זה שיבוש שלכם הכוונה בפיוט הוא כן להקב"ה (רק שאצל הספרדים נהוג לשיר פיוט עם שם ה')וק-ה חביבי ב'מזרח טיש', כשהמילה 'יא' בכלל לא מכוונת לקב"ה...
זה שיבוש שלכם הכוונה בפיוט הוא כן להקב"ה (רק שאצל הספרדים נהוג לשיר פיוט עם שם ה')וק-ה חביבי ב'מזרח טיש', כשהמילה 'יא' בכלל לא מכוונת לקב"ה...
מסופר על עם הארץ שאמר "התודה וקל נזיר" וכולם בבית הכנסת צחקו והיה שם עוד עם הארץ שגם צחק, שאלו אותו "למה אתה צוחק"?, אז הוא הסביר "העם הארץ הזה לא יודע שבתפילה כן אומרים את השמות".מזכיר את אלו שאומרים:
התודה וקל נזיר...
זה נכון, מקורו בגמרא שבת קלח:שיבוש משמעות
איך שרים ברגש ובערגה את השיר
"הנה ימים באים נאום ה' אלוקים והשלכתי רעב בארץ
לא רעב ללחם ולא צמא למים כי אם לשמוע את דברי ה' "
כשהפסוק מדבר על נבואה שתיפסק הנבואה
ושרים זאת בערגה בטוחים שהכוונה שיהיה רצון לשמוע את דבר ה'
ואם לא ציטטתי נכון את הפסוק - זה כי זה בע"פ
לא נתקלתי מימיי בשיבוש שכזה.כשאנשים מדברים על הקינה האחרונה של תשעה באב (מתי הגעתם ל'לקלי ציון'? וכדו') הם אומרים 'קלי' ציון ועריה בשביל לא לומר שם השם.. שלמעשה זה אלי מלשון קינה אֱלִי – יללי, שאי קינה, בכי. הביטוי לקוח מיואל (א, ח) ושם אומר רש"י - אליא מתרגמינן קינה.
טעות של אנשים לא של השיר
עי' כאן
צא לסקר על השיר הזה האם אנשים חושבים שזה פסוק או לא.לא הבנתי מה רצית לומר בהקשר לשיר הזה?
כלב קיבל את חברון כי רוח אחרת היתה עימו, זה לא הפשט בתורה?
הוא לא ציטט את הפסוק כלל, כך שאין שיבוש בפסוק
זה כן נבואה גם לטובה, ראה לדוגמא:שיבוש משמעות
איך שרים ברגש ובערגה את השיר
"הנה ימים באים נאום ה' אלוקים והשלכתי רעב בארץ
לא רעב ללחם ולא צמא למים כי אם לשמוע את דברי ה' "
כשהפסוק מדבר על נבואה שתיפסק הנבואה
ושרים זאת בערגה בטוחים שהכוונה שיהיה רצון לשמוע את דבר ה'
ואם לא ציטטתי נכון את הפסוק - זה כי זה בע"פ
איך אפשר לשים לב לטעות כזו?אם כבר דברת על "צמאה" יש שם עוד שיבוש (בשיר צמאה לך נפשי בעיקר) ששרים "צָמָא" שמשמעותו "רָעָב צָמָא" במקום "צָמְאָה" שמשמעותו "אני צמא".
ויש מקומות שהתלמידי חכמים לא מכירים את המשנה הזו...מסופר על עם הארץ שאמר "התודה וקל נזיר" וכולם בבית הכנסת צחקו והיה שם עוד עם הארץ שגם צחק, שאלו אותו "למה אתה צוחק"?, אז הוא הסביר "העם הארץ הזה לא יודע שבתפילה כן אומרים את השמות".
המקור הוא במדרש שמשה ברך אחרי שהוקם המשכן, יהי רצון שתשרה שכינה במעשה ידיכם.
אחר כך מצאתי שגם דדי גראוכר לקח את חתן נאה (לא יודע מי העתיק ממי, או ששניהם ממקור שאני לא יודע).מיכאל שטרייכר - כיצד מרקדין
מילים:
כיצד מרקדין לפני החתן כיצד מרקדין לפני הכלה
חתן נאה ויאה כלה נאה וחסודה.
כל הטקסט האדום לכאורה המצאה של הזמר או המלחין.
(ואגב הנה הטקסט המלא מהגמ' בכתובות:
תלמוד בבלי - כתובות טז-יז
תנו רבנן כיצד מרקדין לפני הכלה בית שמאי אומרים כלה כמות שהיא ובית הלל אומרים כלה נאה וחסודה)
בדיוק:המקור הוא במדרש שמשה ברך אחרי שהוקם המשכן, יהי רצון שתשרה שכינה במעשה ידיכם.
כנראה כוונתך לתוספת המילה מלפניך...
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: