מורה מקדם חשיבה
משתמש פעיל
יפה כתבת...מי שלא מצליח להבדיל בין מחשבות יכול להגיע לערך עצמי גבוה ונמוך באותה מהירות. המוח לא נוטה לשום צד.
לכן הוא יותר תלותי בתגובות של אחרים... ומכאן הדרך קצרה לבעיות תברתיות...
יפה כתבת...מי שלא מצליח להבדיל בין מחשבות יכול להגיע לערך עצמי גבוה ונמוך באותה מהירות. המוח לא נוטה לשום צד.
"תלותי" זה מישהו שהגיע למסקנה שהוא לא מסוגל בעצמו...יפה כתבת...
לכן הוא יותר תלותי בתגובות של אחרים... ומכאן הדרך קצרה לבעיות תברתיות...
בגדול אפשר לחלק את כל אלא שיש להם קשיים חברתיים/תקשורת לשתי קבוצות."תלותי" זה מישהו שהגיע למסקנה שהוא לא מסוגל בעצמו...
זה שלב נוסף, אחרי חוסר בערך עצמי.
לפי מה שכתבת אמור להיות שיבושים בערך העצמי, לא תלותיות.
אתה צודק שלפעמים זה יכול להוביל לביטחון עצמי מופרז, ולפעמים זה יכול להוביל לביטחון עצמי נמוך.מי שלא מצליח להבדיל בין מחשבות יכול להגיע לערך עצמי גבוה ונמוך באותה מהירות. המוח לא נוטה לשום צד.
תודה לך.י.ס היקר
אני יודע שבתשובה שלי, לא בדיוק התייחסתי לשאלה שלך, רק הרחבתי יותר על המושג "תלותי",
אני רוצה להתייחס שוב לדברים שלך.
מי אמר לך שאינם לוקחים?....אני מתווכח בתוקף יצא לי לראות גם במיר ובעוד כוללים רציניים אלפי אברכים שממלאים סדרים שלמים כפשוטו. בחשק ובשקיעות ובלי להסתכל כל 5 דקות כמה זמן נשאר.
אמנם ייתכן שבאמת לא כולם. אבל עדיין גם היום צר לי אבל לפחות אני גם עם תרופה מנצל את הזמן פחות מהממוצע שם.
ברור שזה כרוך בעמל כי בסוף זו עבודה קשה אבל הם עושים את יום אחרי יום ברציפות מלאה ושוב מדובר באלפים רבים.
זה לא שקרמעבר לזה שאני מרגיש שקר בנפשי, כשאי מי מעריך אותי על כך שאני לא מוסח,
ובין היתר מזה נבעה שאלה ד. למעלה.
מי אמר את זה??אבל על דבר אחד אני חולק: שמי שהוא מופרע לא חושב. הוא דווקא מאוד חושב. אולי אנחנו עם קשב וריכוז, אבל אנחנו לא דיסלקטים.
זה לא הגזמה?מי אמר לך שאינם לוקחים?....
אם בכה"ג הליל שבועות בסדר יחסית, למה ב2 בצהריים לוקח עוד אחד ולא הולך חזרה לישון עד צאת החג? זהו. למדת לילה פורה [ודלא כהרב אלישיב...], יש סיפוק וגישמאק, 'היית רוצה' ללמוד עוד גם ביום. אבל אחרי שינה של 3 שעות זה נשמע קצת דרישה לא הגיונית מהמוצר המסכן הזה שנקרא 'גוף'... לא?אחרי התפילה עדין החומר פעיל אז מצליח לישון רק כ3 שעות
ב2 בצהרים לוקח עוד אחד .
לא בטוח שזה מוכרח להיות כך. ואסביר, אבל שוב יצא לי 'מאמר'... אז אני שם בספוילר ומי שרוצה - שיפתח.הנושא הזה הוא מאוד מורכב-
כשאני חושב על עצמי כילד, ברור שכל הקשיים שדיברת עליהם היו ברקע, אבל מצד שני המאבק ההישרדותי נתן המון כח וגם הצלחות. אם היה לי טיקט של מאובחן אוטומטית זה היה נותן לי הנחה שממילא לא צריך להתיחס גם לחלק הראשון והרציונלי שכתבת ואז חוסר מחויבות לעמל והשקעה.
התנתקות מדרישות העולם מסביב היא חורבן לא קטן.
השאלה היא מה הדרך מצד אחד לתת תמיכה והכלה לילד ומצד שני להעביר לו את הידיעה שיש לו כוחות והוא ורק הוא יכול להביא ואתם למימוש והנחות שיקבל יזקו קודם כל לו בעצמו
אני לא מבינה בזהאני מאוד מסתבך אם "הקונצרטה" בחג השבועות .
מצטרף.בכל מקרה אם היה אפשר לתת יותר משכוייח אחד היית מקבל כמה כאלו
נפלא ביותר.כאשר תבנית החשיבה - בין שלנו ובין של הילד - תהיה כזו, דהיינו לא 'מה קשה לי ולכן אולי אני לא צריך לעשות' [מה שאכן עלול להביא לפשרנות שאינה במקומה, להקלות ולוויתורים שאינם נצרכים ועוד] אלא תהיה 'מה באמת אני צריך לעשות - מהי המטרה באמת, ואיך הדרך שמיועדת לי בכדי להגיע למטרה הזו' - חושבני שאין את החשש הזה. כאשר קו החשיבה של הילד [גם אם הילד הזה הוא אנחנו...] יהיה עסוק ב'מהי הדרך בשבילי' ולא ב'מה אני לא צריך לעשות', מסתבר שאין זה מוביל לנוחות ולוויתורים נכונים-או-לא.
אחרי 3 שעות שינה , המוח ער לחלוטין ולא מענין אתו מהגוף....לא מכיר את קונצטרה, אבל משהו לא כ"כ ברור לי
אם בכה"ג הליל שבועות בסדר יחסית, למה ב2 בצהריים לוקח עוד אחד ולא הולך חזרה לישון עד צאת החג? זהו. למדת לילה פורה [ודלא כהרב אלישיב...], יש סיפוק וגישמאק, 'היית רוצה' ללמוד עוד גם ביום. אבל אחרי שינה של 3 שעות זה נשמע קצת דרישה לא הגיונית מהמוצר המסכן הזה שנקרא 'גוף'... לא?
אם המוח ער אז מה הבעיה?אחרי 3 שעות שינה , המוח ער לחלוטין ולא מענין אתו מהגוף....
התגובה הראשונה שהגבתי לנושא המדהים הזה הייתה עזרה למישהו שכתב שהכדורים מסבכים לו את החיים. אני אחזור שוב:
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
התחלות חדשות
פותחים שנת לימודים בפרוג!
פותחים את שנת הלימודים בפרוג עם מקצועות מתקדמים וחדשנים שיפתחו לכם דלתות בעולם התעסוקה!
ההרשמה בעיצומה!
23.09
כ' אלול
פתיחת מסלול
פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
23.09
כ' אלול
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
24.09
כ"א אלול
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
29.09
כ"ו אלול
פתיחה מסלול:
עימוד ספרי קודש
מסלול תורני
29.09
כ"ו אלול
פתיחת מסלול:
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
29.09
כ"ו אלול
פתיחת מסלול
חדשנות AI ובינה מלאכותית
קורס מקוצר
26.11
כ"ה חשוון
פתיחת מסלול
פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
תהילים פרק צח
א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים: