שיבושים שנכנסו לציבור מטעויות של זמרים

פסיק

עורך תורני וכותב תוכן
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
מהר"ם שפירא היה הרבה שנים אחרי שהשיר יצא לאור. [לפחות 100 שנה אם לא יותר.]
הוא רק חיבר והלחין מנגינה.
לפני כן היו כמה נוסחאות בשיר .
גם לדברי המכלול נראה שהנוסח הזה מקורו ממהר"ם שפירא.
 

פסיק

עורך תורני וכותב תוכן
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עריכה תורנית

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
שיר ידוע להקפות בשמחת תורה ותחזינה עינינו...והשב את העבודה לדביר ביתך ולירושלים הבנויה. (מאיפה זה?)
שיבוש גמור
השיר המקורי כנראה:
ותחזינה עינינו בשובך לציון ברחמים ושם נעבדך ביראה כימי עולם וכשנים קדמוניות.
וכן המילים באלבום ניגוני בית אבא.
 

השף ברון

משתמש מקצוען
שיבוש גמור
השיר המקורי כנראה:
ותחזינה עינינו בשובך לציון ברחמים ושם נעבדך ביראה כימי עולם וכשנים קדמוניות.
וכן המילים באלבום ניגוני בית אבא.
צדק מוחלט
היה מישהו שכתב על זה לפני זמן רב רק שאני לא מוצא את זה כרגע
 

הלו קיטי קטן

משתמש פעיל
ישי ריבו
ורק אתה יכול להפוך מספדי למחול
נותן סיבות למיואשים לא לעשות כלום בעוד שאנחנו יכולים בעצמנו להפוך כל דבר עצוב לשמח. כמובן שהכל מכוח הקב''ה אבל זה עיוות של הפכת מספדי למחול לי---- עיוות מאוד מסוכן.
 

חגי פאהן

משתמש סופר מקוצען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים

AtArA R

תוכן. אש.
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
עיוות מאוד מסוכן.
מה מסוכן בזה??

קודם כל, זה לא עיוות. זה שימוש בפסוק מהמקורות ושתילה שלו בשיר בצורה של ארמז.
ודבר שני- אין לנו שום אפשרות להפוך דברים עצובים לדברים שמחים!! את המציאות עצמה רק הקב"ה יכול לשנות.
מה שבידינו לשנות זו ההסתכלות, ואותה אנו אכן משתדלים לשנות ע"י ראיה חיובית ואמונה כמובן.
אבל הוא לא דיבר על ההסתכלות אלא על המציאות- בדיוק כמו השיבוץ שבחר לשים.
 

נודד

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
בראשית רבה (וילנא) פרשת וישלח פרשה עז

ר' ברכיה בשם ר' סימון אמר אין כאל ומי כאל ישורון ישראל סבא, מה הקדוש ברוך הוא כתוב בו (ישעיה ב) ונשגב ה' לבדו, אף יעקב ויותר יעקב לבדו.
ברוך שכיוונתי...
 

בייביגרו

משתמש פעיל
עריכה תורנית
בשיר אתה הראת לדעת... אין כמוך באלוקים ה' ואין כמעשיך, אין לזה פשט חוץ משיבוש, כי האמת היא שצריך לומר באלהים (וכוונת הכתוב אלהים אחרים) ה', כלומר, אין כמו הקב"ה באלהים אחרים ואין בהם כמעשי השי"ת.
 
D

Deleted 66182

אורח
''רבש''ע אני יודע שביהמ''ק השלישי אינו בנוי מאבנים ובנוי מדמעות''...(אינני יודע מי המלחין)
שמעתי ששאלו פעם את ר' חיים קנייבסקי שליט''א באיזה מקום כתוב המימרא הנ''ל
ואמר ''שזה לא כתוב בשום מקום בתורה!!!''...
ומי מדבר על הרבה זמרים דתיים וחרדים וגם חסידיים שלוקחים פסוקים ומימרות ומפרשים אותם כרצונם ואיך שנראה להם...ומוספים מפה ומגרעים משם...ועושים מטפל עיקר ומון העיקר טפל..
זה נאמר בשם הרב קוק אם אני לא טועה
 

מירער

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
שמעתי שהמקור לזה הוא ר' שלמה קרליבך.
כמה שזכור לי, גם אני שמעתי כך מישראל פרנס, שסיפר שכשאברהם פריד ביקש להוציא את השיר הזה בהברה אשכנזית ליטאית, אמר, שהוא לא מבין מה הקשר, כי זה בכלל לא פסוק אלא אמרה של קרליבך.
 

Goldidea

משתמש מקצוען
שיבוש נפוץ - מהרה השם אלוקינו עוד ישמע בהרי יהודה

מה שהכי מקומם - יש זמרים שכנראה נמנעים מלשיר את הפסוק בצורתו המקורית כדי להימנע מאמירת פסוק בעל פה...
והרי כל הבעיה לומר פסוק בעל פה, שמא ישבש את הפסוק...
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
ממצרים גאלתנו (ה' אלקינו ו)מבית עבדים פדיתנו.

עבדים היינו עתה בני חורין.
 

מירער

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
שיבוש נפוץ - מהרה השם אלוקינו עוד ישמע בהרי יהודה

מה שהכי מקומם - יש זמרים שכנראה נמנעים מלשיר את הפסוק בצורתו המקורית כדי להימנע מאמירת פסוק בעל פה...
והרי כל הבעיה לומר פסוק בעל פה, שמא ישבש את הפסוק...
גם ללא "מהרה ה' אלקינו" אין פסוק של עוד ישמע וכו' קול ששון... הפסוקים הם:
כֹּ֣ה ׀ אָמַ֣ר ה' עוֹד֮ יִשָּׁמַ֣ע בַּמָּקוֹם־הַזֶּה֒ אֲשֶׁר֙ אַתֶּ֣ם אֹֽמְרִ֔ים חָרֵ֣ב ה֔וּא מֵאֵ֥ין אָדָ֖ם וּמֵאֵ֣ין בְּהֵמָ֑ה בְּעָרֵ֤י יְהוּדָה֙ וּבְחֻצ֣וֹת יְרוּשָׁלִַ֔ם הַֽנְשַׁמּ֗וֹת מֵאֵ֥ין אָדָ֛ם וּמֵאֵ֥ין יוֹשֵׁ֖ב וּמֵאֵ֥ין בְּהֵמָֽה׃ ק֣וֹל שָׂשׂ֞וֹן וְק֣וֹל שִׂמְחָ֗ה ק֣וֹל חָתָן֮ וְק֣וֹל כַּלָּה֒ ק֣וֹל אֹמְרִ֡ים הוֹדוּ֩ אֶת־ה' צְבָא֜וֹת..

ומהרה ישמע וכו' זה ברכה ולא פסוק..

ויש פסוק
וְהִשְׁבַּתִּ֣י׀ מֵעָרֵ֣י יְהוּדָ֗ה וּמֵֽחֻצוֹת֙ יְר֣וּשָׁלִַ֔ם ק֤וֹל שָׂשׂוֹן֙ וְק֣וֹל שִׂמְחָ֔ה ק֥וֹל חָתָ֖ן וְק֣וֹל כַּלָּ֑ה
 

פרוגמטי

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
D I G I T A L
'וטהר ר' ישמעל עצמו' - כך הוא בפי רבים, בעוד שבמקור הוא בלי ו' בהתחלה.
והגיע מסגנונו של זבולון קוורטין שהרבה להוסיף אוי ויי (אוי ויי טיהר רבי וכו').
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
בשיר אל תתיאש של מב"ד: (דקה 2:42)
"ה' ה' מלא רחמים, רחם עלי וקבל תחנוני.
אל באפך תוכיחני ואל בחמתך תייסרני"

הוא השמיט ה' לפני "אל באפך תוכיחני" והעביר אותו לפני "ה' מלא רחמים".
צ"ל: "ה' מלא רחמים רחם עלי וקבל תחנוני ה' אל באפך תוכיחני ואל בחמתך תייסרני".

אני מכיר מישהו שטעה הרבה פעמים בגלל השיר הזה ואמר תחנון בלי "ה'" בהתחלה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  54  פעמים

אתגר AI

תרפיה בבעלי חיים • אתגר 143

לוח מודעות

למעלה