דיון ציור מתמונה - או ממציאות???

שלומי ארט

משתמש פעיל
איור וציור מקצועי
ומה קורה שצריך לאייר רחובות ובתים מכל מיני מקומות בעולם?
או כשמאיירים על תקופה קדומה שמה שנשאר ממנה זה רק תמונות?
כלומר איך אפשר להשתמש בתמונה ככלי לאיור דבר רחוק מהמציאות העכשווית, בלי להעתיק?
למיטב הבנתי , אחרי שמתרגלים בצורה מושלמת ע"י ציור מהסתכלות ולומדים איך מעבירים את המידע שמתקבל בעיניים [אל היד ו]אל הדף, בדגש על נושאים כמו- פרספקטיבה [מרובע/עיגול], אור וצל, ואנטומיה של דמויות אנושיות וכל מה שכרוך בה [תנוחות וכו'] ואולי עוד כמה נושאים מרכזיים נוספים, אחרי זה ציור מדמיון הופך להיות שוה לציור מהסתכלות כי כל המידע כולו כבר קיים במוח בצורה מושלמת.

ומה שנשאר לאחמ"כ כשרוצים לצייר סצנה מכל מיני מקומות בעולם או מתקופות קדומות וכדו', זוהי סה"כ עבודת מחקר כדי לאסוף מידע על הנושא המצוייר [כדי לדעת מה לדמיין...], והציור נעשה מהדמיון ע"פ המידע שהתקבל מהמחקר.

לדוגמא, צייר שלמד מהסתכלות לצייר בגדים וקפליהם בצורה מושלמת, ויודע איך מתנהג בד בכל מצב, ואיך זה מבוטא בציור, עכשיו כדי לצייר אנשים מלפני 2000 שנה הוא צריך רק לדעת איך היו נראים הבגדים, ואחרי כן הוא כבר מצייר את זה מהדמיון, כי המידע על התנהגות הבד כבר קיים.

תקנו אותי אם אני טועה.
 

אלמוג מ.

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
פירוש?????????????
גדי פולק למד גם את התיאוריה של הציור. האם אני מצפה מצייר קומיקס ללמוד את זה? או ממאייר ספרי ילדים?
לאוד דווקא. הם לא צריכים את זה למטרה שלשמה הם ציירים. הם מסתדרים יפה מאוד בלי. אם זה ישפר אותם מקצועית, אפשר לדון בזה.
כמו בכל דבר, תגדיר קודם את המטרה שלך, ותדע מה עליך לעשות. כי אם בשבילך להשתמש ברפרנסים מתמונות יעזור, אז חבל על המאמץ והייאוש שהשקעת בלהמנע מזה.
 

שלומי ארט

משתמש פעיל
איור וציור מקצועי
גדי פולק למד גם את התיאוריה של הציור. האם אני מצפה מצייר קומיקס ללמוד את זה? או ממאייר ספרי ילדים?
לאוד דווקא. הם לא צריכים את זה למטרה שלשמה הם ציירים. הם מסתדרים יפה מאוד בלי. אם זה ישפר אותם מקצועית, אפשר לדון בזה.
כמו בכל דבר, תגדיר קודם את המטרה שלך, ותדע מה עליך לעשות. כי אם בשבילך להשתמש ברפרנסים מתמונות יעזור, אז חבל על המאמץ והייאוש שהשקעת בלהמנע מזה.
לא כל כך מבין, מה הכוונה ה"תיאוריה של הציור", כללי הפרספקטיבה? אור וצל? אנטומיה של דמויות? על מה בדיוק יכול צייר קומיקס או ספרי ילדים לוותר מתוך זה? ואם כן מי כן צריך את התיאוריה הנ"ל?
 

אלמוג מ.

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
לא כל כך מבין, מה הכוונה ה"תיאוריה של הציור", כללי הפרספקטיבה? אור וצל? אנטומיה של דמויות? על מה בדיוק יכול צייר קומיקס או ספרי ילדים לוותר מתוך זה? ואם כן מי כן צריך את התיאוריה הנ"ל?
לא. אני מדבר על ההיסטוריה של האומנות החזותית.
 

דוד ברנשטוק

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
כדי להיות כל יכול מבחינת ציור.
בעיניי, צייר טוב (מכל תחום ציור שהוא) הוא לאו דווקא מי שהציורים שלו נראים יפים או אמיתיים.
צייר טוב הוא מי שהציור שלו יוצא בדיוק איך שהוא התכוון שהוא יצא.
ובשביל זה צריך לצייר ממודל חי. כך לפחות טוענים המומחים הגדולים.
 

דוד לוסטיג

משתמש פעיל
איור וציור מקצועי
גישה מעניינת.
ואם כן זה עולם אחר מהגישה של היצירתיות והביטוי האישי בציור שאותה הכרתי עד לרגע זה
מעניין!
באמת הפוטוריאליזם זאת שיטת אומנות די שונה מכל השאר. אבל בכל זאת יש כמה ציירי פוטוריאליזם בודדים שמערבים סויאליסטיות ודימיון ומוסיפים ביטוי אישי בציור. ולא הולכים יד ביד עם התמונה,
אבל באמת אני אישית עובד עכשיו על ציור בעל ביטוי אישי ועומק שלא מתבסס על שום תמונה מסויימת. אלא אני משתמש בהרבה תמונות לעזר. בשביל בכל זאת לשמור על ריאליסטיות גבוהה, אבל בעיקר הדימיון הוא זה שעובד בציור הזה
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק לא

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב בְּךָ יְהוָה חָסִיתִי אַל אֵבוֹשָׁה לְעוֹלָם בְּצִדְקָתְךָ פַלְּטֵנִי:ג הַטֵּה אֵלַי אָזְנְךָ מְהֵרָה הַצִּילֵנִי הֱיֵה לִי לְצוּר מָעוֹז לְבֵית מְצוּדוֹת לְהוֹשִׁיעֵנִי:ד כִּי סַלְעִי וּמְצוּדָתִי אָתָּה וּלְמַעַן שִׁמְךָ תַּנְחֵנִי וּתְנַהֲלֵנִי:ה תּוֹצִיאֵנִי מֵרֶשֶׁת זוּ טָמְנוּ לִי כִּי אַתָּה מָעוּזִּי:ו בְּיָדְךָ אַפְקִיד רוּחִי פָּדִיתָה אוֹתִי יְהוָה אֵל אֱמֶת:ז שָׂנֵאתִי הַשֹּׁמְרִים הַבְלֵי שָׁוְא וַאֲנִי אֶל יְהוָה בָּטָחְתִּי:ח אָגִילָה וְאֶשְׂמְחָה בְּחַסְדֶּךָ אֲשֶׁר רָאִיתָ אֶת עָנְיִי יָדַעְתָּ בְּצָרוֹת נַפְשִׁי:ט וְלֹא הִסְגַּרְתַּנִי בְּיַד אוֹיֵב הֶעֱמַדְתָּ בַמֶּרְחָב רַגְלָי:י חָנֵּנִי יְהוָה כִּי צַר לִי עָשְׁשָׁה בְכַעַס עֵינִי נַפְשִׁי וּבִטְנִי:יא כִּי כָלוּ בְיָגוֹן חַיַּי וּשְׁנוֹתַי בַּאֲנָחָה כָּשַׁל בַּעֲוֹנִי כֹחִי וַעֲצָמַי עָשֵׁשׁוּ:יב מִכָּל צֹרְרַי הָיִיתִי חֶרְפָּה וְלִשֲׁכֵנַי מְאֹד וּפַחַד לִמְיֻדָּעָי רֹאַי בַּחוּץ נָדְדוּ מִמֶּנִּי:יג נִשְׁכַּחְתִּי כְּמֵת מִלֵּב הָיִיתִי כִּכְלִי אֹבֵד:יד כִּי שָׁמַעְתִּי דִּבַּת רַבִּים מָגוֹר מִסָּבִיב בְּהִוָּסְדָם יַחַד עָלַי לָקַחַת נַפְשִׁי זָמָמוּ:טו וַאֲנִי עָלֶיךָ בָטַחְתִּי יְהוָה אָמַרְתִּי אֱלֹהַי אָתָּה:טז בְּיָדְךָ עִתֹּתָי הַצִּילֵנִי מִיַּד אוֹיְבַי וּמֵרֹדְפָי:יז הָאִירָה פָנֶיךָ עַל עַבְדֶּךָ הוֹשִׁיעֵנִי בְחַסְדֶּךָ:יח יְהוָה אַל אֵבוֹשָׁה כִּי קְרָאתִיךָ יֵבֹשׁוּ רְשָׁעִים יִדְּמוּ לִשְׁאוֹל:יט תֵּאָלַמְנָה שִׂפְתֵי שָׁקֶר הַדֹּבְרוֹת עַל צַדִּיק עָתָק בְּגַאֲוָה וָבוּז:כ מָה רַב טוּבְךָ אֲשֶׁר צָפַנְתָּ לִּירֵאֶיךָ פָּעַלְתָּ לַחֹסִים בָּךְ נֶגֶד בְּנֵי אָדָם:כא תַּסְתִּירֵם בְּסֵתֶר פָּנֶיךָ מֵרֻכְסֵי אִישׁ תִּצְפְּנֵם בְּסֻכָּה מֵרִיב לְשֹׁנוֹת:כב בָּרוּךְ יְהוָה כִּי הִפְלִיא חַסְדּוֹ לִי בְּעִיר מָצוֹר:כג וַאֲנִי אָמַרְתִּי בְחָפְזִי נִגְרַזְתִּי מִנֶּגֶד עֵינֶיךָ אָכֵן שָׁמַעְתָּ קוֹל תַּחֲנוּנַי בְּשַׁוְּעִי אֵלֶיךָ:כד אֶהֱבוּ אֶת יְהוָה כָּל חֲסִידָיו אֱמוּנִים נֹצֵר יְהוָה וּמְשַׁלֵּם עַל יֶתֶר עֹשֵׂה גַאֲוָה:כה חִזְקוּ וְיַאֲמֵץ לְבַבְכֶם כָּל הַמְיַחֲלִים לַיהוָה:
נקרא  9  פעמים

אתגר AI

הבעות פנים • אתגר 57

לוח מודעות

למעלה