הזמנתם מוצר מהאתר אלי אקספרס ולא קיבלתם אותו במשך תקופת ההגנה, או שקיבלתם מוצר פגום או לא תקין, או שבכלל קיבלתם מוצר שונה ממה שהזמנתם...
כדאי שתשקלו לפתוח תלונה בכדי לקבל החזר כספי על ההזמנה!
חשוב להבין שאנחנו לא מעודדים לפתוח תלונה על כל דבר קטן שלא נראה לכם, ואנו גם מאוד ממליצים להתאזר בסבלנות בנושא של זמני הגעת החבילות.
ואל תשכחו שלפעמים ההזמנות שלכם מתעכבות בדואר ישראל, לא באשמת הסינים.
ישנן שני אופציות לפתיחת סכסוך (דיספיוט) באלי-אקספרס:
- המוצר לא הגיע, וזמן הגנת הצרכן עומד להסתיים.
- המוצר הגיע פגום או שלא כפי התיאור/ תמונה באתר.
רוב מוחלט של המוצרים זכאים לתקופת הגנה 75 יום (יש מוצרים עם פחות זמן הגנה) מהזמנת המוצר + 15 יום, מסומן בתחתית דף המוצר.
ניתן תמיד להאריך את הגנת המוצר בהסכמת המוכר.
צפה בקובץ המצורף 972386
על כל מוצר נכתב תוך כמה ימים נשלח אליכם:
צפה בקובץ המצורף 972388
בדף ההזמנות מצוין תוך כמה זמן נגמר תקופת ההגנה של ההזמנה:
צפה בקובץ המצורף 972389
דבר ראשון יש לפתוח את דף ההזמנות:
לגשת ללשונית Awaiting delivery (ממתין למשלוח
צפה בקובץ המצורף 972390
לנסות ליצור קשר קודם כל עם המוכר Contact Seller:
צפה בקובץ המצורף 972391
לפעמים הוא יכול לעדכן על מספר מעקב חדש, וכדו'.
באם אין תגובה או שלא מרוצים מתשובת המוכר להמשיך ל View Detail (צפה בפירוט
צפה בקובץ המצורף 972392
ללחוץ על לשונית Open Dispute (פתיחת סכסוך
צפה בקובץ המצורף 972393
גם כאן,
יש שתי אפשרויות לבחירה בפתיחת המחלוקת:
- החזר כספי ללא החזרת המוצר במקרה שההזמנה לא התקבלה ומגיע לי החזר מלא או שההזמנה הגיעה פגומה ומגיע לי החזר חלקי.
- החזר כספי אחרי החזרת המוצר במקרה שאני לא מרוצה ומעוניין להחזיר את המוצר.
נתחיל עם
אפשרות א'
Refund Only (החזר בלבד
צפה בקובץ המצורף 972394
לאחר שנלחץ נבחר שוב בסיבת ההחזר Refund Only (החזר בלבד
צפה בקובץ המצורף 972395
באם החבילה הגיעה למלאות YESׁׁ (כן),
ולאחר מכן תתבקשו לבחור את סיבת הבקשה להחזר הכספי:
צפה בקובץ המצורף 972396צפה בקובץ המצורף 972397צפה בקובץ המצורף 972398צפה בקובץ המצורף 972400צפה בקובץ המצורף 972401
במקרה שהחב' עדיין לא הגיע לבחור ב NO (לא),
ולפרט את סיבת המחלוקת:
צפה בקובץ המצורף 972404
צפה בקובץ המצורף 972406
בד"כ כשהחבילה לא מגיעה, ולא מצאתם מידע על התקדמותה עד שעובר זמן ההגנה, בחרו באפשרות של "בעיית מעקב לוגיסטי".
השלב הבא:
תתבקשו למלאות את הסכום (המרבי כמובן...),
ולפרט מדוע מגיע לכם החזר, ניתן גם בעברית אבל מומלץ באנגלית:
צפה בקובץ המצורף 972402
אם יש לכם הודעת שגיאה על מחסור במילים, תנסו לכתוב עוד כמה (או למחוק קצת אם הארכתם מידי), ובדקו שלא הכנסתם תווים מיוחדים שאינן אותיות ומספרים.
שלב הראיות:
במקרה של תלונה על מוצר תקול, חובה להוסיף ראיה לתלונתכם,
Browse (תמונה) או Add Video (סרטון) של המוצר הפגום/ לא כפי התיאור, וכו'.
במקרה שהמוצר לא הגיע, וזמן ההגנה הסתיים או עומד להסתיים, מומלץ להוסיף צילומסך מאתר
טראק17 המראה שאין מידע לאחרונה על מיקומה של החבילה. או אישור
מדואר ישראל על אי קבלת החבילה. הדבר יעזור לסיים את הסכסוך כשידכם על העליונה.
צפה בקובץ המצורף 972403
ולסיום:
לחצו על SUBMIT (שליחה).
* * *
אפשרות ב'
במידה והחלטתם להחזיר את המוצר למוכר,
לבחור Return Goods (החזר מוצר
צפה בקובץ המצורף 972407
לאחר מכן גם לבחור Return Goods (החזר מוצר
צפה בקובץ המצורף 972408
גם כאן מתחלק לשנים:
- יש חלק גדול מהמוצרים שזכאים למשלוח חינם (תלוי בבחירת המוכר להשתתף בתכנית זו), בדקו אם מסומן בתחתית דף המוצר Free Return:
צפה בקובץ המצורף 972409
- במקרה שלא, ניתן לבקש גם החזרת מוצר, ולאחר שהמוכר אישר, יש לשלם את עלות דמי המשלוח.
להמשיך בפרוט סיבת הסכסוך עד הסוף כמו שפורט מקודם.
לאחר אישור המוכר בשני המקרים:
יינתן ברקוד (לשמור את המס' בכדי לעקוב אחר החבילה) להדביק על החבילה ולהעביר אותה לנקודת שירות לאיסוף חבילות חוזרות.
* * *
מעקב אחר המחלוקת
ניתן למצוא
בהזמנות תחת לשונית Disputes ( מחלוקות
צפה בקובץ המצורף 972411
* * *
במקרה שרוצים לשנות את סיבת המחלוקת, ללחוץ על Modify, ובמקרה שרוצים לענות למוכר או להוסיף הוכחות ללחוץ על respond.
במידה והמוכר הסכים לקבל את הסכום שדרשתם, לחצו על אישור, ותוכלו לראות את ההחזר תוך כמה ימים בחשבון.
במקרה שהמוכר לא מסכים להצעה (מציע החזר 0.00 $) או הסכים על סכום נמוך יותר (במקרה ששווה אז לאשר כנ"ל), לחצו על escalate ודחו את ההצעה.
כדאי לערוך את הטענה שלכם, ולהסביר מדוע אינכם מסכימים להצעת המוכר או העלו ראיות נוספות, וחכו ששופטי אלי-אקספרס יכנסו לתמונה ויתנו את פסקם אם כהצעתכם או כהצעת המוכר או על סכום באמצע...
חשוב לדעת! גם אחרי ההחלטה הסופית, ניתן לפתוח ערעור תוך 7 ימים.
במידה ויש בעיה, או שהמחלוקת נסגרה שלא לשביעות רצונכם, תמיד ניתן לפנות
לשירות לקוחות המענה אוטומטי בצ'אט, לכתוב קצת מלל שוב ושוב באנגלית עד שתועברו לנציג שירות אנושי.
טיפ:
תמיד עדיף לשלם בpaypal ובמקרה של בעיה במוצר יש אחריות + החזרה בחינם.
לשאלות נוספות, הארה והערה ניתן להעלות כמובן בהמשך האשכול ונשתדל לענות...
וכמובן איך לא? תודה מיוחדת ל
@הכלבויניק על העזרה וההכוונה!