התייעצות קללות אצל ילדים. איך לברר מאיפה זה מגיע?

מצב
הנושא נעול.

חיים פרוג

משתמש פעיל
פה נקי וטהור מדבר מילים טובות והתפילות שלו עולות למעלה הכי שלמות ונקיות, זה המסר להעביר לילדים. ניקוי הפה על קללה- אחרי שהבהרנו לילד את חומרתה, יהיה להגיד מילים טובות- מחמאות, פרק תהילים, משהו אחר...
עוד שיטה טכנית בנוסף לחינוך, כדי להפחית מילים לא נקיות ולהגביר מילים טובות, נותנים לילד קופסה עם כמה עדשים כשחוזר מהתלמוד תורה, ובכל פעם שאומר מילה טובה למישהו מוסיפים לו עדש, ואם חס וחלילה מילה לא נקיה, לוקחים לו.
חשוב- לא להעביר את העדש לילד שהוא העליב, כדי לא ליצור מצב שאחד יעצבן את השני כדי לקבל את העדשים שלו....
מניסיון, עובד!
 

משבצת 2

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
מסכימה עם הגישה שמסבירה לילד שהפה שלנו טהור ואנחנו שומרים עליו נקי
וככה גם התפילות שלנו והלימוד תורה שלנו יהיה יותר נקי.
ומוסיפה המלצה לדרך לנקות את הפה - אצלינו ילד שאומר מילה לא יפה למישו - צריך מיד לנקות את הפה עם מילה יפה אמיתית לאותו אחד.
 

אש קודש!

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
פה נקי וטהור מדבר מילים טובות והתפילות שלו עולות למעלה הכי שלמות ונקיות, זה המסר להעביר לילדים. ניקוי הפה על קללה- אחרי שהבהרנו לילד את חומרתה, יהיה להגיד מילים טובות- מחמאות, פרק תהילים, משהו אחר...
אימצתי!
מסכימה עם הגישה שמסבירה לילד שהפה שלנו טהור ואנחנו שומרים עליו נקי
וככה גם התפילות שלנו והלימוד תורה שלנו יהיה יותר נקי.
ומוסיפה המלצה לדרך לנקות את הפה - אצלינו ילד שאומר מילה לא יפה למישו - צריך מיד לנקות את הפה עם מילה יפה אמיתית לאותו אחד.
 

reframing

משתמש פעיל
בלת"ק
לא יודעת אם עוזר לדעת מאיפה המקור- אא"כ זה ברור על חבר מסוים שמשתף אותו מה'מאגר מילים' שיש לו
גבולות- אצלנו בבית לא מדברים כך!
וזה צריך להיות ברור כמו שלא עושים אצלכם בבית דברים אחרים.
אם את מדברת איתו והוא משחיל כאלה מילים... תבקשי ממנו להגיד את המשפט בצורה יפה
הצלחות!
 

סלט פרות

משתמש פעיל
יש רעיון שאפשר לנסות, שהוא פשוט שיקוף,
מנסיון ראיתי תוצאות.
אפשר לעשות את זה עם תמונה של הילד או סתם דף מחולק לקוביות- ריבועים..
ואז פשוט מחליטים נגיד על פרק זמן של שבוע,
ואומרים לילד שכל פעם שמקלל אנחנו צובעים משבצת אחת,
זה אמור להיות בלי חיזוק חיובי או שלילי, פשוט שיקוף למעשה
קיללת= משבצת צבועה.
אפשר להחליט מראש לעצמנו שנגיד אם הוא לא עובר את הרף של 20 משבצות הוא מקבל צופר קטן בהפתעה..
כך עושים שבוע שלם ומסמנים, חייב עקביות..
הילד פתאום רואה מול העיניים שלו כמה קילל או דיבר לא יפה..
שבוע שני עושים את אותו דבר ועכשיו מחדש,( את הדף משבצות של שבוע קודם שומרים אצלנו.)
כעת הדף שוב עם משבצות, נראה כמה מצליח להתגבר ולהשאיר משבצות ריקות..
אפשר לעשות זאת כמה שבועות, וכל פעם לשמור את הדפים
יפה לראות אחר כך וכדאי מאוד להראות לילד איזה תהליך הוא עבר..
בהתחלה- שבוע א' נצבעו 25 משבצות, שבוע ב'- 17 שבוע ג'- 10 . הדרך הזאת מאוד מעצימה ומראה לילד
את ההתקדמות שהוא עשה מפעם לפעם וכמה הוא מסוגל כל פעם לתחיל מחדש ולהתגבר,
ומה שאני נהניתי לראות איך הילדים יצירתיים ומחליפים בשניות חלקי הברות וממצאים מילים חלופיות רק כדי לשמור על פה, זה פשוט הופך הרגל.
בהצלחה..
 

רק התורה תנצח!!

משתמש צעיר
צריך לשמוע מהרבנים של דורנו. לא חכמה לצטט את כל הציטוטים על הלקאות בספרים קדמונים
ולא את כל הספרים של הרבנים מה150 שנה האחרונים ששללו זאת כמעט בתכלית
ומאידך לא לצטט את כל אותם רבנים מהעבר שכתבו כיצד כן לחנך באהבה...
הלו הלו....
 

יוסף וייס

משתמש חדש
לצערי עד היום זוכר חזק את הסבון בפה..
ואם זה עומד לי בזיכרון כ"כ חזק - כנראה שזאת היתה חויה מעבר לכלי הקיבול של הילד שהייתי..
זה עונש ללא פורפורציה למעשה. ממש לא
דווקא לי יש עונשים שממש חרוטים לי
כמו איזה פאצ רציני מאבא שלי
או איזה ציפ כואב מאמא עדיין זה לא היה יותר מכלי קיבול שלי רק זה היה מאוד לא נהיים
אבל זה בסדר גמור
 

שישפן

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
השאלה עם כל הרעיונות עובדים בשעת כעס של הילד
וזה גם תלוי עם זה פעם ראשונה
זה הכל תלוי בתגובה שלך.
אם הילד יראה שאתה לא נלחץ או מתעצבן מזה, הוא יבין לבד שאבא רגוע וברור לו שזה לא יקרה שוב. ואם תתעצבן ותתן לזה יותר מידי במה הילד יתנהג בהתאם.
 

sk1203

משתמש מקצוען
השאלה עם כל הרעיונות עובדים בשעת כעס של הילד
וזה גם תלוי עם זה פעם ראשונה
לא בתור כעס
כמו שאם יש מלפפון מקולקל זורקים אותו לפח/ מרק שהחמיץ שופכים לשירותים או לכיור, כי אנחנו לא רוצים דברים כאלה בבית,
הבית שלנו הוא בית קדוש, ומילים שמקלקלות את הקדושה אנחנו זורקים לשירותים ומורידים מים/ זורקים לפח וקושרים את השקית/ לכיור ושוטפים וכו' כדי שלא יעיזו/ יצליחו לחזור בחזרה
לצורך העניין אפשר גם להגיד למילים האלה קישטה (כמו חתולה שאנחנו לא רוצים אותה בבית)
ועוד כיד הדמיון הטובה

הרעיון הוא לא להתייחס לזה שהילד אמר אלא לזה שיש פה מילים וכו'
כמובן שאנחנו עושים את זה ביחד איתו כי המטרה היא לחנך אותו

נו נו נו לא עוזר בדר"כ, בטח לא בדברים האלה
 

אש קודש!

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
אצלנו זורקים את המילים הלא יפות לשירותים ומורידים עליהם מים כדי שלא יצליחו לצאת
ב"ה עובד מצויין
עכשיו אני נזכרת שכשאחי הקטן היה מתנהג לא יפה, היינו מוציאים את היצה"ר מחוץ לבית.
אבל לפעמים הוא היה מוצא איזה חור לחזור דרכו :rolleyes: ...
 

יוסף וייס

משתמש חדש
עכשיו אני נזכרת שכשאחי הקטן היה מתנהג לא יפה, היינו מוציאים את היצה"ר מחוץ לבית.
אבל לפעמים הוא היה מוצא איזה חור לחזור דרכו :rolleyes: ...
אני מנסה להבין איזה ילדים כולם היו פה
אצלנו לפני ש...........זה לא היה עובד.
חמוד שאמרו ליצה"ר לצאת ופה נגמר כל הסיפור
אני הייתי המוזר או כולם??
 

sk1203

משתמש מקצוען
אני מנסה להבין איזה ילדים כולם היו פה
אצלנו לפני ש...........זה לא היה עובד.
חמוד שאמרו ליצה"ר לצאת ופה נגמר כל הסיפור
אני הייתי המוזר או כולם??
כנראה שפעם כמו גם היום היו כאלה והיו כאלה, עיין ערך
עכשיו אני נזכרת שכשאחי הקטן היה מתנהג לא יפה, היינו מוציאים את היצה"ר מחוץ לבית.
אבל לפעמים הוא היה מוצא איזה חור לחזור דרכו :rolleyes: ...
מודה שלי אישית זה עבד עם כל ילד (ולא רק שלי...)
אבל אולי אני באמת מוקפת בילדים מזן מיוחד מאוד
 

סלבית

משתמש חדש
לא הייתם צריכים אף פעם ליותר מזה
לא צעקה ולא עונש אז זה ילדים באמת מזן אחר
ברגע שעל אי הכנת שיעורי בית נתנו לו מכות ועל קללות הוציאו את היצה"ר בטח שזה לא יעבוד, אבל אם להוציא את היצה"ר נשמר למקרים מיוחדים זה אמור לעבוד אחלה
 

s.y

משתמש מקצוען
אבל אם הילד אמר מילה לא יפה/קילל בלי לדעת שהוא הוציא מהפה מילה לא יפה ואז נותנים לו סטירה/עונש/פלפל שחור וכו' למה שזה יעזור לפעם הבאה אם הוא לא מבין שיש בעיה במילה שהוא אמר?
בגילאים הקטנים לא תמיד יש לילד את ההבחנה במיוחד בדור כזה שבכל מקום כמעט אפשר לשמוע מילים כאלה
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה