יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
אני שלחתי תלונה לדן על אוטובוסים שלא יוצאים בזמן או מגיעים באיחור של 20 דק' או לא עוצרים בתחנה,
היה לי מקרה שאוטובוס לא פתח דלתות, כי אוטובוס אקורדיון היה בתחנה ולא היה לו איפה לעצור, אוטובוס שמגיע פעם ב30 דק', החברה שלחה לי תגובה שהם בדקו את זה במצלמות והנהג פתח את הדלתות לכמה שניות והם מתנצלים על אי הנעימות, למרות שזה בכלל לא היה נכון, היינו כמה נוסעות בתחנה שחיכינו לו והוא ראה שמחכים, ואז נאלצנו ליסוע בשתי אוטובוסים ולהגיע באיחור של חצי שעה לעבודה, ביום חמסין בחוץ.
מה יש לעשות מול כזה דבר שהחברה מבטלת זאת בהינף יד?
לתבוע!
רק יש להשים לב שגם אם באמת הנהג פתח לכמה שניות אז המקרה הוא גבולי ולכן כדאי לתבוע על כמה מקרים יחד
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
מקובל בתביעות משפטיות לבוא לקראת הצד השני בבקשות מן הסוג הזה, כל עוד לא מדובר בבקשות חריגות כמו דחייה לזמן ארוך מאוד או דחיות חוזרות ונשנות.

בכל מקרה בית המשפט כנראה יאשר את הבקשה, עדיף שיהיה מצוין שהיא מוגשת בהסכמת התובע.
כנראה שביהמ"ש יבקש את אישור התובע.
וזה נכון מאוד שלא כדאי להיות "דווקאי" ולבוא לקראת הצד השני, אך יחד עם זאת אין סיבה לעזור לצד השני.
דהיינו - אם היה מדובר בחודשיים קודם אז כדאי לבוא לקראת. אבל כשמדובר בשלושה שבועות לדעתי כדאי להגיד שכבר התארגנתי על הלו"ז לימים הללו ואין לי אפשרות.
יכול להיות שקשה להם לשלוח נציג לדיון ואז יש סיכוי שישלחו מישהו פחות מוצלח/לא ישלחו בכלל וכו'.
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
גם אני הגשתי תביעה נגד אלקטרה אפיקים
על 14 אוטובוסים שלא הגיעו כלל או אחרו בלמעלה מעשר דקות (את שעת היציאה כמובן. התחנה שלי היא השלישית ואין פקקים באזורנו)
קיבלתי זימון לבית משפט
והיום התקשרו אלי מטעם החברה בבקשה להגיע אתם להסדר
אני אשמח לקבל מידע למה זה כדאי לי ומה ארוויח בהסדר. האם יש סיכוי שבית משפט לא יפסוק לי את הסכום שביקשתי?
ובאותו עניין, ראיתי שכתבו למעלה שזכו בסכומים גדולים. למיטב ידיעתי אי אפשר לתבוע בתביעות קטנות יותר מ5,000 שח אלא אם כן משלמים יותר על התביעה.
אתם, שתבעתם סכומים גדולים, האם שילמתם גם יותר על התביעה? ואם לא, כיצד כן עשיתם את זה?
בת"ק ניתן לתבוע עד 30 ומשהו אלף ש"ח.
לגבי ה-5000 ש"ח את מתכוונת כנראה לעניין האגרה. האגרה היא אחוז אחד מסכום התביעה ובמינימום 50 ש"ח, כלומר שמי שתובע עד 5000 ש"ח ישלם 50 ש"ח אגרה, ומעל 5000 ש"ח 1%.
כמו שכתבו למעלה ניתן לראות בנט המשפט מה הגישה של השופט לפי פסיקות קודמות. בגדול יש סיכוי טוב שהשופט לא יתן את מלוא הסכום, וזה נתון לשיקול דעתך לפי גישת השופט/גבוליות המקרים/ציפור אחת ביד/לחסוך את הדיון בבימ"ש וכו'.
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
משהו יכול לעזור לי?
יש לי 7 תלונות למשרד התחבורה שקבלתי עליהם את ההודעה הנל:
פנייתך נבדקה מול נתוני הביצוע של מפעיל התחבורה הציבורית במערכות המשרד, והוחלט להעבירה
להתייחסות המפעיל במסגרת הליך האכיפה המנהלי.


משהו יכול לעשות לי סדר איך מגישים ומה צריך לתביעות קטנות?
וכן כמה לדרוש ע"ז, מדובר גם על הפסדים ממוניים- על הפסד שעות עבודה , איחורים לשיעורי נהיגה...
תודה
יש הדרכה בעמוד 3 באשכול הזה להגשת ת"ק
התשובות של משרד התחבורה מעידות שיש "משהו" בדברייך. הן לא הוכחה גמורה, אבל בהחלט מספיקות בשביל לצרף אותן כהוכחה.
לגבי הנזק - קודם כל כמה נזק ממוני יש, ותלוי גם במשך זמן האיחור ולמה גרם האיחור. איחור לשיעור נהיגה נשמע כמו משהו שהוא איחור משמעותי. אם יש לך קבלות שיוכיחו שהיה לך שיעור נהיגה באותו יום, ואם את יכולה להביא את המורה לעדות בבימ"ש זה יעזור.
אשמח לעזור
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
בפניה שלך יש כמה כשלים:
א. לא ציינת את שעות היציאה המדויקות שבהם לטענתך לא התבצעה היציאה בכל אחד מהקווים והנסיעות עליהם התלוננת
ב. לא ציינת האם מדובר באי-ביצוע או באיחור
ג. לא ציינת את מספר לוחית הרישוי של מספר הרכב בו היה העומס ושעת היציאה שלו
לאחרונה הם התחילו לשלוח הרבה תשובות מהסוג הזה, אולי זה קשור לזה שהם החליפו את החברה שמטפלת בפניות.
אז מה שכדאי עכשיו זה פניות למבקר המדינה, דיברתי לאחרונה עם עו"ד ממשרד מבקר המדינה (חזרה אלי בעקבות פניה נגד הרשות הארצית לתח"צ) והם מאוד "חמים" על משרד התחבורה. לא תמיד יש להם הרבה מה לעשות, אבל דווקא במקרה הזה ובפרט אם יתקבלו כמה פניות דומות יש סיכוי טוב לשינוי (לא תוך יום אבל....)
אז כל מי שיש לו מקרה כזה - כדאי שישלח למבקר המדינה
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
תודה על כל המידע באשכול.
האמת שאני די בהלם שאפשר ככה להגיש תלונה ולהזדכות,
יש עילה לתביעה אם קו 401 מבני ברק לירושלים שיוצא בשעה 07:00 ויש אותו בתדירות של 45 דק' (בבוקר) לא יצא?
הייתי בתחנה עשר דקות לפני הזמן, והיו עוד אנשים לפני בתחנה....
זה קרה לי פעמיים באותו שבוע! אוטובוס של שבע בבוקר לא יצא...

שלחתי פניה לאפיקים, ואין שום תגובה..... וכן למשרד התחבורה.
לא היה נזק מיוחד מידי חוץ מהמתנה מורטת עצבים של 30 דק' לקו אחר... ואיחור למקום הלימודים.
אציין שאין לי שום עדויות של הקלטה/הסרטה/קבלה של מונית וכו', אלא רק תאריך ושעה וכו'.
יש מה לנסות להגיש תביעה? או לחכות למקרים נוספים כאלה....?
אשמח לעזרה מהמבינים....
תודה!

@יוסי ב.ק
אפשר כבר לתבוע אבל נתון להחלטה שלך אם לחכות עוד קצת גם כדי שהשופט יתרשם שזאת תופעה וגם שישתלם לך יותר
 

אילת בריטמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בת"ק ניתן לתבוע עד 30 ומשהו אלף ש"ח.
לגבי ה-5000 ש"ח את מתכוונת כנראה לעניין האגרה. האגרה היא אחוז אחד מסכום התביעה ובמינימום 50 ש"ח, כלומר שמי שתובע עד 5000 ש"ח ישלם 50 ש"ח אגרה, ומעל 5000 ש"ח 1%.
כמו שכתבו למעלה ניתן לראות בנט המשפט מה הגישה של השופט לפי פסיקות קודמות. בגדול יש סיכוי טוב שהשופט לא יתן את מלוא הסכום, וזה נתון לשיקול דעתך לפי גישת השופט/גבוליות המקרים/ציפור אחת ביד/לחסוך את הדיון בבימ"ש וכו'.
תודה על ההשקעה עבור הנושא החשוב הזה
לא מוצאת את ההדרכה לחיפוש השופט בנט המשפט
יכול בבקשה לשלוח לי קישור לשם?
תודה רבה

שואלת שוב ואשמח לדעת מה האינטרס של החברה לסגור את הסיפור בלי בית משפט
האם הם נקנסים או ניזוקים מתביעה שמתממשת או שרק חבל להם על הזמן
כי לכאורה, אם הם מנסים להוריד אותי מהתביעה זה כואב להם איפשהו וזה בדיוק מה שצריך לעשות
להכאיב כדי שמשהו ישתנה סוף סוף
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
גם אני שלחתי פניה ב23/07 על אוטובוס קו 422 מב"ב לירושלים, ששני אוטובוסים לא יצאו. (בחום ושש קופחת.. ואיחרתי לאירוע)
דרך האתר גם למשרד התחבורה וגם לחברת אפיקים.
שתיהם אמרו שהם יטפלו בהקדם ושהפניה התקבלה, תכלס אני חודשיים אח"כ בלי כלום...
ושלחתי להם מייל חוזר מה עם הפניה, ואחרי שבועיים שלחתי מייל נפרד שאני עדיין מחכה לטיפול בפניה וקבלת פיצוי.
יש עוד משהו לעשות כדי שיתיחסו אלי? יש עניין לאיים?

צפה בקובץ המצורף 1469679
צפה בקובץ המצורף 1469680
התשובה המצוטטת זאת תשובה סופית של משרד התחבורה, אם רוצים לדעת מה יצא באכיפה המנהלית, צריך לפנות שוב ולבקש
לפעמים לוקח כמה חודשים עד לתוצאות האכיפה המנהלית
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
תודה על ההשקעה עבור הנושא החשוב הזה
לא מוצאת את ההדרכה לחיפוש השופט בנט המשפט
יכול בבקשה לשלוח לי קישור לשם?
תודה רבה
באתר נט המשפט
נכנסים ללשונית "איתור החלטות".
בוחרים "איתור לפי פרמטרים".
בוחרים את בית המשפט למשל "שלום ירושלים" (דיונים בת"ק הם חלק מביתמ"ש השלום).
ב"הליך" בוחרים "תביעות קטנות".
ב"סוג עניין" זה יכול להיות תחת "ספק-לקוח" או "אחר" (זה לא אמור להיות תחת הגדרת "רכב" למרות שתמצאו שם תיקים נגד חברות תח"צ, הגדרת רכב היא תביעת נזיקין כגון תאונות, ולכן כדאי לסנן את זה).
ב"שם השופט" יש לבחור את שם השופט אצלו אמור להיות הדיון שלכם.
ב"סוג ההחלטה" לבחור "פסק דין" (לא חובה אבל מיקל את החיפוש לעניין הספציפי).
לבחור טווח תאריכים, ללחוץ על "איתור" וברשימה הנפתחת לחפש חברות תח"צ, וכך ניתן לראות מה הגישה של השופט.
שואלת שוב ואשמח לדעת מה האינטרס של החברה לסגור את הסיפור בלי בית משפט
האם הם נקנסים או ניזוקים מתביעה שמתממשת או שרק חבל להם על הזמן
כי לכאורה, אם הם מנסים להוריד אותי מהתביעה זה כואב להם איפשהו וזה בדיוק מה שצריך לעשות
להכאיב כדי שמשהו ישתנה סוף סוף
לא ברור לי כל כל מה האינטרס שלהם. כי אני לא יודע אם לפס"ד בת"ק יש משמעות נגדם (בניגוד לפס"ד בהליכים גבוהים יותר שיש לזה יותר משמעות).
 

michalor

משתמש מקצוען
יוצרי ai
אפשר על הכל יחד ואפשר גם לחלק
אשמח לעזור
תודה

עברתי על ההדרכה של אתר 15 דקות ודי הבנתי את התהליך,
שאלה:
אם יש לי 10 תלונות לחברה מסויימת ו10 לחברה נוספת, אני צריכה לחלק ל2 תביעות נפרדות או שאפשר לתבוע מרוכז ולצרף נפסח פירוט של התלונות?
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
תודה

עברתי על ההדרכה של אתר 15 דקות ודי הבנתי את התהליך,
שאלה:
אם יש לי 10 תלונות לחברה מסויימת ו10 לחברה נוספת, אני צריכה לחלק ל2 תביעות נפרדות או שאפשר לתבוע מרוכז ולצרף נפסח פירוט של התלונות?
אם אין קשר ביניהם נראה לי צריך לחלק ל-2
אם יש קשר למשל בנסיעות המשך, אז יחד
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
תודה על ההשקעה עבור הנושא החשוב הזה
לא מוצאת את ההדרכה לחיפוש השופט בנט המשפט
יכול בבקשה לשלוח לי קישור לשם?
הנה דוגמא לפסיקה של השופט יגאל ברק ארז
אמנם שם מדובר בפסיקה ללא דיון כי החברה לא שלחה כתב הגנה, אבל החלק החשוב הוא שהוא מתייחס לזה שכל אחד מהתובעים זכאי ל- 500 ש"ח בגין אי הגעה ול-300 בגין איחור בהתאם לפסיקה המקובלת.
כלומר שהגישה שלו היא לתת בדרך כלל את הסכומים הנ"ל יתכן שבמקרים חריגים יהיה יותר.
 

קבצים מצורפים

  • d5264e3b-fee7-4043-8cb9-19b0047c098d-2151442389010000090037f6a71fcd95_f_1696262818788_original...pdf
    KB 142.5 · צפיות: 37

עבודות לBA ולתואר

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
אחזור שוב
ושוב
ושוב
ושוב
תתבעו!
מגיע לכם פיצוי על עוגמת הנפש
מגיע להם להוציא מהכיס שלהם
ככל שתרבינה התביעות ירבה כאב הראש ולחברות כבר יהיה יותר אינטרס לעמוד במצופה מהן
ויותר מזה ברוב רובם של המקרים החברות יעדיפו להגיע לפרשה מחוץ לבית משפט, ולכן תגישו תביעות על סכומים גדולים של 5000-10000 ש"ח אפילו שאין סיכוי שבית משפט יקבל תביעה כזו, וכמתקשרים אלכם תגיעו לפשרה תרוויחו כמה מאות שקלים, ובנוסף ככל שהבנתי מי שתבע אותם פעם אחת הם מתייחסים לפניות שלו אחרת לאחר מכן כיון שהם יודעים שהוא רציני, (המידע לא מאומת רק ככה כמה שתבעו אותם אמרו לי.
ושוב התביעה היא תהליך דיגיטלי מהיר ופשוט.
ומי שמצליח שיעדכן כאן את כולם על מנת שאחרים גם יתבעו.
בהצלחה.
 

הקוטב הצפוני

משתמש מקצוען
נסעתי עם קו 617 מבי"ש ל-ם. האוטובוס האחרון שיצא הלילה.
המנוע שבת והנהג הוריד אותנו בהרטוב.
שם אמר לנו לחכות ל115, ועידכן שהחברה לא שולחת אוטובוס חילופי.
האם יש עילה לתביעה?
מצד אחד לא שלחו אוטובוס,
מצד שני אחרי כמה דקות היה 115. (תחנות אחרות וכו, אבל אוטובוס לירושלים).

@יוסי ב.ק וכל המבינים...
 

:):):)

משתמש פעיל
התשובה המצוטטת זאת תשובה סופית של משרד התחבורה, אם רוצים לדעת מה יצא באכיפה המנהלית, צריך לפנות שוב ולבקש
לפעמים לוקח כמה חודשים עד לתוצאות האכיפה המנהלית
איזה גוף זה ה'אכיפה המינהלית'?
ותוצאות מהם- זה פיצויים? או התנצלות והבטחה שלא יקרה שוב....?
אפשר לחייב אותם לפצות?
 

avi++

משתמש מקצוען
איזה גוף זה ה'אכיפה המינהלית'?
זה משרד התחבורה - כשהם מחליטים לקנוס את החברה, צריך לשלוח פניה למשרד התחבורה בצירוף מספר פניה קודמת
ותוצאות מהם- זה פיצויים? או התנצלות והבטחה שלא יקרה שוב....?
לא
גם לא
זה בסך הכל הוכחה נגד החברה בבימ''ש ''משרד התחבורה אפילו קנס אותם - הוכחה שהם אשמים''
אפשר לחייב אותם לפצות?
פעם ביקשתי ממשרד התחבורה פיצוי, קיבלתי תשובה ''באשר לפנייתך לקבלת פיצוי כספי יצוין, כי מתן פיצוי לנוסע הוא עניין המצוי בין המלין ובין החברה המפעילה. על כן, באפשרותך לפנות לחברת "קווים" לשם קבלת מענה בנושא זה.
עוד אציין, כי משרד התחבורה אינו עומד במקום בתי המשפט, ואינו מוסמך להכריע בעניינים אלו שבין האזרח ובין החברה המפעילה. לאור זאת, פתוחה בפניך האפשרות לפנות לבית המשפט בנושא זה.''
 

הגולם החולם

משתמש מקצוען
1696408055070.png
נותן תחושה שאולי אולי מישהו שם למעלה מנסה לשפר
תפנו, תבקשו, תכתבו, תתבעו!
שישמעו אותכם/אותנו!!!!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  100  פעמים

אתגר AI

קוביסט • אתגר 144

לוח מודעות

למעלה