כללי צורת התנהלות מול לקוח, מהי?

שירי כהן

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
מיג, יבורכו ידייך המקלידות - היטבת לבטא את מה שמוחי העייף התקשה לומר.
 

שירי כהן

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
נכתב ע"י האורות;870998:
אני מנסה להביא לפניכם צד שני ואתה אומר לי להפסיק? למה?

אינני מצדדת באמירת ה'תפסיק',
אבל התחושה המתקבלת היא שאינך שומע.

נכתב ע"י האורות;870998:
אני עדיין סבור שאפשר להבין שמשלמים אחרי שמקבלים את הסחורה, בפרט כאן שזה עניין של טעם ושירות.

הנה לדוגמא,
אם תקרא בעיון את הודעתה הממצה של מיג, תמצא תשובה הגונה לשאלתך.
 

mig

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
צילום מקצועי
נכתב ע"י האורות;870998:
אני עדיין סבור שאפשר להבין שמשלמים אחרי שמקבלים את הסחורה, בפרט כאן שזה עניין של טעם ושירות.

יש לך באג??
זה לא סחורה.
ומקדמה זה לא דבר שהגרפיקאים המוזרים האלו המציאו.

אתה לא חייב לעבוד אם אף מכאן אחד השוק מוצף בהרבה אחרים.

אני את שלי סיימתי.

ומנהלים,
בבקשה, אחרי כל אשכול כזה אנחנו תוהים, אולי בכל אופן אפשר להשאיר פינה אחת שתהיה שייכת רק לגרפיקאים בפועל??
 

שירי כהן

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
נכתב ע"י האורות;870998:
אני עדיין סבור שאפשר להבין שמשלמים אחרי שמקבלים את הסחורה, בפרט כאן שזה עניין של טעם ושירות.
..
דרך אגב,
אמירה זו רק מחזקת את ידי לוקחי המקדמות,
שכן מבין המילים משתמע שאם לא תהיה מרוצה מהטעם או השירות, לא תשלם עבור ה'סחורה',
לא משנה כמה שעות עמל נסיונות ותיקונים הושקעו בה.
 

האורות

משתמש פעיל
לשלם על עבודה שלא מרוצים ממנה - אחרי שמסכמים עניינים - יש לזה טעם של אני לא יודע מה.
תחשוב על שיפוצים שעשית בבית ואכלת אותה. על ריהוט שהזמנת וזה לא כמו שבקשת.
למשל ארון בסלון כתוב מפורש את הרוחב של העמודות אבל זה 3 ס"מ יותר. גובה המדירות? 2 ס"מ פחות! הצבע? טיפה יותר בהיר ממה שהזמנתי... מראות בכל הויטרינה? רק בגב! קרניז למעלה? בגלל שהארון גבוה מעט ,לא נכנס. ידיות נחושת? יש לנו רק ניקל...
והכל כתוב...
אז לא תשלם????? הרי עבדנו כל כך קשה!!!!

הדיון כאן לא קשור כי הוא זה ללימודי גרפיקה וכדו'
 

אריה123

משתמש מקצוען
D I G I T A L
MIG ענתה, כהרגילה, בלשון נעימה לקריאה, חודרת למרכז המח, כיף לקרוא את זה וכמעט תמיד להסכים איתה, כי היא באמת מנתחת דברים בצורה נכונה.

מכיון שהיא גרפיקאית, ארשה לעצמי להציג את צד הלקוח במילים קצרות:

כל זמן שיהיו גרפיקאים שלא יקחו מקדמה - לקוח שעדיין לא מכיר את הגרפיקאית שנותן מקדמה הוא פרייאר אמיתי. (אלא אם כן, הוא מכיר את הגרפיקאית והתחבר לסגנון ולצורה שלה, ואז כמעט שאין סיבה לא לשלם מקדמה ולתת לגרפיקאי הרגשה טובה, אבל גם אין סיבה שהגרפיקאית שכבר מכירה את הלקוח תבקש ממנו מקדמה אלא אם כן היא התרשמה שיש לו מוסר תשלומים ירוד - ואז - שתיקח את כל התשלום מראש)
נדמה לי שהחלוקה אמורה להיות בין סטודיו לגרפיקה עם לקוחות קיימים, שיכול לוותר על לקוח חדש, ואז עדיף לגרפיקאי כן לבקש מקדמה מלקוח חדש - מקסימום שלא יבוא, לבין גרפיקאית מתחילה שמעונינת בעבודות, ומעונינת לקחת מחיר טוב ולמסד את עצמה כעסק יוקרתי, שבמידה ונראה לה שהלקוח לא ישמח עם הרעיון של המקדמה - מומלץ לוותר ולא להזכיר את זה בכלל.
 

אריה123

משתמש מקצוען
D I G I T A L
נכתב ע"י mig;871005:
בבקשה, אחרי כל אשכול כזה אנחנו תוהים, אולי בכל אופן אפשר להשאיר פינה אחת שתהיה שייכת רק לגרפיקאים בפועל??

הפורום משמש לשתי מטרות:
1. למיקצוּעַ הגרפיקה - להעלות עבודות, לדון בהם בפורום, לשמוע חוות דעת על העבודות שלנו, ולראות עבודות של אחרים ולהתמקצע על פיהם.
2. שיווק - לימוד נושא השיווק והמכירות, המיתוג של עצמינו, דיונים פוריים מול לקוחות בעייתים, עצות ורעיונות לפיתוח העסק וכדומה.

לגבי נושא 1 - יתכן ועדיף שתהיה פינה רק לגרפיקאיות.
לגבי נושא 2 - נדמה לי שמומלץ מאד לשמוע חוות דעת גם של לקוחות, ולא לטבוע בביצה של הגרפיקאיות שרואות רק הצד של העסק שלהם, וכבר אמרו חז"ל "אין חבוש מתיר עצמו מבית האסורים".
 

mig

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
צילום מקצועי
נכתב ע"י האורות;871016:
לשלם על עבודה שלא מרוצים ממנה - אחרי שמסכמים עניינים - יש לזה טעם של אני לא יודע מה.

חברה - סימן ראשון למאפייני לקוחות שעלולים להגיע לרשימה השחורה. (ואני בהחלט לא אומרת שאתה, אם אתה מתנהל אחרת) משפט זה אופייני ללקוח לא רציני שעלול לעשות בעיות.

נכתב ע"י האורות;871016:
תחשוב על שיפוצים שעשית בבית ואכלת אותה. על ריהוט שהזמנת וזה לא כמו שבקשת.
למשל ארון בסלון כתוב מפורש את הרוחב של העמודות אבל זה 3 ס"מ יותר. גובה המדירות? 2 ס"מ פחות! הצבע? טיפה יותר בהיר ממה שהזמנתי... מראות בכל הויטרינה? רק בגב! קרניז למעלה? בגלל שהארון גבוה מעט ,לא נכנס. ידיות נחושת? יש לנו רק ניקל...
והכל כתוב...
אז לא תשלם????? הרי עבדנו כל כך קשה!!!!

אכן כן מנסיון!!
לא שילמתי??
שילמתי גם שילמתי מקדמה, ואמצע והשתלום הסופי מחכה,
אתמול הוא פירק את הדלתות ולקח לתיקון, וכן לקח מידות למראות בצדדים, מדהים איך שקלעת למצב נוכחי אצלי בסלון. (אמיתי!! לחלוטין)
הזמנתי מדף מסוים - הוא הכין מושלם אבל טעה בפורמיקה - הוא מחליף ועושה חדש!!
כן,
כי הוא אמין, וישר ומקצועי.
ולכן מבררים קודם.

בעל המקצוע יעבוד עד להשבעת רצון הלקוח, במיוחד בגרפיקה שזה אפשרי יותר ואין צורך לנסר עץ מחדש.
 

האורות

משתמש פעיל
MIG
הבאתי בכוונה דוגמא של ריהוט, כיוון שמלכתחילה הבאתי אותה כדוגמא שכן נוהגים בה לקחת כסף (נגר... עיין לעיל)
אבל דברי היו מכוונים בעיקרם למי שכתב "עבדנו קשה אז לא תשלם"?
לכן אמרתי שיש לזה טעם "א יענץ טעם"

(גם על פי הלכה נראה לי שצריך לשלם. לא יודע בדיוק כמה)

ושאפו על זה שתעבדו עד לשביעות רצון הלקוח, אבל יש הרבה, כן הרבה, (לא הרוב, הרבה) שיגידו סליחה, כבר עברנו את ה 3 סקיצות, בשעה שגם החמישית לא תגיע למה שהתכוונו.ואז ירוצו לפתוח אשכול או לשים תגובה ב"אשכול ההזויים"...
 

mig

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
צילום מקצועי
נכתב ע"י האורות;871068:
MIG
הבאתי בכוונה דוגמא של ריהוט, כיוון שמלכתחילה הבאתי אותה כדוגמא שכן נוהגים בה לקחת כסף (נגר... עיין לעיל)
אבל דברי היו מכוונים בעיקרם למי שכתב "עבדנו קשה אז לא תשלם"?
לכן אמרתי שיש לזה טעם "א יענץ טעם"

(גם על פי הלכה נראה לי שצריך לשלם. לא יודע בדיוק כמה)

ושאפו על זה שתעבדו עד לשביעות רצון הלקוח, אבל יש הרבה, כן הרבה, (לא הרוב, הרבה) שיגידו סליחה, כבר עברנו את ה 3 סקיצות, בשעה שגם החמישית לא תגיע למה שהתכוונו.ואז ירוצו לפתוח אשכול או לשים תגובה ב"אשכול ההזויים"...

אוהו,
יש הבדל בין תיקון לבין יצירה חדשה...

אם אתה הלקוח,
קבל המלצה ככל שתהיה בהיר ומוגדר יותר כך תקבל מהר יותר את מבוקשך,
אחרת לא תקבל בסקיצה עשירית את מה שלא קיבלת בשלישית.

ולעשות 15 סקיצות כאשר התשלום אינו לפי שעה,
רק בגלל שהיום הלקוח קם על צד ימין והוא חלם בלילה שכך זה יותר מוצלח, ולמחרת להיפך... זה קצת יותר מהתעמרות במעצב האומלל שנפל עם הלקוח הנ"ל בגלל שהוא בלי חוזה וללא מקדמה...

הוא מקווה שהפעם זה באמת תיקון אחרון, או הפעם זו באמת סקיצה סופית סופית ג' בשביל לקבל את התשלום המתבושש להגיע, מחמת הלקוח הלא מרוצה שחושב אבל אולי בסקיצה הבאה תהיה בשורה שטרם ראיתי?

ואי לכך הוא עונה: "תראה גם זה עדיין לא מפיל אותי, ראיתי אצל X משהו מדהים. בא נאמר תנסה ככה עוד איזה קומפוזיציה באיזה 2-3 ואריאציות של צבע..."
 

chavi9

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
D I G I T A L
נכתב ע"י mig;871084:
אוהו,
יש הבדל בין תיקון לבין יצירה חדשה...

אם אתה הלקוח,
קבל המלצה ככל שתהיה בהיר ומוגדר יותר כך תקבל מהר יותר את מבוקשך,
אחרת לא תקבל בסקיצה עשירית את מה שלא קיבלת בשלישית.

אוי, כמה שזה נכון.
 

האורות

משתמש פעיל
בקיצור, אין מצב שגרפיקאי מורח?
ברור!
איך לא חשבתי על זה עד עכשיו...

לגבי הבהירות שאני רואה שחזרו והביאו אותה, מנסיוני לא תמיד היא עומדת ללקוח, למשל אני הבאתי לגרפיקאית דבר מסוים שעשיתי בעבר ואמרתי "כזה סגנון אני רוצה" אחרי 3 סקיצות אני שומע "אה, זה בפוטושופ, אני כמעט לא עובדת על זה.... צריך ניסיון מיוחד לזה..." אז למה בזבזתי את הזמן עד עכשיו בלהסביר לה?
וגרפיקאית באמת מומחית שעושה עבודות נפלאות.

שוב, אני מסכים עם הנאמר אבל זה מאד מאד לא חד משמעי. מאד לא.
 

mig

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
צילום מקצועי
נכתב ע"י האורות;871098:
בקיצור, אין מצב שגרפיקאי מורח?
ברור!
איך לא חשבתי על זה עד עכשיו...

יש,
בשביל זה אל תלך למשהו בלי לברר עליו.

נכתב ע"י האורות;871098:
לגבי הבהירות שאני רואה שחזרו והביאו אותה, מנסיוני לא תמיד היא עומדת ללקוח, למשל אני הבאתי לגרפיקאית דבר מסוים שעשיתי בעבר ואמרתי "כזה סגנון אני רוצה" אחרי 3 סקיצות אני שומע "אה, זה בפוטושופ, אני כמעט לא עובדת על זה.... צריך ניסיון מיוחד לזה..." אז למה בזבזתי את הזמן עד עכשיו בלהסביר לה?
וגרפיקאית באמת מומחית שעושה עבודות נפלאות.

שוב, אני מסכים עם הנאמר אבל זה מאד מאד לא חד משמעי. מאד לא.

אם היא לא עובדת בפוטושופ אז לא ראית בתיק עבודות שלה עבודה דומה לצרכיך,
סימן שהיה חסר לך בשלב הבירורים והבדיקה טרם הבחירה בה.

אין בדברים האלו מעשי ניסים ונפלאות.

ואגב, במקרה כזה גם 15 סקיצות לא יובילו אותך למבוקשך.

ויתכן בהחלט שנפלת עם משהי - קורה, זה "רעבע געלט" בשבילך לברר יותר,
כמו שמכל לקוח שנופלים איתו לומדים להתנהל באופן מושכל להבא.
 

mig

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
צילום מקצועי
הבהרה בטרם אני פורשת,

איני מכירה את האורות, ודברי אינם מכוונים אליו אישית,
הם נועדו לצורך חידוד הדברים החשובים מאד.

לילה טוב.
 

bbr

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
נכתב ע"י mig;871128:
הבהרה בטרם אני פורשת,

איני מכירה את האורות, ודברי אינם מכוונים אליו אישית,
הם נועדו לצורך חידוד הדברים החשובים מאד.

לילה טוב.

ואל תחשבי לרגע שדברייך ירדו לטמיון, כי הם נתנו המון חיזוק ובהירות לנו בעלי המקצוע באשר הם.
אפילו שאני חושבת שעשיתי דרך ארוכה בהערכה עצמית לעבודותי ולא לעבדותי עדיין צצים מדי פעם קשיים, וכל פעם שיש פה כזה דיון הוא מחזק ונותן כוחות.
ואני חייבת לציין שאת פשוט אלופה בלבטא מצוין את מה שהרבה מאיתנו מגמגמים.
יישר כח:)
 

האורות

משתמש פעיל
העבודות שלה היו מאד מרשימות, והתוצאה עבורי היתה מאד מוצלחת, אבל הדרך עד אליה (להצלחה) היתה ארוכה.
מהיום היא כנראה תהיה קצרה יותר.
אבל זה בהחלט קורה.
 

ישראל פרדס

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
גרפיקאים ואנשי מקצוע!!!!!!! קחו מקדמה, החיים הכלכליים שלכם יהיו יותר טובים.

האורות, כתוב בסטטוס שלך תלת מימד הדמיות, אני לא יודע במה זה מתבטא ואם עשית עבודות רציניות בתחום הזה, אבל האם עשית פעם הדמיה למישהו ואח"כ הוא מביא לך שרטוט חדש וצריך להפוך את כל הקומה או הבניין ולהחליף טקסטורות וכל הפרוייקט מתמשך עוד לפני שיש סקיצה אחת לרפואה וגם הכסף נמשך איתו? ומאיפה בנתיים משלמים חשבון חשמל מים ארנונה אוכל וכו'? לדבר כזה מקדמה בהחלט היתה עוזרת, בגרפיקה זה גם אותו דבר.

תקראו מה כתוב כאן זה יעזור לכם http://vrayart.co.il/forum/viewtopic.php?f=24&t=65
 

האורות

משתמש פעיל
פעם שניה דמגוגיה
הרי ברור שדברתי על זה שאתה יכול להחליף תוכניות כל הזמן. אין דרך אחרת להסביר את כל מה שכתבתי עד עכשיו.
 

שירי כהן

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
נכתב ע"י האורות;871220:
פעם שניה דמגוגיה
הרי ברור שדברתי על זה שאתה יכול להחליף תוכניות כל הזמן. אין דרך אחרת להסביר את כל מה שכתבתי עד עכשיו.
אני שמחה לשמוע שאתה עסוק החלפת תוכניות התלת לפי הצד עליו קם הלקוח שלך הבוקר,
נשמע כמו סדר יום מלא לכל החיים - המון הצלחה!
 

היוצרת81

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
אשכול מתיש, אני פורשת גם מצלצולי הפעמון.. אשרי הממשיכים לענות ולהוכיח צדקתם, ניסיתי גם בתחילת האשכול + הסבר שאין כאן נימה אישית וכו'.. אך תחושת האזנים האטומות מייאשת. הרבה הצלחה לכולם.
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ה'

לג הוֹרֵנִי יי דֶּרֶךְ חֻקֶּיךָ וְאֶצְּרֶנָּה עֵקֶב:לד הֲבִינֵנִי וְאֶצְּרָה תוֹרָתֶךָ וְאֶשְׁמְרֶנָּה בְכָל לֵב:לה הַדְרִיכֵנִי בִּנְתִיב מִצְוֹתֶיךָ כִּי בוֹ חָפָצְתִּי:לו הַט לִבִּי אֶל עֵדְוֹתֶיךָ וְאַל אֶל בָּצַע:לז הַעֲבֵר עֵינַי מֵרְאוֹת שָׁוְא בִּדְרָכֶךָ חַיֵּנִי:לח הָקֵם לְעַבְדְּךָ אִמְרָתֶךָ אֲשֶׁר לְיִרְאָתֶךָ:לט הַעֲבֵר חֶרְפָּתִי אֲשֶׁר יָגֹרְתִּי כִּי מִשְׁפָּטֶיךָ טוֹבִים:מ הִנֵּה תָּאַבְתִּי לְפִקֻּדֶיךָ בְּצִדְקָתְךָ חַיֵּנִי:
נקרא  20  פעמים

אתגר AI

סוכות • אתגר חופשי

לוח מודעות

למעלה