בריאות עזרה עם טרום סכרת

פינחס רוזנצוויג

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
זה מידע מרופא? חשוב לי לדעת...( מישהו אחר כאן הגיב לי שרק מ120 נחשב)
עד 120 אפשר להסתדר עם דיאטה קפדנית, אחרי חצי שנה לבדוק שוב, אם זה ירד אז טוב, מעל 120 כדאי להתחיל תרופות מיד (כמובן עם דיאטה קפדנית).
 

דיתי

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
זה חמור, כי זה אומר שמישהו פה בדרך לסוכרת, אם לא היום אז מחר, לא?
 

פינחס רוזנצוויג

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
האם סידרנו את הסוכר או שלא?
לא.
סוכר זה סוכר, נכון שבפחמימה מורכבת (עמילן עם סיבים תזונתיים, לאמור: קמח מלא) החישוב הוא חלבון מול פחמימה (זה כלל אצבע, העיקר כמה פחמימה אוכלים ביום אבל ככה שבעים מחלבון ופחמימה יחד), אבל בעוגיה שיש בה קמח לבן וסוכר זה לא עוזר כלום.
 

תמי אחת

משתמש סופר מקצוען
קנינו מכשיר לבדיקת סוכר בייתית "פרי סטייל" אם אני לא טועה....
באצבע אחת נמדד סוכר בצום 101 ובשניה 94 אז מה זה אומר? מי צודק?
אם לא מדובר על הריון - עד 105 בצום, זה בסדר (פרופ' חוליו ויינשטיין. שאלתי אותו באופן אישי)
זה יכול להיות שאצבע אחת היתה מחוטאת, והשניה לא, שיש סטיות (יש הרבה סיבות).
שמעתי גם מקרובת משפחה שיש מושג שאם אוכלים הכל אבל בצורה נכונה זה גם מסדר את הסוכר,
לדוגמא אם מישהו אכל או עוגה או כמה עוגיות ומיד לקח חופן אגוזים או שקדים זה מוריד את הסוכר
לא מדויק.
האנלוגיה הפשוטה: שומן מאט את ספיגת הסוכר. לכן יש עדיפות להצמיד שומן לפחמימה.
זה לא עושה את אותה עבודה. כי חלבון כמעט ולא מעלה את רמות הסוכר, ופחמימה מעלה באיטיות יותר. וכמובן שתלוי בכמות הפחמימה. זה לא ששומן מוחק את הפחמימה, כן?
לגבי חלבון ופחמימה - לא שמעתי על כך.
ושוב אשמח מאוד ממי שיש לה ניסיון עם סכרת ומכינה מאכלים כמעט רגילים (לא תזונה מבוססת קטניות, או תרד או טופו וכדומה) אבל מסתדרים יפה עם הסוכר אשמח עם תעלה לפה מתכונים של ארוחות צהרים בעיקר, ואיפה היא קנתה. יש לי גישה קרובה לB&D בקרית ספר.
מה לקנות שם? אם מה להתחיל? מה טעים וכדו'?
והאם אני צריכה ללכת לשדוד בנק בשביל התקציב לסכרת?
קצת בעייתי.
זה גם כל מקרה לגופו (כפשוטו). אני שמתי לב (סכרות הריונית) שהאורז לא מקפיץ לי את רמות הסוכר, אבל דודה שלי טענה שאין דבר שגרוע יותר בעבורה מאורז.
זה הרבה ניסוי ותהיה, לכאות איך הגוף מגיב.
פעילות מפחיתה ומאזנת מאד את רמות הסוכר. אפשר אחרי הארוכה להסתער על המטבח: לטאטא, לשטוף כלים, לסדר. זה מאזן מאד את רמות הסוכר.
ארוחת צהריים - העיקרון הוא לשבוע מחלבון (לא ממותק. אל תכיני עכשיו שוקיים בסילאן) וירקות. מה שפחות פחמימות. אפשר מעט, העדיפות על מורכבות (בטטה, למשל. אורז מלא - יש כאלו שזה טוב להם. צריך לבדוק)
פשטידות וקציצות - הייתי מציעה לך להמיר את הקמח בקמח עדשים. לפחות חצי מהכמות, ולנסות בהדרגה את כל הכמות. המעלה: אין בו הרבה פחמימות, יחסית לקמח. עשיר בסיבים שמאטים את ספיגת הסוכר. טעם די נייטרלי באפיה ובטיגון (ממש מורגש כקמת רגיל, עד שלמעט הצבע קשה להאמין למקור הקמח). מחיר די זול יחסית (15 ש"ח לקילו. בהשוואה לקמח שקדים זה שליש מהמחיר. לא הפרש מאד גבוה מקמח כוסמין).

ורק הערה: מכירה באופן אישי אדם שלא היה מסוגל להכניס לפה שתיה לא ממותקת. מים לא עבר לו את השפתיים. ואז הוא גילה שהוא בסכרת גבולית.
הבנ"א עשה סוויטש רציני. הקפיד על פעילות גופנית לפחות 3 פעמים בשבוע (מדברת על ת"ח, ראש כולל ונושא משרות נוספות). התחיל לשתות מים כמות שהם, כי זה בריאות שלא משחקים בה (והתרגל. בשבת שותה סודה בטעמים) שינה את התזונה לחלוטין - ומהר מאד חזר לאיזון.
טעם זה דבר נרכש, וחשוב להבין את זה. חבל לא לעצור בזמן. אח"כ זו דרך אל חזור ובכיה לדורות, כמו שאומרים (הרי בסוכרת הוא גם לא יוכל לחגוג. אז למה לא לעצור צעד אחד קודם??)
 
נערך לאחרונה ב:

פינחס רוזנצוויג

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
ושוב אשמח מאוד ממי שיש לה ניסיון עם סכרת ומכינה מאכלים כמעט רגילים (לא תזונה מבוססת קטניות, או תרד או טופו וכדומה) אבל מסתדרים יפה עם הסוכר אשמח עם תעלה לפה מתכונים של ארוחות צהרים בעיקר, ואיפה היא קנתה. יש לי גישה קרובה לB&D בקרית ספר.
אם סלט ירקות זה בא בחשבון, אז בוקר סלט ירקות גדול עם ביצה קשה / חביתה, טחינה וקוטג'
צהרים מנת חלבון יפה (דג או עןף או קציצות וכד' או נקנקיות סויה, אבל לא שניצל תירס) עם ירקות מאודים
ערב סלט גדול עם ביצה / גבינה.
לשתות הרבה מים.
כל הירקות שאפשר להכין מהם פשטידות (קישואים כרובית ברוקולי וכו') מכינם פשטידה עם בצל מטוגן וביצה, קצת קמח עדשים להדבקה.
אפשר להכין לחם טחינה זה מאוד טעים וכמעט לא מורגש טעם של טחינה (ברוב המתכונים ברשת יש סילאן אבל אפשר פשוט לותר על הסילאן)
 

פינחס רוזנצוויג

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
הרופא אומר "סוכר לא כ"כ טוב" "לשמור דיאטה" ובזה מסתכמות המלצותיו לגבי הסוכר.
אתם מכירים את הרופאים היום...
לדעתי, כדאי לברר אצל פנימאי.
אם זה מה שהוא אומר, כנראה לדעתו זה לא כל כך חמור, אפשר להרגע, כלומר כמובן לשמור על דיאטה ולא לאכול סוכר לבן וקמח לבן, אל זו המלצה לכל אדם.
 

תמי אחת

משתמש סופר מקצוען
אפשר להכין לחם טחינה זה מאוד טעים וכמעט לא מורגש טעם של טחינה (ברוב המתכונים ברשת יש סילאן אבל אפשר פשוט לותר על הסילאן)
לא ממש. יודעת על הרבה שלא מסוגלים להכניס את זה לפה. כדאי לנסות ולבדוק.
אם סלט ירקות זה בא בחשבון, אז בוקר סלט ירקות גדול עם ביצה קשה / חביתה, טחינה וקוטג'
ההמלצה היא לארוחת בוקר משביעה וטובה, כי היא משפיעה על הצריכה של היום כולו. עדיף להוסיף 2 פרוסות לחם ולשבוע, מאשר להשאר רעבים.
פרופ' ויינשטיין אמר לי שאחרונה הם סיימו מחקר שהוכיח שגם אם אוכלים בבקור טוב, וחורגים ברמות הסוכר - זה עדיין שווה, כי בהמשך הגוף דורש פחות.
באופן כללי, את הדברים האסורים (החטאים, כמו שאומרים), עדיף לאכול בבוקר ולא בהמשך היום
 

SHILATI

משתמש מקצוען
פרופ' ויינשטיין אמר לי שאחרונה הם סיימו מחקר שהוכיח שגם אם אוכלים בבקור טוב, וחורגים ברמות הסוכר - זה עדיין שווה, כי בהמשך הגוף דורש פחות.

במסכת בבא מציעא (דף ק"ז) כותבת הגמרא כך: "שמונים ושלשה חלאים תלוין במרה, וכולן - פת שחרית במלח וקיתון של מים מבטלתן".
הלוואי ונצליח לאכול בבוקר טוב, זה כ"כ משפיע על הכל.
 

ככר השוק

משתמש מקצוען
זה מאד תלוי באופי. מכירה אנשים שמפסיקים לאכול מהערב עד הצהריים למחרת (16-8) וזה עושה להם פלאים לסוכר ולבריאות בכלל. הוריד מאד תנגודת אינסולין. ירדו במשקל.
אולי בימינו שלא הולכים לישון בשקיעה, גם פת שחרית ב13 זה לפי הכללים....

חוץ מזה, עדיף לא לאכול פחמימות בתחילת היום כי זה גורר חשק לעוד. הרבה יותר קל לשמור אם לא מתחילים את היום עם פחמימות.
 

ללדת אחרת

משתמש פעיל
זה רק מסביר כמה ה-400 לא טוב (לדעתי זה ישר למיון אם הבדיקה נעשתה טוב...)
400 זה יכול להיות חמצת שזה מצב מסכן חיים!
מכירה מקרוב ידידים ללא עבר סוכרתי כלל, שבעקבות כשל לבלב אקוטי [השערה שבעקבות קורונה] - סבל באופן פתאומי מעיוורון חלקי [לא זיהה את בני המשפחה] ובחדר מיון התברר שרמת הגלוקוז שלו היתה אי שם צפונה יותר מ400.
מי שחושב שסוכר גבוה גורם להשמנה - טועה בגדול. בין שלל התוצאות של סכרת - פגיעה בתפקוד הכליות עד אי ספיקה, פגיעה בתפקוד הלב עד דום לב, והידועים והמוכרים פגיעה ברגליים ובעינים.
נדמה לי שהרשימה הנל עומדת מול כל שוקולד נוגט.
[סורי על ההפחדה אבל הדיון כאן יותר מדי אקדמאי יחסית לסיפור של פותחת האשכול]
 

יראת גאולה

משתמש מקצוען
סליחה, אבל יש לי שאלה,
מישהו שסתם במוצאי שבת הסוכר שלו על 400!
מה זה אומר?
יכול להיות פיקוח נפש! מיד למיון!

אמנם לפני כן הייתי בודקת שוב במכשיר אחר ואחרי שטיפת ידיים טובה. כי התוצאה נשמעת לי עד כדי כך לא הגיונית.
(למתנדבי הצלה כמדומני יש מכשירי סוכר לבדיקה במקום)
 

טולדנו

משתמש צעיר
כאחד שקיבל סוכרת נעורים בגיל 28 והיה רגיל למתוקים המון [הגעתי למיון עם 350 סוכר בצום] חשבתי שחרב עלי עולמי אבל לאט לאט למדתי את העניין וכיום יש ללא סוכר עם תחליפי סוכר הכל יש שוקולדים של שמרלינג לל''ס ויש עוגות ויש גלידות מצוינות של פלדמן ללא סוכר''גלידל'' ללא סוכר לא אומר זה לא הכי בריא אבל איך אמר לי הרופא לכל גוף יש את הבעיה שלו אתה הגוף שלך הבעיה שלו זה עם סוכר ואני אומר את זה בצורה אחרת כל אחד והנסיון שהקדוש ברוך הוא נתן לו לגבי ארוחות צריך פשוט לשנות קצת הרגלים לאכול דברים עתירי סיבים תזונתיים שגורמים לאיזון[והסיבה היא שהאוכל מתפרק יותר לאט ויותר נכון ] להחליף מתפו''א לבטטה מקמח לבן לקמח מלא אני אשית משתמש בקמח כוסמין מלא 100 אחוז וזה מאוד טעים ומעולה מפסטה רגילה לפסטה מלאה או פסטה כוסמין מלאה שזה יותר טעים ויותר מתעכל טוב האמת שירקות זה הבסיס לכל הסיבים תזונתיים ולגבי סוכר אני מאוד ממליץ על'' סוויטנגו'' הם מצוינים הסוכר שלהם טעים מאוד מתאים לאפיה ללא טעם לוואיויש להם הרבה מוצרים טובים מה שכן לאכול בריא לצערי זה יותר יקר אבל הגוף שלנו יותר חשוב
 

דיתי

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
תודה רבה לכל העונים אתם ממש עוזרים לי!!!
הבנתי את הרעיון שצריך לאכול המון חלבון ופחמימה קצת. ירקות גם הרבה.
הכל לדעתי פשוט דורש תכנון מוקדם (המון קניות של דברים יותר בריאים וירקות שיהיו בבית) אי אפשר לבוא לארוחת צהרים על אורז לבן ובורקס!

מה אם נשנושים? כשבן אדם מנשנש המון בין הארוחות מה הוא מנשנש?
עד היום זה היה שוקולד או עוגות. מה עכשיו? (תזכרו את רוב הדברים הבריאים הבן אדם פשוט לא אוהב)
אפשרי קצת אגוזים או שקדים אבל זה לא תחליף לנשנוש.

אחד פה כתב על סכרת נעורים. האם זה אותו רעיון כמו סכרת סוג 2 לא נראה לי.
האם לסוכרתיים סוג 2 מותר לאכול שמרלינגים וגלידות פלדמן. אם זה מותר לסוכרתי אז אשמח לדעת איפה קונים את כל הדברים שרשמת למעלה?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ:
נקרא  27  פעמים

לוח מודעות

למעלה