דיון ציור מתמונה - או ממציאות???

!Tamar

משתמש צעיר
איור וציור מקצועי
להלן דוגמאות שמצאתי בפינטרסט לציורים מהירים, לדעתי עוזר להבין את הרעיון.
עמוד לדוגמא פה.
בלי קצת יותר פירוט?
.
2. שימת לב לפרופורציות [ולפי הספר הנ"ל גם למיקום נכון על הדף, למרות שבעוניי לא הבנתי למה זה קריטי]
אם אפשר הסבר מה זה אומר מיקום נכון על דף?
תודה רבה לכולם אתם עוזרים לי מאד! בעזרת השם יהיו תוצאות יפות וזה יקפיץ את הרמה של הציורים ואשתף אותכם!
 

!Tamar

משתמש צעיר
איור וציור מקצועי
עד לפני כמה ימים ציירתי יותר מפורט מהדימיון (צרפתי תמונה ) וכמו שכתבתי מקודם עברתי לצייר עם הבובות עץ ועכשיו אני כבר באמצע לצייר ציורים מהירים.... על איזה דרך ציור הכי מומלץ להתמקד יותר?
 

קבצים מצורפים

  • IMG_20240711_214010.jpg
    IMG_20240711_214010.jpg
    3.4 MB · צפיות: 27
  • IMG_20240711_214005.jpg
    IMG_20240711_214005.jpg
    3.8 MB · צפיות: 28

שלומי ארט

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
אם אפשר הסבר מה זה אומר מיקום נכון על דף?
תודה רבה לכולם אתם עוזרים לי מאד! בעזרת השם יהיו תוצאות יפות וזה יקפיץ את הרמה של הציורים ואשתף אותכם!
בגדול זה אומר:
ציור עומד [למשל בקבוק] מציירים על דף עומד, ציור שוכב [למשל חתול] מציירים על דף שוכב.
גודל הציור לא גדול מידי ולא קטן מידי.
מיקום הציור בדרך כלל באמצע הדף.
זה בגדול.
האמת שלא הבנתי למה זה כלל כל כך חשוב ויסודי עד כדי שגדי פולק בספרו עשה מזה סעיף משמעותי כל כך מיד על תחילת הספר, אשמח להסבר משומעי לקחו ולקח תלמידותיו:unsure:...
 

שלומי ארט

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
בלי קצת יותר פירוט?
מה שחשוב בציורים מהירים זה תרגול קשר בין העין ליד ישירות. אם המוח נכנס באמצע זה רק מפריע לתרגול. פירוט יתר דורש לערב גם את המוח, ולא זו המטרה.
עד לפני כמה ימים ציירתי יותר מפורט מהדימיון (צרפתי תמונה ) וכמו שכתבתי מקודם עברתי לצייר עם הבובות עץ ועכשיו אני כבר באמצע לצייר ציורים מהירים.... על איזה דרך ציור הכי מומלץ להתמקד יותר?
לפי גדי פולק ציורים מהירים הינם תרגול הכרחי שנלווה במקביל לכל אורך הלימוד באופן היסודי יותר.

מומלץ בחום לקרוא על הנושא בספר "על ספרים וציורים" של גדי פולק [ספר מומלץ מאוד באופן כללי, אותי אישית הוא קידם משמעותית בכל הגישה לציור].
 

!Tamar

משתמש צעיר
איור וציור מקצועי
האמת שלא הבנתי למה זה כלל כל כך חשוב ויסודי עד כדי שגדי פולק בספרו עשה מזה סעיף משמעותי כל כך מיד על תחילת הספר,
אולי לפרספקטיבה ראיה שלך?
זאת אומרת שאתה תראה את מה שאתה מצייר בפרספקטיבה נכונה?
 

שמעון שפירא

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
האמת שלא הבנתי למה זה כלל כל כך חשוב ויסודי עד כדי שגדי פולק בספרו עשה מזה סעיף משמעותי כל כך מיד על תחילת הספר, אשמח להסבר משומעי לקחו ולקח תלמידותיו:unsure:...
לפי מה שהבנתי, החשיבות של מיקום הציור בדף היא כדי להטמיע היטב את יסודות הקומפוזיציה.
 

יוספי יוסף

איור#קומיקס
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי

יוספי יוסף

איור#קומיקס
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
דועה דעתם השלילית של כמה אנשי מקצוע דגולים בתחום הציור על ציור מתמונה.
לדוג' ציטוט מהצייר הנודע גדי פולק:
וכן מקובל בקרב תלמידותיו עד כמה שידוע לי.
אני באופן אישי (ולא רק אני) חושב שרפרנסים זה חלק יעיל חשוב מאד באיור.
כי בסופו של דבר אנחנו מוגבלים מבחינת ההשראה והדמיון שלנו, לדוג'- אבקש ממכם לצייר סבתא יושבת על כורסה. כמה דוגמאות עולות בראש שלכם? 2? 5? לעומת זאת אם תחפשו רפרנסים, תוכלו לראות המון סוגים של כורסאות, במגוון סוגי טקסטורות וצבעים, וכן מגוון תנוחות ישיבה, וביגוד... כמה סוגי בגדים יחלפו בראשכם עד שתציירו? 1? 3? אך אם תקחו רפרנסים תוכלו לראות המון סוגים שונים ומשונים של בגדים שמתאימים לציור שלכם, וכו' וכו'
לבסוף תקבלו ציור מיוחד ועשיר הרבה יותר מאשר הייתם סתם שולפים מהראש סבתא יושבת על כורסה.
תנסו...

רפרנסים זו אמנות בפני עצמה, אפשר לדבר על זה שעות... אולי יום אחד אתן הרצאה על זה :geek:
 

שלומי ארט

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
אני באופן אישי (ולא רק אני) חושב שרפרנסים זה חלק יעיל חשוב מאד באיור.
כי בסופו של דבר אנחנו מוגבלים מבחינת ההשראה והדמיון שלנו, לדוג'- אבקש ממכם לצייר סבתא יושבת על כורסה. כמה דוגמאות עולות בראש שלכם? 2? 5? לעומת זאת אם תחפשו רפרנסים, תוכלו לראות המון סוגים של כורסאות, במגוון סוגי טקסטורות וצבעים, וכן מגוון תנוחות ישיבה, וביגוד... כמה סוגי בגדים יחלפו בראשכם עד שתציירו? 1? 3? אך אם תקחו רפרנסים תוכלו לראות המון סוגים שונים ומשונים של בגדים שמתאימים לציור שלכם, וכו' וכו'
לבסוף תקבלו ציור מיוחד ועשיר הרבה יותר מאשר הייתם סתם שולפים מהראש סבתא יושבת על כורסה.
תנסו...

רפרנסים זו אמנות בפני עצמה, אפשר לדבר על זה שעות... אולי יום אחד אתן הרצאה על זה :geek:
יש לשים לב להבדל בין רפרנס לצורך מחקר והשראה, כמו זה שאתה מתאר, שזה דבר מבורך וקריטי, לבין העתקה מתמונה כפי איך שזה נראה בתמונה [מבחינת פרספקטיבה-אור וצל-צבע ועוד], שעל זה היה הנדון למעלה.
 

שלומי ארט

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
כן, כי בציור יש איכויות שאין בתמונה או במציאות (הבעה, תנועה, צבע...)
לפי הגישה הקלאסית המוזכרת בתחילת האשכול, זה נכון שיש בתמונה תוספת פרשנות שאין במציאות. אך אם נצא מנקודת הנחה שתכלית כל ציור היא לבטא פרשנות של המציאות, ובסוף בשורה התחתונה הכל חותר לייצג את המציאות בצורה כזו או אחרת, אז אמנם נכון שיש איכויות של הבעה וכדו' בציור, אך בל נשכח שאיכויות אלו הינם בסה"כ פרשנות של הצייר שממנו נעתיק, ואיך שהוא ביטא את תפיסת המציאות שלו, ואת ההגזמות וההדגשות שהוא רצה להעביר, וכשאני מעתיק ממנו, אני כלי שלישי מהמציאות עצמה שאותה אני בא לבטא, ולמה להעביר את המציאות במגבלות של איך שראה אותה צייר ב"דיסני", כשהמציאות נמצאת לפני ואני יכול לתת את הפרשנות שלי למציאות.
כמובן שלגיטימי לשאוב השראה מציירים, שזה אומר בעיני- ללמוד את הצורה שבה הם בחרו לבטא את המציאות, ואת הצורה שלהם להדגיש חלקים שהיו חשובים להם בפרשנות, ולקחת את זה למקום של לבטא את עצמי בצורה עשירה יותר.
מקווה שהובנתי.
 

יוספי יוסף

איור#קומיקס
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
לפי הגישה הקלאסית המוזכרת בתחילת האשכול, זה נכון שיש בתמונה תוספת פרשנות שאין במציאות. אך אם נצא מנקודת הנחה שתכלית כל ציור היא לבטא פרשנות של המציאות, ובסוף בשורה התחתונה הכל חותר לייצג את המציאות בצורה כזו או אחרת, אז אמנם נכון שיש איכויות של הבעה וכדו' בציור, אך בל נשכח שאיכויות אלו הינם בסה"כ פרשנות של הצייר שממנו נעתיק, ואיך שהוא ביטא את תפיסת המציאות שלו, ואת ההגזמות וההדגשות שהוא רצה להעביר, וכשאני מעתיק ממנו, אני כלי שלישי מהמציאות עצמה שאותה אני בא לבטא, ולמה להעביר את המציאות במגבלות של איך שראה אותה צייר ב"דיסני", כשהמציאות נמצאת לפני ואני יכול לתת את הפרשנות שלי למציאות.
כמובן שלגיטימי לשאוב השראה מציירים, שזה אומר בעיני- ללמוד את הצורה שבה הם בחרו לבטא את המציאות, ואת הצורה שלהם להדגיש חלקים שהיו חשובים להם בפרשנות, ולקחת את זה למקום של לבטא את עצמי בצורה עשירה יותר.
מקווה שהובנתי.

אני חושב שאפשר להפריד בין ציור ריאליסטי, לקרטון (cartoon). קרטון לא בא לבטא את המציאות, אלא הוא 'מציאות' בפני עצמה
ולכן מי שרוצה לצייר בסגנון קרטון לא יכול ללמוד את זה רק מהמציאות כפי שהוא רואה אותה, אלא מציירי קרטון, כיוון שזה עולם חוקים נפרד מהמציאות הבנוי על יסודות מהעולם המציאותי.
ולכן זו לא 'כלי שלישי' למציאות, אלא מערכת נפרדת שכל אחד יכול לנווט לאין ספור סגנונות בתוך עולם הקרטון.
 

שלומי ארט

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
אני חושב שאפשר להפריד בין ציור ריאליסטי, לקרטון (cartoon). קרטון לא בא לבטא את המציאות, אלא הוא 'מציאות' בפני עצמה
ולכן מי שרוצה לצייר בסגנון קרטון לא יכול ללמוד את זה רק מהמציאות כפי שהוא רואה אותה, אלא מציירי קרטון, כיוון שזה עולם חוקים נפרד מהמציאות הבנוי על יסודות מהעולם המציאותי.
ולכן זו לא 'כלי שלישי' למציאות, אלא מערכת נפרדת שכל אחד יכול לנווט לאין ספור סגנונות בתוך עולם הקרטון.
אני לא רואה את זה מופרד באופן קיצוני כל כך, בעיני שני הסגנונות מכוונים להעביר לצופה חווית מציאות מסוימת שאותה מעוניין האמן להעביר, וההבדל לטעמי הוא שבציור ריאליסטי עוצמת החוויה מושגת באמצעות הקירבה למציאות שיוצרת תחושה כאילו הצופה נמצא בתוך הסצנה, ואילו הציור הקומי חותר להגביר את עוצמת החוויה דרך הדגשה והגזמה של ההיבטים בהם מעוניין האמן.
[לדוגמא בציור הזה, האמן המאוד מוכשר חותר ככל הנראה להכניס ולחבר את הצופה לתחושות ההסתבכות ואובדן האונים של הנערים המתוסבכים, ואל השלווה החייכנית והנינוחה של הסב, והוא עושה את זה נהדר ועוצמתי באמצעות הגזמת ההבעות ומתיחת תנועות הגוף עד למקסימום שידגיש את ההיבטים הנ"ל מצד אחד, אך ישמור על חוויה מציאותית עדיין במידה מספקת].
מסקנת הנכתב כאן היא, שלדעתי שני הסגנונות נשענים בסוף על העברת חווית המציאות, ולכן עדיין יש חשיבות לציור מהמציאות.
זו דעתי, שלא כדעת הכותב הנכבד בציטוט המובא למעלה.
 

יוספי יוסף

איור#קומיקס
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
אני לא רואה את זה מופרד באופן קיצוני כל כך, בעיני שני הסגנונות מכוונים להעביר לצופה חווית מציאות מסוימת שאותה מעוניין האמן להעביר, וההבדל לטעמי הוא שבציור ריאליסטי עוצמת החוויה מושגת באמצעות הקירבה למציאות שיוצרת תחושה כאילו הצופה נמצא בתוך הסצנה, ואילו הציור הקומי חותר להגביר את עוצמת החוויה דרך הדגשה והגזמה של ההיבטים בהם מעוניין האמן.
[לדוגמא בציור הזה, האמן המאוד מוכשר חותר ככל הנראה להכניס ולחבר את הצופה לתחושות ההסתבכות ואובדן האונים של הנערים המתוסבכים, ואל השלווה החייכנית והנינוחה של הסב, והוא עושה את זה נהדר ועוצמתי באמצעות הגזמת ההבעות ומתיחת תנועות הגוף עד למקסימום שידגיש את ההיבטים הנ"ל מצד אחד, אך ישמור על חוויה מציאותית עדיין במידה מספקת].
מסקנת הנכתב כאן היא, שלדעתי שני הסגנונות נשענים בסוף על העברת חווית המציאות, ולכן עדיין יש חשיבות לציור מהמציאות.
זו דעתי, שלא כדעת הכותב הנכבד בציטוט המובא למעלה.
אני מסכים אתך.
בסופו של דבר כל החוויות המצוירות הן יכולות להתרחש במציאות, כמו שבני אדם קיימים במציאות.
בציור קרטון עושים בעצם מניפולציה על המציאות ומותחים אותה למקומות שאינם קיימים במציאות.

ולמתיחה הזו של המציאות יש עקרונות ומערכת כללים נפרדת (החל מאנטומיה, ועד תנועה ומחוות), שמבוססים על יסודות מהמציאות הרגילה.
וכדי להבין איך עובד ציור קרטון אני חושב שאפשר בין היתר ע''י התבוננות בעבודות קרטון, וכמובן כל זה לאחר שמשיגים שליטה ביסודות הציור הקלאסי.
 

דוד לוסטיג

משתמש פעיל
איור וציור מקצועי
@יוספי יוסף
האם אתם מתכוונים לקחת השראה מציור של אמן אחר?
על הצד שאני מצייר ציור מדימיון ולא אחד על אחד מתמונה. אני לעולם לא העשה אתו ע"י ציור של צייר אחר. שהרי אני חושב שכל היחודיות של ציור זה להביע את הרעיון של הצייר עצמו ולא את הרעיון של ציירים אחרים, ומזה יצאו ציירים ידועים. מהמקוריות של עצמם ולא מהמקוריות של אחרים!
 

יוספי יוסף

איור#קומיקס
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
על הצד שאני מצייר ציור מדימיון ולא אחד על אחד מתמונה. אני לעולם לא העשה אתו ע"י ציור של צייר אחר. שהרי אני חושב שכל היחודיות של ציור זה להביע את הרעיון של הצייר עצמו ולא את הרעיון של ציירים אחרים, ומזה יצאו ציירים ידועים. מהמקוריות של עצמם ולא מהמקוריות של אחרים!
אני לא מדבר על העתקה אלא על רפרנס
וגם ציור מהדמיון זקוק לרפרנס

לדוגמא אם אתה רוצה לצייר ילד שבורח מכלב, אתה צריך לדעת כיצד נראית שפת הגוף של ריצת בהלה, ואיך נראות הפנים של מישהו כזה, מה תנועת הבגד בריצה הזו...

אז גם ציור 'מהדימיון' זקוק לאינפורמציה, ואני באופן אישי מעדיף ללמוד אותה דרך ציורים ולא דרך צילומים, כיוון שציור הוא בד''כ יותר מופשט מתמונה מצולמת וזה עוזר ללמוד את התכונות של הציור, וגם בציור יש בד''כ יותר אקספרסיביות מאשר בצילום, שזה מחדד יותר את ההבנה ומסייע בעיקר לציורי cartoon

ושוב אני מדגיש, רפרנס זה לא 'העתק הדבק', רפרנס זה מורה!
ככל שתתבוננו בו יותר זמן, תלמדו את המבנה, תתעמקו בתנועה, תחושו את האנרגיה... ככה תלמדו יותר.

דבר נוסף, רפרנס הוא לא תחליף ללמידה, אלא משלים אותה.

על כך ועוד-
אולי יום אחד אתן הרצאה על זה :geek:
 

שלומי ארט

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  100  פעמים

אתגר AI

קוביסט • אתגר 144

לוח מודעות

למעלה