התייעצות שוכר, משכיר, דירה בבית שמש? כנסו כאן!

מצב
הנושא נעול.

וותיק בעיר

משתמש פעיל
לעצור את המחירים!
מתוך עיתון 'חדש בבית שמש'


לא להתפתות לשלם יותר על הדירות, כי אם לא נפעל לבלימת המחירים ויוקר השערים העתיד של כולנו לוט בערפל.
זה בידיים שלנו לדאוג לעתיד ילדינו! אם הקול הזה ישמע אין לי ספק שגם בעלי הדירות יבואו לקראתנו.
אם נשתוק ונבכה בשקט זה לא ישפיע, אבל יישמע הקול, אם זה יהיה נושא, חזקה על הציבור שידע לעמוד על שלו, ולהחזיר את מחירי הדירות בעיר לשפיות",
אומר אחד מראשי "מטה המאבק ביוקר הדיור בית שמש" שהוקם בחודש האחרון בראיון ל'חדש' בעקבות טרפת המחירים בעיר


דוד הרמתי-, רק לפני שבועיים הופיעה כותרת ב'חדש' בה נכתב "שוק השכירות: בית שמש הגיעה למקום הראשון בעליית מחירי השכירות בדירות ארבעה חדרים - עליית המחירים בשכירות דירות 4 חדרים עמדה על כ-17% לעומת הממוצע הארצי שעמד על 3.4%". כותרת אחת של כתבה מאוד מכלול של כתבות שהופיעו באותו שבוע בעיתון.
יש כאלו שיקראו כותרת שכזו ויעברו הלאה, יש כאלו שישמיעו אנחה, אבל יש גם כאלו שזה מעורר אותם לצאת לפעולה, גם אם אף אחד לא בטוח שהוא יצליח, אבל לעשות ולנסות תמיד אפשר, וכך אנו מתבשרים השבוע על הקמתו של מטה פעולה, "מטה המאבק ביוקר הדיור בית שמש!"
יוזמה ברוכה וחשובה לכלל תושבי העיר, וזה אומר גם לבעלי הדירות והיחידות, ברובם הגדול אפשר לומר, שכן כל משכיר הוא גם שוכר, וגם אם יש להם לאדם דירה והוא מעלה את המחירים שלה, מן הצד השני כשהוא בא לשכור דירה לזוג הצעיר שלו הוא משלם את כל מה שהוא הרוויח, ואם יש לו כמה ילדים תכפילו לבד את הרווח מול ההפסד.
למעשה זה לא בית שמש שהכרנו, בית שמש במשך שנים האירה פנים לזוגות הצעירים, וזה מה שבעצם בנה אותה, אם היו כאן מחירים מפולפלים שכאלו לפני כעשור, לא הייתם שומעים כיום על בית שמש, ולכן צריך הרבה לבדוק איך הגענו למצב הזה, במיוחד שאת העליות הגדולות אנו רואים רק בשנה האחרונה בלבד, הווי אומר שזה לא מגמה, אלא משהו פתאומי שנפל על כולנו, בלי להבין למה ומדוע.
לפני שנשמע את ראשי מטה הפעולה שהוקם, נביא מכתב קצר, כואב וקולע, שהגיע השבוע לשולחן המערכת, מכתב שאומר הכל.
"אנו תושבי בית שמש מעל 25 שנה. גדלנו כאן, נישאנו כאן, עובדים בעיר, וכל הילדים התברגו במוסדות מקומיים. אני מוכן לקבל מחירים מופקעים בעקבות המלחמה, אבל כמעט אין דירות, בשום תיווך ובשום תנאים! כעת, תמה תקופת השכירות ואני נאלץ לעזוב את העיר ולנדוד לפריפריה כדי למצוא דירה נורמלית של 3\4 חדרים. בשמי ובשם כל מחפשי הדיור אני קורא לכל מי שיכול, שיקום ויעשה מעשה באופן מיידי לפני שיהיה מאוחר!"
כל מילה נוספת יותר מיותרת.

אסור לשתוק
ברשותכם אנו עוברים עתה אל ראיון קצר שערכנו עם ישי ממטה המאבק, ממנו ביקשנו ללמוד ולהבין מה הוביל אותם להקים את המאבק, ומה תוכניות הפעולה שלהם.

פתאום קם אדם בבוקר...
"דמיינו לכם זוג צעיר תחילת נישואיו הוא אברך כולל שמקבל מילגה היא עובדת למחייתה, הם לא רוצים חסדים ולא דמיונות, רוצים להקים בית פשוט שילדים ישחקו בו, אירועים משמחים וגם כאלה שפחות יהיו בו אבל בסופו של יום בית חם למשפחה שמתחילה חיים... אך הדבר הפשוט הזה כיום כבר לא פשוט בכלל, זוגות רבים קורסים תחת הנטל הכלכלי ומה שהיה פעם סטנדרט היום הפך למותרות עד כדי כך שדירה פשוטה עולה הון!
"בין אם זה בקנייה שכבר הפכה להגדה או מחויבות כלכלית מרסקת לבין שכירות של דירה, המחירים הפכו כל מחשבה על עתיד טוב יותר לסיוט".
הכאב מובן ומוכר, אך בכל אופן?
"חייבים לעשות. אם כיום אי אפשר לעמוד בנטל כיצד נצליח לעמוד בו עוד מספר שנים? כיצד ילדינו יעמדו בו? האם נידונו לחיי עבדות שבהם כל המטרה היא לשרוד עוד חודש?
ומה קרה דווקא עכשיו?
"בתקופה זו של סיום שנת לימודים ובתחילתה של הבאה, מאות משפחות ברחבי הארץ ובבית שמש בפרט מסיימים חוזה שכירות ומחפשים לעבור לדירה המתאימה להם הן בגודל והן במיקום, ולא אין להם דרישות גבוהות או חלומות בהקיץ רק דירה טובה ונוחה ובעיקר במחיר שפוי.
"אך- יש מי שדואג לרכב על התזמון ומשחק את משחקי ההיצע וביקוש, חוסר בדירות, שוק חופשי, ועוד תירוצים מסוגים שונים והכל בכדי להעלות את מחירי שכירות הדיור בלי פרופורציה כלל, העליה שוברת שיאים חדשים מידי יום! וכל זה מתרחש בעיר שהמציאות היום יומית בה גם ככה קשה ושהשכר בה נמוך משמעותית מהשכר הממוצע ברחבי הארץ.
"מיותר לציין כי מעבר דירה כרוך בתשלומים נוספים רבים הובלה, תיווך, סגירת חשבונות, הוספת רהיטים ועוד ועל אף זאת בעלי דירות רבים ודורשים פינוי דירות בידיעה שיש בחוץ כאוס מוחלט ומתרצים זאת בתירוצים כגון 'אנחנו עוברים לגור בדירה ולכן זה לא הפרת חוזה', או שלא מחדשים חוזה למרות שאין סיבה טובה, והכל רק בגלל שמתווך או חבר או שהם קראו בעיתון שהם יכולים לקבל עוד כמה מאות שקלים בחודש על הדירה, בעבור בצע כסף משפחות נזרקות לסערה שאין להם היכולת לעמוד בה ובהרבה מקרים בתים מתפרקים משפחות מתרסקות וכל זה בעבור מה?".
ומה אפשר לעשות?
"קודם כל לעשות, התעוררות ציבורית יכולה להשפיע, אין לי ספק שאם בעלי הדירות יחשבו קצת גם הם יבינו כי הם צריכים להתחשב. תושבי בית שמש נמצאים במצוקה כלכלית המסמנת הידרדרות חמורה עקב עלית מחירי הדיור! ולכן אנו קוראים לכל מי שבכוחו לפעול ולעצור את ההפקעה הזאת, לבוא ולפקח על המחירים.
"לא יתכן שבנים שנולדו וגדלו בבית שמש וצעירים שרואים בה את עתידם לא יוכלו להמשיך בעירם, או להתחיל את חייהם בעיר שתואמת את צורכם ויצטרכו לנדוד לעיר אחרת בפריפריה רק כי יקר מידיי, אין סיבה מספקת שזה יתרחש!
"לא בשביל תושבי חוץ שעושים עלייה ולא מודעים למחירים הריאלים ועובדים עליהם וגוזלים את כספם, ולא בשביל אלה שמגיעים מערים אחרות ומוכנים לשלם כי בעיר שלהם יקר יותר, תוך התעלמות מוחלטת שהם עוברים לעיר עם הרבה פחות תוכן להציע מעיר מגוריהם הקודמת! אין כל סיבה שבעיר כדוגמת בית שמש המחירים ינסקו עד כדי כך".
ואיך אתם מתכוונים לפעול?

"בשבועות אלה קמה קבוצה של מאות תושבים נגד העליה עם מסר ברור - לא ניתן יד אחת עם עליית המחירים! הגיע הזמן לעצור את הטרפת הזו אחרת מה הסכומים שילדינו יצטרכו לשלם על דיור?! וגלגל חוזר בעולם. מחזירים את המחירים לשפיות!
שמענו על סקר שערכתם, מה המסקנות שלו?

"אכן נצרף כאן סקר שנעשה בימים האחרונים שמשקף את המחירים שמשלמים תושבים כיום, והמחיר הממוצע הריאלי, ולמרות שסקר זה מגיע אחרי עליות מחירים משמעותיות שנעשו בשנה וחצי האחרונות, הוא עדיין נמוך בהרבה מהמחירים המבוקשים כיום!
יש לכם מסר לציבור?

"לא להתפתות לשלם יותר, כי אם לא נפעל לבלימת המחירים ויוקר השערים העתיד של כולנו לוט בערפל. זה בידיים שלנו לדאוג לעתיד ילדינו! אומרים די להפקעת שערים ודורשים מחירים שפויים, ואם הקול הזה ישמע אין לי ספק שגם בעלי הדירות יבואו לקראתנו. אם נשתוק ונבכה בשקט זה לא ישפיע, אבל ישמע הקול, אם זה יהיה נושא, חזקה על הציבור שידע לעמוד על שלו, ולהחזיר את מחירי הדירות בעיר לשפיות".
איך ניתן להצטרף לפעילות?
"הנה כתובת המייל שלי, ishaytsadok@ gmail.com - ונשמח לפעול יחד למען המטרה החשובה לכולנו".
 

וותיק בעיר

משתמש פעיל
כתבה נוספת
פעם זה היה אחרת

בעקבות העיסוק סביב טרפת המחירים בביתשמש בעיקר במחירי השכירות, נברנו בארכיון של 'חדש', וגילנו כי לפני כעשור היו ימים אחרים בבית שמש, ובעלי הדירות היו צנועים יותר בדרישותיהם, לא שכיום כולם מצטרפים ל'חגיגה', גם כיום יש הרבה שמגלים רגישות והבנה, אבל יש מספיק שמעלים מחירים, ולכן חשוב לחזור על דברים שנכתבו כאן בעבר:
כולכם בוודאי עדים לזינוקו של הדולר לגבהים, אבל דווקא בנקודה זו מצאתי, ויותר נכון סיפרו לי, על מעשה מופת של אברך שהלוואי שירבו כמותו.
אותו אברך שוכר דירה גדולה ברמת בית שמש ומשכיר את דירתו בקריה הוותיקה שבבית שמש, את הדירה בקריה משכיר כמובן למשפחה חרדית. והנה הדולר עלה והתעלה, אך הוא לקח מהשוכר שלו דולרים לפי המחיר הישן. כשנשאל ע"י השוכר מדוע לא גובה לפי העידכונים האחרונים של הדולר, שמדובר בהפרש של למעלה ממאה ש"ח, השיבו כי מאחר והמשכיר שלו גם לוקח ממנו לפי המחיר הישן, הרי שגם הוא מוכן להפסיד ולגבות את שכר הדירה לפי המחיר הישן…
לדעתי זה סיפור נפלא שיכול להיות לימוד זכות, ובוודאי שהצדיק הנודע מברדיצ'וב היה עושה "מטעמים" מסיפור-מופת זה!
אני כשלעצמי לומד מסיפור זה, על גבורת הרוח של אותו אברך, ודומני (אם אני טועה תתקנו אותי...) שבכל דיזנגוף לא תמצאו סיפור שכזה, ולא בגלל שאין שם דירות בשכירות, יש ויש, אך שם מדקדקים עד חוט השערה, ועל כל צעד ושעל מתלווים הם לעורך דין. טוב-לב כמו אברך זה בהחלט שלא תמצאו שם.
נדרשתי לסיפור זה, כדי שאנחנו כולנו נלמד מסיפור זה, שלא תמיד מי שמוסיף הון, ומי ש"נהרג" על פחות משווה פרוטה הוא המרוויח (גם אם יש כאלו שיכנו אותו בתואר "פראייר", מה זה בכלל...) ההפך הוא הנכון, וכלשון הפסוק - "אל תירא כי יעשיר איש כי ירבה כבוד ביתו, כי לא במותו יקח הכל, לא ירד אחריו כבודו - - - ".
גם אם אינני יודע מה שמו, חזק ואמץ וירבו כמותו!
 

וותיק בעיר

משתמש פעיל
סקר השכירות שהתפרסם ב'חדש' להלן העיתון.
1723333435186.png
 

קבצים מצורפים

  • 1723333413327.png
    1723333413327.png
    1.1 MB · צפיות: 38
  • גליון שליחה 1262.pdf
    9.9 MB · צפיות: 18
נערך לאחרונה ב:

יהלומים

פתרונות תעסוקה יצירתיים
מנוי פרימיום
למה שמשכיר יוותר על מחיר גבוה שיכול לקבל?
 

יהלומים

פתרונות תעסוקה יצירתיים
מנוי פרימיום
נו, באמת...
ואם הוא עכשיו לא יעלה מחיר
מובטח לו שלילדים שלו יהיו דירות בגרושים?
 

שתים

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
אנשים שוכחים שאת המאבק היה צריך לעשות כשמחירי הדירות עלו.
לא עכשיו כשכל אחד נלחם עם המשכנתא שלו ובסה"כ רוצה לכסות קצת יותר.
 

"המאיר לארץ"

משתמש פעיל
נא לא לשכוח את
בעלי הדירות ה"מרושעים"
שסה"כ מנסים להחזיר את המשכנתא שלהם
שלרוב גבוהה ממחיר השכירות שדורשים,

ועוד דבר בעלי הדירות הם לא הבנקים ולא המדינה
הם אברכים ואברכיות כמונו שיושבים איתנו על ספסל אחד בכולל ובעבודה,

בברכה מרובה

אני לא בעל דירה שמשכיר את דירתו לאחרים
אלא בעל דירה שמשלם משכנתא מטורפת כמו כולם כמעט
 

יעקב הרמתי

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
זה בעצם לא קשור דווקא לבית שמש, למשפחה שמרוויחה 15,000 ש"ח בחודש הוא בלתי אפשרי לשלם יותר מ4,000 ש"ח שכירות.
בכתבה הוא הוסיף שגם בעלי דירות שמשלמים משכנתא גבוהה, אמור להיות להם (לפחות לחלקם) אינטרס שמחירי השכירות לא יישארו גבוהים, (כמובן לא כולם יש את האינטרס הזה), אני מכיר משפחה שמשכירה דירה בבית שמש ב4,500 ש"ח, ובמגביל משלמים שכירות לבנם 4,500 ש"ח- במקרה שלהם אין לזה שום היגיון.
 

יעקב הרמתי

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
המציאות מוכיחה שמאבקים מסוג זה נחלו כישלון חרוץ באזורי ביקוש!
נחלו כישלון חרוץ?
בבית שמש כבר היה כזה מאבק (לפני 12 שנה) על מחירי השכירות ברמה א' והצליח מאוד
בירושלים ברוממה הייתה מאבק של הרבנים על מחירי השכירות והצליח לעצור את העלייה, היום ברוממה אפשר להשיג דירה של 100 מטר ב11,000 ש"ח, אותו מחיר מלפני שנתיים.
 

"המאיר לארץ"

משתמש פעיל
זה בעצם לא קשור דווקא לבית שמש, למשפחה שמרוויחה 15,000 ש"ח בחודש הוא בלתי אפשרי לשלם יותר מ4,000 ש"ח שכירות.
בכתבה הוא הוסיף שגם בעלי דירות שמשלמים משכנתא גבוהה, אמור להיות להם (לפחות לחלקם) אינטרס שמחירי השכירות לא יישארו גבוהים, (כמובן לא כולם יש את האינטרס הזה), אני מכיר משפחה שמשכירה דירה בבית שמש ב4,500 ש"ח, ובמגביל משלמים שכירות לבנם 4,500 ש"ח- במקרה שלהם אין לזה שום היגיון.
מה קשור האינטרס
אני מסכים איתך שיש סיפורים כאלו
אבל לרוב מה אתה רוצה שאחד שמשלם כ7000 ש"ח משכנתא בחודש יעשה,
ואם הוא עצמו שוכר דירה אז בכלל..

בתור תושב אחת הרמות בבית שמש
יש כאן ביקוש מטורף
ואם אני הייתי משכיר לא הייתי רואה סיבה שלא לבקש את המחירים שהולכים פה
ולהקל אך במעט את עול המשכנתא

תזכורת: אני יוצא מנקו' הנחה שרוב ככל בעלי הדירות צריכים את הכסף כאויר לנשימה ולא בתור ביזנס,
וכמאמר הגמ' "מאי חזית דדמא דידך סומק טפי".
 

לארג'

משתמש מקצוען
היום ברוממה אפשר להשיג דירה של 100 מטר ב11,000 ש"ח, אותו מחיר מלפני שנתיים.
תבדוק שוב אני לא מכיר דבר כזה
אני יוצא מנקו' הנחה שרוב ככל בעלי הדירות צריכים את הכסף כאויר לנשימה ולא בתור ביזנס,
מה קשור לאויר לנשימה? אם אני בתור משכיר יכול לקבל מחיר יקר למה שאני יסכים לקבל פחות?
 

"המאיר לארץ"

משתמש פעיל
קנית אותו על דעת לשלם 7,000 שקל משכנתא????????????
בסוף הריביות ירדו

קודם כל לא זה הסכום שאני משלם
אלא למשל המוכר שלי שילם וכשהוא לא עמד בזה הוא פשוט מכר לי את הדירה שלו

כשהריביות ירדו נדבר על השכירות ואולי אז תעשו את המלחמה הזאת במחירים
עכשו זה לא יהיה רלוונטי
לענ"ד
 

הההקסנניייייק

משתמש רשום
לדעתי כל המחאה הזאת מטופשת מיסודה
מדובר על כמה מפונקים שבמקום ללכת לשכור דירות במחיר שפוי בפריפריה
עם כל הצער שבדבר מעדיפים לנסות להפוך את הגלגל בעולם
מה לעשות איפה שהיצע נמוך פוגש הרבה ביקוש אוטומטית המחירים נוסקים
כנל במחירי הדירות וכנל בכל דבר גם היום יש דירות במחירים שפויים
ידעתם שבבית שאן יש דירות 4 חדרים ב650 אלף שקל
וגם להשכיר מאוד זול שם בקיצור הכל זה ביזנעעס וזהו
 

"המאיר לארץ"

משתמש פעיל
בשונה ממה שכתבתי למעלה
כאן תרשה לי לחלוק עליך
איכות חיים, סביבת עבודה, משפחה, מקום תורה מרכזי, סביבה חרדית,
כל זה ממש לא פינוק
ואני מאמין שיש עוד מלא סיבות בבחירת מקום מגורים שאני לא זוכר כרגע.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צז

א יי מָלָךְ תָּגֵל הָאָרֶץ יִשְׂמְחוּ אִיִּים רַבִּים:ב עָנָן וַעֲרָפֶל סְבִיבָיו צֶדֶק וּמִשְׁפָּט מְכוֹן כִּסְאוֹ:ג אֵשׁ לְפָנָיו תֵּלֵךְ וּתְלַהֵט סָבִיב צָרָיו:ד הֵאִירוּ בְרָקָיו תֵּבֵל רָאֲתָה וַתָּחֵל הָאָרֶץ:ה הָרִים כַּדּוֹנַג נָמַסּוּ מִלִּפְנֵי יי מִלִּפְנֵי אֲדוֹן כָּל הָאָרֶץ:ו הִגִּידוּ הַשָּׁמַיִם צִדְקוֹ וְרָאוּ כָל הָעַמִּים כְּבוֹדוֹ:ז יֵבֹשׁוּ כָּל עֹבְדֵי פֶסֶל הַמִּתְהַלְלִים בָּאֱלִילִים הִשְׁתַּחֲווּ לוֹ כָּל אֱלֹהִים:ח שָׁמְעָה וַתִּשְׂמַח צִיּוֹן וַתָּגֵלְנָה בְּנוֹת יְהוּדָה לְמַעַן מִשְׁפָּטֶיךָ יי:ט כִּי אַתָּה יי עֶלְיוֹן עַל כָּל הָאָרֶץ מְאֹד נַעֲלֵיתָ עַל כָּל אֱלֹהִים:י אֹהֲבֵי יי שִׂנְאוּ רָע שֹׁמֵר נַפְשׁוֹת חֲסִידָיו מִיַּד רְשָׁעִים יַצִּילֵם:יא אוֹר זָרֻעַ לַצַּדִּיק וּלְיִשְׁרֵי לֵב שִׂמְחָה:יב שִׂמְחוּ צַדִּיקִים בַּיהוָה וְהוֹדוּ לְזֵכֶר קָדְשׁוֹ:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה