התייעצות רעיון לקבוצה שהדירו אותה באמצעות שפה

חושם

משתמש מקצוען
D I G I T A L
בחור חמד בשם שמעון מזרחי (שם בדוי) ניסה להתקבל לישיבה. לאחר שלא התקבל פנתה אמו לרה"י לברר מדוע לא קיבלו את הבן שלה, הרי הוא נעים הליכות, ירא שמים, חריף, למדן וכו'. עונה לה הרב: תראי גברת מזרחי, באמת הבן שלך מאד כשרוני אבל כרגע חסר לנו מקום בבית המדרש, אין לנו מספיק סטנדרים.
- אין בעיה הרב, אנחנו נקנה לו סטנדר וכסא והוא ילמד כמו כולם
- אבל תראי גברת מזרחי, זה לא רק מקום בבית מדרש, זה גם מקום בחדר אוכל. כל השולחנות מלאים עד אפס מקום. אם נוסיף עוד בחור, זה יהיה על חשבון מישהו אחר ואנחנו לא יכולים.
- אין בעיה כבוד הרב, אחותו גרה כאן ליד, אשתו של הרה"ג מנשה כהן אתה בטח מכיר, היא אוכלת רק בדץ העיידה. הוא יאכל אצלה ארוחת צהרים ומיד יחזור לישיבה.
- תראי גברת מזרחי, אני מניח שעל הבעיה הזו נתגבר אבל גם בפנימיות כבר אנחנו בתפוסה מלאה
- אין בעיה כבוד הרב, בעלי יבוא לאסוף אותו מיד בסוף סדר שלישי, לפני הפטפטוטים ובזבוז הזמן של התלמידים, ומיד למחרת הוא יתייצב בישיבה שעה לפני התפילה, ללמוד עם חברותא.
- תראי גברת מזרחי. יש עוד בעיה קטנה. קטנטנה ממש אבל מהותית. אצלנו בישיבה מדברים יידיש והבן שלך מן הסתם לא יודע יידיש.
- אין בעיה כבוד הרב, הבן שלי חריף ובקי, הוא ילמד יידיש ואתה תראה שהוא יקלוט את השפה מהר.
- גברת מזרחי, איך הבן שלך יבין יידיש אם את אפילו עברית לא מבינה???????
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלז

א עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם בָּכִינוּ בְּזָכְרֵנוּ אֶת צִיּוֹן:ב עַל עֲרָבִים בְּתוֹכָהּ תָּלִינוּ כִּנֹּרוֹתֵינוּ:ג כִּי שָׁם שְׁאֵלוּנוּ שׁוֹבֵינוּ דִּבְרֵי שִׁיר וְתוֹלָלֵינוּ שִׂמְחָה שִׁירוּ לָנוּ מִשִּׁיר צִיּוֹן:ד אֵיךְ נָשִׁיר אֶת שִׁיר יְהוָה עַל אַדְמַת נֵכָר:ה אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי:ו תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי אִם לֹא אַעֲלֶה אֶת יְרוּשָׁלִַם עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי:ז זְכֹר יְהוָה לִבְנֵי אֱדוֹם אֵת יוֹם יְרוּשָׁלִָם הָאֹמְרִים עָרוּ עָרוּ עַד הַיְסוֹד בָּהּ:ח בַּת בָּבֶל הַשְּׁדוּדָה אַשְׁרֵי שֶׁיְשַׁלֶּם לָךְ אֶת גְּמוּלֵךְ שֶׁגָּמַלְתְּ לָנוּ:ט אַשְׁרֵי שֶׁיֹּאחֵז וְנִפֵּץ אֶת עֹלָלַיִךְ אֶל הַסָּלַע:
נקרא  10  פעמים

לוח מודעות

למעלה