אנחנו עובדים עם כמה גרפיקאיות במקביל
כל אחת עם מעלותיה וחסרונותיה (כן כן תתפלאו לשמוע)
הרבה פעמים יש עבודה שאנחנו רוצים להביא לגרפיקאית מסוימת כי היא מוכשרת יותר אבל נמנעים מפאת שיודעים עד כמה היא מושכת את משך זמן הביצוע
ברור שלפני שפנינו לגרפיקאית פעם ראשונה ראינו עבודות שלה ובדקנו אם אנחנו בכלל מתחברים לסגנון
וברור שלא תמיד הגרפיקאית תצליח לקלוע לסגנון
אם אנחנו לקוחות קבועים היא כבר מכירה, אבל בתחילת הדרך זה לא תמיד היה קל
יכולה להיות גרפיקאית מומלצת ע"י הקופרטינגית הכי בתחום אבל אנחנו לא התחברנו לצורת העבודה ולסגנון. ולא קרה כלום
גם לקוח וגם גרפיקאים צריכים לדעת שלא תמיד נוצר חיבור ולא תמיד יש עבודות ששוות את הכסף שלהן (ובמקביל יש עבודות הפוכות שבמחצית מהמזמן המשוער הן הסתיימו לשביעות רצון הלקוח)
יש גרפיקאית ששמה לב גם לפרטים הקטנים ויש כאלה שעד שלא נגיד לה ששכחה לסגור את הפס של המסגרת, והתיקון הראשון של מס הפקס שוב ברח אחרי התיקון השני, היא לא תעשה זאת וגם אז בהמתנה נוספת ומורטת עצבים
אבל אנחנו מבינים שגם אנחנו בתור לקוחות עם מעלות וחסרונות
אי אפשר למנוע ב100% חיכוכים אך אפשר בהחלט להוריד את מספרם
כפי שאמרו כאן דבר ראשון חוזה מסודר ומפורט כולל לוח זמנים
זה מוכיח על רצינות ורצון לעבודה משותפת
גם אנחנו מצד הלקוח מאד נהנים כשגרפיקאי מראה לו"ז מסודר ומאורגן
לגבי מקדמה זה בהחלט תלוי בגרפיקאיות
ישנן כאלו שביקשו וישנן שלא (בסכומים גבוהים ובפרויקטים ארוכים ברור שביקשו)
(יש כאלו שמעדיפות הכל בתשלום אחד בגלל הצורך להנפיק חשבונית כפולה ולא תמיד הן עושות זאת דרכן)
אם ביקשו - נתנו
אם לא - שילמנו בסוף (הרי זה גם היה כתוב בחוזה כולל תנאי התשלום וכו')
לא הבנתי על מה נסוב הדיון עם אורות
נדמה לי שזה מסוג הויכוחים שכולם צודקים
גם הוא טוען על סיכום מראש שמונע עוגמ"נ אבל בסה"כ מנסה להציג את הצד הנגזל של הלקוח (ואל תעצמו עיניים ותגידו שאין אף פעם כאלו מקרים)
אמנם כולנו חכמים וכולנו יודעים את התורה ובטוחים שטעויות קורות רק לאחרים
אבל תנסו להיכנס עמוק לנעליי השני ולחשוב מה באמת הייתם עושים לו הרגשתם שמישהו "דפק" אתכם בעבודה שלא באשמתכם
ההרגשה הזאת היא לא נעימה בעליל
וזה בס"כ מה שהאורות מנסה להעביר
אז תהיו נחמדים ותגידו לו שזה באמת לא נעים ויש גם כאלו מקרים
ושההמלצה החד משמעית שלכם (ושל כולם נדמה לי) לקבוע חוזה מפורט עם לוחות זמנים ועמידת ביעדים, עם פירוט הדרישות ותנאי התשלום
ולהתפלל שתצליחו להשביע את רצון הלקוח ולשבוע ממנו רוב נחת
כי כמה שייעצו לנו ונעשה השתדלות, לא נוכל להימנע מלפול לפעמים לבורות הנסיון ולצאת משם חכמים יותר.
וסתם קוריוז (ועצה בצידה) שלא בנוגע לגרפיקאים
אנחנו מתעסקים עכשיו עם בעל מקצוע מאד מקצועי בתחום אחר
אבל לא מבין את הצורך לעשות חוזה ולו"ז זמנים
הכל זה "לא בעיה" בשבילו, הכל "נדבר", תמיד "אל תדאג לא ביקשתי ממך עדין שקל" / "כשתהיה מרוצה תשלם" / "אני לא בורח לשום מקום" וכו'
אנחנו מאד מתלבטים לגביו דוקא בגלל ההשתפנות הזאת
ומה יהיה אם באמת הוא ילך יום אחד
החתימה על חוזה מחייבת את 2 הצדדים באותה מידה!
לדעתי (ולא בטוח שאני צודקת)
נראה שהוא מפחד מכסף ומהרשויות שמתחלקות איתו ברוחים
ויש לי תחושה שהרבה חרדים לוקים בחרדה הזאת
מי שרוצה לחשוב בגדול ולהרויח בגדול כדאי לו להתחלק עם מסה"כ ברוחים
סה"כ זה סימן טוב
ספרי הנה"ח מסודרים מעמידים את העסק שלכם ומלמדים אתכם כמה השקעתם וכמה הרוחתם
איזו עבודה היתה שווה ואיזו לא
ניתוח הנתונים הללו הוא קריטי בהתנהלויות כספיות
וסליחה על המגילה הארוכה