שבת נרמסת!!!! רח"ל

גילת ורנן

משתמש סופר מקצוען
הדיון עצמו ראוי לקבל במה מכובדת.
אתם חושבים שכאן זו הבמה המתאימה?
בהתחלה חשבתי שאכן, עפר ואפר כתב מתוך אכפתיות כנה וניכרים דברי אמת, מרגש לראות איך יהודים
נזעקים להגן על כבוד השבת והכל טוב ויפה עד..
שהתחילו להגיע ההתקפות וזה מאד מאד צרם לי כקוראת מהצד לקרוא את זה. בפרט שהתקיפו אותו על זלזול
חלילה באדמורים [אני אישה חסידית ומעניין שלא ראיתי ולא הבחנתי באף זלזול חלילה] ואז הדיון הנשגב גלש לעימות אישי ויצא מכלל שליטה.
אני פונה אליכם, אנא!!! בלי התקפות אישיות, ואם מישהו כותב משפט או מילה שלא מוצאת חן בעינכם אז תגיבו בעדינות
לעמם העניין, לא להתקיף ישירות את הכותב!! לא לכנות אותו בכינויי גנאי!! אפשר להעיר ולהאיר את עיניו בצורה מכובדת.
ואני הקטנה חושבת שגדולי ישראל יכריעו הלכתית בנושא זה.
 

מקופלת

משתמש מקצוען
תקפתי, כי אתה תקפת- את החכי"ם, את חצרות האדמורים והעסקנים, ועוד כמה.
אתה יכול לשאול, לתמוה, לבדוק. זה לגיטימי.
בשום אופן לא לקבוע שיהיה מי שיתן את הדין על הכניעה לגדולי ישראל!

והאמת שכתבתי עוד כמה דברים, ומחקתי.
כי אתה ממילא לא תבין, כמו שלא תבין איך מבטלים לימוד תורה ומשתתפים ב"טישים"
חבל על ההסברים.
 

גילת ורנן

משתמש סופר מקצוען
את עונה לי או לפותח האשכול??
את לא יודעת איך הלב שלי דופק עכשיו. התגובה שלך קצת... לא קלה.
חבל!!!!
 

מקופלת

משתמש מקצוען
נכתב ע"י גילת ורנן;n4878428:
את עונה לי או לפותח האשכול??
את לא יודעת איך הלב שלי דופק עכשיו. התגובה שלך קצת... לא קלה.
חבל!!!!

לא לך, תירגעי... :)
ראיתי את תגובתך רק אחרי שתגובתי התפרסמה.

את לא רואה זלזול בגדולי ישראל?
בנתיים נראה שכל ח"כ החרדים יתנו הדין מן השמים על כניעתם לחצרות האדמורי"ם ולגחמות של עסקנים.

לא טענתי שהרבנים לא עולים למירון, טענתי שאולי הם לא מודעים לחילול שבת שנעשה מחמת זה [כמו שאני הקטן לא הייתי מודע לזה עד השנה].

כמו שהוא לא ידע כנראה גם הם לא יודעים. כנראה.

חוץ מזה גם בין המילים יש המון זלזול.
מותר לתמוה, זה בסדר. אבל לקבוע שיש כאן טעות?

גם אם בשנים הבאות יחליטו שכן לדחות את ההדלקות, ברור לי שזה מפני שהנתונים השתנו, ולא כי היתה טעות.
 

תותח שיווקי

משתמש פעיל
בתחילת האשכול הרגשתי הזדהות חזקה עם דבריו של 'עפר ואפר', אני ממגזר שלא מחובר במיוחד לענייני הילולא ואפילו הילולא דרשב"י זיע"א, איש על מחנהו ואיש על דגלו, ולכן לא יכולתי להתחבר לרגש שמניע את המגזרים שאצלם הענין תופס מקום מרכזי עד כדי כביכול סיוע וגרימת חילול שבת ה"י.
תחושת ההזדהות התחלפה חיש בתחושת אי נוחות וגרדת חזקה, מהרגע שכבוד העפר עבר לסגנון שמשמעותו הברורה 'גם אם גדולי ישראל יחליטו מה שיחליטו, אם ההלכה היא כך, אין לאף אחד היתר לשנות אותה'. וזה דבר שמקומם אותי מאוד. גם אם יש למישהו רצון לעורר בעיה מסויימת כמו 'פאה נכרית', שמיטה, ביטול תורה וביטול קר"ש וכדו', נושאים ששנויים במחלוקת בין ארזי הלבנון אדירי התורה והחסידות, עליו לדעת שתפקידו הסתיים בהעלאת הנושא ובהבאתו לפתחם של גדולי ישראל! וזהו!
ישנו עלון היוצא מפעם לפעם ומעורר בנושאים הטעונים תיקון. עלון זה מופץ בכמויות גדולות בבתי הכנסת ומעורר ענין. פעם עורר אחד הכותבים על פירצה חמורה בנושאי התערבות משרד החינוך בנלמד במוסדות שעל טהרת הקודש. בתוך דבריו הנלהבים התרעם הכותב על כך שגדולי ישראל מודעים לבעיה ולא עושים די בכדי למגר אותה, לדעתו כמובן. הפתרון לדעתו הוא 'שעל כל אחד ואחד להכנס לבתי גדולי ישראל ולדפוק על השולחן עד שיתעוררו!'
דברים אלו צרמו לי, ניגשתי עם העלון לרב בית הכנסת שבו אני מתפלל, הגאון הגדול רבי יעקב אדלשטיין זצוק"ל, והראיתי לו את הדברים. התגובה החריפה שלו הדהימה אותי: הוא פשוט קרע את העלון והורה לי לסלק את העלונים מבית הכנסת, ומכאן ואילך בכל פעם שיגיעו העלונים לאוספם ולהשליכם לפח.
מותר לכל אחד לעורר על כל נושא ולכאוב על פרצות כאלו ואחרות, אסור לאף אחד לומר דעות לגדולי ישראל!
 

יוסף שטיין

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה תורנית
בא שטינקר אחד בשם עפר ואפר שכשמו כן הוא וצועק ומעורר נתקף אחוז אמוק באיזה שהוא מצווה לעורר, ומתחיל לשגע את כל הציבור, אין לי ספק שעומד כאן אינטרסים אחרים, לא עברתינעל כל האשכול, אבל ברור לי שיש כאן עםארצות גמורה, ישנו פסק של גדולי ישראל בהלכה שמותר לי להזמין לברית קרובים מחללי שבת על אף שאני יודע שיצטרכו לחלל שבת על כך, בתנאי שאני נותן שירות שיוכלו להיות בקרבת מקום, אבל ישנם חכמים יותר שאינם מבינים את חשיבות ההילולה בזמנו, מלבד ששום דחייה לא תסייע להפחתת חילולי שבת, בין כה השוטרים מחללים בכל שבת, ואם כבר לעורר אז תעורר שירדו מהארץ לחו"ל כי אין לך מושג כמה חילולי שבת נעשה בשבילך ע"י יהודים, מלבד החשמל.

בושה וחרפה מחנכים ומעוררים את גדולי הדור ללא שום אחריות.
 

גילת ורנן

משתמש סופר מקצוען
גם אם אתה צודק והיו פה כוונות שלא ממש לשם שמיים.
אתה בתור יהודי ובפרט עכשיו בימי הספירה אנו חייבים להתחזק בבן אדם לחברו
ולנהוג כבוד זה בזה.
רק לי זה מפריע או שעם הזמן מתחספסים פה?
 

תכל'ס

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
מה קרה לנו?
שמו של הפורום הוא 'איש את רעהו'
ועושה רושם שמיום ליום הפורום גולש ליותר ויותר נושאים שראויים אילו לא היה נידונים כאן...
הנהלת הפורום,אייכה??
 

יוסף שטיין

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה תורנית
נכתב ע"י גילת ורנן;n4878533:
גם אם אתה צודק והיו פה כוונות שלא ממש לשם שמיים.
אתה בתור יהודי ובפרט עכשיו בימי הספירה אנו חייבים להתחזק בבן אדם לחברו
ולנהוג כבוד זה בזה.
רק לי זה מפריע או שעם הזמן מתחספסים פה?

לא, כשישנם כוונות שלא לשם שמים חייבים למחות, שיש כאן זלזול בגדולי ישראל חייבים למחות, במקום כזה לא נוהגים כבוד אפילו לרב, שמעת על הדין של זקן ממרא?

מלבד זה אשתף כאן רעיון חזק, אתם יודעים למה אנחנו אבלים בספירת העומר כי נפטרו בו תלמידי רבי עקיבא שלא נהגו כבוד זה בזה, ואנו תמהים וכי בשל כך שמתו שלא נהגו כבוד אנחנו צריכים לסבול? להתאבל? אלא הלימוד המעמיק כאן הוא, שלא נאמר שמשום שהתלמידים לא נהגו כבוד ונענשו על כך הרי שלא היו רבנים, אלא אנו אבלים כדי להראות שעל אף חסרונם שלא נהגו כבוד הם גדולי ישראל, בניגוד לרבים שאם לא מריח להם הפסק או הנהגה של רב אחר הרי שהוא אינו רב.

זה המסר של ספירת העומר.

וישנו בהלכה מושג מוטב יהיו שוגגים ואל יהיו מזידים.
 

חיימיענקל

משתמש פעיל
המשתמש נחסם
לא נראה לי שהפיתרון שכל השוטרים יהיו במירון בשבת היא טובה בכלל תחשבו למעלה מ3000 שוטרים או יותר שמשתתפים במצע מירון תשעז ומחזיקים פלאפונים בשבת יסתובבו במירון והלוואי שזה נגמר עם פלאפונים זה מהעבירות שאנחנו רואים בריש גלי הפריצות ושאר הדברים
עדיף שיחללו שבת(שיחזרו בתשובה ) במקום שהם נמצאים כל השנה ולא לבוא במקום חרדי מירון (למי שלא יודע שבת לפני לג בעומר מושב מירון נראה כמו מאה שערים בשבת כל החסדויות עם הזברות קרלין באיאן ברסלב תולדות שלכל אלו יש הדלקות ולכן הם שוכרים את רוב הדירות והשאר זה חוצניקים )
 

עפר ואפר

משתמש פעיל
לא עומד כאן שום אינטרס חמור


ואם אני יגלה לך [דבר שלא רציתי לכתוב עד עכשיו מכמה סיבות] שכל מה שכתבתי נכתב בהכוונה מדוייקת של אחד מגדולי ישראל, אז תסכים להתבטל אליו לפחות כמו לשאר...

מדוע את חושב אותי לזקן ממרא, מישהו פה חלק על הסנהדרין, מה עבר עליכם, השתגעתם!!!!

קחו כוס מים, שבו דקה ותרגעו, ותסתכלו שוב על מה שכתבתי, ותנסו להסביר על מה יצא הקצף [לדברי מקופלת נראה שהקצף יצא על זה שחשדתי ח"ו שלא כל דבר ידוע לגדולי עולם, והשוויתי אותם ח"ו לשאר גדולי עולם שנעלמו מהם דברים, ולצערי לא אמרתי שהכל גלוי וידוע לפניהם מיום בריאת העולם עד סופו, נו באמת!!!! קצת בגרות!!! תשאלו אתם את הרב שלכם אם מוכרח שכל אדמו"ר יהיה ידיעה בכל ענין אשר קורה בכל הארץ

וכבר אמרו התוס' (בכמה מקומות בש"ס) שכל מה שאין הקב"ה מביא תקלה על הצדיקים שזה רק בעניני אוכל טמא, אך בשאר דברים קורה שצדיקים לא יודעים את המציאות ונכשלים בדבר איסור, אז את התלונות נא לשלוח לקברם של בעלי התוספות.]

צר לי אך אין כאן שום עם ארצות, פשוט אין שום קשר בין הדוגמא שהבאת [שגם היא שנויה במחלוקת, אתה מוזמן לשמוע שיעור של הגר"א וייס על זה בפרשת לך לך בעניני ברית מילה] לבין המקרה כאן.

אני יזכיר לך שלגבי החשמל בשבת הרבה מגדולי ישראל דאגו שהם לא יחללו בגללינו, ולכן לא התירו להשתמש בחשמל שלהם בשבת, וגם המתירים נימוקם עימם מסיבות שונות.

אני פשוט אחוז הלם מזה שאדם שמעורר על דבר פשוט ללא שום אינטרסים [גלוי וידוע כן כלפי שמיא], זוכה לכאלה עלבונות, לא יצאתי נגד החסידים, לא כתבתי מילה נגד מנהג ההילולא, השתדלתי לכבד מנהג גם אם אני אישית לא נוהג בו כדרך הישיבות.

מהיכן רגשי הנחיתות העזים כל כך????


לגופו של ענין

צר לי מאד שיש אנשים שבכח מנסים להכניס לפי דברים שלא עלו על דעתי.

א. אכן כן, אין לנו שום זכות להתערב בהחלטות של גדולי ישראל, לא הצעתי לאף אחד לדפוק על שום שולחן של גדול מישראל, נקודה.סימן קריאה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! [ומי שידפוק לגדולי ישראל על השולחן, בל"נ אני אדפוק על השולחן שלו :) ]
ב. אבל כולם פה יסכימו איתי שיש גבול דק בכל זה.
הרי למשל אם יקום מחר רב ויאמר שצריך לבטל את צום יום כיפור בגלל הילולא כל שהיא, אתם מבינים שיחרימו אותו, אתם מבינים שיהיה אסור להקשיב לו [אני מאמין בכל ליבי שאין כאן אחד בפורום שלא מסכים איתי בזה]. הרי באיזה זכות אנו תוקפים את הרבנים הדתלי"ם, הרי חלקם למדו תורה וכד'. אלא בוודאי כשאר רב מורה בניגוד להלכה, אין חולקין כבוד לרב במקום חילול ה', יעו' ערך "גורן" שלכל הדעות היה יהודי יודע ספר, ולא חלקו לו שום כבוד [וכיון שאני כבר מכיר את הציבור הקדוש כאן אני חוזר ומדגיש, לא השוויתי שום גדול בישראל ח"ו לגורן, רק הראתי שבמידה ויש גדול שסרח חובה למחות, תארו לכם שניקי פרוג היו מגנים על הכהן הגדול שנהיה צדוקי או אלישע בן אבויה, וכבר כתב החזון איש ידיעת גדולי ישראל הן גופי תורה, ויעו' בספר חפץ חיים להדיא שדן על אמירת גנאי על רב אם יכול לבוא על ידו תקלה, הרי דמשכחת לה כהאי גוונא. ושוב מחמת הנחיצות אני חוזר ואומר לא התכוונתי כעת לשום גדול או אדמו"ר כל שהוא, כולם צדיקים ואיני ראוי להיות עפר לרגליהם, רק באתי לומר שאין אדם מישראל שנטול ביקורות, ואוי לו לו לדור שיבטל הביקורת וילך כסומא, כמה תקלות נוראות יכול לצאת מזה.].
ג. לאחר כל זאת מובן שכל הויכוח כאן הוא ענייני האם הצעדים הנ"ל הם בניגוד לעמדת ההלכה. אם היה גילוי דעת שהדבר הוא ע"פ ההלכה, דיינו, אך עד עתה כולם ממלאים פיהם מים, אף אחד לא מוכן להצהיר: כן יש חילול שבת, אבל זה מותר....
לי הקטן אין דרך להסביר את זה ע"פ ההלכה. אכן באמת דעתי מבוטלת בפני כל גדול מישראל שיסביר את דבריו ע"פ ההלכה. איני הולך לדפוק לאף אדם גדול על השולחן בגלל שהפסק שלו לא מוצא חן בעיני וכד'. אך כן זכותנו לדון מה הדין ע"פ ההלכה.
[במאמר מוסגר: שמעתי שבשעתו שאמר החזו"א שגיוס בנות זה יהרג ואל יעבור, ישבו בישיבות ודנו, מדוע? למה? לא קיבלו זאת כמובן מאליו. וזה גרם שדווקא אחר שהבינו והפנימו, ממילא קיבלו את הפסק כניתן מלשכת הגזית, וכן דרכם של כל הרבנים כל הדורות לשבת ולדון בכל פסק, ולפעמים לחלוק על הגדולים מהם, לאחר עיון וכד', כל מי שבקי אפילו קצת בספרות רבותינו יודע זאת.
אך לצערנו כיבכול היום הספקים מתקבלים כניתנו מפי הגבורה, והדבר גורם לתוצאה הפוכה בדיוק, אנשים כביכול שומעים להוראות גדולי ישראל, אך לא באמת מפנימים ומסכימים.
הנה למשל דוגמא מצערת: הגר"ח קנייבסקי פסק שאינטרנט זה יהרג ואל יעבור, ואני ישאל את הציבור כמה אנשים כאן, אם הם יהיו במדבר בלי מים והדרך היחידה שלהם להשיג מים הוא להתקשר מאייפון או להתשמש באינטרנט לא יעשו את זה.....הבנתם? זהו!.
אם הציבור היה לומד את הפסק, אז היה מתייחס לדברים ברצינות הראויה להם
.
על זה הדרך ח"כ החרדים, וכן מערכות העיתונות החרדיות [נגיד עיתון משפחה מצטט לפעמים כתבה מYENT, לי לא ידוע על חסימה שפותחת את האתר הזה] משתמשים במשרדיהם באינטרנט לא מסונן [רק לאחרונה יזם ח"כ מקלב תיקון לזה, ואולי זה כבר תוקן], האם להיות חבר כנסת זה דוחה יהרג ואל יעבור, דהיינו האם גם מותר לעבור על גילוי עריות כדי להיות חבר כנסת? הבנתם? זהו!


ד. באמת ובתמים האמנתי שיכול להיות שגדולי ישראל לא מודעים לחילול שבת שנעשה כאן [לא הבנתי מה הזלזול בלחשוב שהם לא מודעים, האם הם חייבים לדעת מה קורה בכל מקום בעולם בכל עת], ולכן חשבתי שאין חולק על עצם זה שאסור לגרום לחילול שבת ה"י בגלל הדלקה כזו או אחרת.
ה. מתברר שכנראה חלק מכ"ק האדמורי"ם אכן מודעים למצב, ואעפ"כ מחליטים לעלות להר.
אין לי השגה בטעמם, לא דיברתי עימם, לא שמעתי את נימוקם, איני מתכוון לחלוק עליהם.

רק כתבתי שכזה חידוש הלכתי צריך הסבר, וכתבתי שבמידה ואין הסבר [ולא אמרתי שאין הסבר, כי אולי (ואף בוודאי) יש הסבר ורק לא נודע לנו] אין עצה ואין תבונה נגד ה' [וכבר תקף הגרא"מ שך את אחד מהרבנים על ביטול שינה בסוכה אף שבא אותו רב מחמת מנהג אבות ואמר אז בהאי לישנא: "מבטלים מצוה מן התורה מחמת פלפולים של פלפולים של הבל"]

לכן באמת אני אישית סולד לא פחות ממכם מאנשים שבאים לחנך ח"ו את גדולי ישראל, ואיני מכניס ראשי בין גדולי ישראל, ולא אכתוב דבר על ביטול זמן תפילה, כי איני חולק על גדולי עולם שטעמם ונימוקים עימם להצדיק הנהגתם ע"פ ההלכה, למרות שלפי רבותי אין לזה שום היתר.
ואיני מתווכח עם מי שהולך לטישים ע"פ רבותיו, גם אם לפי רבותי אין לזה היתר.

ומי שבכח ינסה להכניס לפי דברים נגד החסידים, שיבושם לו.

לגבי החכי"ם כתבתי שהם לדעתי העניה נוהגים כאן קצת בחוסר יושרה, כי הם מנסים לטייח את העובדות, מי שישמע את דבריהם יווכח שהם מנסים לייצר מצג שווא כביכול אין חילול שבת, ושכאשר נכנסים איתם לפרטים הם מגמגמים תירוצים כלליים.
וכתבתי הוכחה לזה שח"כ מוז"ס בעצמו שלח לפני כחודש מכתב נזעם לח"כ ארדן על חילול השבת שנגרם במירון.

ולכן משהו כאן לא ברור.


וכוונתי הכללית היתה נטו למחות על כבוד המתנה טובה שניתנו לנו מבורא עולם - השבת היקרה לכלל ישראל, ואני שמח שרוב הציבור הזדהה עם המחאה.

לא באתי לחנך את גדולי ישראל, רק כתבתי שלפעמים יש מקרים חריגים ובלתי סבירים, ולכן לפעמים מוכרחים לומר כנראה שכנראה לא כל התמונה פרושה לנגד עיניהם. [אם גדול בישראל לדוגמא יתיר לחצות ים מעורב בדרך למירון, לא יהיה מוכרחים לומר שאינו יודע שזה ים מעורב....או שיהיה עדיף לומר שע"פ הקבלה הוא התיר????????????????]

וברור שבעת שיהיה קריאה מגדולי ישראל שמותר לעלות אע"פ שמביא לחילול שבת, א"כ חזקה על חבר שאינו מוציא מתחת ידו דבר שאינו מתון, וע"כ וודאי נימוקם עימם.

אמנם כעת גדו"י לא אמרו זאת בשום אופן לא בע"פ ולא בכתב, נכון שאין מחאה נגד, אך אף אחד לא הסביר למה מותר.

אני יגלה כאן סוד: לפני זמן רב שלחתי שאלה לאחד מהפוסקים החסידיים מדוע מותר לעלות להר במוצ"ש [כמובן השאלה לא נכתבה בדרך התרסה ח"ו, אלא רק באמת לשמוע דבר ה' אם יש נימוק הלכתי להתיר], הנ"ל נראה לעת עתה בחר להתעלם מהשאלה [למרות שלשאר השאלות הוא עונה] , מבחינתי זה אומר דרשני, זה הכל!!!!.

שאלתי את השאלה הנ"ל כמה ת"ח גדולים, וכולם פה אחד אמרו לי שאין שום היתר, ושזה בושה וחרפה
אז מי שרוצה שלא יצעק עלי אלא אותם ת"ח שמחת סיבות ברורות איני יכול לנקוב בשמם.



סליחה מכל הלב על האריכות הגדולה

 

יוסף שטיין

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה תורנית
נכתב ע"י עפר ואפר;n4878621:
לא עומד כאן שום אינטרס חמור


ואם אני יגלה לך [דבר שלא רציתי לכתוב עד עכשיו מכמה סיבות] שכל מה שכתבתי נכתב בהכוונה מדוייקת של אחד מגדולי ישראל, אז תסכים להתבטל אליו לפחות כמו לשאר...

מדוע את חושב אותי לזקן ממרא, מישהו פה חלק על הסנהדרין, מה עבר עליכם, השתגעתם!!!!

קחו כוס מים, שבו דקה ותרגעו, ותסתכלו שוב על מה שכתבתי, ותנסו להסביר על מה יצא הקצף [לדברי מקופלת נראה שהקצף יצא על זה שחשדתי ח"ו שלא כל דבר ידוע לגדולי עולם, והשוויתי אותם ח"ו לשאר גדולי עולם שנעלמו מהם דברים, ולצערי לא אמרתי שהכל גלוי וידוע לפניהם מיום בריאת העולם עד סופו, נו באמת!!!! קצת בגרות!!! תשאלו אתם את הרב שלכם אם מוכרח שכל אדמו"ר יהיה ידיעה בכל ענין אשר קורה בכל הארץ

וכבר אמרו התוס' (בכמה מקומות בש"ס) שכל מה שאין הקב"ה מביא תקלה על הצדיקים שזה רק בעניני אוכל טמא, אך בשאר דברים קורה שצדיקים לא יודעים את המציאות ונכשלים בדבר איסור, אז את התלונות נא לשלוח לקברם של בעלי התוספות.]

צר לי אך אין כאן שום עם ארצות, פשוט אין שום קשר בין הדוגמא שהבאת [שגם היא שנויה במחלוקת, אתה מוזמן לשמוע שיעור של הגר"א וייס על זה בפרשת לך לך בעניני ברית מילה] לבין המקרה כאן.

אני יזכיר לך שלגבי החשמל בשבת הרבה מגדולי ישראל דאגו שהם לא יחללו בגללינו, ולכן לא התירו להשתמש בחשמל שלהם בשבת, וגם המתירים נימוקם עימם מסיבות שונות.

אני פשוט אחוז הלם מזה שאדם שמעורר על דבר פשוט ללא שום אינטרסים [גלוי וידוע כן כלפי שמיא], זוכה לכאלה עלבונות, לא יצאתי נגד החסידים, לא כתבתי מילה נגד מנהג ההילולא, השתדלתי לכבד מנהג גם אם אני אישית לא נוהג בו כדרך הישיבות.

מהיכן רגשי הנחיתות העזים כל כך????


לגופו של ענין

צר לי מאד שיש אנשים שבכח מנסים להכניס לפי דברים שלא עלו על דעתי.

א. אכן כן, אין לנו שום זכות להתערב בהחלטות של גדולי ישראל, לא הצעתי לאף אחד לדפוק על שום שולחן של גדול מישראל, נקודה.סימן קריאה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! [ומי שידפוק לגדולי ישראל על השולחן, בל"נ אני אדפוק על השולחן שלו :) ]
ב. אבל כולם פה יסכימו איתי שיש גבול דק בכל זה.
הרי למשל אם יקום מחר רב ויאמר שצריך לבטל את צום יום כיפור בגלל הילולא כל שהיא, אתם מבינים שיחרימו אותו, אתם מבינים שיהיה אסור להקשיב לו [אני מאמין בכל ליבי שאין כאן אחד בפורום שלא מסכים איתי בזה]. הרי באיזה זכות אנו תוקפים את הרבנים הדתלי"ם, הרי חלקם למדו תורה וכד'. אלא בוודאי כשאר רב מורה בניגוד להלכה, אין חולקין כבוד לרב במקום חילול ה', יעו' ערך "גורן" שלכל הדעות היה יהודי יודע ספר, ולא חלקו לו שום כבוד [וכיון שאני כבר מכיר את הציבור הקדוש כאן אני חוזר ומדגיש, לא השוויתי שום גדול בישראל ח"ו לגורן, רק הראתי שבמידה ויש גדול שסרח חובה למחות, תארו לכם שניקי פרוג היו מגנים על הכהן הגדול שנהיה צדוקי או אלישע בן אבויה, וכבר כתב החזון איש ידיעת גדולי ישראל הן גופי תורה, ויעו' בספר חפץ חיים להדיא שדן על אמירת גנאי על רב אם יכול לבוא על ידו תקלה, הרי דמשכחת לה כהאי גוונא. ושוב מחמת הנחיצות אני חוזר ואומר לא התכוונתי כעת לשום גדול או אדמו"ר כל שהוא, כולם צדיקים ואיני ראוי להיות עפר לרגליהם, רק באתי לומר שאין אדם מישראל שנטול ביקורות, ואוי לו לו לדור שיבטל הביקורת וילך כסומא, כמה תקלות נוראות יכול לצאת מזה.].
ג. לאחר כל זאת מובן שכל הויכוח כאן הוא ענייני האם הצעדים הנ"ל הם בניגוד לעמדת ההלכה. אם היה גילוי דעת שהדבר הוא ע"פ ההלכה, דיינו, אך עד עתה כולם ממלאים פיהם מים, אף אחד לא מוכן להצהיר: כן יש חילול שבת, אבל זה מותר....
לי הקטן אין דרך להסביר את זה ע"פ ההלכה. אכן באמת דעתי מבוטלת בפני כל גדול מישראל שיסביר את דבריו ע"פ ההלכה. איני הולך לדפוק לאף אדם גדול על השולחן בגלל שהפסק שלו לא מוצא חן בעיני וכד'. אך כן זכותנו לדון מה הדין ע"פ ההלכה.
[במאמר מוסגר: שמעתי שבשעתו שאמר החזו"א שגיוס בנות זה יהרג ואל יעבור, ישבו בישיבות ודנו, מדוע? למה? לא קיבלו זאת כמובן מאליו. וזה גרם שדווקא אחר שהבינו והפנימו, ממילא קיבלו את הפסק כניתן מלשכת הגזית, וכן דרכם של כל הרבנים כל הדורות לשבת ולדון בכל פסק, ולפעמים לחלוק על הגדולים מהם, לאחר עיון וכד', כל מי שבקי אפילו קצת בספרות רבותינו יודע זאת.
אך לצערנו כיבכול היום הספקים מתקבלים כניתנו מפי הגבורה, והדבר גורם לתוצאה הפוכה בדיוק, אנשים כביכול שומעים להוראות גדולי ישראל, אך לא באמת מפנימים ומסכימים.
הנה למשל דוגמא מצערת: הגר"ח קנייבסקי פסק שאינטרנט זה יהרג ואל יעבור, ואני ישאל את הציבור כמה אנשים כאן, אם הם יהיו במדבר בלי מים והדרך היחידה שלהם להשיג מים הוא להתקשר מאייפון או להתשמש באינטרנט לא יעשו את זה.....הבנתם? זהו!.
אם הציבור היה לומד את הפסק, אז היה מתייחס לדברים ברצינות הראויה להם
.
על זה הדרך ח"כ החרדים, וכן מערכות העיתונות החרדיות [נגיד עיתון משפחה מצטט לפעמים כתבה מYENT, לי לא ידוע על חסימה שפותחת את האתר הזה] משתמשים במשרדיהם באינטרנט לא מסונן [רק לאחרונה יזם ח"כ מקלב תיקון לזה, ואולי זה כבר תוקן], האם להיות חבר כנסת זה דוחה יהרג ואל יעבור, דהיינו האם גם מותר לעבור על גילוי עריות כדי להיות חבר כנסת? הבנתם? זהו!


ד. באמת ובתמים האמנתי שיכול להיות שגדולי ישראל לא מודעים לחילול שבת שנעשה כאן [לא הבנתי מה הזלזול בלחשוב שהם לא מודעים, האם הם חייבים לדעת מה קורה בכל מקום בעולם בכל עת], ולכן חשבתי שאין חולק על עצם זה שאסור לגרום לחילול שבת ה"י בגלל הדלקה כזו או אחרת.
ה. מתברר שכנראה חלק מכ"ק האדמורי"ם אכן מודעים למצב, ואעפ"כ מחליטים לעלות להר.
אין לי השגה בטעמם, לא דיברתי עימם, לא שמעתי את נימוקם, איני מתכוון לחלוק עליהם.

רק כתבתי שכזה חידוש הלכתי צריך הסבר, וכתבתי שבמידה ואין הסבר [ולא אמרתי שאין הסבר, כי אולי (ואף בוודאי) יש הסבר ורק לא נודע לנו] אין עצה ואין תבונה נגד ה' [וכבר תקף הגרא"מ שך את אחד מהרבנים על ביטול שינה בסוכה אף שבא אותו רב מחמת מנהג אבות ואמר אז בהאי לישנא: "מבטלים מצוה מן התורה מחמת פלפולים של פלפולים של הבל"]

לכן באמת אני אישית סולד לא פחות ממכם מאנשים שבאים לחנך ח"ו את גדולי ישראל, ואיני מכניס ראשי בין גדולי ישראל, ולא אכתוב דבר על ביטול זמן תפילה, כי איני חולק על גדולי עולם שטעמם ונימוקים עימם להצדיק הנהגתם ע"פ ההלכה, למרות שלפי רבותי אין לזה שום היתר.
ואיני מתווכח עם מי שהולך לטישים ע"פ רבותיו, גם אם לפי רבותי אין לזה היתר.

ומי שבכח ינסה להכניס לפי דברים נגד החסידים, שיבושם לו.

לגבי החכי"ם כתבתי שהם לדעתי העניה נוהגים כאן קצת בחוסר יושרה, כי הם מנסים לטייח את העובדות, מי שישמע את דבריהם יווכח שהם מנסים לייצר מצג שווא כביכול אין חילול שבת, ושכאשר נכנסים איתם לפרטים הם מגמגמים תירוצים כלליים.
וכתבתי הוכחה לזה שח"כ מוז"ס בעצמו שלח לפני כחודש מכתב נזעם לח"כ ארדן על חילול השבת שנגרם במירון.

ולכן משהו כאן לא ברור.


וכוונתי הכללית היתה נטו למחות על כבוד המתנה טובה שניתנו לנו מבורא עולם - השבת היקרה לכלל ישראל, ואני שמח שרוב הציבור הזדהה עם המחאה.

לא באתי לחנך את גדולי ישראל, רק כתבתי שלפעמים יש מקרים חריגים ובלתי סבירים, ולכן לפעמים מוכרחים לומר כנראה שכנראה לא כל התמונה פרושה לנגד עיניהם. [אם גדול בישראל לדוגמא יתיר לחצות ים מעורב בדרך למירון, לא יהיה מוכרחים לומר שאינו יודע שזה ים מעורב....או שיהיה עדיף לומר שע"פ הקבלה הוא התיר????????????????]

וברור שבעת שיהיה קריאה מגדולי ישראל שמותר לעלות אע"פ שמביא לחילול שבת, א"כ חזקה על חבר שאינו מוציא מתחת ידו דבר שאינו מתון, וע"כ וודאי נימוקם עימם.

אמנם כעת גדו"י לא אמרו זאת בשום אופן לא בע"פ ולא בכתב, נכון שאין מחאה נגד, אך אף אחד לא הסביר למה מותר.

אני יגלה כאן סוד: לפני זמן רב שלחתי שאלה לאחד מהפוסקים החסידיים מדוע מותר לעלות להר במוצ"ש [כמובן השאלה לא נכתבה בדרך התרסה ח"ו, אלא רק באמת לשמוע דבר ה' אם יש נימוק הלכתי להתיר], הנ"ל נראה לעת עתה בחר להתעלם מהשאלה [למרות שלשאר השאלות הוא עונה] , מבחינתי זה אומר דרשני, זה הכל!!!!.

שאלתי את השאלה הנ"ל כמה ת"ח גדולים, וכולם פה אחד אמרו לי שאין שום היתר, ושזה בושה וחרפה
אז מי שרוצה שלא יצעק עלי אלא אותם ת"ח שמחת סיבות ברורות איני יכול לנקוב בשמם.



סליחה מכל הלב על האריכות הגדולה



קח כדורים, זה יעזור לנפש המפוזרת שלך, תתחיל ללמוד כסדר ולא להכניס את כל הידע שלך והמעייסלאך שלך לתוך המיקסר, תרגיע קצת את הפילפולי הסרק שלך, ותתחיל ללמוד אייך לומדים ופוסקים, לא איך משווים מילתא למילתא זה כבר הוכחת כאן, ותתחיל ללמוד פורפורציה בחיים, מה זה דאורייתא ומה זה דרבנן, תתחיל ללמוד הלכות שבת כסדר גאון יקר, ותתחיל ליישר השקפה צרופה, תלמד מה זה קנאות אמיתית לשמה,
 

עפר ואפר

משתמש פעיל
???????????????
מישהו אולי יודע אם יש כאלה שנוהגים לשתות ח"י רוטל כבר מר"ח אייר, אם לא אז מישהו יכול להסביר לי מה הרב שטיין ענה?


 

שמחו

משתמש מקצוען
אף אחד לא חייב לנמק שום דבר. נקודה.
מנהג של רבבות יהודים שעולים למירון בערב ל"ג בעומר. נקודה.
הם צריכים שמירה בשבת. נקודה.
הם לא צריכים להתחשב בכך אם בגללם שוטרים מחללים שבת. נקודה.
הם מבקשים שהמשטרה לא תחלל שבת, וזה מספיק. נקודה.
מכאן ואילך, כל הדיבורים שלך, נגועים באינטרסים, ומלווים ברשעות ובצדקנות מעושה. שתדע לך כלל, כל אובססיביות על כל נושא שהוא, מוכיח שזה לא לשם שמים. גם אם אין לך שןם אינטרס אישי מכך, עצם הדבר שאתה עוררת על זה, ומתחפר על הנושא, גורם לך להיות צד אישי בענין. אין שום הבדל בין לעורר באובססיביות על "איסור" עליה למירון בערב שבת, מה שלא הורה כך אף רב ברבים, לבין לעורר על מצוות ישוב ארץ ישראל שדוחה את כל המצוות. זו בעיית הציונות כולה על רגל אחת.
וזהו, עפר ואפר, די, מספיק. אמרת את שלך. סיימת. עם ישראל יודע מה שהוא עושה, והוא עושה מה שרבניו מורים לו, ולא מה שאיזה ניק באינטרנט קפץ לו בפיוז.
 

יוסף שטיין

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה תורנית
הרב שטיין בעצמו יכול לענות לך.
מנהג ח"י רוטל מתחיל מר"ח אדר וממשיך עד לסוף חודש אייר, המקור הראשון למנהג הוא מהניק הגאון והבקיא הרב עפר ואפר.

ועכשיו ברצינות יש אנשים כשהם רוצים להשפיע הם חושבים היטיב על הדרך, ולא על האגו, ברגע שכל הנוסח שלך היא זעקות הלם וחרדה וליצנות, ושהמטרה מקדשת את האמצעים חשפת את מהותך.

וסיכם זאת יפה הניק המכובד 'ושמחו'
 

עפר ואפר

משתמש פעיל
לכל אנשי מחניודא שהגיעו כאן לפורום, ומעלים את הגיגיהם בצורה מבזה ומשפילה.

אכן באמת עם ישראל במשך שנים נתקף באובססיות למחות על כבוד המצוות,
תמיד הוא נלחם באובססיה במשכילים.
תמיד הוא נלחם באובססיה בחילולי השבת בבר אילן ובחניונים
תמיד הוא נלחם באובססיה על חילולי שבת בתל אביב
תמיד הוא נלחם נגד באובססיה נגד גיוס בנות


כנראה שאנחנו עם אובססיבי




שבת שלום ומבורך


נ.ב. לאחר המלצת הרב שטיין, באמת קלטתי כמה טעיתי, אני סוף סוף מתחיל לקלוט מה דאורייתא, ומה זה דרבנן.
אני בעצמי לא יודע איך עד עכשיו לא שמתי לב של"ג בעומר זה דאורייתא ושבת זה רק דרבנן, לא נעים, איזה בושות!!!!:p:eek::eek::eek:


עכשיו בנימה אישית, במחילה, אני בשר ודם, אני מרגיש צורך לענות על התגובות כאן, למרות שבנפשי אני יודע שזה מאבד את המטרה, אנא ממכם אל תדוני אותי לכף חובה, בא לא נאבד את המטרה שלשמה נפתח האשכול, בכל מקרה בל"נ אני מכאן ואילך אשתדל לא להיגרר למטחי העלבונות.
 

תותח שיווקי

משתמש פעיל
תקשיב טוב, ר' עפר ואפר!
אם יהיה רב, ולא משנה איזה, שיתיר לאכול ביום כיפור, אך ורק גדולי ישראל יהיו אלו שיצאו נגדו. אחרי שהם יוקיעו אותו תעשה מה בראש שלך! אני חוזר ואומר, כל הדוגמאות שהבאת על מקרים שיצאו נגד רבנים על התנהגות ופסיקות, גדולי ישראל היו אלו שיצאו נגדם ולא ניק בפרוג!
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י שמחו;n4878677:
אף אחד לא חייב לנמק שום דבר. נקודה.
מנהג של רבבות יהודים שעולים למירון בערב ל"ג בעומר. נקודה.
הם צריכים שמירה בשבת. נקודה.
הם לא צריכים להתחשב בכך אם בגללם שוטרים מחללים שבת. נקודה.
הם מבקשים שהמשטרה לא תחלל שבת, וזה מספיק. נקודה.
.

לא מתייחסת לשאר הדברים ולכוונתם.
רק חייבת למחות על ה'עובדות' הנ"ל.

יש מחלוקות ברורות בין רבני הדור, כך שלא נכון לכתוב את הנ"ל כעובדות.
גם בין הרב אלישיב ור' שלמה זלמן הדעות בנושא שבת וחילונים היו חלוקות.
וכאן זה נושא שעלה דרגה.
כך שבהחלט יש מה לדון על כך,
רק שבאמת זה לא התפקיד שלנו אלא של גדולי ישראל שלוקחים על עצמם את כל ההבטים ואת האחריות.
 

שמחו

משתמש מקצוען
נכתב ע"י עפר ואפר;n4878689:
לכל אנשי מחניודא שהגיעו כאן לפורום, ומעלים את הגיגיהם בצורה מבזה ומשפילה.

אכן באמת עם ישראל במשך שנים נתקף באובססיות למחות על כבוד המצוות,
תמיד הוא נלחם באובססיה במשכילים.
תמיד הוא נלחם באובססיה בחילולי השבת בבר אילן ובחניונים
תמיד הוא נלחם באובססיה על חילולי שבת בתל אביב
תמיד הוא נלחם נגד האובססיה לגייס בנות


כנראה שאנחנו עם אובססיבי




שבת שלום ומבורך

הנה לך סיבה למה ייגעלו מהדברים שלך. למה מי אתה שתכנה את מישהו "אנשי מחניודא"???
עם ישראל לא תפס שום נושא באובססיביות, ולא נלחם נגד עצמו בטירוף.
האובססיביות שלך לחנך את הרבנים והאדמורים ואת כל עדת צאן מרעיתם, ולהטיף להם מוסר על מצווה שלקחת לעצמך כפרוייקט, ועל הדרך להנפיק אמרי שפר לכל מי שלא מסכים עם הגישה החולנית והמעוותת הזו, מוכיחה שאין כאן שום לשם שמים אלא כל כולה אינטרס צר ומרושע, בדיוק כמו הציונים בשעתם, בדיוק כמו כל מיני גורמים שלקחו לעצמם לחפור לעם ישראל ולקעקע את מעשיו על ידי יריקה על מעשיהם בצדקנות מעושית על מצווה אחת ויחידה.
אף אחד כאן לא אכפת לו שבת פחות ממך ואולי אף יותר. אתה לא אפוטרופוס על השבת למרות שאתה חושב שמינית את עצמך. אתה עפר ואפר כמו שהחלטת לכנות את עצמך בצדקנות מעושית, לך לביהמ"ד תשב ותלמד, ותפסיק לחנך את הציבור.
 

יוסף שטיין

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה תורנית
נכתב ע"י עפר ואפר;n4878689:
לכל אנשי מחניודא שהגיעו כאן לפורום, ומעלים את הגיגיהם בצורה מבזה ומשפילה.


קודם כל אתה האורח ואנחנו הותיקים.
ב. אנשי מחניודא הם אנשים הגונים יותר ממך הם יודעים שרב זה דבר קודש, שלא מתפלפלים עליו, ולא סוחרים איתו.
ג. מהתגובות שלך נשמע שאתה גבר אלים, עם אינטרסים צרים, חסר הבנה, אחד שאין לו שיג ושיח בהלכה, אלא קצת בפילפול, אם השבת הייתה יכולה לזעוק כאן, היא וודאי הייתה צועקת לך תלביש שק אפר, סתום את הפה שלך בעפר, ואל תתחיל לדבר עלי לפני שאתתה הופך לבן אדם.

אהיה בן אדם ואח"כ למדן.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  54  פעמים

אתגר AI

תרפיה בבעלי חיים • אתגר 143

לוח מודעות

למעלה