או לראש כולל?אל תקחו ללב את היחס המשפיל שקבל
תכלס המעשר שלכם הולך לאברכים שלומדים תורה
אז מה רע ?
או לראש כולל?אל תקחו ללב את היחס המשפיל שקבל
תכלס המעשר שלכם הולך לאברכים שלומדים תורה
אז מה רע ?
חברים נא להירגע ולא להיסחף לעליהום שעושים כאן על ראשי הכוללים.
כמו בכל דין ודברים יש שני צדדים למטבע. אחד מידידי שמפעיל כולל אברכים, סיפר לי בכמה מקרים הזויים שהוא נתקל בהתנהלות קלוקלת של אברכים ביחס לכולל, ואזני תצילנה מלשמוע. אם יש מישהו שמעוניין לשמוע את הצד השני, אולי עוד אפרט .
מחכים לדוגמאות, בבקשה
כמה זמן לוקח להמציא סיפור?מכיוון שאני רואה שהציבור מגלה ענין וסקרנות..
ב"ה אשתדל מחר לכתוב כמה דוגמאות עסיסיות.
בין 10% ל50% תלוי גם אם אתה בכולל אחר או שאתה עובדמה הסכום הממוצע שר"כ לוקח אם הוא רושם אותי בדתות
ואני לא במוסד שלו?
יותר נכון בטוח שהם לא צודקים
לא סתירה?כבר כתבו:
לפי הנכתב כאן שהתקציב מתחלק למס הלומדים בפועל (מס הארכים בכל הארץ..)בין 10% ל50% תלוי גם אם אתה בכולל אחר או שאתה עובד
"פחות משווה פרוטה"לפי הנכתב כאן שהתקציב מתחלק למס הלומדים בפועל (מס הארכים בכל הארץ..)
הרי שזה גזל גמור !!
לכתוב על אדם שעובד ויצא מהכולל לחלוטין.. (ולא כמו המקרה כאן שעבר כולל - וזה ענין פרוצדוראלי)
זה גזל מכל שאר האברכים!!!
שלום וברכה,
אשמח לשמוע דעתכם בנושא...
בעלי למד בכולל במשך 2,3 חודשים ועזב... (מכמה וכמה סיבות) אבל מעוד סיבה עיקרית שדי שברה את גב הגמל- שהראש כולל ממש התייחס אליו בצורה קשה ומשפילה מאוד....ובעלי בן אדם צנוע ות"ח אמיתי עם מידות זהב...הוא פשוט הרגיש שמתנכל אליו.
תכלס, הוא עבר כולל מאז ונמצא בכולל אחר אבל הראש כולל בכולל הנוכחי לא הספיק להעביר אותו ברישום של הדתות.
מה שבעצם קורה עכשיו זה שהראש כולל לשעבר משלם לו את המלגות, הוא משלם יותר לאברכים שלו ושולח את אחד התלמידים להתקשר לבעלי להגיד לו להעביר לו בהעברה בנקאית את הסכום העודף... (הוא משלם לאברכים 800 והדתות משלמים 600) אז בעלי מחזיר 200 בעצם...
עד כאן הכל היה עובר, אבל אז הוא התחיל להגיד לנו כבדרך אגב, שנשלם לו את המעשרות מהדתות (60 ש"ח) ונכון, זה סכום קטן ומה אכפת לי לשלם למקום שמחזיק תורה, אבל הצורה, הדרך, הגישה....פשוט חסר כל הגיון...
בפעם הראשונה בעלי ממש עמד על זה שנמחול ונעביר על המידות-והעברנו לו...
ועכשיו- הוא דרש פעם שנייה שנעשה לו העברה, גם על הדתות וגם על המעשרות...וזה היה כבר מעל לכוחותי...
שנינו הסכמנו לא להעביר, גם כי יש לי מספיק מקומות שאני מעוניינת להעביר אליהם את המעשרות שלי, וגם, בעיקר כי נראה לי לא צודק לשלם לבן אדם כ"כ לא הגון שבא אלי בגישה כ"כ משפילה..
אבל מה שקרה זה שבעלי פתאום הציג לי את המשוואה שייתכן והוא לא ישלם לו דתות בחודש הבא כי לא העברנו לו מעשרות...בעלי טוען שנעביר לו את המעשרות ונשתוק ואז הוא יעביר לנו....אני מרגישה שככל שנתן יותר ככה הוא ייקח יותר.... מרגישה שמנצלים אותנו..ואין לי מה לעשות נגד זה...האם באמת ייתכן שראש כולל לא יעביר מלגה לאברך שרשום אצלו? יש מציאות כזאת? מה אפשר לעשות? אשמח לשמוע פתרונות...
נ:ב:מאמינה שבסוף בעלי יעשה את ההעברה כי יש לו לב טוב מדיי והוא לא מסוגל לכעוס כמוני...
איך הם קנו את הכסף שהוא גנב להם, באיזה קניין, זה לא שלהם, אפילו להסוברים שהכסף שמגיע לראש כולל מגיע לאברך, הם לא העבירו לו את הכסףלפי הנכתב כאן שהתקציב מתחלק למס הלומדים בפועל (מס הארכים בכל הארץ..)
הרי שזה גזל גמור !!
לכתוב על אדם שעובד ויצא מהכולל לחלוטין.. (ולא כמו המקרה כאן שעבר כולל - וזה ענין פרוצדוראלי)
זה גזל מכל שאר האברכים!!!
כן אבל אתה לא שמעת בכלל את הצד הראשון של המטבע...חברים נא להירגע ולא להיסחף לעליהום שעושים כאן על ראשי הכוללים.
כמו בכל דין ודברים יש שני צדדים למטבע. אחד מידידי שמפעיל כולל אברכים, סיפר לי בכמה מקרים הזויים שהוא נתקל בהתנהלות קלוקלת של אברכים ביחס לכולל, ואזני תצילנה מלשמוע. אם יש מישהו שמעוניין לשמוע את הצד השני, אולי עוד אפרט .
צודק לחלוטין, מסכימה..השאלה אם באמת זה הולך אליהם...אל תקחו ללב את היחס המשפיל שקבל
תכלס המעשר שלכם הולך לאברכים שלומדים תורה
אז מה רע ?
מסתבר שלאצודק לחלוטין, מסכימה..השאלה אם באמת זה הולך אליהם...
מכיר כולל שמשלם נטו דתות בלבדכמה קולמוסים נשברו על העניין הזה כבר.
היום אנשים עושים מה בא להם, ואין פוצה פה ומצפצף.
כרגיל רוב הראשי כוללים הם יהודים צדיקים ת"ח גדולים שכל רצונם לגדל מקום תורה.
אבל יש ר"כ שמתנהגים כמו ילד בכיתה א'.
קודם כל זה ברור שהמדינה נותנת את הכסף לאברך ולא לר"כ, זאת עובדה וניתן לראות את זה בהסבר על התקציב, מי שטוען אחרת מוזמן להביא מקור לדבריו.
הסיבה היחידה שזה מגיע לר"כ כי יש כמה תנאים שצריך לעמוד בהם כדי לקבל את הדתות (30 אברכים, התייצבות יום יום, וכו') ורק כמסגרת הם יכולים לאכוף את זה.
ולכן אם הם רואים שהכולל לא עומד בתנאים הם קונסים את הר"כ, כדי שיהיה לו עניין לעמוד בזה.
בעיני זה ממש מגעיל שלוקחים אחוזים מהדתות, זאת הדוגמא הכי מכוערת של גזילת כבשת הרש.
יש עוד משהו מאוד מכוער, שלפעמים בתחילת השנה מלגת הדתות יורדת, ולכן מורידים לאברכים את הסכום, ואחריזה בהמשך כשהמדינה מעלה בחזרה את התקציב (וזה תמיד רטרואקטיבי), יש ר"כ ש"שוכחים" להוסיף זאת לאברכים.
בכלל כל העניין הזה שהר"כ עומד כמו מורה בכיתה ג' ורושם איחורים של 10 דקות, הוא מגעיל מאוד.
כידוע מרן ר"י הגראי"ל שטיינמן היה לו משנה סדורה בעניין, והוא היה אומר לכל הר"כ שהם לא בעלים על האברכים.
ואני אישית חושב שכל ר"כ שמוריד על איחורים וחיסורים (סבירים), וטוען שזה כמו בעבודה, שיתחיל לשלם כמו שכר מינימום 4,200 ש"ח.
זה מה שהרב שטיינמן אמר לדן גרטלרשיתחיל לשלם כמו שכר מינימום 4,200 ש"ח.
מניין?גם ע'פ הלכה וגם ע'פ חוק הוא יכול לעשות עם הכסף מה שבא לו
שכר מינימום לענ"ד 5300 על משרה מלאה 9 שעות 12 ימי חופש בשנהואני אישית חושב שכל ר"כ שמוריד על איחורים וחיסורים (סבירים), וטוען שזה כמו בעבודה, שיתחיל לשלם כמו שכר מינימום 4,200 ש"ח
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
18.11
י"ז חשוון
וובינר מרתק!
המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג
הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.
הכניסה חופשית!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
19.11
י"ח חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: