לא חייבים מסדר קידושין, זה רק בשביל הסדר, והמנהג.ולמה שלא יוכל? הוא מעל גיל 13 בשלב הזה אני חושבת.
צריך רק שתי עדים
אם החתן יודע טוב את ההלכות לא צריך.
לא חייבים מסדר קידושין, זה רק בשביל הסדר, והמנהג.ולמה שלא יוכל? הוא מעל גיל 13 בשלב הזה אני חושבת.
סתם בשביל הסקרנות בדקתי את זה בגוגל, וזה מה שמצאתי:
מהעיון בחומר עולה כי מדובר בנישואין שנעשו במודע נגד ההלכה המקובלת והנהוגה מדורי דורות שרב שאינו יודע בטיב גיטין וקידושין לא יעסוק בכך (ראה קידושין ו ע"א טור ושולחן ערוך אבן העזר מט סעיף ג ובנושאי כלים בטעם הדין).
יוזבד אפילו לא פגש אותו...דרך אגב - שמתם לב שלא ידוע בסוף מה קרה למנשה קפחבר?
הוא הודה שבזמן מלחמה הוא לא נקט צדוהוא הודה בפניו
כן ידועדרך אגב - שמתם לב שלא ידוע בסוף מה קרה למנשה קפחבר?
ידוע בצורה מאוד מפורשת כתוב שהוא מתמנה לסגן של אלרוןדרך אגב - שמתם לב שלא ידוע בסוף מה קרה למנשה קפחבר?
יצאה לו היד מהמקום והוא השאיר את הבמה לפדהאלאו למה דיזר לא ניסה להרוג את יוסף- הן זהו כוחו
לפדהאל לא היה את הכישורים והידע והניסיון הדרושים כדי להיות מושל.לא הצלחתי להבין למה דוקא אלרון נבחר למושל אלקן ולא פדהאל למשל שבלעדיו יוסף לא היה מת
או למה דיזר לא ניסה להרוג את יוסף- הן זהו כוחו
כבר היה ספר בסדרה שבו גיבור הסיפור נשלח להתנקש במלךאישית חשבתי שאפשר לחבר את הדמות של דיזר ואת הדמות של פדהאל ביחד לדמות אחת. בנפרד הם שירתו כל אחד חלק קטן יותר מהעלילה והיה קשה יותר להתחבר אליהם ולהכיר אותם.
אני דווקא אהבתי את זה שסוף סוף גיבור הסיפור היה נער פשוט ולא מישהו בעל כשרונות או יכולות מיוחדים. לא ההכשרה המלכותית שקיבל איסתרק, לא היכולת המדהימה של מהללאל להתחזות לנסיך באופן אמין ממש אחרי הכשרה קצרצרה, ולא הכריזמה וכשרון ההנהגה הטבעי של יוזבד. וכמובן- לא היכולות של דיזר, שלא סתם דימו אותו כאן לאייל גלבוע...נכון, היה צריך לעשות את פדהאל עם הכוחות של דיזר ולהוריד את דיזר מהספר.
מיותר ממש.
אני לא רואה כאן שיראת שמיים באה על חשבון בן אדם לחברו. אני כן רואה יציאה ברורה כנגד התופעה של להתייחס לתורה ולמצוות כאל מסגרת מכילה, שבתוכה ניתן לעשות מה שרוצים, תחת הטיעון של "וחי בהם".בשיח שבין יוסף לאיסתרק על סף הסיום מוכיח איסתרק את יוסף על קולות בהלכה, ויוסף משוחח על "וחי בהם"
האם אין כאן משוואה שיראת שמים ובין אדם למקום מגיעים על חשבון גמילות חסדים ובין אדם לחברו. אצל יוסף, לפחות כך נדמה, אין לא זה ולא זה, אבל מאיסתרק אנו מצפים ליותר. (כן, נאיתן מבטיח שיפעלו שלא יסתובבו ילדים ברחובות)
פאר היה מושל העיר אליפאר. לא אלקן.הפריע לי גם שאלרון נהיה מושל אלקן -
פארכ היה מושל אלקן לפניו
והוא הכי הקריב מכל הדמויות
וגם יש לו חלק הכי גדול בניצחון
זה לא פייר לקחת לו
אני לא רואה כאן שיראת שמיים באה על חשבון בן אדם לחברו. אני כן רואה יציאה ברורה כנגד התופעה של להתייחס לתורה ולמצוות כאל מסגרת מכילה, שבתוכה ניתן לעשות מה שרוצים, תחת הטיעון של "וחי בהם".
רק עכשיו יש פולמוס בציונות הדתית סביב קריאה להתיר ישיבה בסוכה שבנויה במרפסת תחת גג, כי מה לעשות, אין לאנשים מרפסות סוכה ואין להם איפה לבנות סוכה. אז ההלכה צריכה להשתנות ח"ו.
אני מקווה שזה לא יגיע לציבור החרדי, אבל נראה שמזה הסופרת חוששת...
הוא נהיה הסגן של אלרוןדרך אגב - שמתם לב שלא ידוע בסוף מה קרה למנשה קפחבר?
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: