לא עומד כאן שום אינטרס חמור
ואם אני יגלה לך [דבר שלא רציתי לכתוב עד עכשיו מכמה סיבות] שכל מה שכתבתי נכתב בהכוונה מדוייקת של אחד מגדולי ישראל, אז תסכים להתבטל אליו לפחות כמו לשאר...
מדוע את חושב אותי לזקן ממרא, מישהו פה חלק על הסנהדרין, מה עבר עליכם, השתגעתם!!!!
קחו כוס מים, שבו דקה ותרגעו, ותסתכלו שוב על מה שכתבתי, ותנסו להסביר על מה יצא הקצף [לדברי מקופלת נראה שהקצף יצא על זה שחשדתי ח"ו שלא כל דבר ידוע לגדולי עולם, והשוויתי אותם ח"ו לשאר גדולי עולם שנעלמו מהם דברים, ולצערי לא אמרתי שהכל גלוי וידוע לפניהם מיום בריאת העולם עד סופו, נו באמת!!!! קצת בגרות!!! תשאלו אתם את הרב שלכם אם מוכרח שכל אדמו"ר יהיה ידיעה בכל ענין אשר קורה בכל הארץ
וכבר אמרו התוס' (בכמה מקומות בש"ס) שכל מה שאין הקב"ה מביא תקלה על הצדיקים שזה רק בעניני אוכל טמא, אך בשאר דברים קורה שצדיקים לא יודעים את המציאות ונכשלים בדבר איסור, אז את התלונות נא לשלוח לקברם של בעלי התוספות.]
צר לי אך אין כאן שום עם ארצות, פשוט אין שום קשר בין הדוגמא שהבאת [שגם היא שנויה במחלוקת, אתה מוזמן לשמוע שיעור של הגר"א וייס על זה בפרשת לך לך בעניני ברית מילה] לבין המקרה כאן.
אני יזכיר לך שלגבי החשמל בשבת הרבה מגדולי ישראל דאגו שהם לא יחללו בגללינו, ולכן לא התירו להשתמש בחשמל שלהם בשבת, וגם המתירים נימוקם עימם מסיבות שונות.
אני פשוט אחוז הלם מזה שאדם שמעורר על דבר פשוט
ללא שום אינטרסים [גלוי וידוע כן כלפי שמיא], זוכה לכאלה עלבונות, לא יצאתי נגד החסידים, לא כתבתי מילה נגד מנהג ההילולא, השתדלתי לכבד מנהג גם אם אני אישית לא נוהג בו כדרך הישיבות.
מהיכן רגשי הנחיתות העזים כל כך????
לגופו של ענין
צר לי מאד שיש אנשים שבכח מנסים להכניס לפי דברים שלא עלו על דעתי.
א. אכן כן, אין לנו שום זכות להתערב בהחלטות של גדולי ישראל, לא הצעתי לאף אחד לדפוק על שום שולחן של גדול מישראל, נקודה.סימן קריאה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! [ומי שידפוק לגדולי ישראל על השולחן, בל"נ אני אדפוק על השולחן שלו
]
ב. אבל כולם פה יסכימו איתי שיש גבול דק בכל זה.
הרי למשל אם יקום מחר רב ויאמר שצריך לבטל את צום יום כיפור בגלל הילולא כל שהיא, אתם מבינים שיחרימו אותו, אתם מבינים שיהיה אסור להקשיב לו [אני מאמין בכל ליבי שאין כאן אחד בפורום שלא מסכים איתי בזה]. הרי באיזה זכות אנו תוקפים את הרבנים הדתלי"ם, הרי חלקם למדו תורה וכד'. אלא בוודאי כשאר רב מורה בניגוד להלכה, אין חולקין כבוד לרב במקום חילול ה', יעו' ערך "גורן" שלכל הדעות היה יהודי יודע ספר, ולא חלקו לו שום כבוד [וכיון שאני כבר מכיר את הציבור הקדוש כאן אני חוזר ומדגיש, לא השוויתי שום גדול בישראל ח"ו לגורן, רק הראתי שבמידה ויש גדול שסרח חובה למחות, תארו לכם שניקי פרוג היו מגנים על הכהן הגדול שנהיה צדוקי או אלישע בן אבויה, וכבר כתב החזון איש ידיעת גדולי ישראל הן גופי תורה, ויעו' בספר חפץ חיים להדיא שדן על אמירת גנאי על רב אם יכול לבוא על ידו תקלה, הרי דמשכחת לה כהאי גוונא. ושוב מחמת הנחיצות אני חוזר ואומר לא התכוונתי כעת לשום גדול או אדמו"ר כל שהוא, כולם צדיקים ואיני ראוי להיות עפר לרגליהם, רק באתי לומר שאין אדם מישראל שנטול ביקורות, ואוי לו לו לדור שיבטל הביקורת וילך כסומא, כמה תקלות נוראות יכול לצאת מזה.].
ג. לאחר כל זאת מובן שכל הויכוח כאן הוא ענייני האם הצעדים הנ"ל הם בניגוד לעמדת ההלכה. אם היה גילוי דעת שהדבר הוא ע"פ ההלכה, דיינו, אך עד עתה כולם ממלאים פיהם מים, אף אחד לא מוכן להצהיר: כן יש חילול שבת, אבל זה מותר....
לי הקטן אין דרך להסביר את זה ע"פ ההלכה. אכן באמת דעתי מבוטלת בפני כל גדול מישראל שיסביר
את דבריו ע"פ ההלכה. איני הולך לדפוק לאף אדם גדול על השולחן בגלל שהפסק שלו לא מוצא חן בעיני וכד'. אך כן זכותנו לדון מה הדין ע"פ ההלכה.
[במאמר מוסגר: שמעתי שבשעתו שאמר החזו"א שגיוס בנות זה יהרג ואל יעבור, ישבו בישיבות ודנו, מדוע? למה? לא קיבלו זאת כמובן מאליו.
וזה גרם שדווקא אחר שהבינו והפנימו, ממילא קיבלו את הפסק כניתן מלשכת הגזית, וכן דרכם של כל הרבנים כל הדורות לשבת ולדון בכל פסק, ולפעמים לחלוק על הגדולים מהם, לאחר עיון וכד', כל מי שבקי אפילו קצת בספרות רבותינו יודע זאת.
אך לצערנו כיבכול היום הספקים מתקבלים כניתנו מפי הגבורה, והדבר גורם לתוצאה הפוכה בדיוק, אנשים כביכול שומעים להוראות גדולי ישראל, אך לא באמת מפנימים ומסכימים.
הנה למשל דוגמא מצערת: הגר"ח קנייבסקי פסק שאינטרנט זה יהרג ואל יעבור, ואני ישאל את הציבור כמה אנשים כאן, אם הם יהיו במדבר בלי מים והדרך היחידה שלהם להשיג מים הוא להתקשר מאייפון או להתשמש באינטרנט לא יעשו את זה.....הבנתם? זהו!.
אם הציבור היה לומד את הפסק, אז היה מתייחס לדברים ברצינות הראויה להם.
על זה הדרך ח"כ החרדים, וכן מערכות העיתונות החרדיות [נגיד עיתון משפחה מצטט לפעמים כתבה מYENT, לי לא ידוע על חסימה שפותחת את האתר הזה] משתמשים במשרדיהם באינטרנט לא מסונן [רק לאחרונה יזם ח"כ מקלב תיקון לזה, ואולי זה כבר תוקן],
האם להיות חבר כנסת זה דוחה יהרג ואל יעבור, דהיינו האם גם מותר לעבור על גילוי עריות כדי להיות חבר כנסת? הבנתם? זהו!
ד. באמת ובתמים האמנתי שיכול להיות שגדולי ישראל לא מודעים לחילול שבת שנעשה כאן [לא הבנתי מה הזלזול בלחשוב שהם לא מודעים, האם הם חייבים לדעת מה קורה בכל מקום בעולם בכל עת], ולכן חשבתי שאין חולק על עצם זה שאסור לגרום לחילול שבת ה"י בגלל הדלקה כזו או אחרת.
ה. מתברר שכנראה חלק מכ"ק האדמורי"ם אכן מודעים למצב, ואעפ"כ מחליטים לעלות להר.
אין לי השגה בטעמם, לא דיברתי עימם, לא שמעתי את נימוקם, איני מתכוון לחלוק עליהם.
רק כתבתי שכזה חידוש הלכתי צריך הסבר, וכתבתי שבמידה ואין הסבר [ולא אמרתי שאין הסבר, כי אולי (ואף בוודאי) יש הסבר ורק לא נודע לנו]
אין עצה ואין תבונה נגד ה' [וכבר תקף הגרא"מ שך את אחד מהרבנים על ביטול שינה בסוכה אף שבא אותו רב מחמת מנהג אבות ואמר אז בהאי לישנא: "מבטלים מצוה מן התורה מחמת פלפולים של פלפולים של הבל"]
לכן באמת אני אישית סולד לא פחות ממכם מאנשים שבאים לחנך ח"ו את גדולי ישראל, ואיני מכניס ראשי בין גדולי ישראל, ולא אכתוב דבר על ביטול זמן תפילה, כי איני חולק על גדולי עולם שטעמם ונימוקים עימם להצדיק הנהגתם ע"פ ההלכה, למרות שלפי רבותי אין לזה שום היתר.
ואיני מתווכח עם מי שהולך לטישים ע"פ רבותיו, גם אם לפי רבותי אין לזה היתר.
ומי שבכח ינסה להכניס לפי דברים נגד החסידים, שיבושם לו.
לגבי החכי"ם כתבתי שהם לדעתי העניה נוהגים כאן קצת בחוסר יושרה, כי הם מנסים לטייח את העובדות, מי שישמע את דבריהם יווכח שהם מנסים לייצר מצג שווא כביכול אין חילול שבת, ושכאשר נכנסים איתם לפרטים הם מגמגמים תירוצים כלליים.
וכתבתי הוכחה לזה שח"כ מוז"ס בעצמו שלח לפני כחודש מכתב נזעם לח"כ ארדן על חילול השבת שנגרם במירון.
ולכן משהו כאן לא ברור.
וכוונתי הכללית היתה נטו למחות על כבוד המתנה טובה שניתנו לנו מבורא עולם - השבת היקרה לכלל ישראל, ואני שמח שרוב הציבור הזדהה עם המחאה.
לא באתי לחנך את גדולי ישראל, רק כתבתי שלפעמים יש מקרים חריגים ובלתי סבירים, ולכן לפעמים מוכרחים לומר כנראה שכנראה לא כל התמונה פרושה לנגד עיניהם. [אם גדול בישראל לדוגמא יתיר לחצות ים מעורב בדרך למירון, לא יהיה מוכרחים לומר שאינו יודע שזה ים מעורב....או שיהיה עדיף לומר שע"פ הקבלה הוא התיר????????????????]
וברור שבעת שיהיה קריאה מגדולי ישראל שמותר לעלות אע"פ שמביא לחילול שבת, א"כ חזקה על חבר שאינו מוציא מתחת ידו דבר שאינו מתון, וע"כ וודאי נימוקם עימם.
אמנם כעת גדו"י לא אמרו זאת בשום אופן לא בע"פ ולא בכתב, נכון שאין מחאה נגד, אך אף אחד לא הסביר למה מותר.
אני יגלה כאן סוד: לפני זמן רב שלחתי שאלה לאחד מהפוסקים
החסידיים מדוע מותר לעלות להר במוצ"ש [כמובן השאלה לא נכתבה בדרך התרסה ח"ו, אלא רק באמת לשמוע דבר ה' אם יש נימוק הלכתי להתיר], הנ"ל נראה לעת עתה בחר להתעלם מהשאלה [למרות שלשאר השאלות הוא עונה] , מבחינתי זה אומר דרשני, זה הכל!!!!.
שאלתי את השאלה הנ"ל כמה ת"ח גדולים,
וכולם פה אחד אמרו לי שאין שום היתר, ושזה בושה וחרפה
אז מי שרוצה שלא יצעק עלי אלא אותם ת"ח שמחת סיבות ברורות איני יכול לנקוב בשמם.
סליחה מכל הלב על האריכות הגדולה