את החוק מקדמות חברות כנסת חילוניות ומהציונות הדתית ובסך הכל מוצע שם ע"י הרב יעקב אשר להקים מוסד לימודים לא תחת המל"ג שזה יכול להיות פריצת דרך לציבור החרדי בהרבה תחומים ולא מדובר על תואר אקוילנטי שזה בדיחה לעומת תואר רגיל אלא מדובר על לימודי תעודה
ואני בדעה שאין שום בעיה להקים מוסד דמוי מל"ג שיהיה אחראי ויפקח
האמת והפיקוח והידע לא ניתן בסיני למל"ג ואין שום סיבה שלא להקים גוף שיפעל בדיוק כמוהם ויתן תעודות תחת המדינה
נסביר טיפה מה קורה כאן
לכל תואר טיפולי יש משרד ממשלתי המעניק את הרישיון
בשביל לקבל רישיון בעבודה סוציאלית ולהיות רשום בפנקס עובדים סוציאליים מטעם הרווחה- יש צורך בתואר ראשון בעבודה סוציאלית
רישיון לפסיכולוגיה ניתן ממשרד הבריאות
כך שכל איש מקצוע שיש בידו תואר טיפולי- יש לו גם רשיון ממשלתי ממשרד הבריאות- רווחה וכמובן כלי לשלול מידיו את הרישיון באם הוא לא יעמוד בדרישות המקצוע. כמובן שזהו כלי חזק הגורם לאנשי המקצוע לא לזלזל בעבודתם ולא להפר חלילה שום כלל אתי ו/או טיפולי
.החרגה קלה ישנה במקצוע טיפול באומנויות- יש לו תואר אקדמי, הוא מוכר באקדמיה ובשדה הטיפולי- אך לא מוסדר בחוק.
באו אנשי ונשות מקצוע בתחום של טיפול באומנויות ואמרו- למה יגרע חלקנו מכלל העוסקים במקצועות הטיפול? גם אנחנו רוצים הכרה בחוק וגושפנקא ממשלתית.
בא ח"כ אשר ואמר אני מסכים להצביע לכן על כך שהמקצוע יוסדר בחוק
אמממ אני דורש החרגה קלה
שגם בת סמינר נאווה ושמורה אשר תלמד טיפול באומנות- התעודה שלה תהיה מוכרת חוקית והיא תקבל רישיון ממשרד הבריאות בדיוק כמו הקולגה שלה שלמדה את אותו המקצוע האקדמיה.
מה שנקרא יד רוחצת יד.
אבל לכולנו מובן כי מקצוע שילמד בסמינר לא ידמה ולא ישווה לאותם הלימודים באקדמיה
ראשית טיפול באומנויות הוא תואר שני- בנות הסמינר יעשו קיצור דרך משמעותי וידלגו על תואר ראשון אבל זה עוד זניח כי יש רבות הלומדות תואר שני בטיפול לאחר תואר ראשון שאינו במקצוע טיפולי- חינוך וכד.
החיסרון המובהק נובע מהעובדה כי השליטה בסמינר היא שליטה פנימית
שום כח ממשלתי לא יכול להחליט ולקבוע מה באמת ילמד בסמינר, בסוף המוסדות הסמינריים הינן ממלכה פרטית ואם חלילה וחס יתקבל החוק, ונניח ומשרד הבריאות יהיה בידיו של ח"כ שהוא רב, והוא יעמיד את הבן דוד שלו בתור מפקח על תכני הלימוד והבן דוד לא באמת יעבור על כל החומר והסמינרים לא יוכלו להביא כל מרצה שלא מתאים לבנות ואף אחד לא באמת יוכל ויצליח לפקח על תכני הלימוד
יוצא שבנות שלימודיהן לא היו מפוקחים כדבעי אם בכלל, מקבלות רישיון לעסוק בטיפול.
דבר נוסף וקריטי
במקצועות הטיפול נלמדים תכנים רגישים מאד שהם חלק בלתי נפרד מכל מקצוע טיפולי- התמכרויות, מחלות נפש, פגיעות מיניות , פוגעים מינית, אלימות במשפחה ועוד נושאים שבנות סמינר שמורות לא בדיוק נחשפו אליהן.
אם הסמינרים יאפשרו לבנותיהן ללמוד טיפול באומנויות, הם וההורים יאפשרו לבנות ללמוד תכנים אלו כחלק אינטגרלי מתכני הלימוד?
ולא, אי אפשר לוותר על התכנים הללו בדיוק כמו שבלימודי רפואה לא ניתן להתעלם ממידע רפואי שהרופא יתקל בו ויצטרך לרפא אותו
אז יצאו בנות חביבות לאחר שלוש שנות לימוד
הלימודים לא באמת היו מפוקחים
חצי מהקורסים נמחקו
המרצים היו בינוניים ומטה
הבן דוד מנכל משרד הבריאות הגיע והצטלם עם מנהל הסמינר והחכ פורסם בעמוד הראשון של היומון המפלגתי עם ההישג האדיר על השוואת מעמדן של בנות הסמינר לבוגרות האקדמיה.
הסוף העצוב יהיה שקופת חולים תוכל להסדיר טיפול לאותה בוגרת- כי יש לה רישיון, ואז יבוא אליה ילדון חמוד שסובל מאילמות סלקטיבית בגלל אלימות סמויה במשפחה, תבוא ילדת חמד שיש לה קשיים מורכבים מאד שלא כאן המקום לפרטן
אבל הבוגרת- מטפלת מורשית, לא כל כך תדע לאבחן ולטפל ולאיזה איש מקצוע להפנות או לתת טיפול יסודי ומקיף כי נשללו ממנה לימודים יסודיים כמו שבאמת צריך ללמוד.
מי יפסיד מכך? אנחנו עצמנו ובשרנו
לכן המהומה ועל זאת הצעקה.