסדר
או שנח כעת להיתפס לעובדה שהם לא אמרו זאת בקולם ?

הכל מתחיל מכך שכל אחד חושב שדעתו חכמה וחשובה,
ורק מחשבתו שלו.
ומכאן ואילך צריך שהכל יסתדר לפי זה.
גם אם תיאורטית יוכיחו שאיזה רב אמר זאת, אשאל למה הוא בעצמו לא משמש דוגמה לאחרים לעשות זאת.
רב שאומר שצריך להניח תפילין עבודת יד דווקא למשל, עושה זאת קודם בעצמו.

רב שאומר הוראה שתקפה רק לאחרים ובעיקר לילדים, ובשום אופן לא לרבנים, זו לא הוראה תורנית המצדיקה למישהו לעשות כאלה דברים שהם בניגוד מוחלט לדרך התורה, להזיק לרבים, שהם איסורי גניבה ומזיק, בלי להכנס לחילול ה' שזה באמת יתכן שנתון לפרשנות. אני מדבר על האיסורים הברורים, שכל עוד שהרב לא אומר שהם הותרו הלכתית, ובצורה שווה לכולם, לא יתכן הוראת שעה שתתיר זאת לאחרים בצורה מחתרתית.

אבל שוב, הכל תיאורטי. בינתיים הוראות מסוג שכזה עוברות רק בקווי נייעס שאמינותם שואפת למינוס.
 

נפמן

משתמש מקצוען
נכתב ע"י שמחו;2442783:
רב שאומר שצריך להניח תפילין, עושה זאת קודם בעצמו.

אף רב לא אומר להניח תפילין, את זה אמר הקב"ה בכבודו ובעצמו בתורה הקדושה שהיא ורק היא מנחה את חיינו,
ובזאת ההבדל, וזה שורש הטעות וד"ל
 

מריומה~

מהמשתמשים המובילים!
קנאות זו לא דבר שיכולה להיות כהוראה לכולם,
קנאות זה דבר שאך ורק יכול לצאת מהאדם עצמו.
ר' עמרם בלוי היה איש אחד ובנוסף לכל מה שהזכירו אודותיו כמדומני שהוא לא הורה לכולם לנהוג כמוהו.
מעשיו היו מעצמו לעצמו בלבד.
ולצאת מכך כמו כיום שיש עשרות או יותר אנשים שממשיכים את דרכו,
נו,
חיקוי עלוב המשמש להפגת יצרים.
 

זיסונת

משתמש מקצוען
נכתב ע"י רותי קפלר;2442544:
1. העצרות הציבוריות שנערכו היו מתוכננות, מבוקרות, ידועות מראש ומוגבלות בזמן.

2. לא היה בהן שמץ של אלימות או לעג. הן לא חסמו צירים ראשיים או כבישים שאין להם תחליף (כמו צומת שילת, שחונק את כל מודיעין עילית).

3. הציבור החרדי יוצא לעצרות כאלו רק אחת לכמה שנים, בגיבוי מלא של לפחות שתי מועצות גדולי תורה, בהוראתם הכתובה והמוצהרת. איזו השוואה זו לחסימה יומיומית ומציקה?

ההפגנות של הקנאים למיניהן מגיעות בלי התראה, אינן מוגבלות בזמן - הן מסתיימות רק כשלמשועממים נמאס, הן חוסמות גם כבישים שאין להם חלופות, הן מלאות אלימות מוצהרת וגלויה ומסכנת חיים, והן כל הזמן, כל הזמן, כל הזמן.

רותי,
לפי התאורים המדוייקים
זה נשמע שאת גרה בנהר הירדן ;)
 

אריסטוקקטוס

משתמש פעיל

כמו כל האשכולות האלו, גם האשכול הזה סובל מבעיית קשב וריכוז. מתחיל בשירות לאומי, ועומד כרגע על נושא ההפגנות.


הצעקות 'נאצים' היא בעיה ישנה. הצעירים אינם יודעים מה המשמעות החמורה שבמילה הזו, ומכאן ההקלילות שהיא נזעקת בכל הפגנה. אני זוכר שהקריאה נאצים נשמעה גם בהפגנות בבר אילן לפני למעלה מעשרים שנה. באותה הפגנה השתתפו כל החוגים והעדות וזכורני מבני כל החוגים זועקים זאת.


בעצרת המיליון אף שהיא הייתה מאורגנת באישור מראש, עדיין נעשו מכך נזקים לאנשים, אם זה שהיו חייבים להקדים לצאת מהעבודה ולהפסיד שעות, ואם זה שהיא פקקה את כל י-ם. פנו אלי אז כמה עמיתים חילוניים בשאלות על העניין.
נכתב ע"י [/FONT:
[FONT=Times New Roman (Hebrew)]קריצה;2442523]אין קשר בין כשהרוב חוסם את עצמו למיעוט שחוסם את הרוב
נכתב ע"י [/FONT:
.
[FONT=Times New Roman (Hebrew)]מה לעשות ועל פי דין תורה, הרוב בלבד הוא הקובע[/FONT].


לפי התורה, רוב קובע בבי"ד ורק בין תלמידי חכמים באותה דרגה שישיבו על סוגיא על שלל צדדיה. המון העם אינו קובע, יש יותר דתלי"ם מחרדים.
 

נפמן

משתמש מקצוען
נכתב ע"י שמחו;2442783:
גם אם תיאורטית יוכיחו שאיזה רב אמר זאת, אשאל למה הוא בעצמו לא משמש דוגמה לאחרים לעשות זאת.
רב שאומר שצריך להניח תפילין עבודת יד דווקא למשל, עושה זאת קודם בעצמו.

לגופה של טענה הרב לא יוצא בעצמו כי לא מבזבזים את כל התחמושת על הרגע הראשון אבל לכולם זכור ההפגה שהיתה אשתקד במוצאי עשרה בטבת ובה השתתפו רבים רבים מגדולי הדור
 

נפמן

משתמש מקצוען
נכתב ע"י ינשופי;2442539:
נ
גם לנו הייתה חתונה ביום של העצרת, ידענו על זה והתארגנו להגיע קודם בזמן. זה היה מתוכנן שבועות קודם!!!

זה היה מתוכנן בדיוק שבוע מראש ואולי אף פחות מכך
 

פונפונית אדומה

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
נכתב ע"י דוד|אסתי;2437970:
אני קיבלתי הסבר יפה מבעלי על הנושא הזה.
הנידון הוא הילכתי לחלוטין.
בת מבחינה הלכתית היא ברשות אביה בלבד או בעלה לאחר החתונה.
כשבחורה נכנסת למערכת של שירות לאומי (ותהיה המסגרת השמרנית ביותר)
היא הופכת להיות ברשותם של האחראים עליה (הכוונה היא לגוף המדיני) - יוצא שמבחינה הלכתית יש בזה בעיה חמורה.

מקווה שהובנתי,
בכל אופן כדאי ללמוד את הנושא לעומק.

נכתב ע"י נקסט;2437975:
תודה רבה
משלושת התשובות אני מבינה שזו הסיבה, בעיה הלכתית ברשות מי הבחורה נמצאת.

נכתב ע"י ngp;2437964:
לפי מה שאני יודעת,
שאין הבדל בין שירות לאומי לצבא חוץ ממדים. כל שאר הדברים הם אותו הדבר בדיוק.
ידוע שבנות ישראל כל עוד הם לא נשואות, הם תחת אחריות הוריהם בלבד ולא תחת אחריות אדם זר שיכתיב להם מה לעשות כמו שקורה בצבא ובשירות לאומי.
בשירות לאומי יש מישהו שאחראי על הבנות מלמעלה והם חייבות ליהיות תחת הוראותיהם, וזה נוגד את דרך היהדות.

נכתב ע"י חדוה;2437773:
נושא רחב שנכתבו עליו מאמרים רבים
זכור לי פעם שדובר על נושא השליטה מי מכתיב לבחורה באותה תקופה את החיים ומי הבעלות עליה אבל זה במעורפל אחפש אם יש לי חומר זמין בנושא

נכתב ע"י gsh;2438174:
בת סמינר היא לא ברשות אביה אלא ברשות הסמינר....

נכתב ע"י yamb;2438201:
ממש לא.
אמא יכולה להתקשר לשחרר את הבת נגיד או משהו כזה,
זו לא חובה כמו צבא.

צבא/שרות לאומי לא שמעתי שאמא יכולה להתקשר ולשחרר את הבת פתאום או משהו כזה...
כאן מעורב גם חוק.

ריפרוף קטן בגוגל הגעתי ל:
רבנים חרדים גדולי הדור הוציאו דעת תורה האוסר על השירות לאומי שהתפרסם ברבים ב1953.וזה לשונו:
"היות וכבר גילינו דעתנו, דעת תורה בנוגע לגיוס הבנות אשר היא אביזרייהו(כמו תולדה9
של אחת משלושת העבירות הידועות שהדין הוא "ייהרג ואל יעבור" (גילוי עריות) ובהיות
והשלטונות עומדין לחוקק חוק לחייב בכח הזרוע את בנות ישראל להתייצב ולהתגייס
לשירות לאומי אזרחי שלא במסגרת צבא. על כן אנו מגלים דעתנו כי תוקף פסק הדין
האוסר גיוס נשים חל גם על שרות לאומי בכל חומרתו.
ואנו פונים אל כל בנות ישראל ואנו מחייבים אתכן בכח תורה הקדושה להקהל ולעמוד על
נפשכן, להיות למופת לכלל ישראל, כחנה ושבעת בניה וארבע מאות ילדים וילדות שנשבו
לקלון והשליכו עצמן לים, ולהתנגד בכל האמצעים נגד החוטפים אשר קמו עליכן. ואתן
מצוות להעדיף ולהיות כלואות בבית הסוהר ולקבל עליכן לסבול עוני ויסורים ולקדש שמו
ית"ש, ......(ט"ו אלול תשי"ב) .
חתומים על פסק הדין רב צבי פסח פרנק רב הראשי של ירושלים, הרב איסר זלמן מלצר,
3 מסלוצק, רבי דב-בריש וויידנפלד מטשיבין,ורבי זליג-ראון בנגיס ראב"ד העדה החרדית.

נכתב ע"י שומר;2438227:
היא יכולה לעזוב את הסמינר בכל עת....

בשירות אין להתחרט....

נכתב ע"י קפוצון;2438281:
כאשר בת הולכת לשרות לאומי המדינה הופכת להיות כמין אפוטרופוס עליה והיא יוצאת מרשות אביה
בעבודה - אין המעסיק הופך לאפוטרופוס

ובת סמינר- היא כן ברשות הוריה???
לא, לא בכל מקרה האמא יכולה לשחרר את הבת. ("לצורך רפואה? או שמחה? מחלה?....)
וכשיש תוכניות, חזרות, הכנות וכו'- שום דבר לא יזיז את הבת מהסמינר. והטל'- ממילא לא זמין....
זה המצב בימינו... לא נעים בכלל.....

רק לתשומת הלב...
 

מנוחהלה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
ידיים למעלה, על הראש...
זה בסדר, גם אם תזרקו אבנים זה לא יפגע---

לפני כמה שבועות הגעתי לשמחה משפחתית
שהתקיימה אצל אחת מהמשפחות היותר קיצוניות בירושלים (אם לא הקיצוניות ביותר)
הגעתי לשם רועדת כולי. וכי קלה היא בעינכם לצעוד בתוך ה'קסבה' בלי לחטוף אבנים?
בעיני רוחי כבר ראיתי פחים בוערים מושלכים מחלונות הבתים ומי יודע מה עוד...
לכו תדעו, בשכונה בה מתרכזים כ"כ הרבה משועממים, מי יודע מה עלול להתרחש...
טוב, ב"ה הגעתי בריאה ושלימה.
התחלתי לעלות במדרגות האבן הישנות כשאני רק מנסה לדמיין
בית עתיק, ישן בלי דריסת רגל לציליויזיה הארורה.
פתחו לי את הדלת (שעליה כמובן התנוססה מדבקת "יהודי לא ציוני" בארבע לשונות)
נכנסתי לתוך בית מהקטלוגים...

איכשהוא התחלתי להירגע. אם גם לא זרקו עלי כלום והם גם גרים בבתים של בני אדם מן הישוב מי יודע אולי גם אפשר לדבר איתם...

ישבו שם כל המי ומי בנטו"ק והשיח נגרר מהר מאד לכיוון של דעת, דת ומדינה
(מודה באשמתי בעניין)

ואחרי השיחה איתן, לקרוא את התיאורים כאן בפורום זה פשוט לשבת לבכות...

גיליתי קהילה מדהימה. שמורה ברמות שאני לא יודעת אם יש עוד קהילה כזו.
אנשים עם אהבת ישראל אמיתית. עם רצון לעזור לכל יהודי באמת.
אנשים יראי שמים המקפידים על קלה כבחמורה
ו- כן. אנשים אינטלגנטים עם אופקים רחבים מאד.
(איך אמרה לי מישהי? "מה נראה לך שגידלו אותנו בקופסא?")

אחת מספרת על הבן שלה, אברך רציני אב לשבע ילדים כ"י
שנעצר עשרות פעמים, הוכה והובהל לביה"ח עוד מספר פעמים בלתי מבוטל
והכל בגלל ש"העז" לנסות ולמנוע את הפרת מנוחתם של שוכני עפר.
וכאן יגדירו אותו "מופרע" "חוליגן" ושאר ביטויים יפי נפש.

האחת סיפרה שהילדים שלה כבר מזמן רוצים לעזוב את הארץ ואילולי צוואת סבם, ר' עמרם בלוי זצ"ל, שימשיכו להילחם למען אר"י קדושה טהורה הם כבר היו ממשים את רצונם.

היו עוד המן משפטים כאלו ואחרים רק שהתגובה שלי הולכת ומתארכת אז אקצר.

תבינו-
מדובר על אנשים מבוגרים, רציניים, תלמידי חכמים שכואבים את מצב הדת באר"י
ופועלים מתוך מסירות נפש אמיתית בשביל להרבות כבוד שמים בעולם.

ואם יש כמה יפי נפש שהקיצוניות הזו מפריעה להם, לפחות שישבו בשקט...
 

נתין

משתמש פעיל
נכתב ע"י מנוחהלה;2443340:
האחת סיפרה שהילדים שלה כבר מזמן רוצים לעזוב את הארץ ואילולי צוואת סבם, ר' עמרם בלוי זצ"ל, שימשיכו להילחם למען אר"י קדושה טהורה הם כבר היו ממשים את רצונם.

.
אם רע להם שיעזבו
או שלפחות לא יעשו רע לאחרים
אף אחד לא ביקש מהם לגור פה ולהפגין כל שני וחמישי
אם הם כאלו יר"ש ומחונכים אז אין סיכוי שהם היו נגרריים בכזו הנאה להפגנות כל כך מופרעות
 

efrat1

משתמש סופר מקצוען
יוצרי ai
כשר' עמרם בלוי יצא להפגין, וכשאברכים יצאו למחות בעצרת המליון, ראו את הכאב, את הזעקה ואת הצער שיש לנו מחילול כבוד שמים.

כשחבורת פרחחים חוסמת את צומת שילת/ בר אילן/ קוקה קולה, ובעיניהם זיק של טירוף ושמחה לאיד, כשהם רוקדים ... זה כבר אומר דרשני.

איך נהפכו הצער הכאב והזעקה, לשמחה ריקודים ומחולות?
 

ה. בקר

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
יוצרי ai
איך זה שבעצרת שהיתה נגד גזירת הגיוס שבה השתתפו כל הציבור החרדי [או כמעט] בכניסה לירושלים, לא היתה פרובקציה, לא צעקות, לא בלאגן.
עשרות שוטרים שהתפרסו לאורך ציר העצרת היו בשוק מכך שלא היתה להם "עבודה".

וכאן, היום יש הפגנות של קומץ אנשים. לא הרבה לפי שום קנה מידה שבהם המשטרה צריכה לנהוג ביד קשה.
זה סתם כי בדיוק להם המשטרה רוצה להתנכל?
אולי הם פשוט מתפרעים.

אין בעיה שיעמדו בצד ויזעקו את זעקת הדת. שיאמרו תהילים. שיתפללו לרפואת כל אלו שלא הולכים בדרכם, ותועעם לדעתם. אין בעיה.
יש בעיה עם ההתפרעויות. אין להם סיבה.
זה גלגל שלא נגמר.
הפגנה, מעצר מתפרעים, עוד הפגנה, שוב מעצב וחוזר חלילה.
מה הרווחנו?

ידוע המשל של אדם עיוור שידע לזהות מתי המלך מגיע. לא בקול צהלה, לא בקול רם.
בשקט ובדממה.
אפשר להפגין, אם לפי האדיאולגיה לשכם זה מוצדק, אבל בתורה מכובדת. בשקט.
 

מנוחהלה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
כל ההשמצות כאן על "הילדים שמפגינים ושורפים פחים"
הכוונה לנטו"ק או לקנאים החדשים העושים מעשה זמרי ומבקשים שכר כפנחס?

כי ישנם כמה וכמה תלמידי חכמים חשובים, ראשי כוללים
שמגיעים לכל הפגנה (אלא אם כן הם עצורים או שוכבים פצועים ממכותיהם של השוטרים)
וכן. משתוללים. מבעירים פחים חוסמים אוטובוסים בגופם וכו' כו'

אולי בעיתון של הציבור החרדי לא ייכתבו להם הרה"ג הגדול והענק,
אולי הם לא יוכתרו בתואר רשכבה"ג, אולי.
אבל הם ממיתים עצמם באהלה של תורה יומם וליל ובנוסף כואבים את מצב היהדות.

דרך אגב,
למה בכל האמירות על בי"ש לא ציינו את אוכלסיית העולים הרוסיים שגרה שם.?
הם גם מסורתיים?
הם אלו שמכרו דבר אחר בפרהסיא.

נכתב ע"י שמחו;2440853:
רק אסיים את הדיון הזה במשפט אחד שאמר החזו"א לרבי מסאטמר, כפי שהעיד על כך פעמים רבות מרן הרב וואזנר שנכח במקום, זכר צדיקים לברכה:
"הדרך היחידה עד ביאת המשיח היא רק על ידי הקמת עוד חיידר ועוד ישיבה, עוד בית יעקב ועוד בית חינוך, רק כך נבנה את האידישקייט ונוכל להם [לחילונים]"
מעניין שהמוסד הוותיק ביותר בבני ברק שלא מקבל תקציב כלשהו מהמדינה
זה ת"ת תשב"ר בבית מרן החזו"א
שנמצא תחת הנהגתם של מרן הגר"ח ומרן הגראי"ל שליט"א
והגם שמצבו היה קשה ביותר מבחינה כלכלית בהוראת נשיאי החיידר נמנעו מלקבל ולו אגורה שחוקה מהמדינה.
(שמעתי מביתו של המנהל שהם באו להגיד לרב שטיינמן שבאו מים עד נפש
אולי בכל זאת אפשר לקחת משהו
והוא ענה שבשום פנים ואופן לא!
גם אם יגיע מצב שיאלצו לפטר מלמדים (!)
גם אז, הוא מתיר לקחת כסף רק לכיתות המכינה שיכולת לקבל תקציב מהעיריה בתור גן)

למה?


נכתב ע"י רותי קפלר;2442417:
אלף צלצולים.

לר' עמרם בלוי מן הסתם גם לא היה מרוח על הפרצוף אותו חיוך אווילי, כשעמד בכביש וחסם את הדרך למונית ובה אשה שילדיה לבד בבית והיא ממהרת אליהם.
הוא לא צחקק מולה ומול תחינותיה, ולא פרץ בשירה מחוייכת יחד עם חבריו כשהיא ביקשה ממנו שייתן לעבור.

לא.

לקחת את הרשעות הצרופה שאנחנו רואים היום בהפגנות, ולייחס אותה לדרכם של הקנאים בקום המדינה, זו נבזות ושכתוב ההיסטוריה.

עדיין לא ראית מפגינים עם חיוך שטני על הפנים
ראיתי גם ראיתי שוטרים עם פרצוף של נאצים, צמאים לדם שמתנפלים באכזריות על אברכי משי שבס"ה הגנו בגופם על קברי אבותם (ואולי גם אבותיך)

אני לא יודעת על איזה מקרה ספציפי את מדברת
אבל לפי תאורי השירה והריקוד זה נראה יותר מישהו מה'קנאים החדשים'.


נכתב ע"י y&m;2442499:
אגב,
ר' עמרם בלוי יצא למחות בגיל קצת יותר גדול מ-13-15.
כשהכביש חסום ובני נוער עליזים חוסמים אותו ומשחקים באש. לא משנה הסיבה החשובה בגינה יצאו למחות זה לא מתקבל רציני...

אולי שהמגזרים שאוחזים ממחאה פעילה כחלק מהאג'נדה הרוחנית.
יחשבו איך לשנות את זה.

לא בדקתי באיזה גיל בדיוק הוא יצא למחות אבל זה היה בגיל צעיר מאד.
והוא מספר על עצמו שהוא צעד שבת אחת ברחוב ומולו מכונית נוסעת
בלי להתבלבל הוא הושיט את ידו וסובב את אוזנו של הנהג.
אח"כ התברר שזה היה קונסול מדינה זרה, ור' עמרם ננזף ע"כ ע"י אותה מדינה
כך שאל תשכתבו בבקשה את ההיסטוריה.
אלא מה? על ר' עמרם לא מעיזים לדבר...


נכתב ע"י בפוטנציאל;2442953:
קנאות זו לא דבר שיכולה להיות כהוראה לכולם,
קנאות זה דבר שאך ורק יכול לצאת מהאדם עצמו.
ר' עמרם בלוי היה איש אחד ובנוסף לכל מה שהזכירו אודותיו כמדומני שהוא לא הורה לכולם לנהוג כמוהו.
מעשיו היו מעצמו לעצמו בלבד.
ולצאת מכך כמו כיום שיש עשרות או יותר אנשים שממשיכים את דרכו,
נו,
חיקוי עלוב המשמש להפגת יצרים.

נכון קנאות לא יכולה להיות הוראה לציבור.
בעיקר בגלל העיתונים ודעת הקהל...

איני יודעת אם ר' עמרם הורה כך לכולם אבל מאות צאצאיו שחונכו על ידו דוגלים בשיטתו
והם אלו הראשונים להפגין...

צריך להיות חולה ברמה בשביל למצוא דרך כ"כ קשה וכואבת להפגת יצרים.
לא מכירה מישהו שמוכן שירסקו לו את הצלעות, ינפצו לו את הגולגולת, ינקרו לו את העין א ישרפו לו את היד בכדי ל'הפיג יצרים'
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה