ואם כבר יש טעות בפיסוק שהשתרשה בציבור, ונראה לי בגלל גירסא דינקותא, בחיידר היינו שרים ב'אשרי': זכר רב, טובך יביעו..
וכמובן הפיסוק הנכון זכר, רב טובך, יביעו
וכמובן הפיסוק הנכון זכר, רב טובך, יביעו
מי קובע מתי יש נזק?
התורה חייבת להימסר בדיוק ואסור להכניס שגיאות מכוונות בתוך התורה.
תנו רבנן הקורא פסוק של שיר השירים ועושה אותו כמין זמר והקורא פסוק בבית משתאות בלא זמנו מביא רעה לעולם מפני שהתורה חוגרת שק ועומדת לפני הקב"ה ואומרת לפניו רבונו של עולם עשאוני בניך ככנור שמנגנין בו לצים.
סנהדרין קא א – ויקיטקסט
he.wikisource.org
אולי זה נאמר כשיש להם מקור אחר ללמוד והם יודעים שהפסוק לא כך.התורה לא נמסרת בשירים
כשלומדים תורה היא חייבת להימסר כמות שהיא
אבל כשרוצים לעורר את הלב אדרבה ואדרבה
ע"י מה תחזיק את הדור אם לא ע"י התעוררות הלבאולי זה נאמר כשיש להם מקור אחר ללמוד והם יודעים שהפסוק לא כך.
אבל כשהדור לא פותח תנ"ך והוא מכיר אותו רק מהשירים יש על הזמרים אחריות שהם אחראים לשיבושים אם הם משנים.
ועוד לא דיברנו על אדמה ושמיים...
וגם לא דיברנו על השירים של ג'סטין ביבר ועומר אדם וכו'ועוד לא דיברנו על אדמה ושמיים...
המשנ"ב בסי תק"ס ס"ק י"ד: כתב בליקוטי מהרי"ל שלא כדין הוא שמשוררין במשתה אודך כי עניתני וכי האי גונא לשמחת מרעות כי אז התורה חוגרת שק ואומרת עשאוני בניך כמין זמרמאמר זה נכתב דייקא על שיר השירים
כן אבל דיברו פה גם על צעירים שרוקדים בכל כוחם עם שירים שהם לא מבינים את משמעותם .וגם לא דיברנו על השירים של ג'סטין ביבר ועומר אדם וכו'
לא מכיר כ"כ שמות של זמרים שאינם שומרי תו"מ
שים לב לכותרת
שיבושים שנכנסו לציבור מטעויות של זמרים
אם כבר מדברים על רגש שלא קשור בכלל למילים,
לא הבנתי איך רוקדים בשמחה עצומה "בבקשה קח את שלי" בשעה שלאף אחד אין דמעה לתרום.
וכן לא הבנתי מה כל כך משמח במילים "מה שהיה הוא שיהיה ומה שנעשה הוא שיעשה ואין כל חדש תחת השמש."
נניח ששואלים מישהו: מה נשמע מה חדש? הוא מתחיל להתלהב ולרקוד בשמחה "אין שום חדש".
ועוד ועוד.אדם אדם אדם אדם אדם אדם אדם אדם אדם אדם אדם אדם אדם אדם אדם בלי תורה
כדג כדג כדג כדג כדג כדג כדג כדג כדג כדג כדג כדג כדג כדג כדג כדג בלי מים
הוי דן דן דן דן את כל האדם דן דן דן דן דן דן דן דן..............
אולי באמת כדאי שמי שתיקן או מי שבדרגתו יכול לתקן יעשה את זה אבל מכאן ועד לידי כך שכל זמר או מלחין ישנה הראות עיניו כל מימרא זה כבר חידוש ממש גדולאיפה כל אלו שטוענים שאנו משנים את משמעות הפסוק
מה יאמרו עכשיו
מכאן שניתן לקחת פסוק וע"י פלפולים לשנות את משמעותו לטובה
דבר ראשון סליחה אם פגעתיכן אבל דיברו פה גם על צעירים שרוקדים בכל כוחם עם שירים שהם לא מבינים את משמעותם .
ועוד ועוד.
כך שהאשכול לא דן כפי הכותרת ממש..
תראה לי חתונה אחת שבה לא רוקדים במרץ לצלילי אדמה ושמיים. שלמילים הללו אין שום משמעות. ובגלל שזמר אחד החליט שאלו מילים שמתחברות לו נח. חצי מדינה שרה את צירוף המילים הללו.
ולא. אין שום קשר לזמר חילוני או לא. מי שחידש את השיר בצורה ששרים אותו עכשיו היה מאט דייב שהוא זמר חרדי אמריקאי.
חבל סתם לתקוף
וחוץ מזה אני שימי לב
זה לא ברור מהשם??
אין אני חושב שיכול כל אחד לבא ולעשות מה שהוא רוצהאולי באמת כדאי שמי שתיקן או מי שבדרגתו יכול לתקן יעשה את זה אבל מכאן ועד לידי כך שכל זמר או מלחין ישנה הראות עיניו כל מימרא זה כבר חידוש ממש גדול
יש הנוהגים לומר (ולכתוב) 'אלקים אחרים' (יעוי', למשל, 'שלחן מנחם' ח"א ע' קפ - מ'לקוטי שיחות' חכ"ד ריש ע' 453).האמת היא שצריך לומר באלהים (וכוונת הכתוב אלהים אחרים) ה'
צ"ל: וְהִשְׁלַחְתִּ֥י.והשלכתי רעב בארץ
כמה מגדולי־ישראל הקפידו לצטט פסוקים בשינוי, כדי שלא לעבור על איסור זה. ואין זה מדרך החכמה להלעיג על הנוהגים כן.והרי כל הבעיה לומר פסוק בעל פה, שמא ישבש את הפסוק...
ידים ספ"ג. שהש"ר פ"א, יא.ועל זה שמעתי שאם כל זמר או שיר (הכוונה למזמורים שבתנ"ך) הם קודש אזי שיר השירים הינו קודש קדשים
ממש לא!אבל הפסוק ממשיך ואנו עוצרים כאן בכוונה.
לֹא יְנַקֶּה
בדיוק על הרבותינו האלה הוא התכוון, שכמו שהם שינו מהפשט כדי שתהיה משמעות טובה, כך מותר.ממש לא!
רש"י על המקום מבאר:
(שמות לד ז)
ורבותינו דרשו, מנקה הוא לשבים ולא ינקה לשאינן שבים.
לפי זה אלו 2 דברים נפרדים יש 'נקה' ויש 'לא ינקה'
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: