הגולם החולם
משתמש מקצוען
בישראל הממוצע לרכב פרטי הוא 1.2 ולא 1.8 כמו שכתבת.באוטובוס אין בממוצע 30 נוסעים, ורכב יש בממוצע 1.8 נוסעים.
קיבולת מודדים לפי כמה רכבים יכולים לעבור את אותו קטע דרך וכמה באוטובוסים, ולא לפי שטח שהם תופסים.
המוטעים לא אמורים תמיד לפנות דרך למרובים, יש גם שיקול של כמה חשובה הנסיעה של המועטים.
בכביש בינעירוני מהיר של 3 נתיבים יכולים לנסוע פי 6 רכבים מאשר מכביש של נתיב אחד.
אנסה להסביר בקצרה את מה שאמורים לכתוב בארוכה.
פקקים נוצרים כתוצאה מכך שהרכבים לא נוסעים בדיוק באותה המהירות, ולכן הרכב שמתקרב לרכב יותר איטי עוקף אותו או מנסה להאט למהירות של הרכב שלפניו ואז נוצר אפקט הפרפר שפירושו שמכיון שקשה לדקדק הנהג המאט תמיד יסע טיפה יותר לאט מהנהג שלפניו וכך קורה גם עם הרכב שאחריו ובסוף נוצר פקק.
כשיש נתיב אחד אז כולם נאלצים לנסות וליישר קו עם הרכב הקדמי, ומכיון שסטיה תמיד תהיה, אזי עדיף לקבוע מהירות נמוכה, ולדרוש מהנהגים לשמור על מרווחי ביטחון גדולים יותר.
כשיש שתי נתיבים, אזי באופן פורמלי הנתיב הימיני מיועד לנסיעה, והשמאלי לעקיפה וכאשר יש עומס אז זוחלים ב2 הנתיבים.
כשיש 3 נתיבים, הימיני משמש רכבים איטיים, האמצעי רכבים יותר מהירים, והשמאלי לעקיפה ולטייסים, נהג שנוסע בנתיב האמצעי יכול לתמרן, לנסות לעקוף מימין או משמאל ולחלופין לפנות את הנתיב כשיש מישהו מאחוריו.
מעבר ל3 נתיבים היעילות יורדת והשווי של הנתיב פוחת.
בשביל להמנע מפקקים צריך לנסות ולדאוג שבכל נתיב יסעו באותה המהירות, (ולכן לדעתי יש להעלות את מהירות הנסיעה בארץ במעט, כדי להגיע לממוצע).
מהסיבה הזאת בתוך העיר, התנועה זורמת בערך באותה המהירות ויש יתרון גבוה לנתצים (אם כי נת"צ גולדה הראה שזה לא מדוייק).
כשאתה מקצה נת"צ בכביש בניעירוני מהיר, מטבע הדברים חלק מהאוטובוסים הם מהירים וחלקם איטיים, המהירים נאלצים להשתרך אחרי האיטיים ומכיון שלא ניתן לדקדק, אזי צפויים להיות פקקים או ניסיונות עקיפה, אבל הנתיב האמצעי הפך לפקוק כי נוסעים בו הרכבים האיטיים (וגם הכביש הפך להיות של 2 נתיבים שזה לא 66% מכביש של 3 נתיבים אלא הרבה פחות), והאוטובוסים לא יכולים לעקוף אז הם מאיטים ויוצרים את אפקט הפרפר וכולם עומדים בפקק.
ולכן אין תועלת בנת"צ בכביש מהיר שהוא פחות מ4 נתיבים, וזאת כנראה גם הסיבה שאין מידע על נתצים מסוג זה מרחבי העולם.
כל השאר מכאן והלאה מנותח על פי טעות היסוד.
ואיך אמרו רבותינו? שהיסוד מקולקל....