דרוש מידע סקר, מתי מקבלים שבת לבני אשכנז.

לפי הידוע לכם, מתי מקבלים שבת לבני אשכנז, בברכה, או בסיום ההדלקה

  • בסיום ההדלקה. [וההוכחה לכך, שמניחים את הגפרור ולא מכבים אותו].

    הצבעות: 32 15.7%
  • בברכה. [וההוכחה לכך, שמברכים אחר ההדלקה, ולא קודם לכן, והנחת הגפרור היא מנהג ולא הלכה].

    הצבעות: 150 73.5%
  • לא יודע

    הצבעות: 3 1.5%
  • לא יודעת

    הצבעות: 19 9.3%

  • סה"כ מצביעים
    204

sarigold5

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
אשמח אם תוכלי לצטט לי
בבקשה: מתוך זכור ושמור חלק ז'.
זכור ושמור.jpg
 

דפה

משתמש מקצוען
אצלנו מברכים לפני ההדלקה
אם אתם אשכנזים , אז אולי כדאי לך לברר שוב...
על פי מנהג בנות אשכנז, נשים קודם מדליקות ואחר כך מברכות. כלומר, יש לברך רק אחרי הדלקת נרות שבת (הרמ"א אורח חיים סימן רס"ג סעיף ה').
אשריכם! נוהגים כמו שההלכה אומרת.
אופס, דיברו פה על אשכנזים ועל תזלזלי בדעות שונות בבקשה.
 

חיים דוביד

משתמש סופר מקצוען
יישר כוח לכל העונים
הסיבה שעושים סקר על זה, היא מכיון שיש ויכוח בין הפוסקים, מה דעת הנשים המדליקות.

האם דעתן שלא לקבל שבת עד הברכה [ואז מה שלא מכבים את הגפרור, זה מנהג בעלמא].
או שדעתן לקבל שבת בהדלקה, ודעת הרמ''א להחמיר ולחשוש שמקבלים כבר בברכה, ולכן מברכים אחרי [ואז מה שלא מכבים את הגפרור, זה הלכה פסוקה].

וסיכמתי אתמול עם אחד מגדולי הפוסקים, שנעשה בירור בציבור
נראה לי שפה זה מקום טוב
בינתיים, רוב מוחץ מבין שמקבלים שבת בברכה.
 

גלגל הצבעים

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
יישר כוח לכל העונים
הסיבה שעושים סקר על זה, היא מכיון שיש ויכוח בין הפוסקים, מה דעת הנשים המדליקות.

האם דעתן שלא לקבל שבת עד הברכה [ואז מה שלא מכבים את הגפרור, זה מנהג בעלמא].
או שדעתן לקבל שבת בהדלקה, ודעת הרמ''א להחמיר ולחשוש שמקבלים כבר בברכה, ולכן מברכים אחרי [ואז מה שלא מכבים את הגפרור, זה הלכה פסוקה].

וסיכמתי אתמול עם אחד מגדולי הפוסקים, שנעשה בירור בציבור
נראה לי שפה זה מקום טוב
בינתיים, רוב מוחץ מבין שמקבלים שבת בברכה.
אני לא כ"כ מבין מה מוסיף לך מה דעת רוב הנשים - "מה דעת הנשים המדליקות" - תשאל כל אשה ואשה.
זה אינדוודואלי לגמרי לכל אשה ואשה - מה חשבה והתכוונה, וגם אם יש אשכנזיה שחשבה (לתומה) שלא מקבלת בכלל, אז היא לא קיבלה בכלל גם לא בברכה.
הנידון צריך להיות מה נכון לעשות, אבל אין לזה השלכה לגבי הסבר דעות הפוסקים, ולגבי התרת נדרים צריך לבדוק כל אשה לגופה האם חשבה שזה עיקר הדין (ואז יתכן שפטורה מהתרה) או ידעה שזו חומרה (ואז חייבת התרה).
 

חני גרינשטיין

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
תעיינו במשנה ברורה חלק ג' סימן רס''ג סעיף ה' (כ''ז)

שם מביא הרמ''א מחלוקת האם מברכים קודם ההדלקה או לאחריה
והמשנ''ב מכריע שמברכים אחר ההדלקה כיון שאם תברך כאילו קיבלה שבת בפירוש.

פירוש - בברכה מקבלים שבת.
 

גלגל הצבעים

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
תעיינו במשנה ברורה חלק ג' סימן רס''ג סעיף ה' (כ''ז)

שם מביא הרמ''א מחלוקת האם מברכים קודם ההדלקה או לאחריה
והמשנ''ב מכריע שמברכים אחר ההדלקה כיון שאם תברך כאילו קיבלה שבת בפירוש.

פירוש - בברכה מקבלים שבת.
חבל שדילגתם על ההודעות הקודמות.
הנידון הוא האם הרמ''א חשש לבה''ג או לא.
ויעויין שם היטב בסעיף י
 

חיים דוביד

משתמש סופר מקצוען
@גלגל הצבעים@ יישר כוח
אכן הדיון הוא האם הרמ''א חושש גם לשיטת המחבר שמקבלים בהדלקה, או שחולק עליו לגמרי בזה.

אני לא יכול לפרט את כל הפרטים, אבל דעת רוב הנשים, מאוד משנה את התמונה, וזה לא כל כך אינדוודואלי, אלא יותר, מה קיבלו מהדורות הקודמים, ועל בסיס זה, כבר ככה קובעים את הפשטות
 

גלגל הצבעים

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
@גלגל הצבעים@ יישר כוח

אני לא יכול לפרט את כל הפרטים, אבל דעת רוב הנשים, מאוד משנה את התמונה, וזה לא כל כך אינדוודואלי, אלא יותר, מה קיבלו מהדורות הקודמים, ועל בסיס זה, כבר ככה קובעים את הפשטות
@חיים דוביד
זה בדיוק מה שאני מנסה להדגיש - שזה מסוג הדברים שכמעט לא שייך בזה מסורת וקבלה וכו' (בגלל שלא כל מי שמכבה היא עושה את זה מידיעה, ולא כל בת אוחזת מה אמא שלה עשתה ומדוע, ובכלל אצל משפחות שלמות הבעל לא מעורב בעניין).
וסקר כזה אפשר לעשות רק אצל נשים שידגישו שהם קיבלו הוראה מת"ח או מהבעל (ת"ח) כך לעשות (שמותר לכבות למשל)
לשם דוגמא: אני נוהג לומר שיש 2 סוגים של ''מקילים'' כאלה שיודעים שיש נידון והם סוברים כהמקלים, וכאלה שמעולם לא שמעו שיש נידון בכלל, למיטב הבנתי רוב העונות על הסקר הן כאלו שלא שמעו מעולם על הנידון.
 

RUSI10

משתמש מקצוען
קראת את כל האשכול לפני שהגבת?
האמת שלא.



יישר כוח לכל העונים
הסיבה שעושים סקר על זה, היא מכיון שיש ויכוח בין הפוסקים, מה דעת הנשים המדליקות.

האם דעתן שלא לקבל שבת עד הברכה [ואז מה שלא מכבים את הגפרור, זה מנהג בעלמא].
או שדעתן לקבל שבת בהדלקה, ודעת הרמ''א להחמיר ולחשוש שמקבלים כבר בברכה, ולכן מברכים אחרי [ואז מה שלא מכבים את הגפרור, זה הלכה פסוקה].

וסיכמתי אתמול עם אחד מגדולי הפוסקים, שנעשה בירור בציבור
נראה לי שפה זה מקום טוב
בינתיים, רוב מוחץ מבין שמקבלים שבת בברכה.

ז"א - אם יש ויכוח בין הפוסקים, כל אחת אמורה לנהוג כפי פסקי הרב המקובל על משפחתה.
אבל לקבוע להלכה ע"פ מה שעושים בפועל?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קה

א הוֹדוּ לַיי קִרְאוּ בִּשְׁמוֹ הוֹדִיעוּ בָעַמִּים עֲלִילוֹתָיו:ב שִׁירוּ לוֹ זַמְּרוּ לוֹ שִׂיחוּ בְּכָל נִפְלְאוֹתָיו:ג הִתְהַלְלוּ בְּשֵׁם קָדְשׁוֹ יִשְׂמַח לֵב מְבַקְשֵׁי יי:ד דִּרְשׁוּ יי וְעֻזּוֹ בַּקְּשׁוּ פָנָיו תָּמִיד:ה זִכְרוּ נִפְלְאוֹתָיו אֲשֶׁר עָשָׂה מֹפְתָיו וּמִשְׁפְּטֵי פִיו:ו זֶרַע אַבְרָהָם עַבְדּוֹ בְּנֵי יַעֲקֹב בְּחִירָיו:ז הוּא יי אֱלֹהֵינוּ בְּכָל הָאָרֶץ מִשְׁפָּטָיו:ח זָכַר לְעוֹלָם בְּרִיתוֹ דָּבָר צִוָּה לְאֶלֶף דּוֹר:ט אֲשֶׁר כָּרַת אֶת אַבְרָהָם וּשְׁבוּעָתוֹ לְיִשְׂחָק:י וַיַּעֲמִידֶהָ לְיַעֲקֹב לְחֹק לְיִשְׂרָאֵל בְּרִית עוֹלָם:יא לֵאמֹר לְךָ אֶתֵּן אֶת אֶרֶץ כְּנָעַן חֶבֶל נַחֲלַתְכֶם:יב בִּהְיוֹתָם מְתֵי מִסְפָּר כִּמְעַט וְגָרִים בָּהּ:יג וַיִּתְהַלְּכוּ מִגּוֹי אֶל גּוֹי מִמַּמְלָכָה אֶל עַם אַחֵר:יד לֹא הִנִּיחַ אָדָם לְעָשְׁקָם וַיּוֹכַח עֲלֵיהֶם מְלָכִים:טו אַל תִּגְּעוּ בִמְשִׁיחָי וְלִנְבִיאַי אַל תָּרֵעוּ:טז וַיִּקְרָא רָעָב עַל הָאָרֶץ כָּל מַטֵּה לֶחֶם שָׁבָר:יז שָׁלַח לִפְנֵיהֶם אִישׁ לְעֶבֶד נִמְכַּר יוֹסֵף:יח עִנּוּ בַכֶּבֶל (רגליו) רַגְלוֹ בַּרְזֶל בָּאָה נַפְשׁוֹ:יט עַד עֵת בֹּא דְבָרוֹ אִמְרַת יי צְרָפָתְהוּ:כ שָׁלַח מֶלֶךְ וַיַּתִּירֵהוּ מֹשֵׁל עַמִּים וַיְפַתְּחֵהוּ:כא שָׂמוֹ אָדוֹן לְבֵיתוֹ וּמֹשֵׁל בְּכָל קִנְיָנוֹ:כב לֶאְסֹר שָׂרָיו בְּנַפְשׁוֹ וּזְקֵנָיו יְחַכֵּם:כג וַיָּבֹא יִשְׂרָאֵל מִצְרָיִם וְיַעֲקֹב גָּר בְּאֶרֶץ חָם:כד וַיֶּפֶר אֶת עַמּוֹ מְאֹד וַיַּעֲצִמֵהוּ מִצָּרָיו:כה הָפַךְ לִבָּם לִשְׂנֹא עַמּוֹ לְהִתְנַכֵּל בַּעֲבָדָיו:כו שָׁלַח מֹשֶׁה עַבְדּוֹ אַהֲרֹן אֲשֶׁר בָּחַר בּוֹ:כז שָׂמוּ בָם דִּבְרֵי אֹתוֹתָיו וּמֹפְתִים בְּאֶרֶץ חָם:כח שָׁלַח חֹשֶׁךְ וַיַּחְשִׁךְ וְלֹא מָרוּ אֶת (דבריו) דְּבָרוֹ:כט הָפַךְ אֶת מֵימֵיהֶם לְדָם וַיָּמֶת אֶת דְּגָתָם:ל שָׁרַץ אַרְצָם צְפַרְדְּעִים בְּחַדְרֵי מַלְכֵיהֶם:לא אָמַר וַיָּבֹא עָרֹב כִּנִּים בְּכָל גְּבוּלָם:לב נָתַן גִּשְׁמֵיהֶם בָּרָד אֵשׁ לֶהָבוֹת בְּאַרְצָם:לג וַיַּךְ גַּפְנָם וּתְאֵנָתָם וַיְשַׁבֵּר עֵץ גְּבוּלָם:לד אָמַר וַיָּבֹא אַרְבֶּה וְיֶלֶק וְאֵין מִסְפָּר:לה וַיֹּאכַל כָּל עֵשֶׂב בְּאַרְצָם וַיֹּאכַל פְּרִי אַדְמָתָם:לו וַיַּךְ כָּל בְּכוֹר בְּאַרְצָם רֵאשִׁית לְכָל אוֹנָם:לז וַיּוֹצִיאֵם בְּכֶסֶף וְזָהָב וְאֵין בִּשְׁבָטָיו כּוֹשֵׁל:לח שָׂמַח מִצְרַיִם בְּצֵאתָם כִּי נָפַל פַּחְדָּם עֲלֵיהֶם:לט פָּרַשׂ עָנָן לְמָסָךְ וְאֵשׁ לְהָאִיר לָיְלָה:מ שָׁאַל וַיָּבֵא שְׂלָו וְלֶחֶם שָׁמַיִם יַשְׂבִּיעֵם:מא פָּתַח צוּר וַיָּזוּבוּ מָיִם הָלְכוּ בַּצִּיּוֹת נָהָר:מב כִּי זָכַר אֶת דְּבַר קָדְשׁוֹ אֶת אַבְרָהָם עַבְדּוֹ:מג וַיּוֹצִא עַמּוֹ בְשָׂשׂוֹן בְּרִנָּה אֶת בְּחִירָיו:מד וַיִּתֵּן לָהֶם אַרְצוֹת גּוֹיִם וַעֲמַל לְאֻמִּים יִירָשׁוּ:מה בַּעֲבוּר יִשְׁמְרוּ חֻקָּיו וְתוֹרֹתָיו יִנְצֹרוּ הַלְלוּיָהּ:
נקרא  4  פעמים

אתגר AI

רגעים מכריעים בחיים • אתגר 116

לוח מודעות

למעלה