זה מדובר ביציאה לנסיעה וכדו'יש סעיף בצוואתו - שאדם לא יחזור אחריו - מה הכוונה?
שאם בנ"T יצא מביתו - סגר אותו נעל אותו וכו', ופתאום אחרי שהתחיל ללכת לדרכו נזכר ששכח משהו - שלא יחזור לביתו לקחת.
אבל רב האנשים לא מקפידים על כך.
בלורית בלשון חז"ל הכוונה לקוקו.זה גם חציצה בתפילין כמש"כ במשנ"ב (סי' כ"ז סקט"ו) עיי"ש בלשונו החריף
קוראים לזה שטיב שידוךולגבי 'לא ישיא אדם עם חברו בן ובת בת ובן' -
מישהו שמע על מקרה כזה?
(לא ספרדים)
אנחנו כן מקפידים.אני שמעתי ששאלו את ר חיים אם להקפיד על העניין שלא לקרוא שמואל בגלל הצוואה
ואמר שלא מתייחסים לחלק הזה בצוואה.
גם צאצאים
רק בחב"ד זה ככה או שיש עוד מקומות?לגבי שמות זהים לחתן ולחותן ולכלה ולחותנת,
בחב''ד יש הוראה שנוהגים ש30 יום לפני פרסום השידוך ברבים אחד מהשניים מוסיף לשמו שם נוסף,ולאחר 30 יום מנתינת השם הנוסף השידוך מתפרסם ברבים
זה היתר ידוע, ודי מוסכם בפוסקיםרק בחב"ד זה ככה או שיש עוד מקומות?
אז איך זה שיש מלא (בעיקר ליטאים) שמתחילים לשמוע שידוכים רק אחרי גיל 22?זה היתר ידוע, ודי מוסכם בפוסקים
הבעיה היא שבסגנון עולם השידוכים הליטאי זה לא בא בחשבון, כי לרוב לא יציעו הצעות כאלה (שדכן מתחיל בודק דבר כזה כתנאי סף) וגם אם יציעו ידחו אותם על הסף (אא"כ מדובר בבחור/ה מבוגרים שאז כמובן כדאי לבדוק לעומק כל הצעה ולהתייעץ עם רבנים שכאמור יש להם מספר פתרונות)
ומי שמבוגר וכד' ובכל זאת מפחד מ"היתרים" צריך לזכור שגם להיות רווק מעל גיל 20 זה להסתמך על היתרים....
יש היתרים אמנם דחוקים, אבל המנהג לסמוך עליהם!אז איך זה שיש מלא (בעיקר ליטאים) שמתחילים לשמוע שידוכים רק אחרי גיל 22?
האחרונים נקטו שמה שנהגו נהגו ומה שלא לא.
למשל העניין של השמות, עושים מזה עניין, אז נהגו להקפיד ע"ז. (החזו"א הסביר שיש בזה סוג של עין הרע שיאמרו 'שמר'ל עשה שידוך עם שמר'ל'...)
(באותו ענין, הגיעו לגר"ח קנייבסקי עם שאלה של שמות אם להשתדך, ענה 'שמותר אבל יש צוואת ר"י החסיד'. ואז הוא צחק ואמר שעכשיו יצא שייזהרו מזה הרבה יותר אע"פ שאין דין כזה)
בצוואה כתוב גם שלא יגורו אחים באותו רחוב ושלא לצחצח נעליים ביום שיוצא לדרך. אין מי שנוהג זאת, אולי יחידים. ולכן זה גם לא ידוע.
מצד שני על מה שכתב שאסור להשאיר קבר חפור, מקפידים מאד.
לפי כמעט כל הפוסקים מי ש1. לומד תורה 2. אם יתחתן ילמד פחות - יכול לאחר אפילו הרבה שנים (לפי החזו"א לא וכמובן בעקבותיו הגרח"ק ועוד).אז איך זה שיש מלא (בעיקר ליטאים) שמתחילים לשמוע שידוכים רק אחרי גיל 22?
בס"דלגבי מה שכתוב לא לחזור לבית אחרי שיצאו ממנו זה רק כשיוצאים מחוץ לעיר או לחו"ל
לא כל יציאה שגרתית
ויש עוד הקפדה
לא לסגור פתח אלא להשאיר 3 אמה על 3 אמה
משהו יודע אם אפשר להשיג בחנויות ספרים את כל הצוואה?? אשמח לדעת, ישר כח
אתה מניח תפילין באזור הקוקו ????בלורית בלשון חז"ל הכוונה לקוקו.
אתה מתכוון כנראה לספר חסידים,אפשר לקנות את ספר החרדים ברוב חנויות הספרים ובספר הזה יש את הצוואה
נכון מאוד אני התבלבלתי תודה רבה לךאתה מתכוון כנראה לספר חסידים,
ספר חרדים מאוחר יותר בכמה מאות שנים
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: