דרוש מידע צבעים - מי יגאל אותי עם תשובה לשאלה הזו?

commit

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
אגיד לך למה. זה לא הגיוני שה' ירצה לעשות כזה דבר. יש סיבה לשונות של בני אדם - כשהם שפרצופיהם שונים, כך דעותיהם שונות, אבל אין סיבה לשוני של ראיית הצבעים. אם תביאי לי סיבה, אז בסדר, אבל על פניו, אין סיבה כזאת. מה גם שהעניין הזה לא כתוב בחז"ל, וידוע שדברים חשובים כתובים בחז"ל.
הקשר לדארווין הוא פשוט - הוא טען שהאדם נוצר במקרה ומהקוף, אז מי שמאמין בתיאוריה הזאת (כלומר מי שלא מאמין בקב"ה ובבריאת העולם), יכול להאמין שכל אחד רואה צבע אחר ורק החינוך גורם לו לחשוב שכחול זה ירוק. כי אם הכל במקרה, אז גם זה במקרה. ואגב, זה מזכיר לי כשהייתי באוניברסיטה ולמדתי חינוך, היו כמה בנות שהכינו עבודה על כך שאין הבדל בין בנים לבנות, כי אם יחנכו את הבן להיות בת הוא יהיה בת וכן להיפך. כבר אז כפרתי בשטות הזאת ובכל פעם שאני רואה בנים או בנות אני רואה את ההבדל הפנימי שיש ביניהם בלי שום קשר לאיך מגדלים אותם.
הבורא טבע בעולם טבעים מסוימים שאינם משתנים ולפיכך, כל עוד אין היגיון בשוני של ראיית צבעים, אז ככל הנראה כולם רואים את אותם הצבעים.
למה ה' ברא חוש טעם שונה לכל אחד בעולם? למה ה' ברא את האנשים בעולם שונים באין ספור פרטים איש מרעהו?
אנחנו לא יודעים מה הסיבות שבגללן ה' ברא את העולם בצורתו.
במיוחד שאנחנו יודעים בבירור שה' כן ברא אנשים שרואים צבעים בצורה שונה, והם נקראים עוורי צבעים.
 

אלף אורות

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
D I G I T A L
למה ה' ברא חוש טעם שונה לכל אחד בעולם? למה ה' ברא את האנשים בעולם שונים באין ספור פרטים איש מרעהו?
אנחנו לא יודעים מה הסיבות שבגללן ה' ברא את העולם בצורתו.
במיוחד שאנחנו יודעים בבירור שה' כן ברא אנשים שרואים צבעים בצורה שונה, והם נקראים עוורי צבעים.
חוש טעם שונה?? כאילו, סוכר מתוק לי ומר או מלוח לך?? אין בכלל קשר. אולי הטעם שונה, כמו שהדעה שלי שונה, אבל לגבי דברים אובייקטיביים כמו צבעים, אין שום סיבה. ושוב, לגבי עיוורי צבעים, זה כמו שתגידי שיש חיגרים או עיוורים ושזה מראה שהם חווים את העולם בצורה שונה, אז נכון, אבל זה נחשב מום ולא משהו שיש לכולם.
 

שרה UI/UX

משתמש מקצוען
יוצרי ai
חוש טעם שונה?? כאילו, סוכר מתוק לי ומר או מלוח לך?? אין בכלל קשר. אולי הטעם שונה, כמו שהדעה שלי שונה, אבל לגבי דברים אובייקטיביים כמו צבעים, אין שום סיבה. ושוב, לגבי עיוורי צבעים, זה כמו שתגידי שיש חיגרים או עיוורים ושזה מראה שהם חווים את העולם בצורה שונה, אז נכון, אבל זה נחשב מום ולא משהו שיש לכולם.
למה ה' ברא את בני האדם בגבהים שונים? קולות דקים ועבים? שיער חלק ומתולתל? צבעי עור שונים?
אנחנו לא אמורים לחלק להקב"ה ציונים על כמה הגיוני או לא הגיוני מה שברא
ככה שגם אם נראה לך חסר הגיון שהראיה שלנו לא אחידה, יש סיכוי שהיא כזאת.
 

commit

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
חוש טעם שונה?? כאילו, סוכר מתוק לי ומר או מלוח לך?? אין בכלל קשר. אולי הטעם שונה, כמו שהדעה שלי שונה, אבל לגבי דברים אובייקטיביים כמו צבעים, אין שום סיבה. ושוב, לגבי עיוורי צבעים, זה כמו שתגידי שיש חיגרים או עיוורים ושזה מראה שהם חווים את העולם בצורה שונה, אז נכון, אבל זה נחשב מום ולא משהו שיש לכולם.
חוש טעם שונה זה אומר שאחד אוכל עוגה ואומר שהיא מתוקה מדי, והשני לא מבין על מה מדובר.
ולמה ה' ברא אנשים עם עינים כחולות וירוקות וחומות?
למה ה' ברא אנשים עם סוג דם שונה?
 

י ס

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
עכשיו לילה!
אתה לא רואה?
😉😉🙄
ידעתי שיהיה את החכמולוג הזה!!!
מבטיח!
ואולי בעצם כל מה שאתה רואה הוא משהו שמשודר לך לתוך המוח, ובעצם המציאות שונה לגמרי?
טכנית, יכול להיות.
אין שום דרך לשלול את זה.
למה זה משנה אבל?
בדיוק.
וזה בהחלט לא משנה, וכנ"ל על השאלה הנוכחית...
 

רבקהנ

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
ובאותו עניין, שאלה פילוסופית מעניינת
אם עץ נופל ביער ואין אף אחד ששם כדי לשמוע אותו, האם עדיין נשמע קול?
התווכחתי על זה רבות וזה תלוי איך אתה מגדיר קול.
אם אתה מגדיר קול כתנודות של האויר, אז אכן היו תנודות כתוצאה מהנפילה.
אם אתה מגדיר קול כתנודות של האויר שדופקות על עור התוף ומשמיעות לי בתוך המוח "בום" - אז אכן לא נשמע קול כי לא היה אף אחד שתנודות האויר האלו יגיעו לאוזניו.
 
אגיד לך למה. זה לא הגיוני שה' ירצה לעשות כזה דבר. יש סיבה לשונות של בני אדם - כשהם שפרצופיהם שונים, כך דעותיהם שונות, אבל אין סיבה לשוני של ראיית הצבעים. אם תביאי לי סיבה, אז בסדר, אבל על פניו, אין סיבה כזאת. מה גם שהעניין הזה לא כתוב בחז"ל, וידוע שדברים חשובים כתובים בחז"ל.
הקשר לדארווין הוא פשוט - הוא טען שהאדם נוצר במקרה ומהקוף, אז מי שמאמין בתיאוריה הזאת (כלומר מי שלא מאמין בקב"ה ובבריאת העולם), יכול להאמין שכל אחד רואה צבע אחר ורק החינוך גורם לו לחשוב שכחול זה ירוק. כי אם הכל במקרה, אז גם זה במקרה. ואגב, זה מזכיר לי כשהייתי באוניברסיטה ולמדתי חינוך, היו כמה בנות שהכינו עבודה על כך שאין הבדל בין בנים לבנות, כי אם יחנכו את הבן להיות בת הוא יהיה בת וכן להיפך. כבר אז כפרתי בשטות הזאת ובכל פעם שאני רואה בנים או בנות אני רואה את ההבדל הפנימי שיש ביניהם בלי שום קשר לאיך מגדלים אותם.
הבורא טבע בעולם טבעים מסוימים שאינם משתנים ולפיכך, כל עוד אין היגיון בשוני של ראיית צבעים, אז ככל הנראה כולם רואים את אותם הצבעים.
עריכה: הזכרת גם עוורי צבעים. יפה! הם עיוורי צבעים, זה סוג של מום בראיה ולא דבר שצריך להיות, נכון? אז אין מכאן ראיה לכלום.
נראה לי שלא הבנת את השאלה.
ברור שכולנו רואים שירוק זה ירוק.
השאלה היא האם החוויה של לראות ירוק שלי ולראות ירוק שלך היא שונה.
אגב, לדעתי כנראה שכן.
ובאותו עניין, שאלה פילוסופית מעניינת
אם עץ נופל ביער ואין אף אחד ששם כדי לשמוע אותו, האם עדיין נשמע קול?
מכיוון שברור שההגדרה של קול היא
תנודות של האויר
אז ברור שנשמע קול.
התווכחתי על זה רבות וזה תלוי איך אתה מגדיר קול.
אם אתה מגדיר קול כתנודות של האויר, אז אכן היו תנודות כתוצאה מהנפילה.
אם אתה מגדיר קול כתנודות של האויר שדופקות על עור התוף ומשמיעות לי בתוך המוח "בום" - אז אכן לא נשמע קול כי לא היה אף אחד שתנודות האויר האלו יגיעו לאוזניו.
אין שום סיבה הגיונית להגדיר קול כדפיקה על עור התוף.
 

אלף אורות

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
D I G I T A L

ליאורה ז.

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
כולנו מכירים את הסיפור עם הרמב"ם של העיוור מלידה שריפאו אותו וכשהרמב"ם הגיש לו מטפחת בצבע אדום הוא ידע את הצבע וכך נחפשה התחזותו
עכשיו, מי אמר שכל אחד מאיתנו לא רואה צבע אחר והאדום שלי הוא הכחול שלך? שתינו קוראים לזה אדום כי זה מה שלימדו אותנו אבל למעשה כל אחד רואה צבע אחר כמו שלכל אחד יש פרצוף אחר
אין באמת דרך לברר את זה כי כמה שתתאמץ להסביר לשני איך נראה אצלך האדום הוא לא יבין כמו בסיפור עם העיוור...
תתעמקו פרק זמן בשאלה ותבינו אותה
(מקווה שחוקי לשאול כזאת שאלה בפרוג אבל אשמח אם למישהו יש הסבר שמניח את הדעת)
במסיבות וכד' הרבה פעמים מבקשים לבוא בכחול לבן.
בודדים יבואו עם בגד בצבע אחר..
(וזה בד"כ בגלל שאין להם/שכחו).
על אותו הרעיון,גם צבע אדום..

לא נראה לי מסובך.
 
במסיבות וכד' הרבה פעמים מבקשים לבוא בכחול לבן.
בודדים יבואו עם בגד בצבע אחר..
(וזה בד"כ בגלל שאין להם/שכחו).
על אותו הרעיון,גם צבע אדום..

לא נראה לי מסובך.
נראה לי שלא הבנת את השאלה.
ברור שכולנו רואים שירוק זה ירוק.
השאלה היא האם החוויה של לראות ירוק שלי ולראות ירוק שלך היא שונה.
 

הלוחשת לתווים

אוהבת הכל מהכל!!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
ואולי בעצם כל מה שאתה רואה הוא משהו שמשודר לך לתוך המוח, ובעצם המציאות שונה לגמרי?
טכנית, יכול להיות.
אין שום דרך לשלול את זה.
למה זה משנה אבל?
אולי אנחנו חלום של זבוב?🤔

ברצינות, אם אתם חושבים שאנחנו חיים בהזיה, או בחלום- אתם ממש צודקים!!!
הרי זה ידוע שלפני מלא שנים השתלטו על השכל שלנו לטאות, והחליטו להתל בנו!!
הם התחילו לשדר (לכולנו בבת אחת!!) שהיום לילה ולא בוקר, מה ההישג בזה בעצם?
מה אכפת לכם אם מישהו עוד עליכם שלילה, כשבכלל יום, כל עוד הוא עושה את זה לכולם?!

וחוץ מזה, אם עכשיו הייתי קמה מחלום מלפני 5 שנים- זה היה יכול להיות נפלא 🤩🤩
 
אולי אנחנו חלום של זבוב?🤔

ברצינות, אם אתם חושבים שאנחנו חיים בהזיה, או בחלום- אתם ממש צודקים!!!
הרי זה ידוע שלפני מלא שנים השתלטו על השכל שלנו לטאות, והחליטו להתל בנו!!
הם התחילו לשדר (לכולנו בבת אחת!!) שהיום לילה ולא בוקר, מה ההישג בזה בעצם?
מה אכפת לכם אם מישהו עוד עליכם שלילה, כשבכלל יום, כל עוד הוא עושה את זה לכולם?!
(y)(y):rolleyes::rolleyes:
וחוץ מזה, אם עכשיו הייתי קמה מחלום מלפני 5 שנים- זה היה יכול להיות נפלא 🤩🤩
דווקא הייתי ממש בהלם אם הייתי קולט ש5 שנים חייתי בחלום...
 

אוהב גם מוזיקה

משתמש צעיר
זה דווקא לא.
אם אני זוכר נכון זה בטבע ככה.

ולכן מגיע הפחד החוזר של ילדים שיש בחושך מפלצת-גם אם הם לא יודעים שאמורה להיות אחת כזאת😉
איך בדיוק זה בטבע?
אם יאמרו לך מגיל אפס שחושך זה דבר שמח מאד זה גם יהיה מפחיד בטבע? אולי תפחד משמחה?;)

ואיך ילדים מפחדים ממפלצת אם לא לימדו אותם מה זה? את הילדים שלי לא לימדתי מה זה ואם תגיד להם את המילה "מפלצת" הם יחשבו שאתה מדבר בסינית...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קד

א בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי יי אֱלֹהַי גָּדַלְתָּ מְּאֹד הוֹד וְהָדָר לָבָשְׁתָּ:ב עֹטֶה אוֹר כַּשַּׂלְמָה נוֹטֶה שָׁמַיִם כַּיְרִיעָה:ג הַמְקָרֶה בַמַּיִם עֲלִיּוֹתָיו הַשָּׂם עָבִים רְכוּבוֹ הַמְהַלֵּךְ עַל כַּנְפֵי רוּחַ:ד עֹשֶׂה מַלְאָכָיו רוּחוֹת מְשָׁרְתָיו אֵשׁ לֹהֵט:ה יָסַד אֶרֶץ עַל מְכוֹנֶיהָ בַּל תִּמּוֹט עוֹלָם וָעֶד:ו תְּהוֹם כַּלְּבוּשׁ כִּסִּיתוֹ עַל הָרִים יַעַמְדוּ מָיִם:ז מִן גַּעֲרָתְךָ יְנוּסוּן מִן קוֹל רַעַמְךָ יֵחָפֵזוּן:ח יַעֲלוּ הָרִים יֵרְדוּ בְקָעוֹת אֶל מְקוֹם זֶה יָסַדְתָּ לָהֶם:ט גְּבוּל שַׂמְתָּ בַּל יַעֲבֹרוּן בַּל יְשׁוּבוּן לְכַסּוֹת הָאָרֶץ:י הַמְשַׁלֵּחַ מַעְיָנִים בַּנְּחָלִים בֵּין הָרִים יְהַלֵּכוּן:יא יַשְׁקוּ כָּל חַיְתוֹ שָׂדָי יִשְׁבְּרוּ פְרָאִים צְמָאָם:יב עֲלֵיהֶם עוֹף הַשָּׁמַיִם יִשְׁכּוֹן מִבֵּין עֳפָאיִם יִתְּנוּ קוֹל:יג מַשְׁקֶה הָרִים מֵעֲלִיּוֹתָיו מִפְּרִי מַעֲשֶׂיךָ תִּשְׂבַּע הָאָרֶץ:יד מַצְמִיחַ חָצִיר לַבְּהֵמָה וְעֵשֶׂב לַעֲבֹדַת הָאָדָם לְהוֹצִיא לֶחֶם מִן הָאָרֶץ:טו וְיַיִן יְשַׂמַּח לְבַב אֱנוֹשׁ לְהַצְהִיל פָּנִים מִשָּׁמֶן וְלֶחֶם לְבַב אֱנוֹשׁ יִסְעָד:טז יִשְׂבְּעוּ עֲצֵי יי אַרְזֵי לְבָנוֹן אֲשֶׁר נָטָע:יז אֲשֶׁר שָׁם צִפֳּרִים יְקַנֵּנוּ חֲסִידָה בְּרוֹשִׁים בֵּיתָהּ:יח הָרִים הַגְּבֹהִים לַיְּעֵלִים סְלָעִים מַחְסֶה לַשְׁפַנִּים:יט עָשָׂה יָרֵחַ לְמוֹעֲדִים שֶׁמֶשׁ יָדַע מְבוֹאוֹ:כ תָּשֶׁת חֹשֶׁךְ וִיהִי לָיְלָה בּוֹ תִרְמֹשׂ כָּל חַיְתוֹ יָעַר:כא הַכְּפִירִים שֹׁאֲגִים לַטָּרֶף וּלְבַקֵּשׁ מֵאֵל אָכְלָם:כב תִּזְרַח הַשֶּׁמֶשׁ יֵאָסֵפוּן וְאֶל מְעוֹנֹתָם יִרְבָּצוּן:כג יֵצֵא אָדָם לְפָעֳלוֹ וְלַעֲבֹדָתוֹ עֲדֵי עָרֶב:כד מָה רַבּוּ מַעֲשֶׂיךָ יי כֻּלָּם בְּחָכְמָה עָשִׂיתָ מָלְאָה הָאָרֶץ קִנְיָנֶךָ:כה זֶה הַיָּם גָּדוֹל וּרְחַב יָדָיִם שָׁם רֶמֶשׂ וְאֵין מִסְפָּר חַיּוֹת קְטַנּוֹת עִם גְּדֹלוֹת:כו שָׁם אֳנִיּוֹת יְהַלֵּכוּן לִוְיָתָן זֶה יָצַרְתָּ לְשַׂחֶק בּוֹ:כז כֻּלָּם אֵלֶיךָ יְשַׂבֵּרוּן לָתֵת אָכְלָם בְּעִתּוֹ:כח תִּתֵּן לָהֶם יִלְקֹטוּן תִּפְתַּח יָדְךָ יִשְׂבְּעוּן טוֹב:כט תַּסְתִּיר פָּנֶיךָ יִבָּהֵלוּן תֹּסֵף רוּחָם יִגְוָעוּן וְאֶל עֲפָרָם יְשׁוּבוּן:ל תְּשַׁלַּח רוּחֲךָ יִבָּרֵאוּן וּתְחַדֵּשׁ פְּנֵי אֲדָמָה:לא יְהִי כְבוֹד יי לְעוֹלָם יִשְׂמַח יי בְּמַעֲשָׂיו:לב הַמַּבִּיט לָאָרֶץ וַתִּרְעָד יִגַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:לג אָשִׁירָה לַיי בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:לד יֶעֱרַב עָלָיו שִׂיחִי אָנֹכִי אֶשְׂמַח בַּיהוָה:לה יִתַּמּוּ חַטָּאִים מִן הָאָרֶץ וּרְשָׁעִים עוֹד אֵינָם בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי הַלְלוּיָהּ:
נקרא  3  פעמים

אתגר AI

רגעים מכריעים בחיים • אתגר 116

לוח מודעות

למעלה