דרוש מידע "פדהאל". זהירות מספוילרים! אם לא קראתם ועדיין מתכננים לקרוא - אל תיכנסו!

מצב
הנושא נעול.

פ. הלר

משתמש פעיל
כי גם אני אחרי קריאת הספר,
ועדיין לא מצליחה לנסח את התגובה שלי, לא יודעת מאיפה להתחיל.
לא מבינה מה קראתי שם במשך כמעט 900 עמודים.
טוב, לא רוצה לקלקל אז אשתוק.
 

צריכה לחשוב...

משתמש מקצוען
כי גם אני אחרי קריאת הספר,
ועדיין לא מצליחה לנסח את התגובה שלי, לא יודעת מאיפה להתחיל.
לא מבינה מה קראתי שם במשך כמעט 900 עמודים.
טוב, לא רוצה לקלקל אז אשתוק.
רצינית?
אני לא נשמתי כל הספר
לדעתי הספר מאד אנושי- כלומר המלחמה הפנימית וההתמודדויות של הגיבורים הם מאד מחיי היומיום- כמובן שבצורה שמתאימה לסיפור
קבלתי המון מהספר ומהמסרים שיש כמעט בכל עמוד
מעניין אותי מה לא אהבת ולמה
 

הודיה בן חיים

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
בקיצור, תקראו עוד פעם ותחליטו מה הוא...
רווק\נשוי\אלמן\גרוש...
;)
ציטוט ממהללאל:
"פאר - ", אמר, קולו נופת צופים, "האם לא די לך בימי האבל הארוכים על אשתך המנוחה?..."
[עמוד 283 למעלה]
 

פ. הלר

משתמש פעיל
רצינית?
אני לא נשמתי כל הספר
לדעתי הספר מאד אנושי- כלומר המלחמה הפנימית וההתמודדויות של הגיבורים הם מאד מחיי היומיום- כמובן שבצורה שמתאימה לסיפור
קבלתי המון מהספר ומהמסרים שיש כמעט בכל עמוד
מעניין אותי מה לא אהבת ולמה
מעדיפה לא להיות הראשונה.
 

טאבו

משתמש סופר מקצוען
לפני הכל אני אדגיש שמאוד נהניתי והיה כיף!
יש לי כמה דברים שלא פתורים לי על הספר:
1. מה קורה בארמון מהרגע שהמלך נעלם והנסיך נחטף, מה בסטיאן מקאן, פנרס וכל הצמרת הכוזרית פועלים כדי להגן על שאר משפחת המלוכה.
2. מה קורה עם גדעון מהרגע שהוא עוזב את איסתרק והחבורה, למי הוא פונה. זה ממש מוזר לי שהיא כל כך השקיעה בדמות שלו ולא מספרת שום דבר מהרגע שעוזב, אפילו לא קטע קצרצר שהוא מודיע בארמון מה קרה.
3. יוסף כמעט שלא מוזכר בספר, רק בסוף של הסוף, הייתי רוצה שיהיו מידי פעם את הקטעים האלה ה'מפחידים' שלו שמוסיפים דרמה וכיף ובמקומם יש סתם דיווח יבש על המעשים של יוסף בזמן שפאר, פולס ואדוניה מתווכחים.
4. יש מלא הנחות בספר שהגיבורים חושבים שמשהו מסויים זה מה שבאמת קורה ואז מתברר שהם צודקים. יוזבד מניח ששאול קראי וצודק, מניח שהוא בוגד וצודק. כנל בעוד דוגמאות שפרחו לי מהראש.

יש לי עוד מה להגיד אם אתם רוצים...

ומעניין אם כשהיא בחרה ביוזבד את שם הספר הבא- פדהאל היא החליטה שהוא יפדה את כוזר ויהרוג את יוסף...
 
נערך לאחרונה ב:

טאבו

משתמש סופר מקצוען
לפני הכל אני אדגיש שמאוד נהניתי והיה כיף!
יש לי כמה דברים שלא פתורים לי על הספר:
1. מה קורה בארמון מהרגע שהמלך נעלם והנסיך נחטף, מה בסטיאן מקאן, פנרס וכל הצמרת הכוזרית פועלים כדי להגן על שאר משפחת המלוכה.
2. מה קורה עם גדעון מהרגע שהוא עוזב את איסתרק והחבורה, למי הוא פונה. זה ממש מוזר לי שהיא כל כך השקיעה בדמות שלו ולא מספרת שום דבר מהרגע שעוזב, אפילו לא קטע קצרצר שהוא מודיע בארמון מה קרה.
3. יוסף כמעט שלא מוזכר בספר, רק בסוף של הסוף, הייתי רוצה שיהיו מידי פעם את הקטעים האלה ה'מפחידים' שלו שמוסיפים דרמה וכיף ובמקומם יש סתם דיווח יבש על המעשים של יוסף בזמן שפאר, פולס ואדוניה מתווכחים.
4. יש מלא הנחות בספר שהגיבורים חושבים שמשהו מסויים זה מה שבאמת קורה ואז מתברר שהם צודקים. יוזבד מניח ששאול קראי וצודק, מניח שהוא בוגד וצודק. כנל בעוד דוגמאות שפרחו לי מהראש.

יש לי עוד מה להגיד אם אתם רוצים...

ומעניין אם בכר כשהיא בחרה ביוזבד את שם הספר הבא- פדהאל היא החליטה שהוא יפדה את כוזר ויהרוג את יוסף...
אהה ויש לי עוד משהו- הקטע של קריאת המחשבות של טורנאל מעצבן.
כאילו כל הקטע של החבורה המוזרה שבה יש מתנקש ובן של בוגדים זה שהמלך לא יסמוך עליהם עד הסוף והוא ילמד לאט לאט לבטוח בהם. ובמקום לבחון אותם הוא פשוט משתמש בקריאת מחשבות שזה קל ומעצבן בו זמנית.

ואם כבר מזכירים את דיזר, זה לא נראה לכם מוזר שבחור עם ידע בסיסי ביהדות מוותר על חיי אחיותיו בשביל מלך כוזרי? מדובר אחרי הכל באדם שעבר מלא בחיים והתחספס, הייתי מפה לתהליך יותר עמוק איתו.
 

רוחי ב

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
פאר אלמן ללא ילדים,
מוזכר כמה פעמים בספר, גם לגבי פולס, שהוא דואג לו כמו לבן שאין לו, וגם בסוף הספר.
הספר ממש יפה ומדהים, היא העצימה מאד את יוזבד, הדיאלוגים של פדהאל וגדעון נהדרים, המונולוגים של דיזר גם מקסימים - מזכירים את אלו של מהללאל, רק ללא העצמה של מהלאלל :)
המון דמויות ממש נעלמו מהספר ומוזכרים רק בדרך עקיפה, אפילו עם הלה - יש רק 2-3 סצנות למיטב זכרוני,
אונמר - חצי פרק, וגם שם לא ככלי ראשון.
ומה שבאמת מציק שאין בכלל ידע מה קורה בארמון או באתיל בכלל לאחר חטיפת רעואל ולידת הנסיך, בלידת רעואל יש ממש פרקים שלמים על התינוק החדש ועל אמו, ופה כלום!
גם הפרקים שלאחר מיתתו של יוסף קצרצרים, רק מספרים שהכל חזר על מקומו בשלום ושלום על ישראל.
תמיהה אחרת שיש לי, היא איך פאר הצליח להשליט ככה מהר את מלכותו של איסתרק באלקן? הרי באלקן היו מאות או אלפי נאמנים ליוסף, שלא לדבר על אדוניה ובניו, איך כולם הניחו ככה את חרבותיהם ונתנו לקבוצה של כמה אנשים בודדים את השלטון??
 

מימיי

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
ממש אהבתי את הספר!!!
פיצוי על 6 שנים ארוכוווות
מסכימה עם מה ש @טאבו כתבה ועם @קוראסון שוקולד - הדמויות הוותיקות היו ממש חסרות לי.
אה, היה ממש נחמד ההפי אנד בסוף
 

טאבו

משתמש סופר מקצוען
לגבי הנסיכים גם אני הסתבכתי למה זה קשור לאם יקוואל יחזור הרי בכל מצב יש את בנימין וליסיה, ובכל מצב צריך את רעואל.
התכנית הייתה להרוג את בני משפחת המלוכה כדי שלא ישארו יורשים, אבל מכיוון שהם לא יודע מה עם יקוואל הרי יכול להיות שאחרי שהם יהרגו את כולם פתאום יקוואל יופיע וידרוש את המלוכה בתור היורש החוקי והעם יכול לתמוך בו. אז מה עושים? חוטפים את רעואל ומגדלים אותו בדרך הכי דיאלידנית שאפשר ואם יקוואל יבוא אז יגידו שרעואל קודם אליו בסדר הירושה ויעמידו אותו בתור מלך בובה.

נדמה לי שהוא בכלל רווק.
אלמן ועקר
לא נראה לי שתתאכזבי
זה אחד הספרים הכי יפים שקראתי (ואני תולעת ספרים)
בעיניי הוא הכי מוצלח שלה (ואני "מכורה" לספרים שלה)
ספר יפה בהחלט! נהניתי בקריאה והכי הכי מההפי אנד;)
 

ליטאי פשוט

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
גם הפרקים שלאחר מיתתו של יוסף קצרצרים, רק מספרים שהכל חזר על מקומו בשלום ושלום על ישראל.
תמיהה אחרת שיש לי, היא איך פאר הצליח להשליט ככה מהר את מלכותו של איסתרק באלקן? הרי באלקן היו מאות או אלפי נאמנים ליוסף, שלא לדבר על אדוניה ובניו, איך כולם הניחו ככה את חרבותיהם ונתנו לקבוצה של כמה אנשים בודדים את השלטון??
זה באמת מאוד הציק לי
עושה רושם שקצת נמאס למ. קינן לכתוב את הסדרה
 

פ. הלר

משתמש פעיל
זה באמת מאוד הציק לי
עושה רושם שקצת נמאס למ. קינן לכתוב את הסדרה
ולי עשה רושם שהיא הבינה שמאחר וזהו הספר האחרון בסדרה,
אז הרי אי אפשר להסתפק במשהו קטן,
אי לכך כל תוכן הספר שיכול היה להיכנס ברווח בחמישה עמודים, התפרס על פני כמעט 900 עמודים.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמז

א הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב זַמְּרָה אֱלֹהֵינוּ כִּי נָעִים נָאוָה תְהִלָּה:ב בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם יְהוָה נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס:ג הָרֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב וּמְחַבֵּשׁ לְעַצְּבוֹתָם:ד מוֹנֶה מִסְפָּר לַכּוֹכָבִים לְכֻלָּם שֵׁמוֹת יִקְרָא:ה גָּדוֹל אֲדוֹנֵינוּ וְרַב כֹּחַ לִתְבוּנָתוֹ אֵין מִסְפָּר:ו מְעוֹדֵד עֲנָוִים יְהוָה מַשְׁפִּיל רְשָׁעִים עֲדֵי אָרֶץ:ז עֱנוּ לַיהוָה בְּתוֹדָה זַמְּרוּ לֵאלֹהֵינוּ בְכִנּוֹר:ח הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר הַמַּצְמִיחַ הָרִים חָצִיר:ט נוֹתֵן לִבְהֵמָה לַחְמָהּ לִבְנֵי עֹרֵב אֲשֶׁר יִקְרָאוּ:י לֹא בִגְבוּרַת הַסּוּס יֶחְפָּץ לֹא בְשׁוֹקֵי הָאִישׁ יִרְצֶה:יא רוֹצֶה יְהוָה אֶת יְרֵאָיו אֶת הַמְיַחֲלִים לְחַסְדּוֹ:יב שַׁבְּחִי יְרוּשָׁלִַם אֶת יְהוָה הַלְלִי אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן:יג כִּי חִזַּק בְּרִיחֵי שְׁעָרָיִךְ בֵּרַךְ בָּנַיִךְ בְּקִרְבֵּךְ:יד הַשָּׂם גְּבוּלֵךְ שָׁלוֹם חֵלֶב חִטִּים יַשְׂבִּיעֵךְ:טו הַשֹּׁלֵחַ אִמְרָתוֹ אָרֶץ עַד מְהֵרָה יָרוּץ דְּבָרוֹ:טז הַנֹּתֵן שֶׁלֶג כַּצָּמֶר כְּפוֹר כָּאֵפֶר יְפַזֵּר:יז מַשְׁלִיךְ קַרְחוֹ כְפִתִּים לִפְנֵי קָרָתוֹ מִי יַעֲמֹד:יח יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיַמְסֵם יַשֵּׁב רוּחוֹ יִזְּלוּ מָיִם:יט מַגִּיד (דברו) דְּבָרָיו לְיַעֲקֹב חֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו לְיִשְׂרָאֵל:כ לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי וּמִשְׁפָּטִים בַּל יְדָעוּם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  3  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה