שיבושים שנכנסו לציבור מטעויות של זמרים

אלעזר 1

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עיצוב פונטים
מוזיקה ונגינה
UX UI
D I G I T A L
יוצרי ai
שירים באים לומר להביע רעיון במקרה הטוב, לא ללמד תורה . הגזמת!!!
תנו רבנן הקורא פסוק של שיר השירים ועושה אותו כמין זמר והקורא פסוק בבית משתאות בלא זמנו מביא רעה לעולם מפני שהתורה חוגרת שק ועומדת לפני הקב"ה ואומרת לפניו רבונו של עולם עשאוני בניך ככנור שמנגנין בו לצים.
 

AtArA R

תוכן. אש.
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
התורה חייבת להימסר בדיוק ואסור להכניס שגיאות מכוונות בתוך התורה.
זה ברור לגמרי. ולזה התכוונתי-
שאין בהם שום בעיה ונזק???
להכניס שגיאות זה בפירוש נקרא בעיה.
אבל ברפרוף מהיר על האשכול הזה אפשר לראות המון ציטוטים משירים שבכלל לא מובאים מהתורה, סתם שגיאות של משוררים, או החלפות של סדר, ואין בזה שום עניין.
 

כוכב לכת

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
אף פעם לא הבנתי את השיר: "מי שמאמין לא מפחד את האמונה לאבד ..."
אשמח להסבר
חושבת שמי שמאמין- לא מפחד שהוא יאבד את האמונה, כיון שהיא כ"כ חזקה.
וזה באמת בלי קשר- כמו שכתוב אל תאמין בעצמך עד יום מותך, לדוג' רבי יוחנן כהן גדול שבסוף ימיו נהיה צדוקי.
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
זה ברור לגמרי. ולזה התכוונתי-

להכניס שגיאות זה בפירוש נקרא בעיה.
אבל ברפרוף מהיר על האשכול הזה אפשר לראות המון ציטוטים משירים שבכלל לא מובאים מהתורה, סתם שגיאות של משוררים, או החלפות של סדר, ואין בזה שום עניין.
יתכן שיש דברים לא משמעותיים אבל לדעתי יש גם הרבה דברים כן משמעותיים כאן. וגם שינויי סדר יכולים להפריע כי חלק מהתורה זה למה סידרו בצורה מסויימת ולא אחרת.
 

רסיס לילה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מתוך שירו החדש של חיים ישראל:
דע לך בני שבכל מצב שהוא אבא איתי.
אני מניח שהדובר מתכוון לספר לבנו שהקב"ה (שמכונה כלפי הבן ע"י אביו במילה המבלבלת 'אבא') איתו.

אבל אז נוצרת בעיה, כי בהמשך הופך הדובר להקב"ה בעצמו שנאמר:
אל תירא אני איתך, כל העולם רק בשבילך, מיין קינד (=בני) אני איתך.

וזה עוד להיט...
 

א-ירושלמית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
בשיר אתה הראת לדעת... אין כמוך באלוקים ה' ואין כמעשיך, אין לזה פשט חוץ משיבוש, כי האמת היא שצריך לומר באלהים (וכוונת הכתוב אלהים אחרים) ה', כלומר, אין כמו הקב"ה באלהים אחרים ואין בהם כמעשי השי"ת.
איך הולך השיר ששר יידל ורדיגר, עם המילה 'מהללקל'?
וק-ה חביבי ב'מזרח טיש', כשהמילה 'יא' בכלל לא מכוונת לקב"ה...

השיבושים האלו מוציאים אותי מדעתי, ואין דריסת רגל לאלבומים עם שיבושים מפגרים כגון אלו אצלי בבית.
 

שאקירה

משתמש מקצוען
וק-ה חביבי ב'מזרח טיש', כשהמילה 'יא' בכלל לא מכוונת לקב"ה...

השיבושים האלו מוציאים אותי מדעתי, ואין דריסת רגל לאלבומים עם שיבושים מפגרים כגון אלו אצלי בבית.
במקרה זה הבורות היא לא של הזמרים
הפיוט הוא חביבי י-ה חביבי
 

פרויקטורית

משתמש פעיל
בשיר אתה הראת לדעת... אין כמוך באלוקים ה' ואין כמעשיך, אין לזה פשט חוץ משיבוש, כי האמת היא שצריך לומר באלהים (וכוונת הכתוב אלהים אחרים) ה', כלומר, אין כמו הקב"ה באלהים אחרים ואין בהם כמעשי השי"ת
שמעתי פעם שר' אייזיק האניג התנצל על זה באנשהו
שבעריכה לא שמו לב למשמעות המילים
 

ההדר שבהדר

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
כי לכלב - אברהם פריד

המקור:

במדבר
וְעַבְדִּי כָלֵב עֵקֶב הָיְתָה רוּחַ אַחֶרֶת עִמּוֹ וַיְמַלֵּא אַחֲרָי וַהֲבִיאֹתִיו אֶל הָאָרֶץ אֲשֶׁר בָּא שָׁמָּה וְזַרְעוֹ יוֹרִשֶׁנָּה:

העיבוד:

כי לכלב
,נתתי את חברון
כי רוח אחרת
,כי רוח אחרת
היתה עמו
לא הבנתי מה רצית לומר בהקשר לשיר הזה?
כלב קיבל את חברון כי רוח אחרת היתה עימו, זה לא הפשט בתורה?
הוא לא ציטט את הפסוק כלל, כך שאין שיבוש בפסוק
 

dvora zin

משתמש פעיל
D I G I T A L
אף פעם לא הבנתי את השיר: "מי שמאמין לא מפחד את האמונה לאבד ..."
אשמח להסבר
אל תנסה להבין, באמת אין קשר בין מילות השיר
הכי "מצחיק" הראשון ששר את השיר הזה הוא זמר חילוני שכ"כ רחוק וד"ל
 

הלו קיטי קטן

משתמש פעיל
איך הולך השיר ששר יידל ורדיגר, עם המילה 'מהללקל'?
וק-ה חביבי ב'מזרח טיש', כשהמילה 'יא' בכלל לא מכוונת לקב"ה...

השיבושים האלו מוציאים אותי מדעתי, ואין דריסת רגל לאלבומים עם שיבושים מפגרים כגון אלו אצלי בבית.
מַקְהֵלוֹת עַם בָּרְכוּ אֵל הָרִימוּ קוֹל כֹּחַ וָאֵל
יָגֵל יַעֲקֹב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּיוֹם שִׂמְחַתְכֶם שִׁיר מַהֲלַל אֵל
הַלְלוּהוּ גַּדְּלוּהוּ כִּי בָרוּךְ הוּא נֶאֱמָן
לִכְבוֹד הֶחָתָן בָּחוּר מֵעַם יַעֲקֹב אִישׁ תָּם
 

ILSK

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
וק-ה חביבי ב'מזרח טיש', כשהמילה 'יא' בכלל לא מכוונת לקב"ה...

מה כתוב פה ומה כוונת המילים
נראה לי שזה כן הכוונה להקב"ה ולכן אצלינו האשכנזים לא אומרים אותו רק אומרים קה

חֲבִיבִי יָהּ חֲבִיבִי
הָאֵל הַמֶּלֶך הָרַחֲמָן
יִשְׁלַח מְשִׁיחוֹ הַנֶּאְמָן
 

המחבר

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
כשאנשים מדברים על הקינה האחרונה של תשעה באב (מתי הגעתם ל'לקלי ציון'? וכדו') הם אומרים 'קלי' ציון ועריה בשביל לא לומר שם השם.. שלמעשה זה אלי מלשון קינה אֱלִי – יללי, שאי קינה, בכי. הביטוי לקוח מיואל (א, ח) ושם אומר רש"י - אליא מתרגמינן קינה.
טעות של אנשים לא של השיר
עי' כאן
 

רסיס לילה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כשאנשים מדברים על הקינה האחרונה של תשעה באב (מתי הגעתם ל'לקלי ציון'? וכדו') הם אומרים 'קלי' ציון ועריה בשביל לא לומר שם השם.. שלמעשה זה אלי מלשון קינה אֱלִי – יללי, שאי קינה, בכי. הביטוי לקוח מיואל (א, ח) ושם אומר רש"י - אליא מתרגמינן קינה.
טעות של אנשים לא של השיר
עי' כאן
מזכיר את אלו שאומרים:
התודה וקל נזיר...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  54  פעמים

אתגר AI

תרפיה בבעלי חיים • אתגר 143

לוח מודעות

למעלה