שבת נרמסת!!!! רח"ל

פרופסור

משתמש צעיר
נכתב ע"י עפר ואפר;n4877851:
א. אין לי שום שנאה לאף מגזר.

ב. הוספתי במכוון את המילה "חצרות" והמילה "עסקנים" כדי ללמד זכות שהאדמורי"ם לא מודעים.

ג. גם אם יהיה טלפון אחד של שוטר, עדיף טלפון אחד ממאות טלפונים, ולא מצאנו שעבירה שהותרה במקצת הותרה כולה.

ד. לו יצוייר שישאלו דעת תורה באמת ראוי שלא יעלה אף אחד לרשב"י ולא יהיה אפילו טלפון אחד בשבת...

מקופלת, את יודעת מה זה טלפון אחד!!!! זה סקילה!!!! ועל פי דין אדם לכאורה פטור מהרבה מצוות והעיקר שלא יחלל שבת בטלפון אחד, רק לסבר את האוזן אם אומרים לאדם אל תתפלל נעילה כל נדרי וכד' כדי שיהודי לא יחלל שבת בגללך [אם מחלל בשביל מישהו אחר זה שאלה אחרת, אם אומרים לאדם חטא וכו', ואין להאריך כאן] פשוט שאסור לו להתפלל!!!

ה. גם יעמוד מוחזק כצדיק ויאמר לעבור על אות אחת מהתורה אין שומעין לו [עיין נפש החיים סוף שער א', ועיין גמ' סנהדרין דף צ'.]

ו. אם מי שיעלה הם רק המופקרים, אז נחסוך הרבה חילול שבת

ז. במחילה חלק גדול מהשוטרים למרות שהם מהציונים, עדיין שומרים שבת, באופן מלא או כמעט מלא, ואילו כעת הם מחללים שבת בגללך!!!! ואסור לכתחילה להכניס אותם למצב של פקו"נ, ואז זה אפילו רב המשטרה המזרוחניק אמר!!!

ח. הנה חיפשתי ואני מביא קישור לדבריו המלאים של אייכלר: http://www.kol-barama.co.il/live/148166/

ט. ואוסיף להביא מדברי ח"כ מוזס (מתוך האתר הנ"ל): ח"כ מוזס העביר ביקורת סביב כל המתרחש בעת האחרונה בנושא "מירון" לעומת השקט היחסי העוטף את ההערכות לקראת הגעת ההמונים בשבועות לכותל ואמר :" בשבועות מגיעים לכותל למעלה מ – 150,000 איש תחת אבטחה כבדה של אלפי שוטרים וחיילים, למה אז לא דוחים את העליה לאסרו חג"?

והנה יענה לי ח"כ מוזס במה הוא יישב את השאלה במירון, על ידי זה שהעיר על המנהג בכותל, אין הכי נמי גם שם אסור, אלא א"כ יסביר לנו מוזס את ההיתר בטוב טעם ודעת.

י. דרך אגב: רשת AM.PM טענה להגנתה על חילול השבת שעושה בתל אביב, שאחרי הכל לפעמים יש אמהות ששכחו לקנות מטרנה, וזה ממש פקו"נ אם לא יקנו אצלם. ועוד הרי במילא האנשים שקונים אצלם היו נוסעים לקנות במקומות פתוחים, ובזכות זה שהם פתוחים נמנעים הרבה נסיעות ושאר חילולי שבת, ואחרי הכל המלאכה שם רק דרבנן כי זה רק מקח וממכר בשבת, והרישום הוא במכונה שרק לדעת החזון איש זה איסור דאורייתא.

יא. אני מאד מבקש מהאנשים כאן לא לומר שהאדמורי"ם בעצמם אוחזים שזה לא בעיה, זה לא ראוי לומר לשון הרע בפורום נרחב שכזה, ובכל מקרה יהיה אסור לי להאמין לכם.

ב. חצרות הרבנים והאדמורי"ם שולחים לכם בזאת הוקרה על לימוד הזכות שלכם עליהם, כל הכבוד שאתם דנים לזכות את האדמורי"ם, ואתם לא חושבים שהם עוברים עבירות בגלוי, ועוד מסיתים את העם לכך.
ד. הרבנים החשובים שליט"א שיש להם דעת תורה בעצמם [ולעת עתה לא מתייעצים אתכם ] עולים בעצמם להר, וזאת על אף גילוי ה'דעת תורה' שלכם שאסור.
ו. למירון עולים חוץ מכל החסידים ליטאים ועדות המזרח אלפי שבבניקים וכדו', וזה לא שתיים שלוש אנשים
ומדובר באנשים שאיפלו לא ידעו לו יצוייר שיהיה איסור גמור לעלות להר.
יא. אתם מרמזים כאן, דברים נוראים נגד גדולי הדור במסווה של הלכות, והווי זהיר בגחלתן...
 

עפר ואפר

משתמש פעיל
נכתב ע"י מקופלת;n4877873:
אתייחס רק לחלק מהנקודות מהסיבה הפשוטה שאין לי דעת תורה.
ואני לא מתכוונת להכנס לדיון של האם מותר או אסור.
אני פשוט משאירה אותם לגדולים ממני וסומכת עליהם.

השנאה צועקת מגרונך. הוספת הרבה עטיפות אבל ברור לכולם למי אתה מתכוון.
זה לא סוד שהאדמורי"ם בעצמם עולים לציון או חלקם שלא עולים אבל הם ולא חצרותיהם, לא מורים לדחות את העליה . ואתה מעז להביע דעה נגדם ולקבוע שהחכי"ם יתנו את הדין על כך ששומעים בקולם.

ואביא פה ציטוט מדבריו של אייכלר, זה קצת שונה ממה שכתבת:

ציטטת את מה שכתוב שם, כי הם התייסו אליו בעדינות, אבל תשמעי את הכתבה עצמה.


יש לך טעות קשה, ואני לא מאמין שאוכל לפתור אותה מע"ג הפורום.

אצלי התורה עומדת בראש, ואח"ז כל השאר.....

ואם את רוצה ללמוד הלכות שבת מהתחלה את מוזמנת

זה לא חכמה להיות עיוורת

איני רוצה להשוות ח"ו בין האדמורים שליט"א לדוגמא שאביא, אבל רק לסבר את האוזן, שיש אנשים שלפני כמה מאות שנים הלכו באמונה עיוורת אחרי אדם בשם ש"צ ימ"ש שעבר על איסורי תורה, עד שבסוף נודע בכזב שבו, ואין המקום להאריך.
כידוע שהט"ז ידע מיד שאיננו משיח שראהו ישן אפרקדן, והתבטא בערך בזה הלשון" לא יתכן אדם גדול שעובר על אות אחת ממה שכתוב בשולחן ערוך.

כל מי שיש לו בעיה אם מה שכתבתי עד כה, יש לו בעיה עם "עיקרי תורה" מספוקני אם מותר לשתות מיינו. מומלץ למי שלא מאמין לי לעיין בנפש החיים סוף שער א'.

לא טענתי שהרבנים לא עולים למירון, טענתי שאולי הם לא מודעים לחילול שבת שנעשה מחמת זה [כמו שאני הקטן לא הייתי מודע לזה עד השנה].

שום שנאה לא מדברת מגרוני [דרך אגב אותה תורה שאמרה ועשית כלל אשר יורוך, גם אמרה בצדק תשפוט עמיתך. נקודה למחשבה.]
 

עפר ואפר

משתמש פעיל
אנשים שמו לב שאף אחד פה לא ענה כמעט לגופה של טענה, אלא רק תקף אותי אישית כאילו שיש לי משהו נגד חסידים.

אין לי שום דבר נגד חסידים [למען הגילוי הנאות אני מתפלל נוסח ספרד ולא אוכל שרויה ועוד הרבה ממנהגי מנהגי חסידים]



פעם ר' יחזקאל סרנא פגש איש מהמזרחי ששאל אותו מדוע אתה מדבר בישיבה נגדנו. ענה לו ר' חזקל, אני מדבר בעד התורה, מי שמרגיש שזה נגדו, סימן שהבעיה איתו...

כל מילה מיותרת
 

פרופסור

משתמש צעיר
נכתב ע"י עפר ואפר;n4877917:
ציטטת את מה שכתוב שם, כי הם התייסו אליו בעדינות, אבל תשמעי את הכתבה עצמה.


יש לך טעות קשה, ואני לא מאמין שאוכל לפתור אותה מע"ג הפורום.

אצלי התורה עומדת בראש, ואח"ז כל השאר.....

ואם את רוצה ללמוד הלכות שבת מהתחלה את מוזמנת

זה לא חכמה להיות עיוורת

איני רוצה להשוות ח"ו בין האדמורים שליט"א לדוגמא שאביא, אבל רק לסבר את האוזן, שיש אנשים שלפני כמה מאות שנים הלכו באמונה עיוורת אחרי אדם בשם ש"צ ימ"ש שעבר על איסורי תורה, אז שבסוף נודע בכזב שבו, ואין המקום להאריך.
כידוע שהט"ז ידע מיד שאיננו משיח שראהו יש אפרקדן, והתבטא בערך בזה הלשון" לא יתכן אדם גדול שעובר על אות אחת ממה שכתוב בשולחן ערוך.

לא טענתי שהרבנים לא עולים למירון, טענתי שאולי הם לא מודעים לחילול שבת שנעשה מחמת זה [כמו שאני הקטן לא הייתי מודע לזה עד השנה].

שום שנאה לא מדברת מגרוני [דרך אגב אותה תורה שאמרה ועשית כלל אשר יורוך, גם אמרה בצדק תשפוט עמיתך. נקודה למחשבה.]

אני לא מאמין!!!
איך יש לך את העוז להביא "דוגמא" [כמובן ח"ו בלי להשוות] בין גדולי הדור שליט"א למשיח השקר שבתי צבי ימ"ש?

וֶהֱוֵי זָהִיר בְּגַחַלְתָּן שֶׁלֹּא תִכָּוֶה, שֶׁנְּשִׁיכָתָן נְשִׁיכַת שׁוּעָל, וַעֲקִיצָתָן עֲקִיצַת עַקְרָב, וּלְחִישָׁתָן לְחִישַׁת שָׂרָף, וְכָל דִּבְרֵיהֶם כְּגַחֲלֵי אֵשׁ:
 

פרופסור

משתמש צעיר
נכתב ע"י עפר ואפר;n4877924:
אנשים שמו לב שאף אחד פה לא ענה כמעט לגופה של טענה, אלא רק תקף אותי אישית כאילו שיש לי משהו נגד חסידים.

אין לי שום דבר נגד חסידים [למען הגילוי הנאות אני מתפלל נוסח ספרד ולא אוכל שרויה ועוד הרבה ממנהגי מנהגי חסידים]



פעם ר' יחזקאל סרנא פגש איש מהמזרחי ששאל אותו מדוע אתה מדבר בישיבה נגדנו. ענה לו ר' חזקל, אני מדבר בעד התורה, מי שמרגיש שזה נגדו, סימן שהבעיה איתו...

כל מילה מיותרת

עוד שקר...

1. http://www.prog.co.il/forum/איש-את-רעהו/326539-שבת-נרמסת-רח-ל?p=4877627#post4877627
2. http://www.prog.co.il/forum/איש-את-רעהו/326539-שבת-נרמסת-רח-ל?p=4877720#post4877720
3. http://www.prog.co.il/forum/איש-את-רעהו/326539-שבת-נרמסת-רח-ל?p=4877793#post4877793
4. http://www.prog.co.il/forum/איש-את-רעהו/326539-שבת-נרמסת-רח-ל?p=4877828#post4877828
5. http://www.prog.co.il/forum/איש-את-רעהו/326539-שבת-נרמסת-רח-ל?p=4877899#post4877899


תוקפים, כי זה נראה אג'נדה לתקוף את גדולי הדור [אפי' הוא אומר לך על ימין שהוא ימין!!!]
בכל מיני לשונות שבחיי לא הספקתי לשמוע.
 

עפר ואפר

משתמש פעיל
לא יאומן

לא השוותי אף אחד לש"צ ח"ו....לא התכוונתי, לא כתבתי כך לא ברמז ולא בגימטריא

הבאתי שם רק עקרון אחד, אדם גדול לא יכול לעקור אות אחת מהתורה, זה לא יתכן!!!

לכן אם אדם גדול נוהג על פניו נגד ההלכה צריך למצוא לזה הסבר ע"פ ההלכה!!! (לא ע"פ הסוד או ע"פ מנהג)
או להחליט שאינו אדם גדול.
לא עוזר בזה שום אמונה עיווורת ושם מנהג אבות.

אני רק רוצה לדמיין ח"ו לפי החינוך שנשמע כאן, אם מחר יקום רב צדיק וחשוב ויאמר לא לעשות מצוה כלהשהי, גם אז נשמע לו??????????


הנה סיפור מופלא ששמעתי על האדמו"ר מויזניץ שליט"א [איני יודע אם מדוייק אם מישהו יודע, אדרבה יתקן]

היה מנהג בויז'ניץ לעשות קידוש ואז לשיר ורק אז לחלק קוגל.

שבת אחת האדמו"ר הודיע שהוא מבקש מחילה שהוא טעה בדבר הלכה, כי יש הפסק בין הקידוש לסעודה, ומהיום קודם יחלקו קוגל ורק אח"כ ישירו.
ובאו כל מיני מחסידיו וניסו לשכנע אותו שלא יתכן, הרי אביו זצ"ל נהג כך וכו' וכו'.
ואז הוא אמר להם, אם הוא היה חי היייתי שואל אותו. אבל כעת אני מחוייב לנהוג לפי ההלכה.



 

עפר ואפר

משתמש פעיל
נכתב ע"י פרופסור;n4877935:



רבותי, נא לשים לב לכל מילה [אני משתדל להקפיד לכתוב ברור]

כתבתי "כמעט"

אכן יש אנשים שענו לגופו של ענין.

אך גם על מי שענה, כתבתי מדוע זה לא נכון עובדתית, ועל זה אף אחד לא ענה.


פעם הבאה לפני שתוקפים, פשוט לקרוא ולשים לב למילים.
 

פרופסור

משתמש צעיר
נכתב ע"י עפר ואפר;n4877944:
לא יאומן
הבאתי שם רק עקרון אחד, אדם גדול לא יכול לעקור אות אחת מהתורה, זה לא יתכן!!!

לכן אם אדם גדול נוהג על פניו נגד ההלכה צריך למצוא לזה הסבר ע"פ ההלכה!!! (לא ע"פ הסוד או ע"פ מנהג)
או להחליט שאינו אדם גדול.
לא עוזר בזה שום אמונה עיווורת ושם מנהג אבות.

אני רק רוצה לדמיין ח"ו לפי החינוך שנשמע כאן, אם מחר יקום רב צדיק וחשוב ויאמר לא לעשות מצוה כלהשהי, גם אז נשמע לו??????????

חומש דברים פרשת ואתחנן, פרק י"ז פסוק י"א: עַל פִּי הַתּוֹרָה אֲשֶׁר יוֹרוּךָ וְעַל הַמִּשְׁפָּט אֲשֶׁר יֹאמְרוּ לְךָ תַּעֲשֶׂה לֹא תָסוּר מִן הַדָּבָר אֲשֶׁר יַגִּידוּ לְךָ יָמִין וּשְׂמֹאל.

רש"י: "ימין ושמאל" - אפי' אומר לך על ימין שהוא שמאל ועל שמאל שהוא ימין וכל שכן כשאומר לך על ימין ימין ועל שמאל שמאל.

רמב"ן: "ימין ושמאל" - אפילו אם אומר לך על ימין שהוא שמאל או על שמאל שהוא ימין לשון רש"י וענינו אפילו תחשוב בלבך שהם טועים והדבר פשוט בעיניך כאשר אתה יודע בין ימינך לשמאלך תעשה כמצותם ואל תאמר איך אוכל החלב הגמור הזה או אהרוג האיש הנקי הזה אבל תאמר כך צוה אותי האדון המצוה על המצות שאעשה בכל מצותיו ככל אשר יורוני העומדים לפניו במקום אשר יבחר ועל משמעות דעתם נתן לי התורה אפילו יטעו וזה כענין רבי יהושע עם ר"ג ביום הכיפורים שחל להיות בחשבונו (ר"ה כה) והצורך במצוה הזאת גדול מאד כי התורה נתנה לנו בכתב וידוע הוא שלא ישתוו הדעות בכל הדברים הנולדים והנה ירבו המחלוקות ותעשה התורה כמה תורות וחתך לנו הכתוב הדין שנשמע לבית דין הגדול העומד לפני השם במקום אשר יבחר בכל מה שיאמרו לנו בפירוש התורה בין שקבלו פירושו עד מפי עד ומשה מפי הגבורה או שיאמרו כן לפי משמעות המקרא או כוונתה כי על הדעת שלהם הוא נותן (ס"א לנו) להם התורה אפילו יהיה בעיניך כמחליף הימין בשמאל וכל שכן שיש לך לחשוב שהם אומרים על ימין שהוא ימין כי רוח השם על משרתי מקדשו ולא יעזוב את חסידיו לעולם נשמרו מן הטעות ומן המכשול ולשון ספרי (שופטים קנד) אפילו מראין בעיניך על הימין שהוא שמאל ועל שמאל שהוא ימין שמע להם

 

עפר ואפר

משתמש פעיל
פרופסור יקר, אם אתה מעוניין באמת לשמוע את האמת, הסכת אזנן ושמע

א. לפי רוב הראשונים מצוה ועשית ככל אשר יורוך איירי רק על סנהדרין.
ב. גם אם נאמר דקאי על כל חכם בדורו, וודאי בעינן שיהיה מופלג מאד.
ג. מדובר רק על מקרה שהוא טועה בלימוד, וע"ז נאמר דהדין נפסק כמו ב"ד של מטה, אך לא בגוונא דאומר לעקור מצוה מן התורה.
ד. אם אינך מאמין לי אתה מוזמן לעיין בגמ' סנהדרין דף צ' ובתוס' שם.
ה. עיין בכל הש"ס שחיפשו הסברים איך עקרו רבנן מצוה, ולא מצאו היתר מלבד דבר שהוא בשב ואל תעשה. [ע"ע גמ' כתובות דף ג']
ו. לשיטתך מדוע המשנה בר"ה דף כ"ה הביאה פסוק מפורש לענין קידוש החודש, תיפוק ליה מדין ועשית ככל אשר יורך, ודו"ק.
ז. המסקנה הסופית העולה מדבריך שאם מחר קם רב כלשהו ואומר נניח לא לאכול מצה אנו מחוייבם לשמוע לו? הבא נא לי אדם גדול אחד שיסכים עם המסקנא הזו.


לכל מי שתוקף אותי, מוזמן לדעת שהרב עובדיה זצ"ל פסק להדיא שאסור לעלות להר [עיינו ערך ל"ג בעומר בויקפדיה], אז אם יש איזהו תירוץ מסתורי להתיר חילול שבת, לא רק ממני הוא נעלם, אלא גם מהרב עובדיה זצ"ל נעלם כן.
 

למדן וידען

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
עפר ואפר יקר.

אני לא רוצה להכשילך לדבר סרה נגד גדולי היהדות והקבלה בדורות הקודמים, אבל לידיעתך, ישנם כמה וכמה פסקי הלכה ע"פ הסוד שחולקים לגמרי על ההלכה בשו"ע (עי' בהליכות עולם ח"ז עמוד קב), ורוב חצרות שנוהגים ע"פ הסוד נוהגים כך למעשה..
כשתצליח להבין את זה ולהסביר את זה בצורה הלכתית כבר לא יהיו לך שאלות לגבי מאורי וצדיקי הדור כיום שכן "אין לך אלא צדיק שבימיך".

ומה שאדמו"ר כזה או אחר אמר כך או כך ושינה מדרכי אבותיו וכדו' דע לך שאין לנו צל צילם של הבנה בדברים מעין אלו ואנו מאמינים שיסודתם בהררי קודש.
 

למדן וידען

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
אציין שלא מן העניין (ואני משער שאני אולך להעיר דובים.. מתנצל מראש א-ירושלמית פרופסור ודומיו) שאני מתחיל להבין את החלטת נטפרי בעניין פורום אוה"ח.. ואם הדעות האלו יגיעו גם לפה.. אז אנו בבעיה חמורה.
 

פרופסור

משתמש צעיר
נכתב ע"י עפר ואפר;n4877978:
פרופסור יקר, אם אתה מעוניין באמת לשמוע את האמת, הסכת אזנן ושמע

א. לפי רוב הראשונים מצוה ועשית ככל אשר יורוך איירי רק על סנהדרין.
ב. גם אם נאמר דקאי על כל חכם בדורו, וודאי בעינן שיהיה מופלג מאד.
ג. מדובר רק על מקרה שהוא טועה בלימוד, וע"ז נאמר דהדין נפסק כמו ב"ד של מטה, אך לא בגוונא דאומר לעקור מצוה מן התורה.
ד. אם אינך מאמין לי אתה מוזמן לעיין בגמ' סנהדרין דף צ' ובתוס' שם.
ה. עיין בכל הש"ס שחיפשו הסברים איך עקרו רבנן מצוה, ולא מצאו היתר מלבד דבר שהוא בשב ואל תעשה. [ע"ע גמ' כתובות דף ג']
ו. לשיטתך מדוע המשנה בר"ה דף כ"ה הביאה פסוק מפורש לענין קידוש החודש, תיפוק ליה מדין ועשית ככל אשר יורך, ודו"ק.
ז. המסקנה הסופית העולה מדבריך שאם מחר קם רב כלשהו ואומר נניח לא לאכול מצה אנו מחוייבם לשמוע לו? הבא נא לי אדם גדול אחד שיסכים עם המסקנא הזו.


לכל מי שתוקף אותי, מוזמן לדעת שהרב עובדיה זצ"ל פסק להדיא שאסור לעלות להר [עיינו ערך ל"ג בעומר בויקפדיה], אז אם יש איזהו תירוץ מסתורי להתיר חילול שבת, לא רק ממני הוא נעלם, אלא גם מהרב עובדיה זצ"ל נעלם כן.

עפר ואפר יקר, נסחפתם קצת!
לא היה פה שום רב שציווה למישהו לחלל שבת, אין רב כזה!
יש דרישה מכמה ניקים בפרוג לגדולי ישראל לדחות את הדלקתם, בדרישה שלהם הם מציינים שאם לא זה חילול שבת,
יש לציין שלעת עתה הרבנים לא נענו לקריאה, אך עדיין זה לא הופך אותם לא לש"צ ימ"ש, ולא למחללי שבתות, ובכל אופן הם לא צריכים את ה"לימוד זכות" שלכם

באם אתה רוצה אחזור שוב על עיקרי הדברים שכתבתי
במירון יש מצב "ברור" של פיקוח נפש [יכול לקרות מקרה חמור שבעתיים מהלוויתו של הרב וואזנער זצ"ל] המצב "מחייב שיהיה חילול שבת" מצד ההלכה.
אין שום מצב שיכול לגרום שלא יהיה שם פיקוח נפש, וזאת משום שקריאת רבנים לא תמנע את העלייה להר באחוזים גדולים, וכן משום שההר מלא ממילא כבר מיום חמישי.
הוכח מניסיון, שהמשטרה מחללת את השבת, גם כשל"ג בעומר לא חל במוצ"ש.
וגם ידוע שכל מה שהמשטרה אומרת שאם ידחו את ההדלקה, הם לא יחללו את השבת, זה מהשפה ולחוץ...

מקווה שייכנסו דברי אצלך, ולא אצטרך לחזור בשלישית או ברביעית על דברים אלו.
 

למדן וידען

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
JDN: ההדלקה המסורתית במירון תידחה לשעה 01:15 בלילה

בפגישה שנערכה הערב (ד) אצל כ"ק האדמור מבאיאן שליט"א עם מפכ"ל המשטרה ורב המשטרה הרב רמי ברכיהו סוכם כי ההדלקה המרכזית של חסידות באיאן תידחה ותיערך בשעה 01:15 בלילה • המשטרה: "נימנע מכל חילול שבת אפשרי"

רב המשטרה הרב רמי ברכיהו קיים מגעים עם חסידות באיאן על מנת לאחר את ההדלקה
לבקשת האדמו"ר, המשטרה תימנע מכל חילול שבת אפשרי.

במהלך הפגישה דיבר האדמו"ר דברים נחרצים על קדושת השבת ועל שמירת השבת ומפכ"ל המשטרה התחייב לו כי כל השוטרים אשר ימוקמו במהלך ההילולא ביישוב יגיעו למירון כבר ביום שישי וילונו שם במהלך השבת בכדי שלא יאלצו לצאת באופן מוקדם מבתיהם ע"מ לאבטח את ההילולא.
מטרת פותח האשכול והמסייעים הוכתרה בהצלחה, כה לחי.
 

קייקס

עוגות ויטרינה לכל אירוע
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
הפקות ואירועים
אחרי שהמשימה הראשונה הוכתרה בהצלחה,

הגיע הזמן למשימה השניה:

נכתב ע"י חיימיענקל;n4877828:
אני רוצה לפתוח אשכול חדש להפסיק את העליה לרגל בחג השבועות לכותל וכל הציבור החרדי יעלה יום אחרי החג לכותל כי זה ממש חילול החג מאות שוטרים משתתפים במבצע הגדול הזה
מחכה לראות מה יצא עם זה
 

שוקו1

משתמש רשום
נכתב ע"י למדן וידען;n4878053:
JDN: ההדלקה המסורתית במירון תידחה לשעה 01:15 בלילה

בפגישה שנערכה הערב (ד) אצל כ"ק האדמור מבאיאן שליט"א עם מפכ"ל המשטרה ורב המשטרה הרב רמי ברכיהו סוכם כי ההדלקה המרכזית של חסידות באיאן תידחה ותיערך בשעה 01:15 בלילה • המשטרה: "נימנע מכל חילול שבת אפשרי"




מטרת פותח האשכול והמסייעים הוכתרה בהצלחה, כה לחי.

ממש, אבל ממש לא
הבקשה להמנע מכל חילול שבת אפשרי הכוונה שכשאין ברירה תחללו ואם יש ברירה תמנעו, בשיטה הזו הרכבת מבצעת תיקונים בשבת, המשחן ז"ל נסע בשבת, אפשר גם לעשן כך סיגריות כש"השבת חלשה"
כולם, אבל כולם, יודעים שהשבת תתחלל, וכולם גם מסכימים לזה [פלא שלפחות המפדל לא פורשת מהקואליציה]
זה אחד הדברים התמוהים ביותר שראיתי בחיים שלי
 

עפר ואפר

משתמש פעיל
יש לי קושיה חזקה מדברי מוזס על דברי מוזס.


בתחילת האשכול הובא מכתבו של מוזס הדורש מגלעד ארדן שלא יהיה כלל חילול שבת

בסוף האשכול הובא שמוזס לא מבין כלל מה הבעיה.


וצריך עיון גדול!!!
 

עפר ואפר

משתמש פעיל
מכיון שהנושא גלש למחוזות אחרים, אבקש להחזיר את הדין לענין כבוד השבת.

כוונתי בכל דברי היתה אחת.

אם גדולי היראה שליט"א שאני עפר תחת כפות רגליהם היו אומרים שהם מודעים לחילול שבת שנעשה מחמת העליה להר, אבל יש להתיר מחמת א,ב,ג,ד, וכו'... מי אני שיחלוק על פסקם. [ואני מבקש בכל לשון של בקשה לא לענות לי בסגנון "מי אתה שהם צריכים לכתוב לך פסק" כי מכיוון שכולם יודו שיש כאן חידוש הלכתי כל שהוא, תמיד דרכם של גדולי עולם היה לנמק דעתם.]

אבל יש כאן הרגשה שמישהו [ולא ח"ו גדולי ישראל] משחק ב"נדמה לי".
מצד אחד אף אחד לא אומר בפה מלא "לא אכפת לנו שיהיו שוטרים שבגלל ל"ג בעומר יעבדו בשבת".
ולא רק זאת, אלא ההפך כולם אומרים שאסור שיהיה חילול שבת וכו', ואפילו הרב מוזס שלח מכתב נזעם לגלעד ארדן.
אך מאידך כולם יודעים שיהיה חילול שבת בגלל הדלקות [ואף אחד לא אומר אחרת....כלומר אין כאן מחלוקת במציאות.]

וכל הסיפור הזה מאד מוזר!!!

אני חושב שללא הבדלי דת גזע והשתייכות מגזרית, כל מי שיש לו ראש ישר יבין שיש כאן סיפור מוזר ותמוה.....
 

פרופסור

משתמש צעיר
נכתב ע"י עפר ואפר;n4878242:
מכיון שהנושא גלש למחוזות אחרים, אבקש להחזיר את הדין לענין כבוד השבת.

כוונתי בכל דברי היתה אחת.

אם גדולי היראה שליט"א שאני עפר תחת כפות רגליהם היו אומרים שהם מודעים לחילול שבת שנעשה מחמת העליה להר, אבל יש להתיר מחמת א,ב,ג,ד, וכו'... מי אני שיחלוק על פסקם. [ואני מבקש בכל לשון של בקשה לא לענות לי בסגנון "מי אתה שהם צריכים לכתוב לך פסק" כי מכיוון שכולם יודו שיש כאן חידוש הלכתי כל שהוא, תמיד דרכם של גדולי עולם היה לנמק דעתם.]

אבל יש כאן הרגשה שמישהו [ולא ח"ו גדולי ישראל] משחק ב"נדמה לי".
מצד אחד אף אחד לא אומר בפה מלא "לא אכפת לנו שיהיו שוטרים שבגלל ל"ג בעומר יעבדו בשבת".
ולא רק זאת, אלא ההפך כולם אומרים שאסור שיהיה חילול שבת וכו', ואפילו הרב מוזס שלח מכתב נזעם לגלעד ארדן.
אך מאידך כולם יודעים שיהיה חילול שבת בגלל הדלקות [ואף אחד לא אומר אחרת....כלומר אין כאן מחלוקת במציאות.]

וכל הסיפור הזה מאד מוזר!!!

אני חושב שללא הבדלי דת גזע והשתייכות מגזרית, כל מי שיש לו ראש ישר יבין שיש כאן סיפור מוזר ותמוה.....

א. מה אתה צריך יותר מזה, שהאדמו"ר מבויאן נפגש אתמול עם בכירי המשטרה, והוא שמע הכל, והחליט מה שהחליט, זה כבר לבד אומר שזה לא שום עסקנים, ושום כלום!
ב. זה שדורשים מהמשטרה שלא לחלל שבת, זה משום שרוצים שיהיו כמה שפחות חילולי שבת, וכמה שאפשר להסתדר בלי, שיסתדרו בלי.
ג. בכל אופן, עושים כאן, ובעוד מקומות עוול גדול לקהילה גדולה וחשובה ששמה בויאן [אפי' שלא אומרים את שמה בפירוש, אך כולם מכוונים אליה]
מהנתונים של המשטרה, יש בכל איזור מירון בכל שעה נתונה, מאות אלפי איש!!! , בה בשעה שבהדלקה של בויאן יש כ10-15 אלף [והמגזימים יאמרו ש20 אלף], אך זה עדיין לא 10% מהאנשים הנמצאים באותה עת בכל השטח
אז מה יעזור, שידחו את ההדלקה?
המשטרה סתם עושה לחץ, כי נוח להם יותר, מכל מיני שיקולים, לדחות את זה.
 

עפר ואפר

משתמש פעיל
א. אם כ"ק האדמו"ר מבויאן שליט"א החליט מכל טעם שהוא שהדלקה מתירה ששוטרים יחללו שבת, א"כ באמת אולי כדאי שאחד מחשובי הפוסקים ינמק מדוע, כרגע כולם ממלאים פיהם מים [ואין כוונתי שמישהו מחוייב לתת לי דין וחשבון, אלא שזה דרכם של גדולי ישראל מאז ומתמיד שכשאשר יש חידוש הלכתי כל שהוא, הן מחמת טעמים קבליים, בין מחמת טעמים הלכתיים, עורכים על זה תשובה הלכתית מפורטת, ללמד את עם ה' דעת.] .
ב. באמת מחמת מה שאמרת לאף אחד [לפחות לי לא] אין טענות דווקא נגד חסידות באיאן, השאלה היתה מדוע אין איסור כללי לעלות להר עד הבוקר, ובכלל זה גם דחית ההדלקה המסורתית. רק היה הרגשה שאם חסידות בויאן תדחה את ההדלקה זה יתן גופשנקא שיש בעיה עם העליה להר במוצ"ש, ואליהם יצטרפו בקריאה גם שאר גדולי ישראל.
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
המשטרה לא סתם עושה לחץ.
מה משנה להם אם זה ידחה ביום?

וכן, אם היתה הוראה גורפת לדחות את ההדלקות, חילולי השבת ההמוניים היו נדחים.
אני שמחה שאני לא נמצאת בעמדה משפיעה, כי אני מניחה שההחלטות הללו מורכבות,
והיה כואב לי מאד שחילולי שבת היו נגרמים בגלל הכרעה שגויה שלי.

שרבי שמעון ישפיע עלינו רק טוב!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  54  פעמים

אתגר AI

תרפיה בבעלי חיים • אתגר 143

לוח מודעות

למעלה