כללי צורת התנהלות מול לקוח, מהי?

mig

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
צילום מקצועי
נכתב ע"י תילתן;904072:
אבל לדעתי חוזה מפורט זה דבר מגוחך יש 1001 ברכים לסכם עם אדם ישר גם ללא חוזה.

1. חוזה מפורט הוא דבר רציני ביותר.
2. חוזה זה רק לאדם ישר, עם גנבים אין מה לעשות.

כששני צדדים חותמים חוזה, ברור מהו המחיר ומהי התמורה.
שני הצדדים ממצים את תאום הציפיות ביניהם והסבירות לאי הבנות, או בעיות אחרות יורד מאד.
 

תילתן

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י mig;904237:
1. חוזה מפורט הוא דבר רציני ביותר.
2. חוזה זה רק לאדם ישר, עם גנבים אין מה לעשות.

כששני צדדים חותמים חוזה, ברור מהו המחיר ומהי התמורה.
שני הצדדים ממצים את תאום הציפיות ביניהם והסבירות לאי הבנות, או בעיות אחרות יורד מאד.

במשק מתבצעות כל יום מאות אלפי עסקאות ללא חוזה מפורט.
תמיד עניין אותי למה תחום הגרפיקה, זהו תחום שדורש חוזים מפורטים. ברוב התחומים האחרים של נותני שרותים במשק מספיק אישור הזמנה או סיכום פרונטלי אחר.
יש לי הרגשה (מניסיון אישי בלבד - יש מתנגדים לדעה הזאת גם בעסק שלנו) שדווקא אלה שדורשים את החוזה המפורט מפרים את הכללים הבסיסיים כלפי הלקוח של מסחר הוגן בפרטים שאינם כתובים בחוזה.
 

כל מיני

משתמש רשום
כששיפצתי, אחרי ששמעתי סיפורים שונים. החלטתי שאני עושה עם כל בעלי המלאכה חוזים. האמינו לי זה רק לברכה.
אמנם זה מביך לפעמים כי חלקם דתיים ומנופפים בזה כסימן להוגנות. חלקם מוכרים בקהילה ולא הבינו מה נפל לי.
אבל בסופו של דבר הסברתי להם שגם זכויותיהם מעוגנות כאן בעניין מועד התשלום וסכומיו, ואם חלילה תהיה אי הבנה יהיה לנו קל יותר כשיש לדברים אסמכתא. הן לדבריהם והן לדברי.
גם כל סכום כסף שעבר באמצע העבודה החתמתי אותם.
בסוף חתמתי עם כולם וראיתי שחשוב להם לעמוד בהתחייבות מעבר למחויבות הרגילה שלהם. (כמובן שמלכתחילה בררתי על אמינות וכו').
בעקבות החוזה והמסמכים המצורפים ידעתי גם אני על טעות בחשוב שהייתה לי ובמקרה אחר נורמלי הנטייה הטבעית לראות בזה טעות של איש מקצוע. וב"ה כך לא באנו לידי גזל.
הכל זרם כך ב"ה על מי מנוחות ללא טענות ומענות.
לא יצא 100% מושלם. כי אני לא מאמינה שאפשר. אבל 98% זה גם מעולה.
 

mig

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
צילום מקצועי
נכתב ע"י תילתן;904294:
במשק מתבצעות כל יום מאות אלפי עסקאות ללא חוזה מפורט.
תמיד עניין אותי למה תחום הגרפיקה, זהו תחום שדורש חוזים מפורטים.

זה לא מעניין אותי מי אלו אלפי השלומפרים שעושים מקח וממכר ללא חוזה,
וכן ממש לא משנה לי אם הולך להם או לא.

אני עשיתי חוזה, עם הקבלן, עם הנגר, הצלם ואולם החתונה וכו' גם החתימו אותי,
מכרתי מעצבת אופנה וגם יש לה טופס התחייבות הדדי ששני הצדדים חותמים עליו.

מי שהסכם שירות מאיים עליו פחות מחוזה שיקרא לטופס הזה בכל שם שעולה בדעתו ובלבד שהשרות והתמורה יהיו ברורים לשני הצדדים...
 

אריה123

משתמש מקצוען
D I G I T A L
נסיון החיים מחייב לעשות חוזה, והסיבה לכך תלויה בסגנון בני האדם.

יש אנשים שנותנים שירות, והם אנשים מאד טובים, וכל מיני לקוחות מנצלים את זה בצורה לא הוגנת -עד שנותן השירות לומד שכדאי לעושת חוזה.

יש אנשים שמקבלים שירות, ומנסים לסחוט עוד ועוד ועוד מנותן השירות, ופתאום הם למדו שאם יש חוזה מסודר קשה להם לסחוט, ואז כש....הם נהיים גרפיקאים אז הם מבינים מאד מאד למה חוזה זה חשוב, כי הם מכירים את עצמם.

בקיצור:
אנשים הוגנים עושים חוזה כי יש לקוחות לא הוגנים.
אנשים לא הוגנים עושים חוזה, כי הם יודעים איך הם עצמם מתנהגים כשאין חוזה.
 

sm05276

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
אגב, מעניין לעניין, אמנם דחוף לי מאד...
כמה לוקחים על עבודה שנעשתה בה כ70% מהעבודה, והלקוח לא הספיק להדפיס (למרות שעמדתי בתאריכים שסוכמו מראש, אך לו לא הייתה הערכת מצב נכונה לגבי הזמן), ולכן לא יבוא לו לשימוש.
אשמח לתגובה בהקדם.
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י תילתן;904294:
במשק מתבצעות כל יום מאות אלפי עסקאות ללא חוזה מפורט.
תמיד עניין אותי למה תחום הגרפיקה, זהו תחום שדורש חוזים מפורטים. ברוב התחומים האחרים של נותני שרותים במשק מספיק אישור הזמנה או סיכום פרונטלי אחר.
יש לי הרגשה (מניסיון אישי בלבד - יש מתנגדים לדעה הזאת גם בעסק שלנו) שדווקא אלה שדורשים את החוזה המפורט מפרים את הכללים הבסיסיים כלפי הלקוח של מסחר הוגן בפרטים שאינם כתובים בחוזה.

בכל תחום שהוא, לא רק בגרפיקה,
בכל פעם שזכרנו לחתום חוזה - שני הצדדים יצאו מרוצים.

מדברת (בעיקר) מזווית הלקוח, מבצע ההזמנה.

חוזה נועד לשני הצדדים.

כשהגעתי למקום עבודה שהציב כתנאי ברור שאין עבודה ללא חוזה - ראיתי בזה סימן מבורך.
לגבי חוזה מנצל -
אף אחד לא חייב לחתום על מה שלא נראה לו הוגן.
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י מיכל123;904463:
בקיצור:
אנשים הוגנים עושים חוזה כי יש לקוחות לא הוגנים.
אנשים לא הוגנים עושים חוזה, כי הם יודעים איך הם עצמם מתנהגים כשאין חוזה.

נראה לי שיש אנשים שעושים חוזה כדי למנוע אי נעימויות, בלי קשר לחשד בחוסר הגינות.
סתם להתחיל עם "אני אמרתי, אתה אמרת" כששני הצדדים בטוחים שהם צודקים, זה לא נעים.
והזיכרון של כולנו כבני אדם, מה לעשות, סלקטיבי.
 

lamp148

0585969756
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
פעם עשיתי טעות...נתתי מחיר קטן-קטן על עבודה גדולה-גדולה . לא לקחתי מקדמה. שילמו לי. ומאז שקט. לקח לי זמן להבין שגרפיקאי שלא מעריך את עצמו לא יעריכו אותו גם. כאשר לקוח שואל את השאלה גורלית הזו "כמה אתה לוקח?" אני נושם עמוק ואומר סכום עם כמה אפסים. יש כאלה "שיצרו איתי קשר מאוחר יותר(אף פעם לא) ויש שישארו. אבל אני משתדל לתת כזו סקיצה שתעלה מצב רוחו של הלקוח העשוק ותגרום לא לחשוב שהיה שווה! למה אני כותב שורות אלו!
גרפיקאים וגרפיקאיות!!! מעצבים ומעצבות!
אנא מכם! אם יש לכם אפשרות (יענו יש לכם לחם במקרר ויוגורט לילד ועוף עם יין לשבת) אל תסכימו לתמחור זול!עיצוב גרפי זה מקצוע!אנחנו לא שנוררים שצריכים להגיד תודה על כך שפונים אלינו בכלל!כל עוד שישנם אנשים מגה כשרונים אבל פריירים שנותנים לעשוק את עצמם בכסף עלוב של "תגיד תודה שאני משלם לך בכלל על קובץ וירטואלי שאפילו דיסק און קיי שלי!" כולנו אבל כו-ל-נו סובלים!אני חוצניק! לא יליד הארץ.בחוץ לארץ לא מקובל "להוריד" את הנהג מונית למחיר הפסד בדרך לא דרך ולהתרברב על כך שנסעתי בזול! זה לא יפה!גרפיקאים גם אנשים ואסור לגזול אותם!אסור לעשות לזולת מה שאתה לא רוצה שיעשו לך!!!ללקוחות שלנו יש לקוחות גם.נו כשצורף יעשה תכשיט ולא יקבל תמורה -זה בסדר?לא!כל עוד שיש גרפיקאים שעושים דברים במחירי גמ"ח הם דופקים את כולם ואת עצמם בעיקר!
לא רוצה להתווכח עם אף אחד.אך לי כואב.כי עושק מצד לקוח גרם להרבה חברים שלי לעזוב את המקצוע.הכלל הוא שאסור לשכוח שהכל מן השמים! הרבה תפילה ושיהיה בהצלחה לכווווווווולם!(גם ללקוחות שלנו כמובן):rolleyes:
 

lamp148

0585969756
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
קראתי את כל ההודעות והבנתי שדיברו כאן על נושא קצת אחר.בנושא של חוזה לענ"ד זה דבר חיוני. אבל יש לדון עם לקוח חוזר ששילם הכל כמו שצריך כולל הקדמה וחזר ושילם וחזר ושילם וכו' אולי עם כאלה לא כדאי להתעקש על חוזה. עם הגרפיקאים דלעיל יגידו שכן - חותם בעיניים עצומות. אבל שוב היחס לגרפיקאים במרבית המקרים הוא מזלזל!במידה רבה זו אשמת הגרפיקאים,שלא מכבדים את עצמם . אבל לקוח הוא לא כל כך וורוד וחמוד. זה שהוא משלם כסף בסופר ומוכר אומר לא "תודה" זה בגלל שמוכר אדיב ורוצה ליצור לו הרגשה טובה . מלמדים פה בתקשורת ורשת ,ברחוב,בכולל,בסמינר בכל מקום: "תצעק תקבל" אולי זה נכון . נו...ואם תצעק יותר תקבל יותר?! ועוד יותר - הנותן שרות או מוכר כבר ישלם לך אה?!
צרכנות או צרחנות?!
אולי יהיו כאלו שיחשבו שאני דמגוג,אך אם הבעיה היתה קטנה האשכול הזה גם היה קטן!
טוב שיש כאן לקוחות ! שידעו שגרפיקאים(גרפיקאיות) לעתים קרובות בשעות קטנות של הלילה על חשבון השינה שלהם, משפחה שלהם ,ילדים שלהם,תוך כדי מלמול תפילות ופרקי תהילים.
עוברים המון אבל המון חומר לפני שמתחילים לעבוד. עוברים שעות עד שמגיעים לסקיצה הראשונה שנראה להם שאפשר להראות .
אחר כך ניגשים לאותה עבודה ב"משקפיים" אחרות
לפעמים פוסלים את הראשונה וניגשים לראשונה שהיא שניה וצריך להגיש שתים-שלוש סקיצות. אחר כך כשלקוח מאשר ויש כיוון עוד לילה הולך להשלמת העבודה . ויום ועוד לילה...
ואחר כך תי-קו-נים תוך כדי זיכוך מוחלט של המידות! ומדובר על פלייר עלוב חד צדדי.
ריבונו של עולם! הדפס מכובד יותר על הלקוח כי הוא נותן לו נייר ביד. עללק!
ואני סתם "שיחקתי בתמונות"
יש לי חבר שהיה צריך משהו דחוף ונאלץ לשבת איתי כל הלילה עד עיניים אדומות .
ואז אמר "וואו! לא חשבתי שזה מקצוע קשה כל כך..."
שילם לי יפה מאוד. וגם אמר תודה.
הבעיה שאין מה לעשות איתה זה שאנחנו כל כך אוהבים את תהליך של יצירה שעושים דברים בשביל הספורט ולקוח חוגג.
בשורות טובות לכולם!
 

RacheliArt

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
נכתב ע"י sm05276;1099073:
אגב, מעניין לעניין, אמנם דחוף לי מאד...
כמה לוקחים על עבודה שנעשתה בה כ70% מהעבודה, והלקוח לא הספיק להדפיס (למרות שעמדתי בתאריכים שסוכמו מראש, אך לו לא הייתה הערכת מצב נכונה לגבי הזמן), ולכן לא יבוא לו לשימוש.
אשמח לתגובה בהקדם.
מחיר מלא. (על ה70 אחוז)לא אמור לעניין אותך הבעיות שלו שהוא לא הספיק וכו. אם היה אשמתך-את היית סופגת.
אם זה לקוח קבוע ניתן מעט להתחשב.
 

ragua

משתמש צעיר
נכתב ע"י lamp148;1099117:
פעם עשיתי טעות...נתתי מחיר קטן-קטן על עבודה גדולה-גדולה . לא לקחתי מקדמה. שילמו לי. ומאז שקט. לקח לי זמן להבין שגרפיקאי שלא מעריך את עצמו לא יעריכו אותו גם. כאשר לקוח שואל את השאלה גורלית הזו "כמה אתה לוקח?" אני נושם עמוק ואומר סכום עם כמה אפסים. יש כאלה "שיצרו איתי קשר מאוחר יותר(אף פעם לא) ויש שישארו. אבל אני משתדל לתת כזו סקיצה שתעלה מצב רוחו של הלקוח העשוק ותגרום לא לחשוב שהיה שווה! למה אני כותב שורות אלו!
גרפיקאים וגרפיקאיות!!! מעצבים ומעצבות!
אנא מכם! אם יש לכם אפשרות (יענו יש לכם לחם במקרר ויוגורט לילד ועוף עם יין לשבת) אל תסכימו לתמחור זול!עיצוב גרפי זה מקצוע!אנחנו לא שנוררים שצריכים להגיד תודה על כך שפונים אלינו בכלל!כל עוד שישנם אנשים מגה כשרונים אבל פריירים שנותנים לעשוק את עצמם בכסף עלוב של "תגיד תודה שאני משלם לך בכלל על קובץ וירטואלי שאפילו דיסק און קיי שלי!" כולנו אבל כו-ל-נו סובלים!אני חוצניק! לא יליד הארץ.בחוץ לארץ לא מקובל "להוריד" את הנהג מונית למחיר הפסד בדרך לא דרך ולהתרברב על כך שנסעתי בזול! זה לא יפה!גרפיקאים גם אנשים ואסור לגזול אותם!אסור לעשות לזולת מה שאתה לא רוצה שיעשו לך!!!ללקוחות שלנו יש לקוחות גם.נו כשצורף יעשה תכשיט ולא יקבל תמורה -זה בסדר?לא!כל עוד שיש גרפיקאים שעושים דברים במחירי גמ"ח הם דופקים את כולם ואת עצמם בעיקר!
לא רוצה להתווכח עם אף אחד.אך לי כואב.כי עושק מצד לקוח גרם להרבה חברים שלי לעזוב את המקצוע.הכלל הוא שאסור לשכוח שהכל מן השמים! הרבה תפילה ושיהיה בהצלחה לכווווווווולם!(גם ללקוחות שלנו כמובן):rolleyes:

וואו ישראל - כל מילה בסלע. מסכים לחלוטין.
 

אריה123

משתמש מקצוען
D I G I T A L
נכתב ע"י lamp148;1099117:
פעם עשיתי טעות...נתתי מחיר קטן-קטן על עבודה גדולה-גדולה . לא לקחתי מקדמה. שילמו לי. ומאז שקט. לקח לי זמן להבין שגרפיקאי שלא מעריך את עצמו לא יעריכו אותו גם. כאשר לקוח שואל את השאלה גורלית הזו "כמה אתה לוקח?" אני נושם עמוק ואומר סכום עם כמה אפסים. יש כאלה "שיצרו איתי קשר מאוחר יותר(אף פעם לא) ויש שישארו. אבל אני משתדל לתת כזו סקיצה שתעלה מצב רוחו של הלקוח העשוק ותגרום לא לחשוב שהיה שווה! למה אני כותב שורות אלו!
גרפיקאים וגרפיקאיות!!! מעצבים ומעצבות!
אנא מכם! אם יש לכם אפשרות (יענו יש לכם לחם במקרר ויוגורט לילד ועוף עם יין לשבת) אל תסכימו לתמחור זול!עיצוב גרפי זה מקצוע!אנחנו לא שנוררים שצריכים להגיד תודה על כך שפונים אלינו בכלל!כל עוד שישנם אנשים מגה כשרונים אבל פריירים שנותנים לעשוק את עצמם בכסף עלוב של "תגיד תודה שאני משלם לך בכלל על קובץ וירטואלי שאפילו דיסק און קיי שלי!" כולנו אבל כו-ל-נו סובלים!אני חוצניק! לא יליד הארץ.בחוץ לארץ לא מקובל "להוריד" את הנהג מונית למחיר הפסד בדרך לא דרך ולהתרברב על כך שנסעתי בזול! זה לא יפה!גרפיקאים גם אנשים ואסור לגזול אותם!אסור לעשות לזולת מה שאתה לא רוצה שיעשו לך!!!ללקוחות שלנו יש לקוחות גם.נו כשצורף יעשה תכשיט ולא יקבל תמורה -זה בסדר?לא!כל עוד שיש גרפיקאים שעושים דברים במחירי גמ"ח הם דופקים את כולם ואת עצמם בעיקר!
לא רוצה להתווכח עם אף אחד.אך לי כואב.כי עושק מצד לקוח גרם להרבה חברים שלי לעזוב את המקצוע.הכלל הוא שאסור לשכוח שהכל מן השמים! הרבה תפילה ושיהיה בהצלחה לכווווווווולם!(גם ללקוחות שלנו כמובן):rolleyes:

כדאי גם לזכור שזה לא רק בתחום של הגרפיקה והעיצוב. אם למשל מישהו רוצה לצבוע את הבית והוא יכול לקחת שיפוצניק שלומד כולל ערב ב 20,000 ש"ח או ערבי שיצבע גם יפה מאד ב7,000 ש"ח אז ברור שצריך לקחת את השיפוצניק שלומד בכולל ערב כדי לא לפגוע בשיפוצניקים, הם גם אנשים.
 

park

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י מיכל123;1100250:
כדאי גם לזכור שזה לא רק בתחום של הגרפיקה והעיצוב. אם למשל מישהו רוצה לצבוע את הבית והוא יכול לקחת שיפוצניק שלומד כולל ערב ב 20,000 ש"ח או ערבי שיצבע גם יפה מאד ב7,000 ש"ח אז ברור שצריך לקחת את השיפוצניק שלומד בכולל ערב כדי לא לפגוע בשיפוצניקים, הם גם אנשים.

לא הבנתי איך ברור כזה דבר?
אני הייתי לוקח את הערבי.
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ה'

לג הוֹרֵנִי יי דֶּרֶךְ חֻקֶּיךָ וְאֶצְּרֶנָּה עֵקֶב:לד הֲבִינֵנִי וְאֶצְּרָה תוֹרָתֶךָ וְאֶשְׁמְרֶנָּה בְכָל לֵב:לה הַדְרִיכֵנִי בִּנְתִיב מִצְוֹתֶיךָ כִּי בוֹ חָפָצְתִּי:לו הַט לִבִּי אֶל עֵדְוֹתֶיךָ וְאַל אֶל בָּצַע:לז הַעֲבֵר עֵינַי מֵרְאוֹת שָׁוְא בִּדְרָכֶךָ חַיֵּנִי:לח הָקֵם לְעַבְדְּךָ אִמְרָתֶךָ אֲשֶׁר לְיִרְאָתֶךָ:לט הַעֲבֵר חֶרְפָּתִי אֲשֶׁר יָגֹרְתִּי כִּי מִשְׁפָּטֶיךָ טוֹבִים:מ הִנֵּה תָּאַבְתִּי לְפִקֻּדֶיךָ בְּצִדְקָתְךָ חַיֵּנִי:
נקרא  20  פעמים

אתגר AI

סוכות • אתגר חופשי

לוח מודעות

למעלה