לגדול נכון

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
ניסינו את זה פעם,
תבענו את אגד על אוטובוס שלא הגיע לתחנה ולקחנו מונית ב250 ש"ח,
כי האוטובוס שלא הגיע היה אחרון לפני שבת,
הבעיה היתה שבמשפט הגיע נציג מטעמם שהציג דף שקרי של "נתוני לווין" שלפיהם האוטובוס הגיע לתחנה ועצר ופתח דלתות.
בסופו של יום בית המשפט חייב את אגד רק בהוצאות המונית וזהו.
אז המלצה שלי מהנסיון הנ"ל, ברגע שהאוטובוס לא מדיע, לא עוצר, מאחר,
1. תצלמו!! עם כמה שיותר אנשי שמדברים למצלמה ומספרים מה קרה.
2. קחו טלפונים של עדים למקרה שיסכימו להעיד במידת הצורך.
אצלינו היו 40 איש בתחנה (!!!) שלקחו מוניות והסעות, ולא לקחנו אף מספר...
החברות האלה לא מפחדות לשקר במצח נחושה.
 

לא אני

משתמש סופר מקצוען
קו שלא יצא (!) ותודה לנציגת השירות על האסמכתא.
הציעו לנו פיצוי של 100 שח ברב קו, מה ההמלצה של המומחים והמנוסים? להתמקח מולם? לפנות הלאה?
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
שלום !!
התלוננתי לאגד על אי ביצוע נסיעה נסיעה ביום שישי באוטובוס האחרון ! אבל הם משקרים בגסות !!

תגובה של אגד
יתרה מכך, מבדיקה שערכנו ב-GPS (מערכת מעקב צי רכב) עולה כי האוטובוס יצא מתחנת המוצא בהתאם ללוח הזמנים שפורסם לציבור, בשעה 14:40:00 ועצר בתחנה בה המתנת בשעה 14:47:16 ופתח דלתות למשך 27 שניות לקליטת נוסעים.

תגובה של משרד התחבורה
פנייתך נבדקה מול נתוני הביצוע של מפעיל התחבורה הציבורית במערכות המשרד, והוחלט להעבירה
להתייחסות המפעיל במסגרת הליך האכיפה המנהלי.

1. משרד התחבורה מסכים איתי שלא הייתה נסיעה או לא ?
2.יש על מה לתבוע ?
יש לי רק עוד מקרה אחר על אי עצירה בתחנה של אוטובוס ועליו אגד הסכימו והתנצלו !
@יוסי ב.ק
1. על פניו זה נראה שמשרד התחבורה מסכים איתך ושאגד לא אמרו אמת. כששולחים תלונה למשרד התחבורה הם בודקים באופן ראשוני אם נראה שיש משהו בטענה או לא. אם הם היו רואים שהאוטובוס ביצע נסיעה כדין הם לכאורה היו שולחים לך תשובה שעל פי הנתונים הנסיעה בוצעה כדין, אם זה הועבר להליך אכיפה מנהלית כנראה שיש דברים בגו.

2. כך שנראה שיש פה בהחלט עילה לתביעה. יחד עם זאת צריך לזכור שיש גם טעויות ויתכן שמשרד התחבורה טעו בבדיקה או בתשובה ולכן לא כדאי לתבוע על מקרה בודד, יחד עם המקרה הנוסף שאגד הצדיקו נראה שבהחלט אפשר לתבוע. במקרה כזה הייתי מציין ומביא בכתב התביעה את התשובות של אגד ומשרד התחבורה ומדגיש שעל פניו נראה שאגד לא אמרו אמת.
ישנם אפשרויות נוספות - לחכות לתוצאות של האכיפה המנהלית של משרד התחבורה. הם לא שולחים את תוצאות האכיפה המנהלית למתלונן, אבל אפשר לבקש את זה מהם. צריך לחכות כמה שבועות (ולפעמים יותר) ואז בהליך הרגיל של הגשת תלונה לכתוב שאני רוצה לדעת מה עלה בתהליך האכיפה של מקרה פלוני.
אפשרות נוספת זה לחזור לאגד ולראות מה תהיה תגובתם על תשובת משרד התחבורה
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
איך מגיעים לנתונים אמיתיים מתי באמת האוטובוס יצא (חיפשתי באיפה בוס ומצאתי רק לאוטובוסים של היום, לא מתאריכים קודמים].
באמת מעניין אם יש דבר כזה כי אני לא מכיר.
וכן, אוטובוס לשעה מסוימת שלא יצא [בבירור, אני בתחנה שניה כמאתיים מטר מהראשונה, ללא פקקים], ועליתי לקו אחר פחות נח 6 דק' אחרי, מחשש שהוא לא יצא, לא עקבתי אם בסוף יצא, זה קרה כמה פעמים בפחות מחודש, האם זו עילה לתביעה?
על 6 דקות באופן חד"פ לדעתי לא הייתי תובע.
אבל אם למעשה אתה מגיע ליעד באיחור משמעותי יותר מ-6 דקות או שיש עגמת נפש אחרת כתוצאה מכך, ואם זה קורה באופן תדיר זה בהחלט עילה לתביעה. רק צריך להשים לב לא להגזים עם הסכומים ושיהיו תואמים את עגמת הנפש המתוארת.
וכן אוטובוסים לא מתוחזקים [חלק מלחצני העצור שבורים, אחת הדלתות לא נפתחת - מעכב בכל תחנה, כסאות שבורים וכו'] זה עילה לתביעה מצידי?
לדעתי זה פחות עילה לתביעה.
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
ניסינו את זה פעם,
תבענו את אגד על אוטובוס שלא הגיע לתחנה ולקחנו מונית ב250 ש"ח,
כי האוטובוס שלא הגיע היה אחרון לפני שבת,
הבעיה היתה שבמשפט הגיע נציג מטעמם שהציג דף שקרי של "נתוני לווין" שלפיהם האוטובוס הגיע לתחנה ועצר ופתח דלתות.
בסופו של יום בית המשפט חייב את אגד רק בהוצאות המונית וזהו.
אז המלצה שלי מהנסיון הנ"ל, ברגע שהאוטובוס לא מדיע, לא עוצר, מאחר,
1. תצלמו!! עם כמה שיותר אנשי שמדברים למצלמה ומספרים מה קרה.
2. קחו טלפונים של עדים למקרה שיסכימו להעיד במידת הצורך.
אצלינו היו 40 איש בתחנה (!!!) שלקחו מוניות והסעות, ולא לקחנו אף מספר...
החברות האלה לא מפחדות לשקר במצח נחושה.
כדאי גם לשלוח תלונה למשרד התחבורה. למשרד התחבורה יש את נתוני הנסיעות ולחברות התח"צ קשה לשקר מולם על ביצועי נסיעות (על דברים אחרים בהחלט כן) כמו במקרה הזה:
שלום !!
התלוננתי לאגד על אי ביצוע נסיעה נסיעה ביום שישי באוטובוס האחרון ! אבל הם משקרים בגסות !!

תגובה של אגד
יתרה מכך, מבדיקה שערכנו ב-GPS (מערכת מעקב צי רכב) עולה כי האוטובוס יצא מתחנת המוצא בהתאם ללוח הזמנים שפורסם לציבור, בשעה 14:40:00 ועצר בתחנה בה המתנת בשעה 14:47:16 ופתח דלתות למשך 27 שניות לקליטת נוסעים.

תגובה של משרד התחבורה
פנייתך נבדקה מול נתוני הביצוע של מפעיל התחבורה הציבורית במערכות המשרד, והוחלט להעבירה
להתייחסות המפעיל במסגרת הליך האכיפה המנהלי.

1. משרד התחבורה מסכים איתי שלא הייתה נסיעה או לא ?
2.יש על מה לתבוע ?
יש לי רק עוד מקרה אחר על אי עצירה בתחנה של אוטובוס ועליו אגד הסכימו והתנצלו !
@יוסי ב.ק
מעניין אם שקרים זה משהו סדרתי באגד.....
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
קו שלא יצא (!) ותודה לנציגת השירות על האסמכתא.
הציעו לנו פיצוי של 100 שח ברב קו, מה ההמלצה של המומחים והמנוסים? להתמקח מולם? לפנות הלאה?
תלוי מה הנזק/עגמת נפש. אם איחרתם ב-10 דקות הייתי לוקח.
אבל אם מדובר במשפחה ובשעה 23:30 ואיחרתם איחור משמעותי או הפסדתם תור וכו' וכו' אז אפשר לקבל יותר.
בפרט אם אתם משתמשים בתח"צ סביר להניח שזה לא מקרה בודד...
 

לא אני

משתמש סופר מקצוען
תלוי מה הנזק/עגמת נפש. אם איחרתם ב-10 דקות הייתי לוקח.
אבל אם מדובר במשפחה ובשעה 23:30 ואיחרתם איחור משמעותי או הפסדתם תור וכו' וכו' אז אפשר לקבל יותר.
בפרט אם אתם משתמשים בתח"צ סביר להניח שזה לא מקרה בודד...
שעה.
יום קודם כנ"ל.
בחנוכה, משפחה עם תנוקות (הצטננו, המשך שבוע ארוך ומתיש, אבל לא יודעת כמה מוסמך הקשר)
איך מקבלים יותר? מולם? פונים הלאה?
 

רותי.

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
D I G I T A L
יש את המדריך הנ"ל אבל זה לא עונה על הבעיה שלי,
אשמח אם תוכל לעזור לי.
תודה.
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
שעה.
יום קודם כנ"ל.
בחנוכה, משפחה עם תנוקות (הצטננו, המשך שבוע ארוך ומתיש, אבל לא יודעת כמה מוסמך הקשר)
איך מקבלים יותר? מולם? פונים הלאה?
אפשר לנסות מולם אבל לא יודע אם יועיל.
אני בהחלט הייתי מגיש תביעה ולא מסתפק ב-100 ש"ח. אשמח לעזור.
 

avi++

משתמש מקצוען
קו שלא יצא (!) ותודה לנציגת השירות על האסמכתא.
הציעו לנו פיצוי של 100 שח ברב קו, מה ההמלצה של המומחים והמנוסים? להתמקח מולם? לפנות הלאה?
אם כבר אתם לוקחים רק 100 שקל, תדרשו את זה בהעברה בנקאית לחשבון, ולא לתוך הרב קו
 

טיגריס

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי DIP
קבלנו תגובה ממשרד התחבורה כזו: ( על כמה פניו אותו נוסח..)
מה כדאי לעשות עכשיו?

פנייתך בנושא אי עצירה בנסיעת קו 23 של חברת בית שמש אקספרס
19-12-2022 בתאריך
סימוכין: מכתבך מתאריך 2022/12/26
הריני לאשר קבלת מכתבך שבסימוכין ולהתנצל על העיכוב במענה.
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית מנהלת תהליכי אכיפה מנהליים מול מפעילי התחבורה הציבורית,
במסגרתם מושתים פיצויים מוסכמים ביחס לחריגות של מפעיל התחבורה הציבורית מהמערכת ההסכמית
לה מחויב המפעיל מול משרד התחבורה, וזאת במטרה לשפר את רמת השירות הניתנת לנוסעי התחבורה
הציבורית.
פנייתך נבדקה מול נתוני הביצוע של מפעיל התחבורה הציבורית במערכות המשרד, והוחלט להעבירה
להתייחסות המפעיל במסגרת הליך האכיפה המנהלי.
ברצוני להביא לידיעתך, כי משרד התחבורה מבצע, באמצעות מערכת ממוחשבת, בקרה על נתוני ביצוע של
מפעילי התחבורה הציבורית, הבוחנת את עמידת המפעילים בביצוע ודיוק הנסיעה בהתאם לרמת השירות
לה הם מחויבים מול משרד התחבורה, באופן אוטומטי ורציף.
משכך, אי-התאמה של נסיעה בפועל ביחס לחובת המפעיל ברישיון הקו לעמידה בלוח הזמנים, מזוהה
במערכת הממוחשבת ומטופלת בהליך אכיפה מנהלי על ידי המשרד מול המפעיל.
אני מודה לך על פנייתך, ומצטערת על אי הנוחות שנגרמה לך.
בברכת נסיעה נעימה ובטוחה.
בכבוד רב
 

סטִיקטַק

משתמש צעיר
היה לנו מקרה לפני כ 4 שנים (ואולי אף יותר) של נתיב אקספרס מב"ב לצפון במוצ"ש
כאשר האוטובוס איחר בלמעלה משעה
אח"כ הנהג שלא הכיר את המסלול - נכנס דרך חיפה (אינלי מושג איך הגיע לשם)
לבסוף בכניסה לעירי (בסביבות 1-2 בלילה) האוטובוס שווק
וכך נאלצנו להמתין למונית במשך למעלה מחצי שעה בקור עם תינוק (או 2 - לא זכור כרגע..)

למעשה באותו שבוע שלחתי תלונה נזעמת ומפורטת למשרד התחבורה (ואולי גם לחברה)
קיבלתי מייל אוטו' שהתלונה התקבלה וכו'
אם זכורני נכון כעבור כמה חודשים קיבלתי עוד תגובה ע"כ שהעניין בטיפול.

כרגע נתקלתי באשכול החשוב ומעניין אותי אם יש טעם לקלף את האבק
והאם יש סיכוי להוציא משהו מהמקרה הנ"ל?
 

הכי הכי

משתמש סופר מקצוען
מספיק להתקשר ולהתווכח עם נציגי חברות התחבורה

פשוט פותחים תיק בת"ק תכף אסביר איך,

ופתאום הם מתקשרים איליך, ומסבירים לך למה התביעה לא צודקת

ובדרך כלל בסמוך למועד ה'משפט' (נשמע מלחיץ קחו את זה כביקור ברופא משפחה...) הם מציעים לך פשרה על כחצי מהתביעה

ולאמיצים שבינינו ברוב המקרים אל תוותרו תלכו לביהמ"ש ותקבלו את כל הסכום!!!

הלוואי שכל עם ישראל יעשה כך, פתאום חברות התחבורה ידפקו אוטובוסים בשעון שוויצרי!!!!

א'. האטובוס לא יצא וכולי וכולי, תשמרו או קבלה של מונית שלקחתם (בד"כ עדיף לקחת מונית ככה יש נזק יותר רציני אך לא חייבים) או נסיעה הבאה שלקחתם וכל הוכחה אחרת
ב. שולחיים תביעה במקביל לחברת התחבורה המפעילה וכמו"כ למשרד התחבורה.
ג. מחכים לתשובות, אם התשובות לא מספקות (לא נתנו פיצוי מספק וכולי) פותחים תביעה ב15 דקות!!!
ד. מחכים למועד הדיון, בד"כ תקבלו כבר מיד אחרי ההגשה טלפונים מתפתלים מחברת התחבורה המפעילה למה זה תביעה שטותית, ויש להם אפי' הוכחות להפך, אל תבהלו, חכו בסבלנות ואז או ששתתפשרו או שתלכו עד הסוף, בהצלחה תעבירו הלאה שכולם יתבעו אותם, ונקבל ככה שירות נורמלי!!!

כל מי שהגיש והצליח או שלא שיעלה את המקרה כאן שנצליח ביחד לחולל שינוי!!!!
עד כמה שנים אחר כך ניתן עדיין לתבוע?
 

ברכה וישועה

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
מי שיכול לייעץ? אוטובוס דן במרכז, שהרבה פעמים הם מדלגים על זמנים או לכל הפחות הוא לא נכנס לרחוב מסוים, לא תיעדתי את הפעמים, רק פעם אחת תיעדתי למי עלי לשלח את הפנייה לחברה? למשרד התחבורה? תודה לעונים
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
קבלנו תגובה ממשרד התחבורה כזו: ( על כמה פניו אותו נוסח..)
מה כדאי לעשות עכשיו?

פנייתך בנושא אי עצירה בנסיעת קו 23 של חברת בית שמש אקספרס
19-12-2022 בתאריך
סימוכין: מכתבך מתאריך 2022/12/26
הריני לאשר קבלת מכתבך שבסימוכין ולהתנצל על העיכוב במענה.
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית מנהלת תהליכי אכיפה מנהליים מול מפעילי התחבורה הציבורית,
במסגרתם מושתים פיצויים מוסכמים ביחס לחריגות של מפעיל התחבורה הציבורית מהמערכת ההסכמית
לה מחויב המפעיל מול משרד התחבורה, וזאת במטרה לשפר את רמת השירות הניתנת לנוסעי התחבורה
הציבורית.
פנייתך נבדקה מול נתוני הביצוע של מפעיל התחבורה הציבורית במערכות המשרד, והוחלט להעבירה
להתייחסות המפעיל במסגרת הליך האכיפה המנהלי.
ברצוני להביא לידיעתך, כי משרד התחבורה מבצע, באמצעות מערכת ממוחשבת, בקרה על נתוני ביצוע של
מפעילי התחבורה הציבורית, הבוחנת את עמידת המפעילים בביצוע ודיוק הנסיעה בהתאם לרמת השירות
לה הם מחויבים מול משרד התחבורה, באופן אוטומטי ורציף.
משכך, אי-התאמה של נסיעה בפועל ביחס לחובת המפעיל ברישיון הקו לעמידה בלוח הזמנים, מזוהה
במערכת הממוחשבת ומטופלת בהליך אכיפה מנהלי על ידי המשרד מול המפעיל.
אני מודה לך על פנייתך, ומצטערת על אי הנוחות שנגרמה לך.
בברכת נסיעה נעימה ובטוחה.
בכבוד רב
לכאורה זה נראה שמשרד התחבורה מכיר שהיתה חריגה, ולכאורה יש לכם עילה לתביעה.
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
היה לנו מקרה לפני כ 4 שנים (ואולי אף יותר) של נתיב אקספרס מב"ב לצפון במוצ"ש
כאשר האוטובוס איחר בלמעלה משעה
אח"כ הנהג שלא הכיר את המסלול - נכנס דרך חיפה (אינלי מושג איך הגיע לשם)
לבסוף בכניסה לעירי (בסביבות 1-2 בלילה) האוטובוס שווק
וכך נאלצנו להמתין למונית במשך למעלה מחצי שעה בקור עם תינוק (או 2 - לא זכור כרגע..)

למעשה באותו שבוע שלחתי תלונה נזעמת ומפורטת למשרד התחבורה (ואולי גם לחברה)
קיבלתי מייל אוטו' שהתלונה התקבלה וכו'
אם זכורני נכון כעבור כמה חודשים קיבלתי עוד תגובה ע"כ שהעניין בטיפול.

כרגע נתקלתי באשכול החשוב ומעניין אותי אם יש טעם לקלף את האבק
והאם יש סיכוי להוציא משהו מהמקרה הנ"ל?

עד כמה שנים אחר כך ניתן עדיין לתבוע?
לכאורה כמו בדרך כלל - עד 7 שנים מהמקרה.
יחד עם זה תצטרכו להסביר למה נזכרתם היום, ולכן כדאי לציין שכעת נודע לכם שישנה אפשרות לתבוע.
המלצה שלי - לא לתבוע רק על מקרה בן 4 שנים אלא לצרף אותו למקרים טריים.
מקרים של שנה/שנתיים אחורה לכאורה אין שום בעיה איתם.
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
מי שיכול לייעץ? אוטובוס דן במרכז, שהרבה פעמים הם מדלגים על זמנים או לכל הפחות הוא לא נכנס לרחוב מסוים, לא תיעדתי את הפעמים, רק פעם אחת תיעדתי למי עלי לשלח את הפנייה לחברה? למשרד התחבורה? תודה לעונים
הכי חשוב למשרד התחבורה שקונס אותם, אבל כדאי גם לחברה.
 

sol key

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
גם בירושלים קו 57 מהר חוצבים המוןןןן פעמים לא מתחיל מסלול בכלל ומתי שכן מתחיל הוא מאחר,
נגרם לי מזה המון עוגמת נפש!
זה אפשרי לתבוע אותם?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  58  פעמים

לוח מודעות

למעלה