תנו רבנן הקורא פסוק של שיר השירים ועושה אותו כמין זמר והקורא פסוק בבית משתאות בלא זמנו מביא רעה לעולם מפני שהתורה חוגרת שק ועומדת לפני הקב"ה ואומרת לפניו רבונו של עולם עשאוני בניך ככנור שמנגנין בו לצים.שירים באים לומר להביע רעיון במקרה הטוב, לא ללמד תורה . הגזמת!!!
זה ברור לגמרי. ולזה התכוונתי-התורה חייבת להימסר בדיוק ואסור להכניס שגיאות מכוונות בתוך התורה.
להכניס שגיאות זה בפירוש נקרא בעיה.שאין בהם שום בעיה ונזק???
חושבת שמי שמאמין- לא מפחד שהוא יאבד את האמונה, כיון שהיא כ"כ חזקה.אף פעם לא הבנתי את השיר: "מי שמאמין לא מפחד את האמונה לאבד ..."
אשמח להסבר
יתכן שיש דברים לא משמעותיים אבל לדעתי יש גם הרבה דברים כן משמעותיים כאן. וגם שינויי סדר יכולים להפריע כי חלק מהתורה זה למה סידרו בצורה מסויימת ולא אחרת.זה ברור לגמרי. ולזה התכוונתי-
להכניס שגיאות זה בפירוש נקרא בעיה.
אבל ברפרוף מהיר על האשכול הזה אפשר לראות המון ציטוטים משירים שבכלל לא מובאים מהתורה, סתם שגיאות של משוררים, או החלפות של סדר, ואין בזה שום עניין.
איך הולך השיר ששר יידל ורדיגר, עם המילה 'מהללקל'?בשיר אתה הראת לדעת... אין כמוך באלוקים ה' ואין כמעשיך, אין לזה פשט חוץ משיבוש, כי האמת היא שצריך לומר באלהים (וכוונת הכתוב אלהים אחרים) ה', כלומר, אין כמו הקב"ה באלהים אחרים ואין בהם כמעשי השי"ת.
במקרה זה הבורות היא לא של הזמריםוק-ה חביבי ב'מזרח טיש', כשהמילה 'יא' בכלל לא מכוונת לקב"ה...
השיבושים האלו מוציאים אותי מדעתי, ואין דריסת רגל לאלבומים עם שיבושים מפגרים כגון אלו אצלי בבית.
שמעתי פעם שר' אייזיק האניג התנצל על זה באנשהובשיר אתה הראת לדעת... אין כמוך באלוקים ה' ואין כמעשיך, אין לזה פשט חוץ משיבוש, כי האמת היא שצריך לומר באלהים (וכוונת הכתוב אלהים אחרים) ה', כלומר, אין כמו הקב"ה באלהים אחרים ואין בהם כמעשי השי"ת
לא הבנתי מה רצית לומר בהקשר לשיר הזה?כי לכלב - אברהם פריד
המקור:
במדבר
וְעַבְדִּי כָלֵב עֵקֶב הָיְתָה רוּחַ אַחֶרֶת עִמּוֹ וַיְמַלֵּא אַחֲרָי וַהֲבִיאֹתִיו אֶל הָאָרֶץ אֲשֶׁר בָּא שָׁמָּה וְזַרְעוֹ יוֹרִשֶׁנָּה:
העיבוד:
כי לכלב
,נתתי את חברון
כי רוח אחרת
,כי רוח אחרת
היתה עמו
אל תנסה להבין, באמת אין קשר בין מילות השיראף פעם לא הבנתי את השיר: "מי שמאמין לא מפחד את האמונה לאבד ..."
אשמח להסבר
מַקְהֵלוֹת עַם בָּרְכוּ אֵל הָרִימוּ קוֹל כֹּחַ וָאֵלאיך הולך השיר ששר יידל ורדיגר, עם המילה 'מהללקל'?
וק-ה חביבי ב'מזרח טיש', כשהמילה 'יא' בכלל לא מכוונת לקב"ה...
השיבושים האלו מוציאים אותי מדעתי, ואין דריסת רגל לאלבומים עם שיבושים מפגרים כגון אלו אצלי בבית.
וק-ה חביבי ב'מזרח טיש', כשהמילה 'יא' בכלל לא מכוונת לקב"ה...
מזכיר את אלו שאומרים:כשאנשים מדברים על הקינה האחרונה של תשעה באב (מתי הגעתם ל'לקלי ציון'? וכדו') הם אומרים 'קלי' ציון ועריה בשביל לא לומר שם השם.. שלמעשה זה אלי מלשון קינה אֱלִי – יללי, שאי קינה, בכי. הביטוי לקוח מיואל (א, ח) ושם אומר רש"י - אליא מתרגמינן קינה.
טעות של אנשים לא של השיר
עי' כאן
הכי חמוד שם - אם תתני לי...'מזרח טיש'
אם כבר דברת על "צמאה" יש שם עוד שיבוש (בשיר צמאה לך נפשי בעיקר) ששרים "צָמָא" שמשמעותו "רָעָב צָמָא" במקום "צָמְאָה" שמשמעותו "אני צמא".בפיוט "צמאה לך נפשי"
"יוחנן כהן גדול" לא אומרים רבי (עיין ברכות כט.)רבי יוחנן כהן גדול שבסוף ימיו נהיה צדוקי.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: