מציאותי

משתמש פעיל
קודם כדאי לשלוח תלונה לחברה ולמשרד התחבורה
זה מה שעשיתי ואז החברה כתבה לי:
הקווים שלנו בוצעו כמו שצריך.
אין מקום לפיצוי.
טוענים שמבחינתם המסלול בוצע והאוטובוס עבר בתחנה אמנם באיחור של חצי שעה אבל מבחינתם זה תקין.
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
זה מה שעשיתי ואז החברה כתבה לי:
הקווים שלנו בוצעו כמו שצריך.
אין מקום לפיצוי.
טוענים שמבחינתם המסלול בוצע והאוטובוס עבר בתחנה אמנם באיחור של חצי שעה אבל מבחינתם זה תקין.
זה לגמרי נראה כמו עילה לתביעה. בפרט בגלל שהחברה מודה שהיה איחור.
ניתן לתבוע את סכום המונית + פיצוי על בזבוז הזמן בתחנה, עגמת נפש וכו'. אם נגרם גם איחור בהגעה ליעד וכל עגמת נפש אחרת ניתן להגדיל את סכום הפיצוי.
 

רק רבינו

משתמש פעיל
אתמול המתנתי עם אשתי והילדים במעבר חציה ואוטובוס של סופרבוס לא נתן לנו זכות קדימה לעבור, יש מה לתבוע? להגיש תלונה אצל החרה או אצל משטרה או בית משפט?
 

*רות

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
D I G I T A L
בלת''ק
אם החברה עקפה נסיעה -לטעתנם בעקבות תקלה באוטובוס
לאחר חצי שעה הגיע הקו הבא
יש מקום לתביעה?

וכן אוטובוס שעוקף על תחנה-כבר כמה פעמים אותו מקרה
 

*רות

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
D I G I T A L
חפשו כאן באשכול 'נוהל אוטובוסים תקולים'
תודה
בעיקרון במקרה זה היו צריכים לשלוח תוך 15 דק'
וזה לקח חצי שעה

משהו התנסה בתביעה כזאת?
אין לי הוכחת נזק ממשית ,אני כן יכולה להביא הוכחות לשיחה עם נציג +נסיעה מאוחרת יותר
וסיבה שהאיחור השפיעה עלי למשך היום ועיקוב פגישה חשובה
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
תודה
בעיקרון במקרה זה היו צריכים לשלוח תוך 15 דק'
וזה לקח חצי שעה

משהו התנסה בתביעה כזאת?
אין לי הוכחת נזק ממשית ,אני כן יכולה להביא הוכחות לשיחה עם נציג +נסיעה מאוחרת יותר
וסיבה שהאיחור השפיעה עלי למשך היום ועיקוב פגישה חשובה
יש סבירות שהשופט יתחשב בהם בגלל שמדובר בתקלה, אם אכן היתה כזאת.
כדאי לשלוח תלונה גם למשרד התחבורה ולראות מה התגובה שלהם.
את יכולה גם לכתוב לחברה שאת מתכוונת לתבוע בת"ק אלא אם הם יוכיחו לך שאכן היתה תקלה.
אגב, אמרו לך מפורש שזה תקלה באוטובוס או "תקלה תפעולית" ושאר מילים מכובסות לאי ביצוע נסיעה?
 

רק רבינו

משתמש פעיל
היום חיכינו לאוטובוס עם תינוק בעגלה והיה מונית בתחנה והאוטובוס עצר מאחורי המונית ולא שמנו לב שהוא כבר הגיע וכשכן ראינו שאנשים עולים ויורדים שם אז מיד יצאתי לכיוון הכביש שיעצור לפחות שם ואולי הוא לא ראה אותנו וכבר לא עצר. אז יש מה לתבוע?. תלונה הוגשה לנציג שירות בטלפון
 

רק רבינו

משתמש פעיל
מתפלא שלא מספיק הדגישו,
תביעה בבית משפט לתביעות קטנות, זוהי תביעה בערכאות לכל דבר,
ועל זה נאמר כאילו הרים יד בתורת משה,
בכדי לקבל היתר, חובה גמורה לפנות לבית דין (במקרים שונים יתכן שגם היתר מרב מספיק)
אף שיתכן שברוב במקרים יהיה מותר לפנות לבית משפט, הדבר מצריך היתר,
זהו נידון מאוד רציני !
כמה שידוע לי הבעיה ללכת לערכאות זה רק כשהנתבע יבוא ויציית לבית דין אבל בתחבורה ציבורית עדיין לא נםתחה חברה חרדית שתהיה כפופה לדין תורה.
 

מרחבית

משתמש מקצוען
מתפלא שלא מספיק הדגישו,
תביעה בבית משפט לתביעות קטנות, זוהי תביעה בערכאות לכל דבר,
ועל זה נאמר כאילו הרים יד בתורת משה,
בכדי לקבל היתר, חובה גמורה לפנות לבית דין (במקרים שונים יתכן שגם היתר מרב מספיק)
אף שיתכן שברוב במקרים יהיה מותר לפנות לבית משפט, הדבר מצריך היתר,
זהו נידון מאוד רציני !
יש גם צורך לשאול ולברר האם מותר לקבל תשלום שנפסק עבור עגמת נפש, כי זה שונה הלכתית ממה שנפסק עבור נזק ממוני, ולפי מקרה ששמעתי עליו מקרוב - זה לא פשוט, וצריך הנחיה מפורטת מה כן ומה לא וכיצד.
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
היום חיכינו לאוטובוס עם תינוק בעגלה והיה מונית בתחנה והאוטובוס עצר מאחורי המונית ולא שמנו לב שהוא כבר הגיע וכשכן ראינו שאנשים עולים ויורדים שם אז מיד יצאתי לכיוון הכביש שיעצור לפחות שם ואולי הוא לא ראה אותנו וכבר לא עצר. אז יש מה לתבוע?. תלונה הוגשה לנציג שירות בטלפון
תצטרך להסביר בתביעה איך לא ראית את האוטובוס עוצר מאחורי מונית.
אוטובוס שעוצר אחרי 2 אוטובוסים עומדים בתחנה זה עניין אחד, אבל מונית לא מסתירה אוטובוס.
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
יש גם צורך לשאול ולברר האם מותר לקבל תשלום שנפסק עבור עגמת נפש, כי זה שונה הלכתית ממה שנפסק עבור נזק ממוני, ולפי מקרה ששמעתי עליו מקרוב - זה לא פשוט, וצריך הנחיה מפורטת מה כן ומה לא וכיצד.
בתביעות מהסוג הזה ברגע שמותר לתבוע אז מותר לתבוע כדיניהם כפי המקובל.
יש מקרים אחרים שבהם תביעה בערכאות היא רק בתנאים מסויימים ואז אכן מותר לתבוע רק מה שהיה מגיע בדין תורה. וכמובן כל מקרה לגופו.
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
תצטרך להסביר בתביעה איך לא ראית את האוטובוס עוצר מאחורי מונית.
אוטובוס שעוצר אחרי 2 אוטובוסים עומדים בתחנה זה עניין אחד, אבל מונית לא מסתירה אוטובוס.
הייתי עם עגלת קניות בתחנה, האוטובוס עצר מאחורי אוטובוס נוסף והתחיל להעלות נוסעים במרחק מהתחנה
מכיוון שהאוטובוס שבתחנה התעכב הנהג שמאחוריו פנה לעקוף אותו
ירדתי לכביש וסימנתי לו לעצור מכיוון שלא יכולתי להספיק להגיע עם עגלת הקניות לפני שיגמור להעלות את הנוסעים (במרחק מהתחנה - כאמור), אך הנהג בחר להתעלם וסירב לעצור לי לפני האוטובוס שבתחנה
האם אוכל לתבוע את החברה?
 

מרחבית

משתמש מקצוען
בתביעות מהסוג הזה ברגע שמותר לתבוע אז מותר לתבוע כדיניהם כפי המקובל.
יש מקרים אחרים שבהם תביעה בערכאות היא רק בתנאים מסויימים ואז אכן מותר לתבוע רק מה שהיה מגיע בדין תורה. וכמובן כל מקרה לגופו.
מה הכוונה 'תביעות מהסוג הזה'? איזה סוג? אינני מתמצאת בזה. במקרה עליו שמעתי - גם היה מדובר בת''ק.
 

רק רבינו

משתמש פעיל
תצטרך להסביר בתביעה איך לא ראית את האוטובוס עוצר מאחורי מונית.
אוטובוס שעוצר אחרי 2 אוטובוסים עומדים בתחנה זה עניין אחד, אבל מונית לא מסתירה אוטובוס.
דבר ראשון הקו הזה הוא אוטובוס טנדר וכמה שזכור לי אז המונית שהיתה שם היה מיניוואן ובאמת לא הסתכלתי לכיוון של האוטובוס ואני לא חושב שנוסע ממתין חייב להיות כל הזמן מרוכז להגעת האוטובוס.
 

רק רבינו

משתמש פעיל
הייתי עם עגלת קניות בתחנה, האוטובוס עצר מאחורי אוטובוס נוסף והתחיל להעלות נוסעים במרחק מהתחנה
מכיוון שהאוטובוס שבתחנה התעכב הנהג שמאחוריו פנה לעקוף אותו
ירדתי לכביש וסימנתי לו לעצור מכיוון שלא יכולתי להספיק להגיע עם עגלת הקניות לפני שיגמור להעלות את הנוסעים (במרחק מהתחנה - כאמור), אך הנהג בחר להתעלם וסירב לעצור לי לפני האוטובוס שבתחנה
האם אוכל לתבוע את החברה?
אני מניח שזה ממש עילה לתביעה, בפרט אם הנהג ראה אותך שסימנת לו לעלות
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
הייתי עם עגלת קניות בתחנה, האוטובוס עצר מאחורי אוטובוס נוסף והתחיל להעלות נוסעים במרחק מהתחנה
מכיוון שהאוטובוס שבתחנה התעכב הנהג שמאחוריו פנה לעקוף אותו
ירדתי לכביש וסימנתי לו לעצור מכיוון שלא יכולתי להספיק להגיע עם עגלת הקניות לפני שיגמור להעלות את הנוסעים (במרחק מהתחנה - כאמור), אך הנהג בחר להתעלם וסירב לעצור לי לפני האוטובוס שבתחנה
האם אוכל לתבוע את החברה?
אני מניח שזה ממש עילה לתביעה, בפרט אם הנהג ראה אותך שסימנת לו לעלות
המקרים האלה הם גבוליים, בגלל שהאוטובוס עצר ופתח דלתות.
צריכה להיות סיבה טובה ומספקת לשאלה - למה לא עלית על האוטובוס?
וכאן צריך להוכיח שהיתה מניעה לעלות, לדוגמא עגלת קניות/ילדים/בעיה פיזית/רחוק מאוד מתחנה וכו'.
אבל זה באמת גבולי והשופט יכול להחליט שאין פה עילה לתביעה וזה יכול גם להגיע להוצאות משפט לתובע.
לכן הייתי ממליץ שלא לתבוע על מקרה כזה לבד אלא לצרף אותו יחד עם מקרים נוספים ואז מקסימום תצליחו.
בכל מקרה כדאי לתבוע על כמה מקרים יחד.

אותו דבר גם לגבי זה:
היום חיכינו לאוטובוס עם תינוק בעגלה והיה מונית בתחנה והאוטובוס עצר מאחורי המונית ולא שמנו לב שהוא כבר הגיע וכשכן ראינו שאנשים עולים ויורדים שם אז מיד יצאתי לכיוון הכביש שיעצור לפחות שם ואולי הוא לא ראה אותנו וכבר לא עצר. אז יש מה לתבוע?. תלונה הוגשה לנציג שירות בטלפון
דבר ראשון הקו הזה הוא אוטובוס טנדר וכמה שזכור לי אז המונית שהיתה שם היה מיניוואן ובאמת לא הסתכלתי לכיוון של האוטובוס ואני לא חושב שנוסע ממתין חייב להיות כל הזמן מרוכז להגעת האוטובוס.
המקרה הזה מאוד גבולי. יש סיכוי טוב שהשופט כן יקבע שבאחריותך היה להיות מרוכז מתי יבוא האוטובוס.
לכן לא כדאי לתבוע רק על מקרה אחד מהסוג הזה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  62  פעמים

לוח מודעות

למעלה