עזרה סקר חדש בנושא מקצועות בסמינרים!!!!

מצב
הנושא נעול.

פטל ואוכמניות

משתמש חדש
המשתמש נחסם
בורות...
לגבי טיפול באומנות - אני לא מכירה מספיק את המצב כיום.
כותבת לגבי ריפוי בעיסוק והפרעות בתקשורת. גם כיום יש צורך ברישוי משרד הבריאות במקצועות הבריאות.
מדובר בהחלט על הכנסת הלימודים לסמינרים. לא שלוש שנים אחרי.
איך בדיוק מנכ"ל משרד הבריאות יכול לפקח על הלימודים? מה בהכשרה שלו, בידע, מאפשר לו לפקח על תכני לימוד ואיכות המרצים? איך משרד הבריאות יכול להחליף גוף שלם כמו המל"ג?
ובכלל, המנכ"ל הרי מתחלף בהתאם למינוי השר. כלומר, הוא אינו בלתי תלוי, ההחלטות שלו עשויות בהחלט להיות מושפעות מאינטרסים שונים.
אם היום, חברי הכנסת החרדיים אינם מוכנים להיפגש עם מטפלות חרדיות או נציגות האיגודים המקצועיים כדי לשמוע את חוות דעתן על החוק, איך מנכ"ל משרד שמונה ישירות על ידי השר, יוכל לקבל החלטות מקצועיות גם כאשר הן מתנגשות עם אינטרסים של גורמים בעלי השפעה וכוח במגזר?
בורות !!!
1 ההצעת חוק דיברה על תרפיה באומנות ולא על שאר המקצועות ריפוי בעיסוק והפרעות בתקשורת
2 בוועדה שדנה בנושא אמר הרב יעקב אשר במפורש שיהיה צריך ביי איי בשביל ללמוד לתעודה מה שאומר שיהיה צריך להיות לפחות שנה אחרי הלימודים בסמינר ובכך ישאר התיקון שתוקן לפני עשור ויותר שתרפיה באומנות היא תואר שני ולא תואר ראשון
3 בדיוק כמו שהנדסאי מקבל תעודה ממה"ט ולא מהמל"ג ויכול להיות שהבנין שאת נמצאת בו עכשיו תוכנן על ידו ולא נראה שאת חוששת שהוא יפול כי מה"ט נמצאת תחת משרד העבודה והמנכ"ל שם הוא מינוי פוליטי והולך ובא כך גם כאן יכול להיות לימודי תרפיה בפיקוח משרד הבריאות או גוף מטעמו
4 ונכון מאוד שאיגודי המטפלים החרדיים חוששים מאוד מאוד מתחרות ומעדיפים שלא לפתוח את השוק גם לציבור שלא רוצה ללכת ללמוד תחת המל"ג
אבל ההכשרה תהיה אותה הכשרה לא פחותה בכלום !!!!!!!!
 

הגולם מפראג

משתמש פעיל
בורות !!!
1 ההצעת חוק דיברה על תרפיה באומנות ולא על שאר המקצועות ריפוי בעיסוק והפרעות בתקשורת
2 בוועדה שדנה בנושא אמר הרב יעקב אשר במפורש שיהיה צריך ביי איי בשביל ללמוד לתעודה מה שאומר שיהיה צריך להיות לפחות שנה אחרי הלימודים בסמינר ובכך ישאר התיקון שתוקן לפני עשור ויותר שתרפיה באומנות היא תואר שני ולא תואר ראשון
3 בדיוק כמו שהנדסאי מקבל תעודה ממה"ט ולא מהמל"ג ויכול להיות שהבנין שאת נמצאת בו עכשיו תוכנן על ידו ולא נראה שאת חוששת שהוא יפול כי מה"ט נמצאת תחת משרד העבודה והמנכ"ל שם הוא מינוי פוליטי והולך ובא כך גם כאן יכול להיות לימודי תרפיה בפיקוח משרד הבריאות או גוף מטעמו
4 ונכון מאוד שאיגודי המטפלים החרדיים חוששים מאוד מאוד מתחרות ומעדיפים שלא לפתוח את השוק גם לציבור שלא רוצה ללכת ללמוד תחת המל"ג
אבל ההכשרה תהיה אותה הכשרה לא פחותה בכלום !!!!!!!!
רק שתדע
הנדסאי ממה״ט לא יכול לתכנן בניינים
רק אדריכל
(מה שכן...ההנדסאים מתכננים, והאדריכל חותם..)
 

reish

משתמש מקצוען
בורות !!!
1 ההצעת חוק דיברה על תרפיה באומנות ולא על שאר המקצועות ריפוי בעיסוק והפרעות בתקשורת
2 בוועדה שדנה בנושא אמר הרב יעקב אשר במפורש שיהיה צריך ביי איי בשביל ללמוד לתעודה מה שאומר שיהיה צריך להיות לפחות שנה אחרי הלימודים בסמינר
3 בדיוק כמו שהנדסאי מקבל תעודה ממה"ט ולא מהמל"ג ויכול להיות שהבנין שאת נמצאת בו עכשיו תוכנן על ידו ולא נראה שאת חוששת שהוא יפול כי מה"ט נמצאת תחת משרד העבודה והמנכ"ל שם הוא מינוי פוליטי והולך ובא כך גם כאן יכול להיות לימודי תרפיה בפיקוח משרד הבריאות או גוף מטעמו
4 ונכון מאוד שאיגודי המטפלים החרדיים חוששים מאוד מאוד מתחרות ומעדיפים שלא לפתוח את השוק גם לתיבור שלא רוצה ללכת ללמוד תחת המל"ג
אבל ההכשרה תהיה אותה הכשרה לא פחותה בכלום !!!!!!!!
ובכן, בהצעה הנ"ל מוזכרים גם המקצועות הנוספים.
קראתי לאחרונה את ציטוט החוק, תזכירו לי אחרי תשעה באב לשלוח את החלק שעוסק בכך.
בהנדסת בניין מסתבר שיש פחות נושאים שנויים במחלוקת, ופחות חשש מהכשרות לקויות וחסרות. לכן שאלת הפיקוח פחות מחרידה בהם, לטעמי.
בנוסף, מה"ט אינו המל"ג, אבל הוא גוף מקצועי שהכשרתו וייעודו הוא פיקוח על מקצועות מסוימים. אם מחר יעבירו את הפיקוח למנכ"ל משרד השיכון זה יהיה גרוע מאד.
 

מתייעצת

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
את צריכה הצעות פרקטיות לבת מסוימת?
כבר לא, רק רציתי לתמצת את הבעיה, בואי נצא מנקודת הנחה שיש כאן בעיה אמיתית שצריך לפתור, יש לי שתי בנות כאלו, שתיהן למדו הוראה, אחת, מוצלחת ומוכשרת ועדיין מדשדשת במ"מ, (ויש לה ויטצין P והיא אוהבת את המקצוע ויהיה לה חופשות שכולם יקנאו,ואין לי מושג מהיכן תשלם את המשכנתא)
השניה סיימה לימודי הוראה ועובדת כמנהלת הוסטל, המקצוע אינו דורש הכשרה ספציפית כי אם גישה ולמידה לא פורמלית כדי העבודה.
יש תשובה לבת הבאה?!
ובקשר לזה
מכל האשכול הזה יוצאת לדעתי מסקנה אחת
זה דבר שהולך ונשמע לאחרונה יותר ויותר
צריך להפריד לימודי מקצוע מלימודי סמינר!!
תלמדו שנה קודש, תחתנו את הבנות
ותשחררו אותם ללמוד במכללה את כל הה. ב. נ. ע.
או סתם תואר במדעי המחשב
הרעיון הוא מצוין תשאלי את @למען דעת, היא פירסמה על מסגרת חדשה כזו וזה נשמע מעולה. (לא רלוונטי לי כרגע, כאמור)
אבל איך, למען ד' ,יתפרנסו הזוגות הצעירים בשנות הלימודים? ומי ישלם את שכר הלימוד?
ועדיין, לא לכולם מתאים לשלוח בנות למכללה, כן, גם לא לנשואה צעירה.
יש פיתרון?!
 

פטל ואוכמניות

משתמש חדש
המשתמש נחסם
ובכן, בהצעה הנ"ל מוזכרים גם המקצועות הנוספים.
קראתי לאחרונה את ציטוט החוק, תזכירו לי אחרי תשעה באב לשלוח את החלק שעוסק בכך.
בהנדסת בניין מסתבר שיש פחות נושאים שנויים במחלוקת, ופחות חשש מהכשרות לקויות וחסרות. לכן שאלת הפיקוח פחות מחרידה בהם, לטעמי.
בנוסף, מה"ט אינו המל"ג, אבל הוא גוף מקצועי שהכשרתו וייעודו הוא פיקוח על מקצועות מסוימים. אם מחר יעבירו את הפיקוח למנכ"ל משרד השיכון זה יהיה גרוע מאד.
את לא ראית את תזכיר החוק ואני כן
ואין הכוונה בהצעה שהמנכ"ל יבוא בעצמו לפקח הוא יחליט מי יהיה מוסמך לפקח איזה ארגון כל שהו
תעייני פה
וגם פה
 

ווילי וונקה

משתמש מקצוען
הרעיון הוא מצוין תשאלי את @למען דעת, היא פירסמה על מסגרת חדשה כזו וזה נשמע מעולה. (לא רלוונטי לי כרגע, כאמור)
אבל איך, למען ד' ,יתפרנסו הזוגות הצעירים בשנות הלימודים? ומי ישלם את שכר הלימוד?
ועדיין, לא לכולם מתאים לשלוח בנות למכללה, כן, גם לא לנשואה צעירה.
יש פיתרון?!
אין לי תשובה לכל השאלות...
אלא רק לשאלת הפרנסה
אני למדתי כנשואה צעירה
וגם כנשואה פחות צעירה+ ילדים
לא אגיד שזה קל
לא אגיד שהייתי יכולה לעשות זאת לבד
אבל בשילוב עם תמיכה מהבעל ומההורים, הצלחתי ברוך השם
מבחינה כלכלית- יכולה להגיד שהסתדרנו. לא היינו עשירים, אבל הסתדרנו, כולל תשלומי כמה אלפי ש"ח משכנתא (אם כי אני לא חושבת שזה מטורף כמו ההתחיבויות שזוגות לוקחים על עצמם היום...)
איך?
עבדתי. תוך כדי לימודים של חמישה ימים בשבוע
ליוויתי הסעות מידי בוקר מהבית עד סמוך למקום הלימודים. לימדתי שיעורים פרטיים. בדקתי תרגילים של שנה א כשהייתי בשנים מתקדמות יותר. סייעתי בכתיבת עבודות אקדמאיות. ימי שישי- עבדתי כסייעת. קיץ- עבדתי בקיטנה. לא התפנקתי.
שוב- קל זה לא. אבל אפשרי לגמרי.
 

ווילי וונקה

משתמש מקצוען
את לא ראית את תזכיר החוק ואני כן
ואין הכוונה בהצעה שהמנכ"ל יבוא בעצמו לפקח הוא יחליט מי יהיה מוסמך לפקח איזה ארגון כל שהו
תעייני פה
וגם פה
עיינתי
הרבה מילים מכובסות
הדרך הכי טובה לדעת מה מטרת החוק בסופו של דבר הוא להבין מי מקדם אותו- והיו כאן הודעות בקשר לכך. מי הלוביסטים ומי שולחיהם.
וכיוון שאני יודעת מי בוחש בקלחת, אני מבינה שלא הכל כל כך חלק...
לצערי, אני חוזרת על דברי- הראשונים להפגע יהיו אוכלוסיות מוחלשות בחברה בכלל ובחברה החרדית בפרט.
ואני לא דעת יחיד
וכן- אני יותר מאמינה בטוהר כוונותיהם של המטפלים החרדים מאשר של מנהלי מוסדות למיניהם
 

פטל ואוכמניות

משתמש חדש
המשתמש נחסם
עיינתי
הרבה מילים מכובסות
הדרך הכי טובה לדעת מה מטרת החוק בסופו של דבר הוא להבין מי מקדם אותו- והיו כאן הודעות בקשר לכך. מי הלוביסטים ומי שולחיהם.
וכיוון שאני יודעת מי בוחש בקלחת, אני מבינה שלא הכל כל כך חלק...
לצערי, אני חוזרת על דברי- הראשונים להפגע יהיו אוכלוסיות מוחלשות בחברה בכלל ובחברה החרדית בפרט.
ואני לא דעת יחיד
וכן- אני יותר מאמינה בטוהר כוונותיהם של המטפלים החרדים מאשר של מנהלי מוסדות למיניהם
את החוק מקדמות חברות כנסת חילוניות ומהציונות הדתית ובסך הכל מוצע שם ע"י הרב יעקב אשר להקים מוסד לימודים לא תחת המל"ג שזה יכול להיות פריצת דרך לציבור החרדי בהרבה תחומים ולא מדובר על תואר אקוילנטי שזה בדיחה לעומת תואר רגיל אלא מדובר על לימודי תעודה
ואני בדעה שאין שום בעיה להקים מוסד דמוי מל"ג שיהיה אחראי ויפקח
האמת והפיקוח והידע לא ניתן בסיני למל"ג ואין שום סיבה שלא להקים גוף שיפעל בדיוק כמוהם ויתן תעודות תחת המדינה
 

אסתי בראון

משתמש מקצוען
כנראה שזה קשור גם לאיזה מכללה וגם לאיזה תואר
דיברתי עם בנות שלמדו במכללה תחומי טיפול אחרים.
הם לא למדו על פגיעות מיניות והזכירו נושאים אחרים בכמה משפטים כללים.
בכל מקצוע טיפולי- הנוגע לטיפול חייב קורסים של תיאוריות טיפול בסיסיות- תעשי גוגל על התיאוריות של פרויד ותביני עד כמה לא ניתן ללמדם בסמינרים
טיפול הוא קצת כמו תואר ראשון ברפואה- מלמדים ולומדים על כך כך הרבה נושאים כללים
ואי אפשר ללמוד על טיפול מבלי ללמוד על קשיים ובעיות במגוון תחומים.
בשום תואר טיפולי אקדמי אין דילוג על חומרי בסיס של היכרות עם מגוון תופעות ופתלוגיות
היית סומכת והולכת לרופא שחיסר קורסי בסיס ברפואה?? ויש לו ידע קלוש בכמה משפטים כללים על פיענוח בדיקות דם והבנה במחלות דלה וחסרה?
 

אסתי בראון

משתמש מקצוען
@אסתי בראון
הבנתי שהחוק הנ"ל ללמידת מקצועות טיפוליים בסמינר עבר בקריאה ראשונה!
אני לא מהתחום, אבל באמת לא מבינה את הנפשות הפועלות לטובת החוק
כל המאמצים להסדר עלו בתוהו
אני סבורה שאנחנו כחברה היינו צריכים לעמוד על הרגליים האחוריות מול העסקונה הזו
אממה, לא רואה אף אחד מסביבתי הקרובה שיצא להפגין על זה או ינקוף אצבע בצורה אחרת
ומה יש להגיד- החברה החרדית תאכל אותה
מוזמנים בכיף למחות מול חברי הכנסת הנחמדים שלנו שפועלים בכל תוקף להסדרת החוק- לשפוך את האמבטיה עם התינוק בתוכה ולגרום ללקוחות חרדיים לקבל טיפול שאינו ראוי להיכלל בשם טיפול. שמועה גונבה לאוזני היום כי מי שעומד מאחורי ובאמצע הקלעים על ביטול הפרדה מגדרית במוסדות אקדמיה הינם ח"כים, פון אונזערע, והמטרה ברורה לצמצם את יכולתם של אנשים ונשים מהציבור החרדי והדתי ללמוד לתואר בהתאם לאורח חייהם
ובכך נעשית חבירה משותפת של שדולות הנשים וח"גים היימישע למען מטרה נעלה אחת
לשמר את מעמדם של הסמינרים כאוטוריטה לרכישת מקצוע.
אני לא רואה את זה קורה כ"כ מהר
המל"ג מעודד לימודים במסגרות נפרדות והמכללות החרדיות בסוף מייצרות בוגרים
אבל המערכת של מאני- כסף- געלט- שליטה פועלת ללא הפסקה.
לא יודעת אם ואיך יש לנו האנשים הקטנים יכולת לעצור את הגלגל
אבל אולי פניות ציבור לשרי הבריאות/הרווחה ( באם הם בידיים של חכים ממפלגות זרות). וכל אופציה לא להפסיק לדוש ולדבר ולהתריע על זילות הטיפול שאותו נקבל אנחנו וילדנו.
 

קבצים מצורפים

  • טיפול זה לא משחק 2.jpg
    טיפול זה לא משחק 2.jpg
    1.2 MB · צפיות: 54
  • טיפול זה לא משחק.jpg
    טיפול זה לא משחק.jpg
    1.2 MB · צפיות: 59

אסתי בראון

משתמש מקצוען
את החוק מקדמות חברות כנסת חילוניות ומהציונות הדתית ובסך הכל מוצע שם ע"י הרב יעקב אשר להקים מוסד לימודים לא תחת המל"ג שזה יכול להיות פריצת דרך לציבור החרדי בהרבה תחומים ולא מדובר על תואר אקוילנטי שזה בדיחה לעומת תואר רגיל אלא מדובר על לימודי תעודה
ואני בדעה שאין שום בעיה להקים מוסד דמוי מל"ג שיהיה אחראי ויפקח
האמת והפיקוח והידע לא ניתן בסיני למל"ג ואין שום סיבה שלא להקים גוף שיפעל בדיוק כמוהם ויתן תעודות תחת המדינה
נסביר טיפה מה קורה כאן
לכל תואר טיפולי יש משרד ממשלתי המעניק את הרישיון
בשביל לקבל רישיון בעבודה סוציאלית ולהיות רשום בפנקס עובדים סוציאליים מטעם הרווחה- יש צורך בתואר ראשון בעבודה סוציאלית
רישיון לפסיכולוגיה ניתן ממשרד הבריאות
כך שכל איש מקצוע שיש בידו תואר טיפולי- יש לו גם רשיון ממשלתי ממשרד הבריאות- רווחה וכמובן כלי לשלול מידיו את הרישיון באם הוא לא יעמוד בדרישות המקצוע. כמובן שזהו כלי חזק הגורם לאנשי המקצוע לא לזלזל בעבודתם ולא להפר חלילה שום כלל אתי ו/או טיפולי
.החרגה קלה ישנה במקצוע טיפול באומנויות- יש לו תואר אקדמי, הוא מוכר באקדמיה ובשדה הטיפולי- אך לא מוסדר בחוק.
באו אנשי ונשות מקצוע בתחום של טיפול באומנויות ואמרו- למה יגרע חלקנו מכלל העוסקים במקצועות הטיפול? גם אנחנו רוצים הכרה בחוק וגושפנקא ממשלתית.
בא ח"כ אשר ואמר אני מסכים להצביע לכן על כך שהמקצוע יוסדר בחוק
אמממ אני דורש החרגה קלה
שגם בת סמינר נאווה ושמורה אשר תלמד טיפול באומנות- התעודה שלה תהיה מוכרת חוקית והיא תקבל רישיון ממשרד הבריאות בדיוק כמו הקולגה שלה שלמדה את אותו המקצוע האקדמיה.
מה שנקרא יד רוחצת יד.
אבל לכולנו מובן כי מקצוע שילמד בסמינר לא ידמה ולא ישווה לאותם הלימודים באקדמיה
ראשית טיפול באומנויות הוא תואר שני- בנות הסמינר יעשו קיצור דרך משמעותי וידלגו על תואר ראשון אבל זה עוד זניח כי יש רבות הלומדות תואר שני בטיפול לאחר תואר ראשון שאינו במקצוע טיפולי- חינוך וכד.
החיסרון המובהק נובע מהעובדה כי השליטה בסמינר היא שליטה פנימית
שום כח ממשלתי לא יכול להחליט ולקבוע מה באמת ילמד בסמינר, בסוף המוסדות הסמינריים הינן ממלכה פרטית ואם חלילה וחס יתקבל החוק, ונניח ומשרד הבריאות יהיה בידיו של ח"כ שהוא רב, והוא יעמיד את הבן דוד שלו בתור מפקח על תכני הלימוד והבן דוד לא באמת יעבור על כל החומר והסמינרים לא יוכלו להביא כל מרצה שלא מתאים לבנות ואף אחד לא באמת יוכל ויצליח לפקח על תכני הלימוד
יוצא שבנות שלימודיהן לא היו מפוקחים כדבעי אם בכלל, מקבלות רישיון לעסוק בטיפול.
דבר נוסף וקריטי
במקצועות הטיפול נלמדים תכנים רגישים מאד שהם חלק בלתי נפרד מכל מקצוע טיפולי- התמכרויות, מחלות נפש, פגיעות מיניות , פוגעים מינית, אלימות במשפחה ועוד נושאים שבנות סמינר שמורות לא בדיוק נחשפו אליהן.
אם הסמינרים יאפשרו לבנותיהן ללמוד טיפול באומנויות, הם וההורים יאפשרו לבנות ללמוד תכנים אלו כחלק אינטגרלי מתכני הלימוד?
ולא, אי אפשר לוותר על התכנים הללו בדיוק כמו שבלימודי רפואה לא ניתן להתעלם ממידע רפואי שהרופא יתקל בו ויצטרך לרפא אותו
אז יצאו בנות חביבות לאחר שלוש שנות לימוד
הלימודים לא באמת היו מפוקחים
חצי מהקורסים נמחקו
המרצים היו בינוניים ומטה
הבן דוד מנכל משרד הבריאות הגיע והצטלם עם מנהל הסמינר והחכ פורסם בעמוד הראשון של היומון המפלגתי עם ההישג האדיר על השוואת מעמדן של בנות הסמינר לבוגרות האקדמיה.
הסוף העצוב יהיה שקופת חולים תוכל להסדיר טיפול לאותה בוגרת- כי יש לה רישיון, ואז יבוא אליה ילדון חמוד שסובל מאילמות סלקטיבית בגלל אלימות סמויה במשפחה, תבוא ילדת חמד שיש לה קשיים מורכבים מאד שלא כאן המקום לפרטן
אבל הבוגרת- מטפלת מורשית, לא כל כך תדע לאבחן ולטפל ולאיזה איש מקצוע להפנות או לתת טיפול יסודי ומקיף כי נשללו ממנה לימודים יסודיים כמו שבאמת צריך ללמוד.
מי יפסיד מכך? אנחנו עצמנו ובשרנו
לכן המהומה ועל זאת הצעקה.
 
נערך לאחרונה ב:

יעל גימל

משתמש פעיל
חושבת שהיה על זה כתבה שלימה בעיתון משפחה הנה הקישור

אבל זה ממש מזמן
 

פטל ואוכמניות

משתמש חדש
המשתמש נחסם
בכל מקצוע טיפולי- הנוגע לטיפול חייב קורסים של תיאוריות טיפול בסיסיות- תעשי גוגל על התיאוריות של פרויד ותביני עד כמה לא ניתן ללמדם בסמינרים
טיפול הוא קצת כמו תואר ראשון ברפואה- מלמדים ולומדים על כך כך הרבה נושאים כללים
ואי אפשר ללמוד על טיפול מבלי ללמוד על קשיים ובעיות במגוון תחומים.
בשום תואר טיפולי אקדמי אין דילוג על חומרי בסיס של היכרות עם מגוון תופעות ופתלוגיות
היית סומכת והולכת לרופא שחיסר קורסי בסיס ברפואה?? ויש לו ידע קלוש בכמה משפטים כללים על פיענוח בדיקות דם והבנה במחלות דלה וחסרה?
1 לא הולכים לדלג על שום קורס כולל התאוריות של פרויד
2 לא הולכים ללמד את זה בסמינרים כמה פעמים אפשר לחזור על הטעות הזאת הולכים ללמד את זה רק אחרי ביי איי שזה אומר לפחות שנה או שנתיים אחרי הסמינר כי צריך ללמוד שנתיים ה ו ולהשלים בשנה ג בכיר ואחרי זה ללמוד שנה נוספת או באותה שנה של הבכיר ביי איי
 

פטל ואוכמניות

משתמש חדש
המשתמש נחסם
מוזמנים בכיף למחות מול חברי הכנסת הנחמדים שלנו שפועלים בכל תוקף להסדרת החוק- לשפוך את האמבטיה עם התינוק בתוכה ולגרום ללקוחות חרדיים לקבל טיפול שאינו ראוי להיכלל בשם טיפול. שמועה גונבה לאוזני היום כי מי שעומד מאחורי ובאמצע הקלעים על ביטול הפרדה מגדרית במוסדות אקדמיה הינם ח"כים, פון אונזערע, והמטרה ברורה לצמצם את יכולתם של אנשים ונשים מהציבור החרדי והדתי ללמוד לתואר בהתאם לאורח חייהם
ובכך נעשית חבירה משותפת של שדולות הנשים וח"גים היימישע למען מטרה נעלה אחת
לשמר את מעמדם של הסמינרים כאוטוריטה לרכישת מקצוע.
אני לא רואה את זה קורה כ"כ מהר
המל"ג מעודד לימודים במסגרות נפרדות והמכללות החרדיות בסוף מייצרות בוגרים
אבל המערכת של מאני- כסף- געלט- שליטה פועלת ללא הפסקה.
לא יודעת אם ואיך יש לנו האנשים הקטנים יכולת לעצור את הגלגל
אבל אולי פניות ציבור לשרי הבריאות/הרווחה ( באם הם בידיים של חכים ממפלגות זרות). וכל אופציה לא להפסיק לדוש ולדבר ולהתריע על זילות הטיפול שאותו נקבל אנחנו וילדנו.
וגם זה לא נכון אני דיברתי אישית עם העוזר של הרב מלכיאלי והוא אמר לי שאחד מהדברים הכי חשובים להם זה לפתוח עוד ועוד מסלולים באקדמיה בהפרדה למשל פסיכולוגיה ועוד
ולמשל הרב ארבל בעצמו בוגר אונו ולומד לדוקטורט
 

אסתי בראון

משתמש מקצוען
גם 8 שנים אחרי סמינר וגם בקורסים של יעוץ חינוכי המיועדים לנשים שעברו יותר מ4 שנים מהסמינר, לא לומדים תכנים שהם בעייתיים מבחינת השקפה ותוכן. אחת המרצות שלי, חרדית , ספרה שהוזמנה לדבר בפני מורות באחד מהסמינרים, ולמסור סדנה על גיל ההתבגרות, מיועד למורות כן? קיבלה מלא אזהרות וסייגים להימנע מתכנים של התבגרות, ואנחנו מדברים על מורות.
לא רואה שום סמינר שיתן הכשר ללימודים כאלו שהם מורכבים מאד מאד. והחלק של התכנים הקונפליקטואלים הוא רק משתנה אחד בתוך המורכבות הזו.

1 לא הולכים לדלג על שום קורס כולל התאוריות של פרויד
2 לא הולכים ללמד את זה בסמינרים כמה פעמים אפשר לחזור על הטעות הזאת הולכים ללמד את זה רק אחרי ביי איי שזה אומר לפחות שנה או שנתיים אחרי הסמינר כי צריך ללמוד שנתיים ה ו ולהשלים בשנה ג בכיר ואחרי זה ללמוד שנה נוספת או באותה שנה של הבכיר ביי איי
 

אסתי בראון

משתמש מקצוען
וגם זה לא נכון אני דיברתי אישית עם העוזר של הרב מלכיאלי והוא אמר לי שאחד מהדברים הכי חשובים להם זה לפתוח עוד ועוד מסלולים באקדמיה בהפרדה למשל פסיכולוגיה ועוד
ולמשל הרב ארבל בעצמו בוגר אונו ולומד לדוקטורט
הלואי. מקווה מאד שהמידע הנל צודק.
 

פטל ואוכמניות

משתמש חדש
המשתמש נחסם
בא ח"כ אשר ואמר אני מסכים להצביע לכן על כך שהמקצוע יוסדר בחוק
אמממ אני דורש החרגה קלה
שגם בת סמינר נאווה ושמורה אשר תלמד טיפול באומנות- התעודה שלה תהיה מוכרת חוקית והיא תקבל רישיון ממשרד הבריאות בדיוק כמו הקולגה שלה שלמדה את אותו המקצוע האקדמיה.
לא ולא לא בת סמינר אלא שנה או שנתיים אחרי רק אחרי שיהיה לה תואר ראשון אקוילנטי
אולי שמורה אבל תלמד גם קורסים על פגיעה אותם קורסים שלומדים באוניברסיטה
אבל לכולנו מובן כי מקצוע שילמד בסמינר לא ידמה ולא ישווה לאותם הלימודים באקדמיה
המקצוע לא ילמד בסמינר
ויהיה בפיקוח של משרד הבאיאות שישווה ללימודים באקדמיה
ראשית טיפול באומנויות הוא תואר שני- בנות הסמינר יעשו קיצור דרך משמעותי וידלגו על תואר ראשון אבל זה עוד זניח כי יש רבות הלומדות תואר שני בטיפול לאחר תואר ראשון שאינו במקצוע טיפולי- חינוך וכד.
לא ולא יהיה צורך בתואר ראשון אקוילנטי
וגם חינוך הוא מקצוע טיפולי כן כן
שום כח ממשלתי לא יכול להחליט ולקבוע מה באמת ילמד בסמינר, בסוף המוסדות הסמינריים הינן ממלכה פרטית ואם חלילה וחס יתקבל החוק, ונניח ומשרד הבריאות יהיה בידיו של ח"כ שהוא רב, והוא יעמיד את הבן דוד שלו בתור מפקח על תכני הלימוד והבן דוד לא באמת יעבור על כל החומר והסמינרים לא יוכלו להביא כל מרצה שלא מתאים לבנות ואף אחד לא באמת יוכל ויצליח לפקח על תכני הלימוד
יוצא שבנות שלימודיהן לא היו מפוקחים כדבעי אם בכלל, מקבלות רישיון לעסוק בטיפול
בשביל זה יוקם גוף רציני ע"י מנכל המשרד שיפקח על הלימודים
יש במדינה עוד גופים רציינים ואחראים חוץ מהמל"ג
אולי גם הצבא יעבור תחת המל"ג שמא יהיה פרוטקציות וימנו מפקד לא מקצועי ורק המל"ג יודע לבחור ולפקח
ולא, אי אפשר לוותר על התכנים הללו בדיוק כמו שבלימודי רפואה לא ניתן להתעלם ממידע רפואי שהרופא יתקל בו ויצטרך לרפא אותו
אז יצאו בנות חביבות לאחר שלוש שנות לימוד
לא הולכים לוותר על שום קורס
ולא בנות חביבות אלא נשים בגילאי 24 לפחות
הבן דוד מנכל משרד הבריאות הגיע והצטלם עם מנהל הסמינר והחכ פורסם בעמוד הראשון של היומון המפלגתי עם ההישג האדיר על השוואת מעמדן של בנות הסמינר לבוגרות האקדמיה.
הסוף העצוב יהיה שקופת חולים תוכל להסדיר טיפול לאותה בוגרת- כי יש לה רישיון, ואז יבוא אליה ילדון חמוד שסובל מאילמות סלקטיבית בגלל אלימות סמויה במשפחה, תבוא ילדת חמד שיש לה קשיים מורכבים מאד שלא כאן המקום לפרטן
אבל הבוגרת- מטפלת מורשית, לא כל כך תדע לאבחן ולטפל ולאיזה איש מקצוע להפנות או לתת טיפול יסודי ומקיף כי נשללו ממנה לימודים יסודיים כמו שבאמת צריך ללמוד.
מי יפסיד מכך? אנחנו עצמנו ובשרנו
לכן המהומה ועל זאת הצעקה.
דמוגגיה
גם 8 שנים אחרי סמינר וגם בקורסים של יעוץ חינוכי המיועדים לנשים שעברו יותר מ4 שנים מהסמינר, לא לומדים תכנים שהם בעייתיים מבחינת השקפה ותוכן. אחת המרצות שלי, חרדית , ספרה שהוזמנה לדבר בפני מורות באחד מהסמינרים, ולמסור סדנה על גיל ההתבגרות, מיועד למורות כן? קיבלה מלא אזהרות וסייגים להימנע מתכנים של התבגרות, ואנחנו מדברים על מורות.
לא רואה שום סמינר שיתן הכשר ללימודים כאלו שהם מורכבים מאד מאד. והחלק של התכנים הקונפליקטואלים הוא רק משתנה אחד בתוך המורכבות הזו.
לא מדובר דווקא על סמינר ולא על בית המורה מדובר על בית ספר לתרפיה באומנות שיוקם ויהיה בפיקוח של משרד הבריאות ויילכו אליו באמת רק מי שמתאים לה ללמוד כל מיני קורסים כאלו
עיקר הענין לא ללמוד באקדמיה לא הבעיה התכנים הטיפוליים שנצרכים לטיפול
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קו

א הַלְלוּיָהּ הוֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב מִי יְמַלֵּל גְּבוּרוֹת יי יַשְׁמִיעַ כָּל תְּהִלָּתוֹ:ג אַשְׁרֵי שֹׁמְרֵי מִשְׁפָּט עֹשֵׂה צְדָקָה בְכָל עֵת:ד זָכְרֵנִי יי בִּרְצוֹן עַמֶּךָ פָּקְדֵנִי בִּישׁוּעָתֶךָ:ה לִרְאוֹת בְּטוֹבַת בְּחִירֶיךָ לִשְׂמֹחַ בְּשִׂמְחַת גּוֹיֶךָ לְהִתְהַלֵּל עִם נַחֲלָתֶךָ:ו חָטָאנוּ עִם אֲבוֹתֵינוּ הֶעֱוִינוּ הִרְשָׁעְנוּ:ז אֲבוֹתֵינוּ בְמִצְרַיִם לֹא הִשְׂכִּילוּ נִפְלְאוֹתֶיךָ לֹא זָכְרוּ אֶת רֹב חֲסָדֶיךָ וַיַּמְרוּ עַל יָם בְּיַם סוּף:ח וַיּוֹשִׁיעֵם לְמַעַן שְׁמוֹ לְהוֹדִיעַ אֶת גְּבוּרָתוֹ:ט וַיִּגְעַר בְּיַם סוּף וַיֶּחֱרָב וַיּוֹלִיכֵם בַּתְּהֹמוֹת כַּמִּדְבָּר:י וַיּוֹשִׁיעֵם מִיַּד שׂוֹנֵא וַיִּגְאָלֵם מִיַּד אוֹיֵב:יא וַיְכַסּוּ מַיִם צָרֵיהֶם אֶחָד מֵהֶם לֹא נוֹתָר:יב וַיַּאֲמִינוּ בִדְבָרָיו יָשִׁירוּ תְּהִלָּתוֹ:יג מִהֲרוּ שָׁכְחוּ מַעֲשָׂיו לֹא חִכּוּ לַעֲצָתוֹ:יד וַיִּתְאַוּוּ תַאֲוָה בַּמִּדְבָּר וַיְנַסּוּ אֵל בִּישִׁימוֹן:טו וַיִּתֵּן לָהֶם שֶׁאֱלָתָם וַיְשַׁלַּח רָזוֹן בְּנַפְשָׁם:טז וַיְקַנְאוּ לְמֹשֶׁה בַּמַּחֲנֶה לְאַהֲרֹן קְדוֹשׁ יי:יז תִּפְתַּח אֶרֶץ וַתִּבְלַע דָּתָן וַתְּכַס עַל עֲדַת אֲבִירָם:יח וַתִּבְעַר אֵשׁ בַּעֲדָתָם לֶהָבָה תְּלַהֵט רְשָׁעִים:יט יַעֲשׂוּ עֵגֶל בְּחֹרֵב וַיִּשְׁתַּחֲווּ לְמַסֵּכָה:כ וַיָּמִירוּ אֶת כְּבוֹדָם בְּתַבְנִית שׁוֹר אֹכֵל עֵשֶׂב:כא שָׁכְחוּ אֵל מוֹשִׁיעָם עֹשֶׂה גְדֹלוֹת בְּמִצְרָיִם:כב נִפְלָאוֹת בְּאֶרֶץ חָם נוֹרָאוֹת עַל יַם סוּף:כג וַיֹּאמֶר לְהַשְׁמִידָם לוּלֵי מֹשֶׁה בְחִירוֹ עָמַד בַּפֶּרֶץ לְפָנָיו לְהָשִׁיב חֲמָתוֹ מֵהַשְׁחִית:כד וַיִּמְאֲסוּ בְּאֶרֶץ חֶמְדָּה לֹא הֶאֱמִינוּ לִדְבָרוֹ:כה וַיֵּרָגְנוּ בְאָהֳלֵיהֶם לֹא שָׁמְעוּ בְּקוֹל יי:כו וַיִּשָּׂא יָדוֹ לָהֶם לְהַפִּיל אוֹתָם בַּמִּדְבָּר:כז וּלְהַפִּיל זַרְעָם בַּגּוֹיִם וּלְזָרוֹתָם בָּאֲרָצוֹת:כח וַיִּצָּמְדוּ לְבַעַל פְּעוֹר וַיֹּאכְלוּ זִבְחֵי מֵתִים:כט וַיַּכְעִיסוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם וַתִּפְרָץ בָּם מַגֵּפָה:ל וַיַּעֲמֹד פִּינְחָס וַיְפַלֵּל וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה:לא וַתֵּחָשֶׁב לוֹ לִצְדָקָה לְדֹר וָדֹר עַד עוֹלָם:לב וַיַּקְצִיפוּ עַל מֵי מְרִיבָה וַיֵּרַע לְמֹשֶׁה בַּעֲבוּרָם:לג כִּי הִמְרוּ אֶת רוּחוֹ וַיְבַטֵּא בִּשְׂפָתָיו:לד לֹא הִשְׁמִידוּ אֶת הָעַמִּים אֲשֶׁר אָמַר יי לָהֶם:לה וַיִּתְעָרְבוּ בַגּוֹיִם וַיִּלְמְדוּ מַעֲשֵׂיהֶם:לו וַיַּעַבְדוּ אֶת עֲצַבֵּיהֶם וַיִּהְיוּ לָהֶם לְמוֹקֵשׁ:לז וַיִּזְבְּחוּ אֶת בְּנֵיהֶם וְאֶת בְּנוֹתֵיהֶם לַשֵּׁדִים:לח וַיִּשְׁפְּכוּ דָם נָקִי דַּם בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם אֲשֶׁר זִבְּחוּ לַעֲצַבֵּי כְנָעַן וַתֶּחֱנַף הָאָרֶץ בַּדָּמִים:לט וַיִּטְמְאוּ בְמַעֲשֵׂיהֶם וַיִּזְנוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם:מ וַיִּחַר אַף יי בְּעַמּוֹ וַיְתָעֵב אֶת נַחֲלָתוֹ:מא וַיִּתְּנֵם בְּיַד גּוֹיִם וַיִּמְשְׁלוּ בָהֶם שֹׂנְאֵיהֶם:מב וַיִּלְחָצוּם אוֹיְבֵיהֶם וַיִּכָּנְעוּ תַּחַת יָדָם:מג פְּעָמִים רַבּוֹת יַצִּילֵם וְהֵמָּה יַמְרוּ בַעֲצָתָם וַיָּמֹכּוּ בַּעֲוֹנָם:מד וַיַּרְא בַּצַּר לָהֶם בְּשָׁמְעוֹ אֶת רִנָּתָם:מה וַיִּזְכֹּר לָהֶם בְּרִיתוֹ וַיִּנָּחֵם כְּרֹב (חסדו) חֲסָדָיו:מו וַיִּתֵּן אוֹתָם לְרַחֲמִים לִפְנֵי כָּל שׁוֹבֵיהֶם:מז הוֹשִׁיעֵנוּ יי אֱלֹהֵינוּ וְקַבְּצֵנוּ מִן הַגּוֹיִם לְהֹדוֹת לְשֵׁם קָדְשֶׁךָ לְהִשְׁתַּבֵּחַ בִּתְהִלָּתֶךָ:מח בָּרוּךְ יי אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מִן הָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם וְאָמַר כָּל הָעָם אָמֵן הַלְלוּיָהּ:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה