חיים דוביד
משתמש סופר מקצוען
סקר, לפי הידוע לכם, מקבלים שבת לפי בני אשכנז, בהדלקת הנרות או בברכה?
המידע חשוב מאוד עבור נושא הלכתי.
תודה רבה לעונים
המידע חשוב מאוד עבור נושא הלכתי.
תודה רבה לעונים
נשמע מעניין, לא תשכח לשתף?המידע חשוב מאוד עבור נושא הלכתי.
א. משמע מהפוסקים שהרמ"א בא להחמיר על דברי המחבר (דעת בה"ג), ולא להקל כנגדו, ולכן צריך להחמיר לקבל שבת בהדלקה (וממילא לא לכבות את הגפרור), וחוץ מזה כמובן לברך אח"כ לחשוש שמקבלת שבת בברכה כמו שכתב הרמ"א.לענ"ד מקבלים שבת ע"י הברכה בלבד!!!
מנהג טוב הוא להניח את הגפרור ולא לכבותו כדי לחשוש לשיטה שקבלת השבת היא כבר בהדלקה עצמה
אתם אשכנזים?אצלנו מברכים לפני ההדלקה
בשבת?אצלנו מברכים לפני ההדלקה
זה לא נכון. אסור להחזיק מוקצה גמור, כמו גפרור, שהפך למוקצה בזמן שהיה בידאין בעיה בהחזקה וטלטול מוקצה שהופך למוקצה בזמן שהיה ביד.
אתם אשכנזים?
כן לשניכם.בשבת?
אשריכם! נוהגים כמו שההלכה אומרת.כן לשניכם.
כנראה שיש לנו הלכות אחרותאשריכם! נוהגים כמו שההלכה אומרת.
לא רוצה לפתח פה דיון בנושא אבל כדאי שתבררו מה ההלכה באמת אומרת.כנראה שיש לנו הלכות אחרות
מהסעיף הזה (סעיף י') משמע ההפך הגמור מהמסקנא שלכם!!! (אם כבר תביאו ראיה מסעיף ה)אצלנו בשבת מרכים אחר ההדלקה ומכבים את הגפרור
ובחג מברכים לפני ומניחים את הגפרור
ועיין בסי רסג ס י ובמשנ"ב
שו"ע-לבעל ההלכות גדולות כיון שהדליק נר של שבת חל עליו שבת ונאסר במלאכה ועל פי זה נוהגות קצת נשים שאחר שברכו והדליקו הנרות משליכות לארץ הפתילה שבידן שהדליקו בה ואין מכבות אותה ויש אומרים שאם מתנה קודם שמדליקה שאינה מקבלת שבת עד שיאמר החזן ברכו מועיל ויש אומרים שאינו מועיל לה ויש חולקים על בעל הלכות גדולות ואומרים שאין קבלת שבת תלוי בהדלקת הנר אלא בתפילת ערבית שכוון שאמר החזן ברכו הכל פורשים ממלאכתם ולדידן כיוון שהתחילו מזמור ליום השבת הווי כברכו לדידיהו.
הגה: והמנהג שאותה אשה המדלקת מקבלת שבת בהדלקה אם לא שתתנה תחילה ואפילו תנאי בלב סגי (מרדכי) אבל שאר בני הבית מותרין במלאכה עד ברכו ועיקר הדלקה תלויה בנרות שמדליקין על השולחן אבל לא בשאר הנרות שבבית וצריך להניח הנרות במקום שמדליקין ולא להדליק במקום זה ולהניח במקום אחר.
משנ"ב-(כו) קודם ההדלקה: כשאר כל המצות שמברכין עליהן עובר לעשייתן:
(כז) אחר ההדלקה: ס"ל דאם תברך הוי כאלו קבלה לשבת בפירוש ושוב אסורה להדליק וא"כ ביו"ט דלא שייך זה לכ"ע תברך ואח"כ תדליק ודעת המ"א דלא פלוג אבל הרבה אחרונים ס"ל כמ"ש מתחלה:
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: