דרוש מידע צבעים - מי יגאל אותי עם תשובה לשאלה הזו?

מצב
הנושא נעול.

וכאשר אבדתי אבדתי

משתמש מקצוען
איך בדיוק זה בטבע?
אם יאמרו לך מגיל אפס שחושך זה דבר שמח מאד זה גם יהיה מפחיד בטבע? אולי תפחד משמחה?;)
זהו, שהפחד הוא מזה שאני לא רואה מה יש שם-אולי יש שם משהו מפחיד?
ואיך ילדים מפחדים ממפלצת אם לא לימדו אותם מה זה? את הילדים שלי לא לימדתי מה זה ואם תגיד להם את המילה "מפלצת" הם יחשבו שאתה מדבר בסינית...
לא מפלצת.
משהו שנמצא בחושך.
אפשר לקרוא לזה גם הועאבלהוטעם אם הם ידעו איך לבטא את זה...
 

מוריה מועלם

מוריה מועלם אדריכלות ועיצוב פנים
מנוי פרימיום
עיצוב ואדריכלות פנים
אסביר את העניין מהבחינה ההרכב של צבע - אני פשוט מלמדת על צבעים
צבע הוא אינו משהו ממשי אלא הרכב כימי שמחזיר אור בצורה שונה
כאשר לבן מחזיר את כל קרני האור ושחור בולע את כל קרני האור שאר הצבעים לפי ההרכב שלהם ושילוב בתוכם של שחור ולבן האור חוזר בצורה שונה וכך אנו רואים גוונים .
א"כ כאשר יש חושך מוחלט לכאורה הצבעים לא קיימים - זה לא שלא רואים אותם הם לא קיימים כי הם מתקיימים רק שיש קרני אור .
אז מבחינת צבעים ההרכב של כל צבע הוא זהה השאלה היא איך כל אחד קורא לאותו צבע .
וכאן בעצם יש את העקרון של משהו שעובר מדור לדור.
צבע אדום הוא זהה אצל כולם אבל בדיוק כמו שהעיוור לא ידע לקרוא לשמיים שמיים אם לא לימדו אותו כך כל ילד לא ידע לקרוא לצבע בשמו אם לא ילמדו אותו.
נניח לדוגמא שילד גדל אצל הורים עיוורי צבעים והילד לא מכיר עוד אנשים ( שצריך להבדיל עיוור צבעים לא רואה כל צבע כצבע אחר באמת יש לו בעיה מסוימת בשונה משאר בני האדם בראיה של החזרי האור של הצבעים)
ואותו הורה רואה את הצבע האדום ככתום - אז הילד שלו יכיר ויזהה את הצבע האדום ככתום אם הוא לא עיוור צבעים . אז באמת תהיה לו בעיה להגדיר את הצבע הכתום בשמו - מקווה שזה מובן מה התכוונתי.
 

אוהב גם מוזיקה

משתמש פעיל
זהו, שהפחד הוא מזה שאני לא רואה מה יש שם-אולי יש שם משהו מפחיד?

לא מפלצת.
משהו שנמצא בחושך.
אפשר לקרוא לזה גם הועאבלהוטעם אם הם ידעו איך לבטא את זה...
למה שיחשבו שיש שם משהו מפחיד? הילדים שלי לא מפחדים מחושך ולא חושבים שיש בו משהו מפחיד.
 

וכאשר אבדתי אבדתי

משתמש מקצוען

אוהב גם מוזיקה

משתמש פעיל
לפי ויקיפדיה באנגלית, "מידה מסוימת של פחד מהחושך היא טבעית, במיוחד כשלב בהתפתחות הילד"
אתה בטוח שזה לא בגלל שכך מקובל אצל האנשים ולכן הם משדרים את זה לילדים אולי אפילו בתת מודע?

נ. ב. כמדומני שהתוכן בויקיפדיה נכתב ע"י כל מי שרוצה לכתוב, כך שהאמינו של זה היא לא ברמה של מחקר אמיתי...
 

שני שמר

משתמש פעיל
זאת לא הוכחה, אבל נקודה למחשבה-
כולנו עושים את אותו הפרצוף כשטועמים מאכל שמוסכם עליו כ"חמוץ"... (וזה לא כי ראינו משהו ...)
אפשר לומר שאולי לכל אחד טעם אחר גורם לעשות את הפרצוף הלזה...אבל זה כבר נשמע לי בהסתברות נמוכה בהרבה...
 

וכאשר אבדתי אבדתי

משתמש מקצוען
אתה בטוח שזה לא בגלל שכך מקובל אצל האנשים ולכן הם משדרים את זה לילדים אולי אפילו בתת מודע?
אולי, אבל אין לי שום סיבה לחשוב שזה ככה...
הרבה יותר הגיוני לחשוב שזה פשוט פחד מהלא נודע שתכלס כנראה גם אתה מפחד מהלא נודע...
פשוט ה"לא נודע" שלך הרבה יותר מורכב מאשר זה של ילד בן 3

נ. ב. כמדומני שהתוכן בויקיפדיה נכתב ע"י כל מי שרוצה לכתוב, כך שהאמינו של זה היא לא ברמה של מחקר אמיתי...
אאלט רמת האמינות של ויקיפדיה בנושאים כאלה אני כמובן לא מדבר על שום דבר שקשור לפוליטיקה או לאידיאולוגיה... מקבילה לאנציקלופדיות נחשבות אחרות, ולפעמים עולה עליהן
 

וכאשר אבדתי אבדתי

משתמש מקצוען
זאת לא הוכחה, אבל נקודה למחשבה-
כולנו עושים את אותו הפרצוף כשטועמים מאכל שמוסכם עליו כ"חמוץ"... (וזה לא כי ראינו משהו ...)
אפשר לומר שאולי לכל אחד טעם אחר גורם לעשות את הפרצוף הלזה...אבל זה כבר נשמע לי בהסתברות נמוכה בהרבה...
ועדיין, יכול להיות שהחוויה שלי ל"חמוץ" ושלך לחמוץ היא שונה, ועדיין גורמת לאותה תגובה שאגב, אם אני זוכר נכון היא בכלל רפלקס ולא מודעת
 

mic003

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
בלת״ק.
לא יודע מה עברתם בתשע העמודים האלו, אבל זו שאלה פילוסופית די בסיסית.
התשובה היא, שאי אפשר להוכיח.
יכול להיות שכולנו טועמים את אותם טעמים, ויכול להיות שכל אחד טועם טעם אחר ורק השמות זהים.
יכול להיות שכולנו רואים את אותם צבעים, ויכול להיות שכל אחד רואה משהו אחר וקורא לו שם אחר.
יכול להיות שכולנו רואים את אותן צורות, מריחים את אותם הריחות, חשים את אותן התחושות, ויכול להיות אחרת.
אין דרך להוכיח או להפריך את זה, כי בשביל זה צריך להיכנס לראש של מישהו אחר, וגם אין טעם.
בסוף, כולנו מבדילים בין צבעים, צורות וטעמים. כולנו יודעים לקרוא שמות לעצמים שאנו רואים, אז מה זה באמת משנה אם כולנו רואים חשים אותו דבר או אחרת?!
 

shimשימי

משתמש סופר מקצוען
שוב ,אני עדיין איתן בדעתי שלא ניתן להוכיח באופן חד משמעי
אבל אכן הטיעון שלצבעים יש משמעות רגשית וזה לא קשור בכלל אם לימדנו את הילדים שלנו או לא
זה די ברור לי אינטואטיבית שגם אם לא נלמד אף ילד לפחד מהחושך הוא יפחד ממנו
והשאלה היא אם במקום לראות צבע שחור הוא במוחו הפורה רואה לבן
וחבירו התינוק רואה שחור
אז מדוע שניהם מפחדים מהחושך


זה נראה לי הוכחה די פשוטה להוכיח שגם אם באמת כל אחד רואה צבע אחר
זה חייב להיות בפער שיסביר את הרגשות שלנו כלפי הצבעים

להגיד שכל הסיבה שאנחנו מפחדים משחור כי לימדו אותנו לפחד מיזה זה נראה לי מופקע לא הגיוני ולא סביר
כי השאלה שתישאל היא מדוע האדם הראשון פחד דווקא מהשחור
מי לימד אותו לפחד מהשחור
ובנוסף -זה הופך אותנו ליצורים סתומים שאין שום תגובה טבעית
וכל התגובות שלנו הם מה שלימדו אותנו
ואני ממש לא רוצה לחשוב שכל מה שאני מגיב זה רק בגלל שלימדו אותי ככה
 

mic003

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
שוב ,אני עדיין איתן בדעתי שלא ניתן להוכיח באופן חד משמעי
אבל אכן הטיעון שלצבעים יש משמעות רגשית וזה לא קשור בכלל אם לימדנו את הילדים שלנו או לא
זה די ברור לי אינטואטיבית שגם אם לא נלמד אף ילד לפחד מהחושך הוא יפחד ממנו
והשאלה היא אם במקום לראות צבע שחור הוא במוחו הפורה רואה לבן
וחבירו התינוק רואה שחור
אז מדוע שניהם מפחדים מהחושך


זה נראה לי הוכחה די פשוטה להוכיח שגם אם באמת כל אחד רואה צבע אחר
זה חייב להיות בפער שיסביר את הרגשות שלנו כלפי הצבעים

להגיד שכל הסיבה שאנחנו מפחדים משחור כי לימדו אותנו לפחד מיזה זה נראה לי מופקע לא הגיוני ולא סביר
כי השאלה שתישאל היא מדוע האדם הראשון פחד דווקא מהשחור
מי לימד אותו לפחד מהשחור
ובנוסף -זה הופך אותנו ליצורים סתומים שאין שום תגובה טבעית
וכל התגובות שלנו הם מה שלימדו אותנו
ואני ממש לא רוצה לחשוב שכל מה שאני מגיב זה רק בגלל שלימדו אותי ככה
זה ברור שאצל כולם השחור הוא כהה מהלבן, ובאותה מידה - הלבן בהיר מן השחור. לכן, השחור יהיה מאיים, שכן הוא מסמל את העדר האור, וזה לא משנה מי רואה אותו ואיך.
השאלה היא רק מהו כהה, מהו שחור ומהו לבן. שכן ייתכן וכל אחד רואה צבע אחר ומגדיר על פיו את מנעד הגוונים והצבעים.
 

shimשימי

משתמש סופר מקצוען
זה ברור שאצל כולם השחור הוא כהה מהלבן, ובאותה מידה - הלבן בהיר מן השחור. לכן, השחור יהיה מאיים, שכן הוא מסמל את העדר האור, וזה לא משנה מי רואה אותו ואיך.
השאלה היא רק מהו כהה, מהו שחור ומהו לבן. שכן ייתכן וכל אחד רואה צבע אחר ומגדיר על פיו את מנעד הגוונים והצבעים.
אני לא מספיק מבין אותך
אם כל אחד רואה צבע אחר
אז למה ברור לך שאצל כולם השחור כהה מהלבן

כלומר אתה מוכן לקבל -שלמשל הצבע השחור שמופיע הוא יראה אצלך שחור ואצלי אדום כהה
אבל אתה לא תסכים לקבל שאתה תראה שחור ואני ורוד?
 

וכאשר אבדתי אבדתי

משתמש מקצוען
אני לא מספיק מבין אותך
אם כל אחד רואה צבע אחר
אז למה ברור לך שאצל כולם השחור כהה מהלבן

כלומר אתה מוכן לקבל -שלמשל הצבע השחור שמופיע הוא יראה אצלך שחור ואצלי אדום כהה
אבל אתה לא תסכים לקבל שאתה תראה שחור ואני ורוד?
אני לא מבין מה לא היה ברור בזה ש
נראה לי שלא הבנת את השאלה.
ברור שכולנו רואים שירוק זה ירוק.
השאלה היא האם החוויה של לראות ירוק שלי ולראות ירוק שלך היא שונה.
אגב, לדעתי כנראה שכן.
ולמי שלא הבין
למה אתה קורא חוויה?
כפשוטו.
ההרגשה הפנימית שנובעת מלראות את הצבע.
 

ילילי

משתמש מקצוען
פעם קרה לי שראיתי משהו בבירור שהוא אפור, ובעלי אמר "לא נכון, זה ירוק!"....
ואני אומרת לו "לא, זה אפור".
והיה גם עוד מקרה דומה עם חמותי ובעלי. שהתווכחו על צבע מסוים.
ככה הבנתי שיש מצב שכל אחד רואה שונה
יותר נשמע שלבעלך יש עיוורון צבעים מסויים.
שכיח אצל גברים.
 

ילילי

משתמש מקצוען
לי גם הייתה תקופה שהתחבטתי רבות בשאלה הזאת.
בסוף הגעתי למסקנה שכולנו רואים אותם צבעים.
תסתכלו על התמונה הזאת למשל
1727166162911.png

כולנו מסכימים שיש היגיון בסדר של הצבעים.
צהוב ליד כתום ליד אדום ליד ורוד וכן הלאה.
אם כל אחד מאיתנו היה רואה את הצבעים אחרת, אז לא היינו מסכימים שיש כאן סדר.
(נגיד אם יש אנשים שהשחור שאני רואה אצלם זה לבן אז מבחינתם השחור אמור להיות ליד הצהוב ולא ליד החום)

ועוד דבר בלי קשר,
ידוע שלנופף בבד אדום לפני שור, זה נקרא להתגרות בשור כי לשוורים יש רגישות לצבע אדום. אם כל שור היה רואה אדום כצבע אחר לא היה בעיה דווקא עם צבא אדום, זאת אומרת שכל השוורים רואים אדום אותו דבר.

אם שוורים רואים אדום אותו דבר, אין סיבה שבני אדם לא רואים את הצבעים אותו דבר.

מקווה שלא כתבתי שטויות :unsure:
 

זחלוואי

משתמש צעיר
לי גם הייתה תקופה שהתחבטתי רבות בשאלה הזאת.
בסוף הגעתי למסקנה שכולנו רואים אותם צבעים.
תסתכלו על התמונה הזאת למשל
צפה בקובץ המצורף 1782074
כולנו מסכימים שיש היגיון בסדר של הצבעים.
צהוב ליד כתום ליד אדום ליד ורוד וכן הלאה.
אם כל אחד מאיתנו היה רואה את הצבעים אחרת, אז לא היינו מסכימים שיש כאן סדר.
(נגיד אם יש אנשים שהשחור שאני רואה אצלם זה לבן אז מבחינתם השחור אמור להיות ליד הצהוב ולא ליד החום)

ועוד דבר בלי קשר,
ידוע שלנופף בבד אדום לפני שור, זה נקרא להתגרות בשור כי לשוורים יש רגישות לצבע אדום. אם כל שור היה רואה אדום כצבע אחר לא היה בעיה דווקא עם צבא אדום, זאת אומרת שכל השוורים רואים אדום אותו דבר.

אם שוורים רואים אדום אותו דבר, אין סיבה שבני אדם לא רואים את הצבעים אותו דבר.

מקווה שלא כתבתי שטויות :unsure:

פעם אמרו לי ששור עיוור צבעים והוא פשוט מתעצבן מהתנועה שעושים עם הבד, אבל אני לא יודעת אם זה נכון.
 

ילילי

משתמש מקצוען
פעם אמרו לי ששור עיוור צבעים והוא פשוט מתעצבן מהתנועה שעושים עם הבד, אבל אני לא יודעת אם זה נכון.
עכשיו אני רואה בויקיפדיה-
"השוורים הם בעלי ראייה דיכרומטית ואינם מבחינים בצבעים, כלומר האמונה הרווחת שעל פיה הבד האדום המתנפנף מול עיני השור בזירה גורמת לו לעצבנות היא חסרת בסיס וקשורה בעיקר לפן הטיקסי של הקרב."

אז נחפש תשובה חדשה:)
 

מקליד...

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
כולנו מסכימים שיש היגיון בסדר של הצבעים.
צהוב ליד כתום ליד אדום ליד ורוד וכן הלאה.
אם כל אחד מאיתנו היה רואה את הצבעים אחרת, אז לא היינו מסכימים שיש כאן סדר.
(נגיד אם יש אנשים שהשחור שאני רואה אצלם זה לבן אז מבחינתם השחור אמור להיות ליד הצהוב ולא ליד החום)
זה לא עונה על השאלה כי אולי הצבע שאני ואת/ה קוראים לו צהוב נראה אצלנו שונה...
אין ספק שכולם מסכימים שהשם הוא אותו שם, אבל האם הראיה אותה דבר?!
 

ילילי

משתמש מקצוען
זה לא עונה על השאלה כי אולי הצבע שאני ואת/ה קוראים לו צהוב נראה אצלנו שונה...
אין ספק שכולם מסכימים שהשם הוא אותו שם, אבל האם הראיה אותה דבר?!
אם כל אחד היה רואה את הצבעים באופן שונה, לא היינו מסכימים שיש היגיון בסדר של הצבעים בתמונה.
לדעתי האישית, הסיכוי שכל אחד מאיתנו רואה את הצבעים שונה ושכל אחד מאיתנו יכול להגיד שיש היגיון בסדר של הצבעים בתמונה הוא נמוך מאוד.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

18.11

י"ז חשוון


וובינר מרתק!

המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג

הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.

הכניסה חופשית!


19.11

י"ח חשוון


פתיחת

קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI

קורס מקוצר


19.11

י"ח חשוון


אירוע שיתופים ייחודי

בוטים מספרים על עצמם

בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.

הכניסה חופשית!


25.11

כ"ד


פתיחת

קורס פרסום קופי+

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


נפתחה ההרשמה!

קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!

מלגות גבוהות!


הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  39  פעמים

אתגר AI

הצבע הירוק • אתגר 23

לוח מודעות

למעלה