דרוש מידע "פדהאל". זהירות מספוילרים! אם לא קראתם ועדיין מתכננים לקרוא - אל תיכנסו!

בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ: עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה: דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ: בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ: כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:
מצב
הנושא נעול.

(חיה)

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הנדסת תוכנה

הודיה בן חיים

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
סתם בשביל הסקרנות בדקתי את זה בגוגל, וזה מה שמצאתי:
מהעיון בחומר עולה כי מדובר בנישואין שנעשו במודע נגד ההלכה המקובלת והנהוגה מדורי דורות שרב שאינו יודע בטיב גיטין וקידושין לא יעסוק בכך (ראה קידושין ו ע"א טור ושולחן ערוך אבן העזר מט סעיף ג ובנושאי כלים בטעם הדין).
 

(חיה)

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הנדסת תוכנה
זה לא אומר שאם החתן יודע היטב את ההלכות צריך מסדר קידושין
 

רפרפת

משתמש פעיל
כבר כתבו פה על הענין שהיו מידי הרבה פעמים שהגיבורים סמכו על מחשבות ותחושות וגם צדקו,
למשל גם איסתרק ואחר כך גם אלרון דרך שלוואן, ידעו באיזו אחת מכל מאות הדרכים בכוזר תעבור השיירה עם הילד, נשמע מופרך.. זה ארץ ענקית
והיו עוד כמה פעמים..

באמת הספר מדהים! וכל מי שכותב על השראה, העתקה וכד'- מבחינתי חלק מהעונג בקריאה הוא מהניסוח החד, הציני, המשופשף והמדויק שאותו אי אפשר להעתיק.
 

(חיה)

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הנדסת תוכנה
בקשר לחוסר אמינות שאמרו פה - דווקא לכל דבר היה הסבר טבעי בספר
(דווקא זה מה שאהבתי)
טורנאל - קורא מחשבות אבל בעצם, כמו שאלרון טוען בספר, כנראה שהוא פשוט שם לב לפרטים קטני שאנשים אחרים לא רואים, כמו שפת גוף, צליל קול, ריח, פנים... שמספרים לו על מחשבותיו ורגשותיו של האדם מולו (כמו שהוא זיהה שהקלף כתוב בדיו סתרים - מה שאפילו דיזר לא זיהה)
החלום של פדהל - המשרת טוען שזה בכלל עקיצות
הציפור - דיזר אמר שכנראה היא פשוט הוחתמה
 

קלסר

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
והוא הודה בפניו
הוא הודה שבזמן מלחמה הוא לא נקט צד
ועל זה האבא של פדהאל הצטער ולכן הרשיעו אותו במשפט
מי שלא נוקט צד הרי הוא כמורד
ובעצם זה שהוא לא עבר את הגבול מעולם לכיון יוסף הראה שהוא לא בוגד אבל בשעת מלחמה הוא לא נהג נכון
לכן, היה ניתן לתת לבנו תואר כלשהו

אגב
הכל הולך שם עם אגרות ויוני דואר מה שמאוד מקשה על התקשורת בין אנשי הממשל
כיום כשיש נייד ברגע אחד ניתן להתקשר לבקש תגבורת

דרך אגב - שמתם לב שלא ידוע בסוף מה קרה למנשה קפחבר?
כן ידוע
הוא מרגל לטובת איסתרק יש לו קשרים עם פולס- נכדו של יוסף
הוא גילה שפולס לא מרוצה משלטון הסב
לכן יוזבד ניסה להיפגש איתו דוקא

ולאחר מות יוסף היה לסגן מושל אלקן

לא הצלחתי להבין למה דוקא אלרון נבחר למושל אלקן ולא פדהאל למשל שבלעדיו יוסף לא היה מת
או למה דיזר לא ניסה להרוג את יוסף- הן זהו כוחו
 

מירי11111

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
דרך אגב - שמתם לב שלא ידוע בסוף מה קרה למנשה קפחבר?
ידוע בצורה מאוד מפורשת כתוב שהוא מתמנה לסגן של אלרון
הוא היה מרגל לצד כוזר ואולה מבקש לברר האם הוא לא משמש כסוכן כפול

או למה דיזר לא ניסה להרוג את יוסף- הן זהו כוחו
יצאה לו היד מהמקום והוא השאיר את הבמה לפדהאל
 

תוניסאית

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
לא הצלחתי להבין למה דוקא אלרון נבחר למושל אלקן ולא פדהאל למשל שבלעדיו יוסף לא היה מת
או למה דיזר לא ניסה להרוג את יוסף- הן זהו כוחו
לפדהאל לא היה את הכישורים והידע והניסיון הדרושים כדי להיות מושל.
מיה קינן דאגה ברגע האחרון להוציא את אמת הזרוע של דיזר ממקומה והוא לא הצליח להחזיר אותה...
אישית חשבתי שאפשר לחבר את הדמות של דיזר ואת הדמות של פדהאל ביחד לדמות אחת. בנפרד הם שירתו כל אחד חלק קטן יותר מהעלילה והיה קשה יותר להתחבר אליהם ולהכיר אותם.
 

קשתות

משתמש פעיל
הספר מצוין.
1. האם הספר אינו קובע דירוג "שווי" של אנשים? כפי שהיה נכון לתקופתו?
שאול מת, יוזבד לא.
יוסף הוא בן מוות, איסתרק וודאי שלא.
שני נערים שנאבקים במהללאל מתים, וזהו מוות כשר ממש. מהללאל חי וקיים, כמובן.

2. זוכרים את לאה דיאלידאן מ"איסתרק" שבוזקת מלח למרק בבית התמחוי?
איה הם גומלי החסדים בכוזר הישנה, ולמען האמת גם בכוזר החדשה כבר לא מוצאים כאלה. (במהללאל היא עסוקה בתפירת מלתחה לכלה, וביוזבד מעורה בתככי הארמון ומצילה את בנה שלוואן).
מפי השמועה, טורס מספר לפדהאל שהחיים בכוזר החדשה נוחים יותר מאשר בזו הישנה.
בשיח שבין יוסף לאיסתרק על סף הסיום מוכיח איסתרק את יוסף על קולות בהלכה, ויוסף משוחח על "וחי בהם"
האם אין כאן משוואה שיראת שמים ובין אדם למקום מגיעים על חשבון גמילות חסדים ובין אדם לחברו. אצל יוסף, לפחות כך נדמה, אין לא זה ולא זה, אבל מאיסתרק אנו מצפים ליותר. (כן, נאיתן מבטיח שיפעלו שלא יסתובבו ילדים ברחובות)
 

טאבו

משתמש סופר מקצוען
אישית חשבתי שאפשר לחבר את הדמות של דיזר ואת הדמות של פדהאל ביחד לדמות אחת. בנפרד הם שירתו כל אחד חלק קטן יותר מהעלילה והיה קשה יותר להתחבר אליהם ולהכיר אותם.
כבר היה ספר בסדרה שבו גיבור הסיפור נשלח להתנקש במלך
 

טילון

מהמשתמשים המובילים!
עריכה והפקת סרטים
נכון, היה צריך לעשות את פדהאל עם הכוחות של דיזר ולהוריד את דיזר מהספר.
מיותר ממש.
אני דווקא אהבתי את זה שסוף סוף גיבור הסיפור היה נער פשוט ולא מישהו בעל כשרונות או יכולות מיוחדים. לא ההכשרה המלכותית שקיבל איסתרק, לא היכולת המדהימה של מהללאל להתחזות לנסיך באופן אמין ממש אחרי הכשרה קצרצרה, ולא הכריזמה וכשרון ההנהגה הטבעי של יוזבד. וכמובן- לא היכולות של דיזר, שלא סתם דימו אותו כאן לאייל גלבוע...
סתם נער פשוט ובודד, שאפילו לא יודע שהבעת הפנים שלו נתפסת כמתנשאת, וצריך לא רק ללמוד לתת אמון, אלא גם לגרום לאחרים לתת אמון בו. (בלי קשר לכעס שלו)
 

טילון

מהמשתמשים המובילים!
עריכה והפקת סרטים
בשיח שבין יוסף לאיסתרק על סף הסיום מוכיח איסתרק את יוסף על קולות בהלכה, ויוסף משוחח על "וחי בהם"
האם אין כאן משוואה שיראת שמים ובין אדם למקום מגיעים על חשבון גמילות חסדים ובין אדם לחברו. אצל יוסף, לפחות כך נדמה, אין לא זה ולא זה, אבל מאיסתרק אנו מצפים ליותר. (כן, נאיתן מבטיח שיפעלו שלא יסתובבו ילדים ברחובות)
אני לא רואה כאן שיראת שמיים באה על חשבון בן אדם לחברו. אני כן רואה יציאה ברורה כנגד התופעה של להתייחס לתורה ולמצוות כאל מסגרת מכילה, שבתוכה ניתן לעשות מה שרוצים, תחת הטיעון של "וחי בהם".
רק עכשיו יש פולמוס בציונות הדתית סביב קריאה להתיר ישיבה בסוכה שבנויה במרפסת תחת גג, כי מה לעשות, אין לאנשים מרפסות סוכה ואין להם איפה לבנות סוכה. אז ההלכה צריכה להשתנות ח"ו.
אני מקווה שזה לא יגיע לציבור החרדי, אבל נראה שמזה הסופרת חוששת...
 

(חיה)

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הנדסת תוכנה
הפריע לי גם שאלרון נהיה מושל אלקן -
פארכ היה מושל אלקן לפניו
והוא הכי הקריב מכל הדמויות
וגם יש לו חלק הכי גדול בניצחון
זה לא פייר לקחת לו
 

דנמרק

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
הפריע לי גם שאלרון נהיה מושל אלקן -
פארכ היה מושל אלקן לפניו
והוא הכי הקריב מכל הדמויות
וגם יש לו חלק הכי גדול בניצחון
זה לא פייר לקחת לו
פאר היה מושל העיר אליפאר. לא אלקן.
 

קשתות

משתמש פעיל
אני לא רואה כאן שיראת שמיים באה על חשבון בן אדם לחברו. אני כן רואה יציאה ברורה כנגד התופעה של להתייחס לתורה ולמצוות כאל מסגרת מכילה, שבתוכה ניתן לעשות מה שרוצים, תחת הטיעון של "וחי בהם".
רק עכשיו יש פולמוס בציונות הדתית סביב קריאה להתיר ישיבה בסוכה שבנויה במרפסת תחת גג, כי מה לעשות, אין לאנשים מרפסות סוכה ואין להם איפה לבנות סוכה. אז ההלכה צריכה להשתנות ח"ו.
אני מקווה שזה לא יגיע לציבור החרדי, אבל נראה שמזה הסופרת חוששת...

בזה את וודאי צודקת
אבל הצד הנגדי שלו, וגם את זה מראה הספר - שהאזרח הקטן, העמל לפרנסתו וקשי היום אינם מורווחים.
והאמת היא ש'מזה ומזה אל תנח ידך'
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


קהילת פרוג מודה לקב"ה יחד עם כלל ישראל על חיסולו של רב המרצחים מלבנון

בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

א מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ:ב עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה:ג דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ:ד בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ:ה כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:
נקרא  21  פעמים

אתגר AI

תחל שנה וברכותיה • אתגר 117

לוח מודעות

למעלה