אין דברים כאלה
משתמש מקצוען
טעות נפוצה, לא בפיסוק אלא בצורת האמירה-
אוהב עמו ישראל, ולא אויב ח"ו.
אוהב עמו ישראל, ולא אויב ח"ו.
לאו דוקא. יעוי' ישעי' נז, טו.שוכן עד, מרום וקדוש שמו ולא: שוכן עד- מרום
ועז"א במדרש (שהש"ר פ"ב, ד. ועד"ז בכ"מ):טעות נפוצה, לא בפיסוק אלא בצורת האמירה- אוהב עמו ישראל, ולא אויב ח"ו.
אמר רבי אחא: עם הארץ שקורא ל'אהבה' - 'איבה', כגון 'ואהבת' - 'ואייבת', אמר הקדוש ברוך הוא "ודילוגו עלי אהבה".
שמעתי כו"כ המנגנים לנכון.ולא כמנגינה של ליל שבת משה ובני ישראל לך ענו שירה - בשמחה רבה ואמרו כולם.
בד"כ, ידע מוקדם. כמובן שאטרח לוודא כי הציונים מדויקים הם טרם פרסומם... דבר המוסיף על הידוע משכבר.מאיפה כל הידע? הכל בראש? או שיש לך איזה תוכנת חיפוש מיוחדת?
ידע מדהים! זכרון מדהים!בד"כ, ידע מוקדם. כמובן שאטרח לוודא כי הציונים מדויקים הם טרם פרסומם... דבר המוסיף על הידוע משכבר.
שמעתי כמה וכמה (שלא יאהבו אם יכנו אותם 'עם הארץ') מבטאים ככה, בפרט ירושלמים שהאות ה"א מחוקה מפיהם (להוציא את הפעמים שהם אומרים ה"א במקום אל"ף, כגון 'הגודת ישרהל')...ועז"א במדרש (שהש"ר פ"ב, ד. ועד"ז בכ"מ):
אמר רבי אחא: עם הארץ שקורא ל'אהבה' - 'איבה', כגון 'ואהבת' - 'ואייבת', אמר הקדוש ברוך הוא "ודילוגו עלי אהבה".
כל הפיוטים שרים בצורה ממש משובשת, לא יתכן שזה קרה עקב טעות כי משבשים את זה ממש בכח, למשל מלך עליון, ולבוחן לבבות, ועוד כולם.על סמך מה אתה קובע בכזאת קלות שכולם טועים?
בוא ואציג בפניך פירוש של כמה קטעים מתוך הפזמון וכל מאמינים [ממה שקיבלתי מרבותי] ותראה את הקשר:
"וכל מאמינים שהוא דין אמת, ההגוי באהיה אשר אהיה".
אם תכפיל "אהיה" ב"אהיה" (21*21) תקבל 441 שהוא גימטריא "אמת". ולכן השם "א-היה אשר א-היה" רומז שהוא דיין אמת.
נמשיך: "וכל מאמינים שהוא היה הוה ויהיה, הודאי שמו כן תהלתו".
היינו, "ודאי" בגימטריה "אהיה", ו"הודאי" בגימט' שם הויה, שני השמות הרומזים להיותו "היה הוה ויהיה", וממילא "הודאי שמו" מגלה שהוא היה הוה ויהיה.
מנהג ישראל תורה, ואין לנו לזלזל בו מחוסר הבנה.
יכול להיות שהמקור ממגילת אסתר שבני המן כתובים בסדר כזהכל הפיוטים שרים בצורה ממש משובשת, לא יתכן שזה קרה עקב טעות כי משבשים את זה ממש בכח, למשל מלך עליון, ולבוחן לבבות, ועוד כולם.
ראיתי פעם שאומרים שזה כדי לבלבל את השטן... זה יותר הגיוני, כי אין סיבה הגיונית לשיבושים 'בדווקא' שכאלה.
ראיתי כתוב בשם החזו"א שלא ענה אמן אחר ש"ץ שאמר מלך אויב צדקה ומשפטטעות נפוצה, לא בפיסוק אלא בצורת האמירה-
אוהב עמו ישראל, ולא אויב ח"ו.
גם "מלך מיולל בתשבחות"טעות נפוצה, לא בפיסוק אלא בצורת האמירה-
אוהב עמו ישראל, ולא אויב ח"ו.
ועדיין...שמשנה את כל משמעות הפסוק.
עדיין לא מוציא את כללות העניין מהקשרו. שאלו יהיו הבעיות...בקבלת שבת הרבה שרים : התנערי, מעפר קומי.
אז למה מזכירים את זה ב'זכרונות' לטובה?במוסף לר"ה:
הֲבֵן יַקִּיר לִי אֶפְרַיִם אִם יֶלֶד שַׁעֲשֻׁעִים כִּי מִדֵּי דַבְּרִי בּוֹ זָכֹר אֶזְכְּרֶנּוּ עוֹד, עַל כֵּן הָמוּ מֵעַי לוֹ רַחֵם אֲרַחֲמֶנּוּ נְאֻם יְהוָה.
הה"א בחטף פתח והבי"ת רפה כי זה לא ה"א הידיעה המביאה דגש אחריה אלא ה"א השאלה שבדרך כללהה"א בחטף פתח ולכן הבי"ת רפה
ופירושו שהנביא ירמיהו שואל האם הֲבֵן יַקִּיר לִי אֶפְרַיִם?? וזה המשך מהפסוק הקודם בֹּשְׁתִּי וְגַם נִכְלַמְתִּי כִּי נָשָׂאתִי חֶרְפַּת נְעוּרָי...
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
הנחת ענק!
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
2.06
כ"ה אייר
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
24.06
י"ח סיוון
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
21.05
י"ג אייר
#רקבפרוג
הרצאה מרתקת:
דיגיטל בגובה העיניים
עם מנדי נאבול
כל האפשרויות הטמונות בעולם הדיגיטל שיגרמו לך להרוויח יותר!
לתלמידים ובוגרים בלבד!
תהילים פרק קלז
א עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם בָּכִינוּ בְּזָכְרֵנוּ אֶת צִיּוֹן:ב עַל עֲרָבִים בְּתוֹכָהּ תָּלִינוּ כִּנֹּרוֹתֵינוּ:ג כִּי שָׁם שְׁאֵלוּנוּ שׁוֹבֵינוּ דִּבְרֵי שִׁיר וְתוֹלָלֵינוּ שִׂמְחָה שִׁירוּ לָנוּ מִשִּׁיר צִיּוֹן:ד אֵיךְ נָשִׁיר אֶת שִׁיר יְהוָה עַל אַדְמַת נֵכָר:ה אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי:ו תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי אִם לֹא אַעֲלֶה אֶת יְרוּשָׁלִַם עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי:ז זְכֹר יְהוָה לִבְנֵי אֱדוֹם אֵת יוֹם יְרוּשָׁלִָם הָאֹמְרִים עָרוּ עָרוּ עַד הַיְסוֹד בָּהּ:ח בַּת בָּבֶל הַשְּׁדוּדָה אַשְׁרֵי שֶׁיְשַׁלֶּם לָךְ אֶת גְּמוּלֵךְ שֶׁגָּמַלְתְּ לָנוּ:ט אַשְׁרֵי שֶׁיֹּאחֵז וְנִפֵּץ אֶת עֹלָלַיִךְ אֶל הַסָּלַע: